Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jehu Katso viesti
Noniin, raportoidaanpa vaihteeksi vähän erilainen vika, eli tulipa minun Fantic Fat Sport Integraan vika. Ei mekaanista vikaa, mutta sähköt alkoivat kummittelemaan niin, että ajon aikana sähköt vaan yksinkertaisesti alkoivat katoilemaan kesken kaiken. Ei ehkä ihan joka kerta mutta eihän tuollaista pitäisi tapahtua lainkaan. Lisäksi tangossa olevasta näytön napista ei enää sitten saanut virtoja välttämättä päälle vaan piti painaa akun napista, mistä painamalla virrat taas pysyivät päällä enemmän tai vähemmän kauan. Mutta oudointa on ehkä se, että napista sammutettua virrat saattaa tulla pyytämättä itsekseen takaisin päälle ja jos jaksaa odottaa, virrat taas katkesivat itsestään, eli melkoisen kummitteleva laite tällä hetkellä. Tämä vika (virtojen katkeaminen itsekseen ajon aikana) esiintyi kyllä ekan kerran kesällä, mutta en sitä silloin viitsinyt kiikuttaa huoltoon koska toistettavuus oli huono. Tätä ennenkin oli esiintynyt tuota näytön virtanapin toimimattomuutta, joten tämä on kyllä ollut vieläkin kauemmin päällä. Oireet ovat vaan vähitellen pahentuneet.

Onneksi koska tuossa on takuuta vielä jäljellä, niin kiikutin pyörän takaisin ostopaikkaansa. Jos takuuta ei olisi ollut niin olisin varmaan kurkistanut moottorin elektroniikkaosion sisään, löytyykö mitään outoa. Luultavasti vika ei välttämättä ole kovin kummoinen. Tarkistin itse kuitenkin ulkopuolelta ensin itse ettei liittimissä näy vihreitä kohtia, hyviltä ja puhtailta näyttivät.

Paikallisen edustajan huollon kertoman perusteella, maahantuojan mukaan tämä olisi mitä todennäköisimmin moottorivika ja niinpä sitten moottori on menossa maahantuojan kautta Italiaan josta toivottavasti tulee toimiva tilalle. Arvioitu kalenteriaika on noin 2 ½ viikkoa, mutta saappa nähdä kun tässä on juhlapyhiäkin välissä. Toivottavasti tammikuussa jo kuitenkin.

t. Janne
Mulla oli fisherissä vähän samaa. Saksan pedelec foorumilta löysin vinkin: akku kiinni pyörässä, laturi kiinni ja näytöstä "tehdas-asetusten" palautus.