HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 438 / 529 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 338 388 428 436 437 438 439 440 448 488 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.111 - 13.140 / 15841

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

tempokisu Guest
    ^ kiitos, ja se tulee tarpeeseen.... Aattelin että kun pääsin aikaseen lähteen niin ajan pari lisäkilometria ja saan 80km...just joo, 7km ennen kotia sippasin ihan totaalisesti. Yhtäkkiä olin ihan kylmänhikinen ja eteneminen 13km/h. No mulla oli repussa mandariini, söin sen ja join loput termoskaffet.
    Sain kumminkin sen 78km ajettua.
    Jos tässä olisi suklaata niin menisi levy....mutta jätin kaikki lahjasuklaat töihin. Olen tässä jaffaa juonut ja kohta alan laitteleen iltaruokaa, on savukalaa ja ryynimakkaraa.

Niin ja mun talvikeskarit on reilusti alle 20km/h ( tänään varmaan 16km/h...). Mutta tuleepahan ajotunteja enemmän, nyt siis yli 900tuntia tänä vuonna.

tempokisu Guest
    Aamulla ( tuntia myöhemmin kuin tavallisesti, pakko nukkua tovi merisään jälkeen) 40km, kova tuuli! kauppareissu samalla, ja oli kyllä tuskaista tulla repun ja kassin kanssa vastatuuleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Aamulla ( tuntia myöhemmin kuin tavallisesti, pakko nukkua tovi merisään jälkeen) 40km, kova tuuli! kauppareissu samalla, ja oli kyllä tuskaista tulla repun ja kassin kanssa vastatuuleen.
    Tarkemmin muistan niin tais sarvessa olla joku reppu siinä kello yhdeksän jälkeen suunta länteen päin oli

Eilen ajelin kameratestiksi

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...00#post3118300

Hyvä tuli.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tarkemmin muistan niin tais sarvessa olla joku reppu siinä kello yhdeksän jälkeen suunta länteen päin oli
    No aika epätarkasti muistat tai näit, musta ihmereppu ( pieni äiteen tekemä reppu jonka voi taitella tyhjänä taskuun, mutta siihen mahtuu uskomattoman paljon tavaraa ) oli selässä ja oikealla kädelläni pidin usa-henkistä kassia, siellä oli mansikkarasia ja persiljanippu kun kaupasta tulee niin länteen päin se kotimatka on.

Äskön 35km, unitauti iski taas ja jaksoin lähteä vasta vähän ennen aamuseitsemää. Mutta mitä pirua ## eilen pyörätie oli niin hyvin aurattu, ja nyt oli kirjaimelliseti söheröity suolahiekalla, karmeeta söheröä ja täristystä. Ajelin sitten Sarankulman kiemuraa ja Loukonlahden reittiä edestakaisin ja kauppareissua taas ( ei se reppu kuitenkaan kestä kahta isoa limsapulloa, ja Iltasanomat)

Kävinpä yöllä Loukonlahden rannassa ja pieni kierros jäällä... tällä kertää oli sähkö apuna kun luulen että kauramoottori ois tukehtunut jäälle kun sitä lunta oli sen seitsemän senttiä ... ihmistä oli paljon liikkeellä ja osa ampui rahaa taivalle ja osa tuijotti vaan

tempokisu Guest
    ^ katselin aamulla niin sinne jäälle oli tehty jotain "rakennelmia"...mä yritin kuulostella ja katsella parvekkeelta, mutta näköjään sitten väärään aikaan kun mitään ilotulitteita näkyny. Vähän jotain pauketta. Seuraavan kerran kun näet mun ajelemassa niin tule moikkaamaan

Tammikuun pakkosatku tänään.

tempokisu Guest
    Äsken 41km, sivuteitä katselemassa Haikan hienoja palatseja sekä kivasti laitettuja ulkovalaistuksia ( yhdessä talossa oli katonrajaan laiteltu sinistä valoketjua koko talon ympäri, talo ja piha loistaa sinisenä ja mitähän naapurit tykkää...) löysin tyhjiä tölkkejä ja onneksi olikin kauppareppu mukana. Just ehdin iloita että kiva kun ei tuule, niin johan alkoi tuuli ja lumisade, piti hakea suojalasit. Sitten vielä Sarankulman lenkkiä ennen kaupassakäyntiä.
    Huomasin että mittari näyttää välillä mitä sattuu, 5km/h vaikka ajelen reippaasti ja se on ennenkin pakkasella hyytyny. Olen ehkä ajanut viime vuonna enemmänkin, mutta antaa olla. Tämän aamun lenkkiin lisäsin mittarivirhekilometrin.

Tosi paljon olen jo viime vuotta jäljessä..

^ Olenko ymmärtänyt oikein ja käytät sellaista mittaria joka laskee anturin ja pinnamagneetin sille kertomat etupyörän kierrokset? Uskaltaisiko sanoa että aika on jo ajanut niiden ohi? GPS-mittarin tai hienosti sanottuna ajotietokoneen käytön oppii hetkessä enkä tunne ketään joka olisi vaihtanut takaisin vanhanmalliseen mittariin.

Eilen iltapäivällä.

Kolmen päivän henkisen velttouden tai sielullisen laman jälkeen oli mukava huomata saaneensa itsensä ulos fillarilenkille. En sitten yllättänyt itseäni mitenkään vaan lenkistä tuli juuri sellainen kuin niistä tahtoo tulla kun lähden ajamaan ilman suunnitelmaa tai harjoituksellista tavoitetta:

- kolme ja puoli tuntia
    - tällä kertaa enimmäkseen kelviä mutta pikkaisen myös maantietä ja ihan vähän käveltyä metsätietä
    - teho peekoota, joka saattaa välillä karata
    - yleensä ei sen kummempaa taukoa mutta mahdollisia pysähdyksiä liikennevaloihin (1) ja kuvien ottoa (2), pusikossakäyntiä (0) tai talvioloissa juomista (1) varten.

Kivaa oli, ei ihan silkkaa superia, mutta ei missään vaiheessa harmittanut että lähti tai ajatellut että kunpa lenkki olisi nopeasti ohi,

Se ylen tärkeä keskari oli tällä kertaa juuri ja juuri päälle 20 km/h (mikä siis kertoo lähinnä sen että kelvit olivat auratut eikä maantielläkään ollut pöpperöistä).

Tärkeintä oli kuitenkin että ajovuosi tuli avatuksi. Nyt voi ruveta odottamaan että latukoneet pääsevät töihin ja lähilatuhiihtokausi alkaa

Vuoden eka lenkki maastossa, reilu 20km osittain ajamattomilla poluilla valojen kanssa. Ei ollut liukasta, mutta ei kyllä rullannutkaan, niinpä siihen puolentoista tunnin lenkkiin saatiin turattua reilu pari tuntia. . Mutta tulihan nyt kuitenkin liikuttua

Kylmiä ilmoja luvassa tänne, joten pyöräilyn aloitus tänä vuonna siirtyy tuonnemmaksi. No juosta voi, juostessa ei palele sormia eikä varpaita.

Tänään 46km kelvilenkki.

(Tulikos foorumilaisten cc/gg-porukka vastaan Kuusikon kohdalla Kehä3:n varren kelvillä, nokat kohti länttä?)

Äsken 2h, vuoden ensimmäinen siis taputeltu.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Olenko ymmärtänyt oikein ja käytät sellaista mittaria joka laskee anturin ja pinnamagneetin sille kertomat etupyörän kierrokset? Uskaltaisiko sanoa että aika on jo ajanut niiden ohi? GPS-mittarin tai hienosti sanottuna ajotietokoneen käytön oppii hetkessä enkä tunne ketään joka olisi vaihtanut takaisin vanhanmalliseen mittariin.

Kolmen päivän henkisen velttouden tai sielullisen laman
    Nyt laitan tämmöisen että "reps" jos ihmisellä on puhelimena Nokia 6555 niin on ne muutkin vempaimet samaa luokkaa. Mulla on cateye:n pikkumittari(t) ja olen ne jopa ite laitellut.
    Mutta eisenväliä, tunnen vakioreittini ja tiedän miten ajamalla tulee 30km ja mistä saa kympin. Nyt kelvi vaan tärisytti niin että pakko ajaa muita teitä. Aikaa kului 3 tuntia, ei mun keskari tänään nyt 14km/h ollut.
    Mulla on kestänyt tämä henkinen velttous hieman pidempään...

Tämmöinen mittari mulla on joka pyörässä:

Tommonem GPS on siittä kätevä että saa vaihtaa toiseen pyörään sekunnissa ja reitin saa vielä tallennettua tietokoneelle... ei tosiaan oo enään paluuta vanhan liiton mittariin

Tänään käytiin katsoon ratikkakiskot Tampere keskusta ja sieltä Tohloppiin suolle ja noustiin Horhan mäki Lamminpään harjulle ja taas uudestaan Hatolan suolle ja täytyä käydä myös kalliolla Halimaan

Palaamatkalla täytyi vielä kiertää Nuolialan koulu ympäri että sai viisikymppiä täyteen... Keskinopeus oli yllättävän kova likellä kahtakymppiä vaikka pienellä sykkeellä mentiin ja metsää mukana paljon

tempokisu Guest
    ^ no mitä pirua mä tarviin reittiä tietokoneelle, en mitään kun vakioreittejä ajelen ( en edes tiedä mikä on tommonen joku GPS-...mittari?). Kirjaan aamulämpötilan ja sääolosuhteet Pirkkalassa ( sekä Nahkiaisen tiedot aamulta) ja ajetut kilometrit kynällä vihkoon. Vihkoon jossa on ajetut kilometrit vuodelta 2013 alkain, en näe mitään syytä muuttaa tätä käytäntöä.

Mä olen varmasti täällä foorumilla "lajini viimeinen" mutta olen saanu vanhanmallisellakin mittarilla ihan kivasti ajettua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ no mitä pirua mä tarviin reittiä tietokoneelle, en mitään kun vakioreittejä ajelen ( en edes tiedä mikä on tommonen joku GPS-...mittari?). Kirjaan aamulämpötilan ja sääolosuhteet Pirkkalassa ( sekä Nahkiaisen tiedot aamulta) ja ajetut kilometrit kynällä vihkoon. Vihkoon jossa on ajetut kilometrit vuodelta 2013 alkain, en näe mitään syytä muuttaa tätä käytäntöä.

Mä olen varmasti täällä foorumilla "lajini viimeinen" mutta olen saanu vanhanmallisellakin mittarilla ihan kivasti ajettua.
    Tulee väkisnkin mieleen oma "pyöräilyharrastus ura". Aika jolloin en omistanut tehomittareita yms. härpäkkeitä niin fillari kulki paremmin kuin nyt jolloin on tehomittarit ja muutenkin rahaa tullut enemmän harrastukseen sijoitettua. Välillä tuntuu että silloin kun kaikki oli yksinkertaisempaa niin kaikki oli paremmin. Tietenkään asia ei noin välttämättä ole vaan asiat on tullut tehtyä huonommin mutta yhdyn kyllä tempokisuun että kyllä vanhemmallikin hyväksi havaitulla systeemillä hyvin tulee toimeen, ei siinä mitään.

Kommenttini lähti siitä että Cateye ei ollut toiminut. En ymmärtääkseni millään lailla ollut vaatimassa että tempokisun pitäisi siirtyä satelliittiaikaan Enkä luvannut sitäkään että GPS-laitteen ansiosta lenkkitiedot ja -kilometrit tallentuisivat aina sataprosenttisen oikein eivätkä koskaan katoaisi jonnekin ennen niiden kirjaamista kynällä ruutuvihkoon tai USB-johdolla läppärin kautta verkkoon - enkä sentään tyrkyttänyt hänelle Stravaan liittymistä

Kuulun itsekin niihin jotka miltei viimeisimpinä siirtyvät uusiin laitteisiin tai muihin systeemin (ja kieltämättä joskus myös niihin jotka aluksi ja ehkä pitkäänkin ovat pitäneet niitä turhina vouhotuksina koska vanhoillakin on mielestäni pärjännyt mainiosti), mutta olen kuitenkin vielä näin vanhoilla päivillänikin oppinut sen ettei aina kannata tyrmätä jotain asiaa vain siksi että se on uusi tai ettei edes tiedä miten sellainen toimii ja joutuisi sen vuoksi opettelemaan jotain uutta.

