ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 27 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

Kuvassa näkyvät osat taitaa olla https://www.bike-discount.de/en/tope...mount-set-of-2 ja https://www.bike-discount.de/en/rfr-...ge-bottle-cage. Eli joku sivusta ladattava teline ja se kiinni runkoon kikkailemalla. Noilla telineen kiinnikkeillä ei suoraan pystynyt telinettä laittamaan kiinni, kun teline ja pullo olisivat ottaneet akkuun kiinni. Eli alapää telineestä kiinni runkoon klemmari-tyylisesti. Telinettä piti muokata alareunasta.

Filockilla on kanssa systeemi, millä saa mihin tahansa pullon. Toki vaatii fidlock pullon myös tai pulloon fidlock adapterin.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ni-Base-teline
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...590-juomapullo
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...nnector-teline

Ainakin M-koon E8000 versiossa tuo tila on vähän hintsu ja rajoittaa pullojen mahtumisen. Eli alhaalla pyörän pituussunnassa rajoitetusti tilaa. Korkeussuunnassa myös. Kuvassa 500ml pullo.

Vanhemmassa eMaxissa on satulaputkessa ruuvit valmiina, ja yläputki on melko suora. Mikähän siihen sopis, mikä tahansa sivusta syötettäväkö?

Pitääpä laittaa palikkaa tilaukseen ni on sit valmiina kun pyörän saan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Vanhemmassa eMaxissa on satulaputkessa ruuvit valmiina, ja yläputki on melko suora. Mikähän siihen sopis, mikä tahansa sivusta syötettäväkö?
    43cm runkoon (gzr advantag-e mk2 / 2019 emax) ainakin sopii prisman päältä täytettävä kahden markan alumiiniteline ja 7 dl pullo. Vähän vaan pitää vinosti pujottaa paikoilleen.

Pitkään on mietityttänyt että mahtuuko tähän 2XL. Sen takia pyörän ostin, että tähän mahtuu kuulemma ne suurimmat renkaat. No, mahtuvathan ne! Tori.fi-stä löytyi pari Veetire Snowshoe 2XL PSC 26x5.05" rengasta.

Vieressä 26x5" Johnny 5. Harmi vain että käytettynä ostetut ja toinen noista vuotaa nappuloiden vierestä niin että vituttaa.

Kaikenlaiset toiveet siitä että mudhugger mahtuisi Mastodon-haarukan sisään tuon renkaan kanssa saa unohtaa. Silloin kun on näitten renkaitten ajoaika ajetaan ilman etulokaria. Silloin on maassa vain paljon lunta. Mutta harmittaa kuitenkin.

^Mikä estää laittamasta sitä etulokaria jarrukaaren päälle? Vähän joutunee ranettamaan, mutta kaipa sen saisi. Toisaalta lumiaikaan ei sille ole niin tarvetta. Muuten näyttää aika niukalta tuo sovitus.

Tarkoittanet haarukan kaarta? Eiköhän ilmankin pärjää, selkeästi lumirengas kuitenkin. Niukka on sovitys, mutta joka suuntaan on melkein sentti eikä hinkkaa mihinkään.

Kaaren päälle en kyllä mitään lähtisi virittelemään - siinä tulee helposti pieni kiljotiini efekti kruunun kanssa keulan pohjatessa..

Mutta Beaverguard toimii ihan normaalisti kesät talvet (mulla EP8 eMaxissa mustat 2XL kesällä ja valkoiset 2XL talvella) Mastodonin kanssa:

https://beaverguardfatbike.com/produ...-mastodon-fork

Tuosta voi vielä saksia alajalkoihin tulevat lirpakkeet pois kokonaan jos haluaa = pysyy Mastodonin kaaressa kadella nipparilla tosi nätisti ja joustaa sopivasti myös kun käpyjä pyörii joskus renkaan mukana

Minulla on joku tuollainen jossain laatikossa, pitää viritellä paikoilleen. Pysyy ehkä naama edes vähän puhtaampana.

Tuo on varmaan hyvä, jos on tosiaan mastodoniin tarkoitettu. Pitänee laittaa itsellekin varalta tilaukseen. Mulla on nyt vastaavan tyyppinen Zefal XL, mutta siihen piti tehdä lisäreikiä kiinnitystä varten. Sen lisäksi on runkoputkessa SKS fatboard. Yhdessä suojaavat oikein hyvin kuralta. Mutta tuo fatboard istuu tosi huonosti vakiona runkoon. Tarranauhat menee akun ympäri ja kiinnikkeet on tarkoitettu pyöreälle putkelle. Muokkasin itse kiinnikkeet ja niiden paikat uusiksi niin ei haittaa akun irrotusta ja istuvat paremmin putkea vasten.

Mikäs tuntuu paremmalta. J5 tai 2XL?

En ole päässyt lenkille vielä. On vähän tubeless- tai laatuongelmia renkaan kanssa oikeasti; https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...11#post3115811

Isothan ne on. Viimeinen lenkki oli Johnny 5 nastoilla, ja ihmettelin taas miten hyvin se rullaa etenkin jäisellä alustalla. Nastat varmaan uppoavat jäähän ja rengas rullaa kitkattomana helposti, tämä on teoriani.

Muoks: Lyhyt lenkki jonka aikana paineet pysyivät ainakin niin etten huomannut eroa. E: 0.30 bar ja takana 0.35 bar. Alhaisiin paineisiin nähden rullasi siirtymällä itse asiassa melko hyvin. Ehkä sitä ajaa yhden pienemmällä vaihteella, pitäisi katsoa tarkemmin nopeusmittaria että huomaisi eron. Vastatuuli vastusti enemmän. Nämähän painavat melkoisesti (180 ml litkua vielä minulla), ja tämän huomaa kyllä ylämäessä. Polkea saa, tai sitten painaa eco->trail. Juuria ei hirveästi ollut, en ainakaan huomannut niitä

Painon huomaa myös siitä että pyörää pitää oikeasti ajaa kallistamalla sitä mutkiin. Pyörivä massa vastustaa kääntymistä. Ero ei ole suuri, en ajanut puuta päin mutta kun tiedostaa asian osaa varoa.

Tunturi eMax EP8 2021 (45/M) on nyt vajaan vuoden ajojen perusteella ollut paras pyöräilyyn liittyvä hankinta, jos pyöräilyharrastuksen imua ajatellaan. Fillariharrastus on noussut ihan uusille tasoille eMaxin luoman innostuksen kautta. Lisävarusteiden (hissitolppa, mastodon, valot) asennusten lisäksi huoltotöitä ja säätöjä tulee tehtyä ihan eri tavalla kuin aiempien fillareiden kanssa. Vanhatkin fillarit saaneet nyt parempaa huoltoa (keulahuollot ja litkutukset yms.).

Hieman järjettömältä tuntuu jälkeenpäin, että ei ollut sähköpyöristä saatikka läskeistä mitään aikaisempaa kokemusta, mutta kyllä kannatti tutustua tuntemattomaan.

Tällä hetkellä harmittaa, että joutuu jäykällä tolpalla ajelemaan, kun Brand-X Ascendin kaasujousi lakkasi toimimasta ja toimitukset briteistä on niin toivottoman hitaat nykyään. Pakko se on silti lähteä ajamaan, kun ajokausi on parhaimmillaan.

Tunturin web sivulla sanotaa että löytyy täysjoustoläski mutta ei löydy.
    https://tunturi.fi/product-category/...i-sahkopyorat/
    "Sähköfättäreitä saa jäykkärunkoisina, etu- sekä täysjousitettuina malleina."

Onko muutes eMaxin geometriaa jostain löydettävissä mukaan lukien keskiön korkeus ja Reach?

Alustavasti varattuna eMax FS. Olen itse 170 cm ja vaimo 167, joskin hänellä on pitkät jalat. Varasin koon S/40 cm. Osaatteko eMaxin omistajat arvioida onko koko oikea?

Kyllä tuo kuullostaa oikealta koolta. Hissitolppa voisi olla hyvä lisä.

Kiitos, näin ajattelin. Maastossa lisäksi on parempi aavistuksen pienempi kuin yhtään liian iso. Hissitolppa olisi myös kätevä, toisesta sähkäristä jo löytyykin. Onko mallivinkkejä mikä olisi sopivin tähän eMaxiin?

En tiedä mikä on sopivin, mutta minulla on Brand-X Ascend (Brand-X Ascend Dropper Seatpost Black 31.6mm x 410mm 120mm) koska Sulovilen. Se ei tosin taida Brexitin myötä olla niin sulovilenimäinen enää.

Sain eMax täysjouston geometrian. Isoin koko vastaa ohjaamon mitoitukseltaan nykytrendin mukaista small-kokoista pyörää Ei oikein sovellut aikuisille ollenkaan nuo.
    Lienee samnlainen ahdas mitoitus jäykkäperissäkin. Harmi kun taitaa olla ainoa mihin sopii iso rengas taakse. Enää ei kuitenkaan tule itselle 20v takaisella geometrialla olevia pyöriä. liian monta pannutusta ja oho-tilannetta teknisissä laskuissa. Jyrkkä keula ja 446mm reach isoimmassa mallissa...

Olikos niitä muita läskejä mihin menee taakse 2XL?

Viitsitkö jakaa geon tännekin?

Mulla käsi osui hissitolpan vipuun. Noh sehän jämähti vajeri lukkoon. Kuumailma puhallin ja irtos. Nyt toimii tai en käytä talvella. Mikä olis talvikelin hissitolpa emaxiin? Onko edes sellasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Viitsitkö jakaa geon tännekin?
    Tässä päämitat tässä (S 160-179, M 170-180, L 189-190). Keväällä pitäisi olla saatavissa.
    keulakulma 68
    istuinkulma 74
    akseliväli 1219, 1240, 1260
    Reach 390, 420, 446
    Toptube 590, 610, 630

Huomaa kuinka lyhyt ohjaamo!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viesti
    Mulla käsi osui hissitolpan vipuun. Noh sehän jämähti vajeri lukkoon. Kuumailma puhallin ja irtos. Nyt toimii tai en käytä talvella. Mikä olis talvikelin hissitolpa emaxiin? Onko edes sellasta.
    Puhalla ilmaa, jarrukliineriä ja ohutta öljyä vaijerikuoreen. Sinulla on kosteutta kuoren sisällä.

Kiitos kiituri, pitää vertailla.

Tuosta löytyy emaxin mitat
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...fatbike/page25

Sen perusteella uusi täpäri on kyllä pidempi.

harald muokkasi tätä : 07.01.2022 at 10.08

Joskus näppäilin 2020 vuosimalli Emaxin geometriatiedot tuonne geometrygeeksiin, mitä silloin Tunturin sivuilta löytyi. Samansuuntaiset lukemat kiiturin kanssa. Onhan se lyhyt runko esim verrattuna Helkamaan.
    https://geometrygeeks.bike/bike/tunturi-emax-2020/

Huomatkaa nyt että nuo numerot mitä kirjailin, EI OLE jäykkäperän mitat vaan täysjouston.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tässä päämitat tässä (S 160-179, M 170-180, L 189-190). Keväällä pitäisi olla saatavissa.
    keulakulma 68
    istuinkulma 74
    akseliväli 1219, 1240, 1260
    Reach 390, 420, 446
    Toptube 590, 610, 630

Huomaa kuinka lyhyt ohjaamo!!

Aika lailla samat mitat kuin mulla Salsan Beargreasessa ja Bucksaw:issa, paitsi että molemmissa on akseliväli about 100 milliä lyhyempi. Jälkimmäinen on siis fättitäpäri, ensimmäinen täysjäykkä fätti. Mä en jaksa oikein uskoa, että fäteistä löytyy mitään Polea vastaavaa, jollei sitten osta Polea. Itse en fättiin kaipaa mitään slack-geoa, kun ajaminen on muutenkin aika erilaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aika lailla samat mitat kuin mulla Salsan Beargreasessa ja Bucksaw:issa, paitsi että molemmissa on akseliväli about 100 milliä lyhyempi. Jälkimmäinen on siis fättitäpäri, ensimmäinen täysjäykkä fätti. Mä en jaksa oikein uskoa, että fäteistä löytyy mitään Polea vastaavaa, jollei sitten osta Polea. Itse en fättiin kaipaa mitään slack-geoa, kun ajaminen on muutenkin aika erilaista.
    Ajopakat kuitenkin ihan samoja ja ehkä läskillä vielä vaikeampia ja jyrkempiä kannonkiertolaskuja jarrun varassa. Toisekseen pokkemistehokuus on parempi kun ei tarvi punnertaa eteenpäin vaan enempi alaspäin.
    Maksaakohan se 2x5cm putkea niin paljon?

Samanlaisia aiheita

1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0