ElectrobikeLostInLaplandGiantBikeshop
Sivu 39 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1288

Aihe: Pole Evolink

Minun Evo natisi kunnes vaihdoin linkuston laakerit. Jos iskarin laakerit on syypää niin ne tosiaan kannattaa purkaa ja pistää vaikka silkonirasvaa. Se ei liukene sateella.

F. Kotlerburg Guest
    Linkuston laakerit on vaihdettu. Se on tuo yläpään pusla joka on paskana. Liekkö oikeasti vaihdettu vai vaan laskutettu keväällä. No taas meni yksi huoltoliike banniin. On tää yksi perkele, kun rahaa vastaan ei saa kuin paskaa.

Mitä kuullu niin nuo iskarin puslat voi mennä nopeastikkin jos kovin otolliset olosuhteet. Tosin itellä menny vaa se alapään pusla vaihtoon, ylhäällä vielä orkkis.

Minun Evolinkissä ne puslat on niin kireät että se sisäholkki kiertyy ruuvin päällä . Varsinainen puslalaakeri on käytännössä jumissa. Rockkarin laatu ei kaikilta osin ole kovin kummoista. Se näkyy myös siinä että kun tilasin uusia holkkeja niin vaikka pussissa oli oikeat mitat, oli sisällä liian lyhyitä holkkeja. Tämä toistui useamman kerran. Onneksi Saksan kauppa oli ystävllinen ja toimitti uusia valokuvaa (työntömitta ja pussi sommitelma) vastaan.

Joo noissa on kyllä toleranssit vähän mitä sattuu..

F. Kotlerburg Guest
    Kuivalla kesäkelillä tuolla on pääsääntöisesti ajettu. Luulen, että jotain tuossa on kustu tai jätetty kokonaan tekemättä. No hommataan vehkeet ja korjataan itse.

F. Kotlerburg Guest
    No joo. Liukulaakerit oli ihan ehyet. Tulipa kuitenkin vaihdettua, kun purkamaan alkoi. Oikea vika oli siinä, että 22.2mm holkkien sijaan oli laitettu 22mm holkit.

Oli itelläkin taas iskarin silmäpusla vaihtokunnossa, vaihdoin viime jouluna edellisen ja ihan hirveesti ajoa ei ole edes tullut loukkaantumisten takia. Monarch alkoi myös kiukuttelemaan heti kun ilmat viileni. Noh onneks sain bikeworxilta lainaiskarin hardwaren kera kunnes uusi runko saapuu, vissiin superdeluxella pääsee näistä iskarin ifp ongelmistakin sitten eroon. Ja näyttäs olevan jo pientä valoa tunnelin päässä uuden rungon suhteen.

Linkuston laakerit edelleen herkät tälleen kahden kauden jälkeen, vaikka kylpevät hyvin mudassa, pesty painepesureilla jne.

Kannattaisikohan seuraava fillari koota Foxin iskareilla. Jo toinen kerta kun Evolinkin takapää tekee stuck downin. Eka meni takuuseen mutta nyt ei tietenkään.
    Vaihtoehtoja olisi viedä pajalle tai ostaa uusi iskari. Jälkimmäinen houkuttaisi jos löytäisi sopuhintaa hyvän.

Laita mrp

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kannattaisikohan seuraava fillari koota Foxin iskareilla. Jo toinen kerta kun Evolinkin takapää tekee stuck downin. Eka meni takuuseen mutta nyt ei tietenkään.
    Vaihtoehtoja olisi viedä pajalle tai ostaa uusi iskari. Jälkimmäinen houkuttaisi jos löytäisi sopuhintaa hyvän.
    Mikä iskari? Itellä lainaiskari teki stuck downin, nykäsin pitkäks ja taas toimi. Huoltoa vailla se varmaan vain on?

Mikäs muuten on Sambolon takuurungon tilanne vai vieläkö on ylipäätään uusi Evolink tulossa? Näin vaan sivustaseuranneena tuli mieleen, kun ei ole hetkeen ollut Polesta puhetta ja mietin kuinka näiden asiakaspalvelu nykyisin pelaa.

