Komee se on.
Komee se on.
Juha, itse myös omaa rakentaessa oli teräksinen mielessä mutta jostain syystä ei löytynyt sopivaa aihiota. Tietenkin olisi voinut käyttää Pacen runkoakin mutta kun tuo keventäminen on jotenkin mun juttu...
^joo, ei ole mun fillari kuvissa. Ritchey Commando mulla rakennettu vähän samaan tyyliin, mutta tuo uutuus olis sirompi.
Ritcheyn rungot kyllä hienoja, olkoot sitten kenen tahansa...
Mä kuljin keventelypolkua myös, mutta ylijäämäosalaatikosta kyhätty Commando toi valaistuksen. Kilo sinne tänne, etenkin teräsrungossa, merkkaa aika vähän. Kunhan ei kaikki osat ole painavia.
Itsellä oli tuo Pace mutta kun korona aikana tylsään niin piti saada uusi projekti, tähän mennessä reilun puoltoista kiloa kevennyt...
^8.9kg tällä hetkellä, kevyempi kuin moni " gravel" pyörä...
Oma FBGB tämän päivän lenkiltä. Näppärä vehje, maastopolut ajelee, sorat ja assutkin. ISP mahtuu hienosti.
Joku voisi väittää maastopyöräksi ja sehän se on ollutkin... mutta olkoon tänään FBGB koska muoti.
Flat Bar Gravel Bike, luulisin. Mutta viimeinen B voisi toki olla vaikkapa Badass
PS Tällaisista pyöristä en edes luule mitään ymmärtäväni, mutta kieltämättä en osannut olla vertaamatta mielessäni nuren ja JackOjan pyöriä.(En kyllä tullut minkäänlaiseen tulokseen muuta kuin ihan ulkonäölliseen arvioon: vihreä/musta pyörä on se joka miellyttää enemmän silmää.)
Firle, itselleni homma ei ole mikään kilpailu ja kuvankin laitoin lievästi painostettuna. Jokainen tämän genren kapistus on mukava lisä.
Mä en millään kykene ymmärtämään mikä kommentissani sai sinut kuvittelemaan että vertailuyritykseni tavoitteena oli hakea voittaja tai julistaa jompi kumpi pyöristä paremmaksi? Kahta pyörää vertailemalla voi näet yksinkertaisesti vain pyrkiä ymmärtämään niin kyseisen tyyppisiä pyöriä yleensä kuin näiden kahden pyörän mahdollisia eroja.
PS Kilpailla voi myös itseään vastaan ja eräänlaista kilpailua on sekin kun asettaa itselleen jollain tavalla korkealla olevan tavoitteen ja katsoo yltääkö siihen. Ja usko tai älä, minustakin on ihan nasta juttu kun joku siinä onnistuu. Vaikken kyseisenlaisista pyöristä itse perustaisi tai tykkäisikään.
PPS Kuva, tiedot osista ja geometriasta (ja kernaasti vielä jonkinlainen perustelu miksi on valinnut juuri ne) kiinnostaa ymmärtääkseni valtaosaa juuri "mukavana lisänä". Niitä jotka kaipaavat niitä vain voidakseen haukkua lopputulosta tai tyrmätäkseen valinnat ei niin kauheasti foorumilla liene.
Ei pelkästään se, että pyörä on sellainen, miksi sen tekijä on halunnut, vaan se, miksi tekijä näkee sen suoratankoisena soramaantiepyöränä. Itse haen tavallaan suoratankogravelin arkkityyppiä, joka mukautuu käyttäjänsä näköiseksi pienin muutoksin. Maantietankoisissa sellaisen voisi ehkä sielunsa silmin nähdä.
Firle, älä joka kommentista ota hernettä nenuun, ei ollut mitenkään tarkoitus kärjistää...
Kuva kyllä on jo...
Kuronen, pyörä on rakennettu että sillä on hauska ajaa kovalla ja pehmeämmälläkin alustalla, tässä iässä suoranainen maastorymistely on jo ohi ja tuo kaiken korvike mitä ei puhtaalla maantiepyörällä halua tehdä
^Ehkä mutta tuo 34 maksimi tuohon runkoon... Tuskin useaan boost peräiseen 40piikkistä saa mahtumaan...
^Ehkä mutta tuo 34 maksimi tuohon runkoon... Tuskin useaan boost peräiseen 40piikkistä saa mahtumaan...
^Helposti menis vaikka 60-piikkinen
^Ehkä tuohon mutta mistäs löydät rattaan nykyisiin kampiin ja kuskin joka niillä polkee?
^ Alkujaan oli suunniteltu 32 piikkinen ovaali mutta pyyhki aika liki runkoa joten kampien vakio SL rata 34 piikkisenä ja vain 5g. painavampana päätyi käyttöön. Kyllä noilla välityksillä tulee toimeen mainiosti kun ei tarvi mitään kisaa ajaa, vain omaksi iloksi...
Katselin kuvaa, kiitos siitä, ootettukin jo on!
Erikoisen näköinen, kait kuskinnsa näköinen, mitään tavista ei ootettukaan. Satula vielä asennusta vailla, nouseeko paljon tangon yli? Kuvakulma voi vääristää, mutta ohjaus näyttää hyvin nopealta?
Kevyt korkealaatuinen kokonaisuus, onnittelut!
^Kiitos! Satula suht oikealla korkeudella, runko niin vahvasti sloupattu ja haarukka pitkä että jää hieman alas tankoon nähden joka taas tiputettu -17asteisella stemmillä eteen ja alas... Olen aina pitänyt tuon tyyppisestä ajoasennosta, sopii hyvin itselle ja itselle kun tehty niin ei tarvi muusta välittää...
Pikku säätöä ja vääntöä vielä on mutta tavoite lähemmäs 8.5kiloa kevääseen mennessä. Voimansiirto asennettu vasta eilen ja tuntuu toimivan telineessä kuin ihmisen mieli.
Onko Nuren keulana se pari sivua sitten linkattu? Menevän näköinen peli, omaan silmääni huutaa vielä sopivia lokareita (ymmärrän, että painossa tulee takkiin)
^Keula on Rircheyn 502millinen... Lokasuojat ovat omissa pyörissä olleet tuntematon käsite ja tuskin tulevaisuudessakaan tarvi...
Nyt haussa noin 1500g. kiekot ja jotain pientä että paino alle 8.5kg... Kyllä se kevääseen mennessä jotain 8.3kg...
Reverse mullet flat bar aero gravelVälitys vaikuttaa enemmän ylämäkioptimoidulta imo.
https://theradavist.com/2021/12/2021...it-bike-ready/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tuossa on kyllä kaikki yksityiskohdat jotenkin totaalisen viturallaan mutta silti kokonaisuus on kuitenkin tosi hieno ja "stance" on kohdallaan jos nyt fillareista niin voi sanoa?
Vai ollaanko nyt Monster triathlon-buumin alkulaineilla...
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Kirjanmerkit