Mutta kun tähän ketjuun hyppäsin:

Iltapäivällä

Kaksi ja puoli tuntia kelvi- ja ulkoilutiekiertelyä. Välillä vähän sellaisessa underbiking-hengessä kun leveämmär renkaat alemmilla paineilla olisivat varmasti tehneet etenemisestä vähemmän työlästä. Välillä muuten vaan työlästä puuskittaisessa tuulessa. Mutta koko ajan oli kivaa - ja oikeastaan koko ajan kivempaa ja olisi voinut ajaa pitempäänkin.

Lenkin erikoisuudeksi muodostui sääilmiö: oli melko varmasti ensimmäinen kerta kun olen ajanut semmoisessa jäätävässä tihkussa! Erityisesti reidet, käsivarret ja hanskat olivat kotiin tullessa kuin jääpanssarin peittämät. Ajolasit olin joutunut riisumaan kun linssien ulkopinnalle miltei hetkessä muodostui näkemistä haittaava jääkerros.

tempokisu Guest
    ^ to all of you eipä mitään, nauratti vaan kun teillä on jotain Strava ja FTP ja GPS eikä mulla ole aavistustakaan mitä ne on...oikeasti valkeakoskelaisena mulla on geeniperimässä "koskin tauti" - kun näin on tehty ennekin niin tehdään vastakin. Mutta tosiaan, tiedän aika hyvin vakioreitit ja etäisyydet. Mun mittari siis toimii ihan ok, mutta pakkasilla jättää jotain väliin.

Joo toi alijäähtyny vesi, ihan järkyttävää jos on autolla liikenteessä, fillaroidessa fillari saa sellaisen jäätävän kuorrutuksen ja ajokamppeet myös. Monta kertaa tämä koettu. Piruvie kun nyt taas tuppaa lunta, siis lähtisikö huomenna lenkille ollenkaan, vaan saisi rauhassa nukkua - sitten auton harjailua lumen alta...ja taas pitää käydä kaupassa..

Tänään reilusti alle kaksikymmentä 12 km/h keskarilla, vaikka alla sähköpyörä. Melko hapokasta on kelit tällä hetkellä Itä-Helsingin mestoilla (Meltsi-Länsäri-Jakis-Kivikko). Kivikkoon alettu ajamaan jo latu-uraa, vaikkei lunta ole ulkoilureitillä kuin alle 5 senttiä. Eipähän taas kohta tarvitse ajaa sielläkään, varsinkin kun mörkö haukkasi jo osan poluista.

^ Latu-ura ajetaan kunhan on saatu lisää lunta. Me hiihtoniilot kutsumme latukoneen tämänpäiväista operaatiota ladun pohjaamiseksi ja sen ansiosta myöhemmin ajettavasta ladusta tulee parempi ja kestävämpi.

Kivikon latuhan on sellainen etteivät minkäänlaiset kieltotaulut saa ulkoilijoita eikä pyöräilijöitä pysymään poissa. Maastopyöräilijöitä se ei tietenkään ole kiinnostanut tippaakaan, mutta lyhyitä siirtymäpätkiä hekin ovat joutuneet ajamaan, mutta nythän kai kaikki Lahdenväylän puoleiset polut ovat historiaa. Pertsahiihtäjänä minua eivät pyöräilijät kiusaa, vähemmän he tuovat likaa ladulle kuin kävelijät ja koiranulkoiluttajat.

Tänään.

Kolme tuntia netto vähän sellaita lievän epämukavuuden tai paremminkin underbikingin hakua eli kelvejä ja ulkoiluteitä jotka eivät aivan ihanteellisessa talvipyöräilykunnossa olleet. Jostain syystä tykkään sellaisista lenkeistä - kunhan niitä ei joudu ajamaan kovin monta peräkkäin.

Reitti sai muotoutua tein päällä ilman sen kummempia ambitioita, mutta tällä kertaa ei uskoakseni tullut ainuttakaan ennen ajamatonta tietä tai edes pätkää. Mutta se mikä muuten olisi ollut varstin tylsää sinne tänne kiertelyä oli oikeastaan ihan viihdyttävää.

tempokisu Guest
    Äsken kävin kokeilemassa, Rantaperkiön risteyksessä kääntymässä. Jouduin kolmeen otteeseen siirtymään ajotielle, meni liian vaikeeksi pyörätiellä ajo. Olen epätekninen ajaja, ja lisäksi on huono tasapaino, ja joka risteyksessä/ tienylityspaikassa jouduin potkutteleen jalalla. Kaikki muut pyörällä liikkuvat näyttivät ihan levollisilta ja eteneminen oli mallikasta, mutta minä siinä näytin kärsivältä ja jupisin ei tästä mitään tuu, vihaan talvea ja lunta ja varsinkin talvipyöräilyä.
    Ei todellakaan ole kivaa.

tempokisu Guest
    Kääk! aurattu vain Nuutisarantien ja Tampereen valtatien kelvipätkät, kamalaa söheröä ja täristystä, välillä talutin. Näköjään koossa on 35 erittäin raskasta ja vaikeeta kilometriä, ja 3 tuntia. Kotimatka vie tunnin mutta jos on yhtä kamalaa niin meen ajotielle.
    Nyt juon kaffetta ja syön suklaata.

Tänään iltaviiskymppinen. Rantaraittia Furuholmenille ja tylsästi samaa reittiä takaisin. Mutta menomatkalla huomasi, että raitti oli sentään melkein ajokelpoinen niin ei viitsinyt turhia riskejä ottaa.

tempokisu Guest
    Joo siis mulle tuli 48 älyttömän raskasta kilometriä. Viimeisen kilometrin talutin hölkkäämällä, oli nopeempi tapa edetä kun yrittää kiemurrella noi viimeiset sadat metrit umpihankea. Neljä tuntia. Vastaa kesällä reilu satasta. Ja siis jos olen taluttamassa fillaria tien yli, auto sieltä tulee ja oho...paniikkijarrutus, siis ei se kannata, mä olen jo valmiiksi pysähtynyt niin olisi menny vaan. No, tuli ehkä kummallekin sitten "hyvä mieli".
    Talvi ja lumi on perseestä #¤%

Äsken 40km PK:ta(saako mainita?), kotoo töihin.
    Kelvilenkkiä, kävin kurkkaamassa polkuja mutta turha edes yrittää kun ei niitä juuri ollu. Lunta tullu kokolailla reilusti.

^ Herra ruuduntakaa taitaa ollakin hillitön humoristi? Tai sitten jokin kommentti on jäänyt nakertamaan sielua?

Eilen.

Alun toista kilometriä koeajoa Tunturi Parkwaylla.

En omalla vaan naapurin joka aikoo ruveta ajamaan sillä 5 km työmatkansa. Ikään kuin naapuriapuna asensin nastarenkaat (35-milliset Marathon Winterit) ja säädin hiukan jarruja. Muistutin myös ettei nastarenkaillakaan kannata ajaa ihan kuin kesäkelissä ja että on parempi kun ei turhaan käänny eikä jarruta

Muuten päivä meni eräänlaisessa limbo-olotilassa: kun ei ollut oikein mieleinen fillarikeli eikä lähilatuakaan ole vielä ajettu, ei sitten tullut harrastettua kaupassakäyntiä kummempaa ulkoliikuntaa.

tempokisu Guest
    Aamulla reilu kolme tuntia, lähinnä työmatkan alkupätkää edestakaisin kun oli mukavasti aurattuja kohtia. Tiedän suunnilleen etäisyydet ja aina kun mittariin katsoin niin ihan ok 17km/h ja paikoin kahtakymppiä..kilometrejä en hämärässä erota > siis yhteensä 33km muka ajettu. Eilen meni hitaasti mutta tänään ihan normaalisti.
    Olen ajanu viime vuonna mahdollisesti enemmänkin, mittari on väsyny ja päättäny levätä välillä. Laitetaan 54km.
    Sitten lumityöt kun en eilen illalla jaksanu, ja erinäisten asioitten hoitoa + jonottamista.

Par tuntii ja reilu parikymmentä km. Upea keli, juuri fätille tehty.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •