ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 343 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243 293 333 341 342 343 344 345 353 393 443 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.261 - 10.290 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10261
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^ Mielenkiintoista juttua pyörästä. Graveliin verrattuna muutamia "kisainspiroituja" ratkaisuja:
    - Muotoiltu satulaputki (D:n muotoinen): ei pyörähdä kaaduttaessa.
    - Satulan klämppi sekä rungossa että satulaputkessa: satula helppo poistaa pesun ajaksi ja asentaa nopeasti takaisin oikeaan kohtaan.
    - Kierteellinen keskiö: helppo purkaa, putsata ja kasata.
    - Täysin sisäiset kaapeliviennit: ei reikiä rungossa -> hiekkaa ei mene runkoon sisälle ja kaapelit eivät häiritse pyörän kantamista.
    - Koot 51 ja 58 suunniteltu Marianne Vosin ja WvA:n mittojen mukaan. Ts. runkokoko ei ilmeisesti skaalaudu samalla lailla kuin Cerveloissa normaalisti.

    Tiedä sitten onko noista tavan sunnuntaikisailijalle mitään hyötyä, mutta nätti pyörä yhtä kaikki.

  2. #10262
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    On hienon näköinen. Totesivat jotenkin niin, että kun tekivät runkokolmiosta riittävän ison ja pyöristelivät reunoja, niin ei tarttunut tehdä ruman näköistä toptubea ja pyörää. Ihan hauskaa kuittailua.

    Jos tämän hinta pysyy kohtuullisena, niin varmasti löytää tiensä muidenkin kuin cx pyöräilijöiden talliin.

    Kuvassa oleva versio ei ole se kohtuullisen hintainen. Huomattavaa on myös että pro mallissa on yksi pullotelineen paikka, muissa malleissa kaksi




  3. #10263
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    ^ Voi olla vähän haaveilua, että hinta pysyy kohtuullisena kun saatavilla vain sähköillä. Vähän veikkaan, että hinta samaa luokkaa kuin R5 jossa halvin malli 8 400$.

    Upea peli kyllä kisailijoille!

  4. #10264
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Hieno pyörä. Itseäni häiritsee tuo todella ylös nostettu satulatolpan Klemmari. Tekee kyllä tolpasta jäykemmän, kun ei pääse joustamaan niin paljoa.

  5. #10265
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Hieno pyörä. Itseäni häiritsee tuo todella ylös nostettu satulatolpan Klemmari. Tekee kyllä tolpasta jäykemmän, kun ei pääse joustamaan niin paljoa.
    Juu, tuon jäykyyden näkee liitoskohtaa katsomalla. Samoin tuollainen klemmari vain toimii. Kiilasysteemit on penaalista.

  6. #10266
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuo klemmari ja ylösnosto kertoo varmaan paljon muutakin pyörän suunnittelusta. Wout saanut sen jäykän pyörän, minkä haluaa, eikä ulkonäkö ole mennyt kaiken edelle.

  7. #10267
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    ^ Just, monta kertaa perinteinen aina parempi.

  8. #10268
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jäätävän hieno ajokki nykykielellä, mykistävän hienoksi itse sanoisin.

  9. #10269
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Ton saamasta huomiosta päätellen on ainakin markkinointimielessä tainnut olla toimiva veto tehdä vanhanaikainen cyclocross-pyörä.

    Mä en ihan hiffannut, että mikä tossa on se juttu Vossin ja Aertin nimellä myymisen lisäksi - kuin uudelleen ”keksitty” Ridley X-Night tai Focus Mares (joka on muuten jostain syystä kadonnut pro-kuskien alta kokonaan). Boonet, SuperX:t, Cruxit ja muut vastaavat on jo aikaa sitten osoittaneet, että vähän gg-mäisempikin geo kulkee krossiradoilla siinä, missä Ridleytkin.

    Niin ja kuka irroittaa satulan pyörästä pesua varten krossikisan jälkeen? Kyllä se satulakin sotkeentuu niin, että kaipaa pesua ihan siinä missä muukin pyörä ja tuskinpa kukaan haluaa edes huuhdella pyörää satulaputki paljaana ja päästää moskat suoraan rungon sisään. Tuplaklämpin olisi voinut ehkä perustella sillä, että satula ei pääse droppaamaan pyörän päälle hypätessä. Tosin yleensä tolpat näyttää pysyvän oikeassa korkeudessaan ihan tavallisilla klämppisysteemeillä eli kertoisikohan tuplaklämppi pääasiassa siitä, että D-tolppa on ollut hankala saada pysymään paikoillaan..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #10270
    F. Kotlerburg Guest
    No paskaahan se sitten olikin. Eipä taas yllättänyt.