Ei ole runkoja tullut…paitsi se joku pien testierä minkä perästä piti loput tulla ihan piakkoin, siitäkin kohta 2kk. Oon ajellu vanhalla edelleen. Kai se on alettava pyytää kohta rahoja takas kun pyöriä ei selkeesti saa.

Onpa nihkeetä toimintaa. Liekö näitä runkoja ollenkaan tulossa tältä testierän valmistajalta?

Jos kauppaa haluaa purkaa niin luulisi olevan aika vahvoilla tälläisellä odottelulla vaikka Polella onkin oikeus toimittaa uusi runko rahojen palauttamisen sijaan.

Valitettavia vain nämä korona-ajan realiteetit. Näin luki vastikään Keskisuomalaisen lehtijutussa
    Esimerkiksi Taiwanista kevääksi 2020 tilatut 400 pyöränrunkoa eivät ole tulleet vieläkään.

Mietin kans et ovatko itsekkin luovuttaneet taiwanin suhteen kun evolinkinkin sivuilal lukee nykyään näin.. mutjoo, nihkeetä on, ja ei toki varmastikkaan polen vika, että eivät runkoja ole saaneet. Stamina kiinnostaisi myös, jos tarjous olisi siihen ollut huomattavasti parempi. Mielummin siihen hintaa tilaan kokonaan uuden postimyyntipyörän.

F. Kotlerburg Guest
    Tuskinpa tehdään.

Mietin jo viime viestiä lähettäessä, että hyvä aspa olisi saattanut pelastaa tilanteen tarjoomalla korvaavan tuotteen ja väliraha laitettu niin pieneksi ettei olisi tarvinnut kahta kertaa miettiä.

Esimerkiksi tuo Staminan voisi hinnoitella takuutuotteena sillain ettei siinä ole muuta kuin valmistuskustannukset, onhan Sambolo jo kertaalleen katteet maksanut Evolinkin kohdalla. Tosin Polehan menettäisi enemmän vs antamalla uuden Evolinkin, mutta hyvät asiakaspalvelukokemukset foorumeilla on myös arvokkaita. Ja näistä kannattaisi pienen firman pitää kiinni niin tiukasti kuin realistisesti mahdollista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tuskinpa tehdään.
    Jeps. En oikein usko että Suomessa on yhtään alumiini hitsaus pajaa joka kykenisi pyöränrunkoja teollisesti hitsaamaan. Ainakaan sellaiseen hintaan että sitä voisi isänmaallisellekaan ostajalle tarjota.

Käsitin, että noissa näyte-erän rungoissa oli jonkinlainen ketjulinjan toleranssi ongelma ja sama muissakin kasaan hitsatuissa. Koko erä siis paalaimeen ja uutta erää odottelemaan.

Juttelin tänään aspan kanssa, tosiaan jotain clearance ongelmia takakolmiossa. Etukolmiot kuulema kunnossa ja lähetetään yhdessä uusien takakolmioiden kera, nää menee kuitenkin ens vuoden puolelle, helmi/maaliskuulle oli jonkin sortin arvio. Sovittiin nyt omassa keississä että mulle kasataan runko tuosta pien erän etukolmiosta ja varastossa olevasta päivitetystä takakolmiosta joka kuitenkin 1.3(erona 1.4 sisäiset vaijeriviennit,joita 1.4 ei enää ole). Värinä punainen, josta itseasiassa aloin odotellessa pitämään enemmän kuin mustasta. Tää pitäis olla mulla parin viikon sisään, katotaan..

Se ettei Suomessa pystyisi tekemään pyöriä Polen mittakaavassa ei nyt oikeasti ole totta. Vaatisi tosin metellityöntekijöitä joita homma kiinnostaa.

https://youtu.be/mlIYEdRFQu4

Siinä 10min kohdalla rungon oikomisesta mikä taisi Aasian veijarilta jäädä tekemättä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Laita mrp

Googlauksen perusteella tuota olisi saatavana keuloihin, mikä se sitten lieneekään. Keula toimii varsin hyvin. Olen sen koonnut itse kun vaihdoin ruodon pidempään ja myös parhailla säädöillä (HSC, LSC, LSR) olevan oikean puolen.

Miten se mrp estäisi takaiskarin pohjaan juuttumista?

Meinasin mrb iskaria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Se ettei Suomessa pystyisi tekemään pyöriä Polen mittakaavassa ei nyt oikeasti ole totta. Vaatisi tosin metellityöntekijöitä joita homma kiinnostaa.
    Ja firman jota homma kiinnostaa. Mitä tulee mittakaavaan niin se on lähinnä liian pientä. Ei se Pole huvikseen ruvennut koneistamaan runkoja itse. Veikkaan että yhtään pajaa ei löytynyt joka olisi ollut ammattitaitoinen valmiiksi ja kiinnostunut hommasta.

Mutta on Polella sen verran pioneeri henkeä että ties vaikka alkavat hitsaamaan rungot itse.

Näille pienemmille firmoille itse tekeminen on melkeinpä se parempi tapa, näillä ei riitä ostomäärät että jotain toisella puolella palloa olevan pajan johtoa oikeasti kiinnostaa pikkuviat.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Jos pystytään 1000-5000 runkoa koneistamaan niin eiköhän 400 runkoa vuoteen onnistuisi suomessa perinteisellä menetelmällä. Investointeja se vaatisi ja katetta varmaan jäisi vähemmän, vastapainoksi ehkä sitten tyytyväisemmät asiakkaat ja vakaampi liiketoiminta? En vaa jaksa uskoa, että polea enää niin paljon nämä ei koneistetut tuotteet edes kiinnostaa, kaikki paukut koneistettujen tuotannon kasvattamisessa ja varmasti satsaavat yhä enemmän vielä sähköiseen tulevaisuuteen. Jatkuva pyörien hinnan nousukin tekee varmaa polelle hyvää, kun eine koneistetutkaan enää niin järkyttävän hintaisia tavanomaisiin verrattuna ole, niin ei ehkä tarvetta myydä budjettipyöriä kun asiakkaat tottuneet kalliiseen? Tai ainakaan ei kannata kilpailla budjettipyörien kanssa, kun niissäkin geot alkanu olemaan tätä päivää.

Sähköpyörät on muuttaneet suhtautumista pyörän hintaan. >6ke hinta ei nyt niin ihmeellinen asia enää ole.

MUTTA kun pyörän (tai sen puoleen minkä tahansa muunkin härpäkkeen) hinta on kilpailijoita kalliimpi, vastapainona odotusarvo korkeampi. Se ei silti tarkoita että pyörä olisi ajo-ominaisuuksiltaa paras vaan että jotain millä erottua. polella se on takajousitus ja nyt tietysti jyrsitty runko ynnä jossain määrin edelleen geometria.
    Tekeekö kumpikaan noista Polen pyöränä paremmaksi kuin muilla? Ehkä mutta suurimmalle osalle ostajista erolla ei ole merkitystä. SILTI se erilaisuus on jotain mistä on valmis maksamaan. Asialle on monta nimeä kuten luxus- tai premium-tuote.

Itse en varmasti maksaisi perinteisellä tekniikalla olevasta sähköfillarista 8ke mutta Voimasta voisin ja varmaan tulen maksamaankin koska se on erilainen ja koska se erilaisuus ei ole pelkkä maalikuvio vaan sen eteen on tehty töitä muutenkin kuin markkinoinnin vinkkelistä. Onko erolla minulle lyllertäessäni kotimetsissä mitään merkitystä? No ei varmasti mutta siitähän ei ole kyse.

1.4 melkeen kasassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    1.4 melkeen kasassa.
    Noniin. Onnittelut nopeasta takuu casesta toivottavasti kestää pyörä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •