
Alkujaan tämän lähetti
K.Kuronen
Kun kahvasta puristaa, niin ensin joustaa männän tiiviste ja jos palat eivät kohtaa levyä jouston sallimissa rajoissa, niin sitten alkaa liukuminen ja männät siirtyvät lähemmäs ja kun kahvasta päästää irti, mäntä palutuu tiivisteen jouston verran takaisin. Reilulla pakkasella tiivisteen jousto voi olla pienempi, joten liukuminen alkaa aikaisemmin jättäen männät lähemmäs levyjä. Jos tiivisteen edessä on likaa, niin ei se pakkasella ainakaan lisää tiivisteen joustoa, pikemmin päinvastoin, eikä tiivisteen alle päätyvä kuona ainakaan paranna sen pitävyyttä.
Uskon tällä hetkellä, että nestelevarit kaipaavat säännöllistä pesua toimakseen hyvin, että korpottuva lika on jarrusatuloiden pahin vihollinen. Itse suihkaan pesuainetta (nyt on Rexiä), painelen muutaman kerran kahvoista ja huuhtelen.
Kokemusta on myös huoltoa vaille jäävistä jarruista: pakkanen panee ja ongelmia tulee, vaikka aikaa saattaa vierähtää melko pitkään ennen murheiden alkua.
Kirjanmerkit