  11. #10271
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Eikä yllättänyt kyllä Kotlerin kommenttikaan.

    Asioiden näkeminen toisenkinlaisessa valossa kuin markkinointiosastojen maalaamassa, on minusta ihan terve tapa katsoa maailmaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #10272
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Menetimme taas hedelmällisen ja kiinnostavan keskustelunavauksen kun F.K. ei viitsinyt selittää missä mahdollisesti stenun pika-analyysi meni vikaan tai mitä stenu ei kenties ennakkoasenteeltaan nähnyt.

    Tai kertoa mikä herätti hänessä halun kommentoida kuten teki sen sijaan että olisi kertonut meille mitkä seikat tekevät tästä uudesta Cervélosta oleellisesti erilaisen (-tyyppisen?) pyörän kuin esimerkiksi juuri X-Nightista (jota sivumennen sanoen en minäkään voinut olla näkemättä sieluni silmin miltei heti kun näin R5 CX:n).

  13. #10273
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Tolppahomma on helppo testata. Joku ostaa tommosen Wout-pyörän, ottaa ylemmän klämpin irti ja ajaa pari Helcx-kisaa. Kuka ilmoittautuu vapaaehtoiseksi?

    Koittakaapa etsiä varikkokuva, missä pyöriä pestään satulat irti. Sen verran varikoilla on mutakisoissa kiirettä, että ei siellä kukaan ruuvaile satulatolppia irti vaikka paikoilleen laittoa olisi helpotettu kuinka monella ylimääräisellä klämpilla. Niin ja sorry offarista. Cervelon oikeampi osoite olisi tämä: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...-cyclocrossiin

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #10274
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Tuntematta ja tietämättä edellisissä viesteissä mainittuja pyöriä, niin eikö tässä cx 5:ssa ole aika paljon uusia asioita jotta uuden pyörän lanseeraaminen on "oikeutettua".

    Podcastissa käytiin läpi seikkoja miten cx 5 eroaa gravelista/tässä tapauksessa asperosta. Varmaan osa pointeista meni minulta ohi ja ymmärtämättä, mutta geometriaeroja oli ainakin bb-dropissa ja trailissa. Cx 5 on käsittääkseni rungoltaan jäykempi, ja lähempänä vanhaa r5:sta kuin aspero, joka taas lähempänä r3:sta. Tämä koskee myös stack/reach lukuja. Erot eivät geometrian osalta liene kauhean isoja, "normalisoituna" kokojen vertailuna cx5 on noin 1 cm matalampi keulasta.
    Rengastilaa cx5:ssa on ainakin edessä enemmän kuin asperossa.

    Vaikutelma oli että Cervelo oli oikeasti kuunnellut Vossia ja Aertia. Samalla on syntynyt myös ihan hieno tarina, joka poikkeaa nykyisestä suunnittelun ja pyörän käyttötarkoituksen valtavirrasta. Vaikka uskon kylläkin että Cervelo on esim. lisännyt hieman ylimääräistä rengastilaa, jotta leveämmät gravelrenkaat mahtuisivat alle

  15. #10275
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ….Vaikutelma oli että Cervelo oli oikeasti kuunnellut Vossia..
    Epäilemättä ja benchmarkkeeraus muutenkin tehty huolella. Tuossa Vossin 2018 X-night. Mutta tunnetusti muodit kiertää ympyrää, joten ehkä pieni bb-droppi alkaa jo olla uutuus vuonna 2022

    E: ja tuolta löytyy Eli Iserbytin viimevuotinen.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #10276
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    ^^ Kuinka paljon maantie tai cx geometria noin ylipäätään on muuttunut viimeisten vuosien aikana ? Itse en tiedä mutta mutta veikkaisin että ei kovin paljoa.
    Ei nuo 2 pyörää kuitenkaan ratkaisuiltaan mm. integroituine ohjaamoineen, kaapelivedoiltaan, satulatolppineen, runkojäykkyyksiltään, rengastilavuuksineen taida olla 1:1

    lisäys: esim. canyon infliten geometria ilmeisesti pysynyt samana alusta saakka 2015 lukien

  17. #10277
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    Juha, tuo sopii FlatBarGravel topicciin oikein hyvin... Teräs tyylikästä...

  18. #10278
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^^ No sepä juuri jäi kysymysmerkiksi, että mikä oli Cervelon uutuusarvo. Siis muu kuin, että se oli Cervelolta uusi pyörä, kun ne ei ennen ole perinteistä cyclokrossaria tehneet.

    D:n mallista satulatolppaa Ridleyssä ei ole, mutta jarruletkut siinäkin menee piilossa, kuten Iserbytin fillarista näkyy. Mahdollisiin jäykkyyseroihin en osaa sanoa mitään.

    Mutta onhan se toki näppärää, että kun on saatu viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikki myymään vanhanaikaiset krossarinsa pois ja ostamaan modernit gg-pyörät, niin seuraavaksi voidaan joukolla myydä ne vanhanaikaiset gg-pyörät pois ja ostaa krossarit. Eikä mua edes haittaisi, jos cx olisikin 2020-luvun gg. Joskin sellainen vähän modernimpi jenkkigeolla varustettu krossari olisi perinteistä eurogeokrossaria parempi yleispyörä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #10279
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Juha, tuo sopii FlatBarGravel topicciin oikein hyvin... Teräs tyylikästä...
    Tietysti, suoralla voi olla vähän kiusallista olla kierojen seurassa.

  20. #10280
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    ^ Jep, mukavaa unohtaa hienot termit jne...

  21. #10281
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    On hienon näköinen.
    Pakko pistää tämä kuva toiseen kertaan, on se niin hieno. Upeata kun seat stays ja vaakaputki kohtaa toisensa noin hienosti.

    Pitkästä aikaa uusi pyörä joka näyttää minunkin silmään hienolta. Ja tuo klassisen näköinen satulatolpan klämppi on piste I:n päälle.

  22. #10282
    Minä tykkään että vaakaputki on vaakaputki eikä vinoputki tai mutkaputki

  23. #10283
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    ^ Eikös ole aina, muodosta riippumatta? Tietenkin jos retroa/perinteistä hakee niin vaakasuora toimii...

  24. #10284
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Pakko pistää tämä kuva toiseen kertaan, on se niin hieno. Upeata kun seat stays ja vaakaputki kohtaa toisensa noin hienosti.

    Pitkästä aikaa uusi pyörä joka näyttää minunkin silmään hienolta. Ja tuo klassisen näköinen satulatolpan klämppi on piste I:n päälle.
    Joo nätti, klassinen krossari se on ja hienoa valo löydetty kuvaan. Tosin olis vielä nätimpi ilman tuplaklemmareita. Dropattuihin chainstayhin ja seatstayhin ei mun silmä totu, vaikka Stigmataakin oon kohta jo puol vuotta katsellut ja miettinyt, että pidänkö sen vai myynkö pois.

    Funktionaalisessa mielessä nuo edellämainitut on kyllä ihan hyviä keksintöjä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #10285
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ No sepä juuri jäi kysymysmerkiksi, että mikä oli Cervelon uutuusarvo. Siis muu kuin, että se oli Cervelolta uusi pyörä, kun ne ei ennen ole perinteistä cyclokrossaria tehneet.

    D:n mallista satulatolppaa Ridleyssä ei ole, mutta jarruletkut siinäkin menee piilossa, kuten Iserbytin fillarista näkyy. Mahdollisiin jäykkyyseroihin en osaa sanoa mitään.

    Mutta onhan se toki näppärää, että kun on saatu viimeisen kymmenen vuoden aikana kaikki myymään vanhanaikaiset krossarinsa pois ja ostamaan modernit gg-pyörät, niin seuraavaksi voidaan joukolla myydä ne vanhanaikaiset gg-pyörät pois ja ostaa krossarit. Eikä mua edes haittaisi, jos cx olisikin 2020-luvun gg. Joskin sellainen vähän modernimpi jenkkigeolla varustettu krossari olisi perinteistä eurogeokrossaria parempi yleispyörä.
    Wout vähän tänään näytti, että kyllä se vaan pyörästä on kiinni. Oikea krossari kulkee.

    Mutta siis oikeastihhan nämä aidot krossarit olivat katoamassa, koska crossi on vaan marginaalilaji. Suurin osa crossareilla ajavista on ajanut niillä gravellia ja rospuuttoajan ajoa, johon tuo vanha ridleyn geo ja rengastila on vaan huono.

    Cervellolla oli hyvä sauma toteuttaa aito krossari, koska laadukas gravelli jo löytyi. Wout on tähti, joka halusi pyörän ilman kompromisseja ja sellaisen myös sai. Woutilla ja Poelilla on huikea rahallinen arvo.

    Nyt cervellon kannattaa tietystikkin käyttää tilanne hyväksi ja naljailla näistä gravellcrossareista ja niiden sloupatuista vaakaputkista, vaikka todellisuudessa se vauhti tietystikkin tulee kuskista. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö uusi cervello voisi olla crossarina kivempi ajaa, vaikka sitä ei kellosta näekkään.

  26. #10286
    F. Kotlerburg Guest
    Pitääkö joka julkaisulla olla joku uutuusarvo? Jos joku on tehnyt jo tuotteen X niin kukaan ei saa tehdä saman tyyppistä kilpailevaa tuotetta koska uutuusarvo ei ole riittävä?

  27. #10287
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Wout vähän tänään näytti, että kyllä se vaan pyörästä on kiinni. Oikea krossari kulkee.

    Mutta siis oikeastihhan nämä aidot krossarit olivat katoamassa, koska crossi on vaan marginaalilaji. Suurin osa crossareilla ajavista on ajanut niillä gravellia ja rospuuttoajan ajoa, johon tuo vanha ridleyn geo ja rengastila on vaan huono.

    Cervellolla oli hyvä sauma toteuttaa aito krossari, koska laadukas gravelli jo löytyi. Wout on tähti, joka halusi pyörän ilman kompromisseja ja sellaisen myös sai. Woutilla ja Poelilla on huikea rahallinen arvo.

    Nyt cervellon kannattaa tietystikkin käyttää tilanne hyväksi ja naljailla näistä gravellcrossareista ja niiden sloupatuista vaakaputkista, vaikka todellisuudessa se vauhti tietystikkin tulee kuskista. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö uusi cervello voisi olla crossarina kivempi ajaa, vaikka sitä ei kellosta näekkään.
    Juu hienosti kulki. (Mutta samaan aikaan Brandt on melko lyömätön Boonella.. )

    Pidcockin Pinarello ei ole saanut samanlaista huomiota, mutta likaa hylkivä ajoasu herätti enemmän huomiota kuin kummankaan uudet pyörät. Joskin luulenpa, että Tomppa olis mieluummin jatkanut Spessulla, jos olisi voinut.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #10288
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Uuden Orbea Terran toimituksista sellaista tietoa, että keväälle tulossa muutama yksittäiskappale ja koko, kaikki My Orbea mallit ja pääosa muista elokuun loppu-loppuvuosi 2022. Tämäkin varmasti komponentti yms. varauksilla
    Pyörät jotka tulossa/varattu tuotannosta löytyvät ainakin bikeshop.fi:n sivuilta. Itsellä ei valitettavasti motivaatiota, kärsivällisyyttä tms. tehdä kauppaa nyt pyörästä, joka ajossa kesällä 2023.

  29. #10289
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    Taitaa olla näköjään trendi että myydään jo vielä seuraavan vuoden malleja. Täytyy olla jotain jumalaista että viitsii odottaa noin kauan pyörää...

  30. #10290
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuntematta ja tietämättä edellisissä viesteissä mainittuja pyöriä, niin eikö tässä cx 5:ssa ole aika paljon uusia asioita jotta uuden pyörän lanseeraaminen on "oikeutettua".

    Podcastissa käytiin läpi seikkoja miten cx 5 eroaa gravelista/tässä tapauksessa asperosta. Varmaan osa pointeista meni minulta ohi ja ymmärtämättä, mutta geometriaeroja oli ainakin bb-dropissa ja trailissa. Cx 5 on käsittääkseni rungoltaan jäykempi, ja lähempänä vanhaa r5:sta kuin aspero, joka taas lähempänä r3:sta. Tämä koskee myös stack/reach lukuja. Erot eivät geometrian osalta liene kauhean isoja, "normalisoituna" kokojen vertailuna cx5 on noin 1 cm matalampi keulasta.
    Rengastilaa cx5:ssa on ainakin edessä enemmän kuin asperossa.

    Vaikutelma oli että Cervelo oli oikeasti kuunnellut Vossia ja Aertia. Samalla on syntynyt myös ihan hieno tarina, joka poikkeaa nykyisestä suunnittelun ja pyörän käyttötarkoituksen valtavirrasta. Vaikka uskon kylläkin että Cervelo on esim. lisännyt hieman ylimääräistä rengastilaa, jotta leveämmät gravelrenkaat mahtuisivat alle
    Toi cervelo ei vaan olis kovin mukava gravelpyörä, takakolmio näyttää siltä että on turha odottaa joustoa sieltä suunnalta ja lisäks satulatolppaa näkyy noin vähän niin sekään ei jousta. Pyöränä toi on hieno ja varmaan siellä mutasella nurtsilla toimii ja olkapäällä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •