HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 162 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 5183

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #4831
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    On hieman erilanen fiilis tehdä valmiita harjoitteita Neo 2T:llä verrattuna Elite Drivo2:een. Drivo2 fundeeraa tovin ennen kun löytää ohjelman tavoite tehoalueen, välillä saattaa mennä jopa joku lyhyt setti ohi. kun taas Neo 2T löytää sen oikeastaan ilman viivettä, muutenkin näyttää käyrä paljon suoremmalta.

  2. #4832
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, varsinkin on/off setit on nautintoa ajaa neolla erg moodissa. Voi melkein tietää missä kohtaa kampikierrosta force ottaa kiinni.

  3. #4833
    Nojoo, nyt kun käytän aivoja, niin ehkäpä se ei ole alamäkimoottori joka alamäessä keventää, vaan se virtuaalinen alamäki, johon saapuessa Zwift jne. ohjeistaa traineria keventämään vastusta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Jos ei polje niin watit on 0. Siis myös neolla alamäkimoottorilla. Miten garmin edes tietää vahtipyörän nopeuden?
    No jostainhan se virtuaalisen nopeusarvon kuitenkin kehittää käyttäjälle ilmoitettavaksi, vai mitä minä en nyt tässä ymmärrä? Olettaisin että muuntaa vauhtipyörän pyörimisnopeudesta jollain algoritmilla virtuaalisen ajonopeuden. Jos ei pyöri, on nopeus nolla, ja siitä sitten ylöspäin.

  4. #4834
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Taitaa Zwift kuitenkin arpoa etenemistä wattien mukaan suhteuttaen tien kaltevuuteen.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  5. #4835
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Itse olen usein virtuaalisesti vapaasti rullaillut Zwiftin alamäkiä polkematta. En tiedä pystyykö kaikki vähänkin jyrkemmät alamäet rullaamaan ylhäältä alas saakka vai tuleeko stoppi jossain vaiheessa. Neon alamäkiavustin mallintaa inertiaa eikä näin ollen kehitä tehoa. Jos saa fillarin pysähtymään sopivaan kohtaan alamäkeä niin alamäkiavustin kytkeytyy päälle ja tai olla vaikka maailman tappiin asti päällä vaikka et mihinkään liiku.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #4836
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itse olen usein virtuaalisesti vapaasti rullaillut Zwiftin alamäkiä polkematta. En tiedä pystyykö kaikki vähänkin jyrkemmät alamäet rullaamaan ylhäältä alas saakka vai tuleeko stoppi jossain vaiheessa. Neon alamäkiavustin mallintaa inertiaa eikä näin ollen kehitä tehoa. Jos saa fillarin pysähtymään sopivaan kohtaan alamäkeä niin alamäkiavustin kytkeytyy päälle ja tai olla vaikka maailman tappiin asti päällä vaikka et mihinkään liiku.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuo olikin hyvä tieto, ja erityisesti kun ajaa useamman tunnin lenkkiä niin olisi mukava kun ajaminen olisi mahdollisimman luonnollista.

    Eilisellä pienellä ylämäkitreenilläni olisi tosin Neo laittanut minut kovemmalle, kun siinä on se max vastus 26% mäki tjsp. Kun taas
    tässä minun Tacx Flux:ssa max on 10% mäki..

    Zwiftiin asti en ole vielä kerinnyt ANT+ dongle on kylläkin jo ostettuna..

  7. #4837
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Youtubesta löytyy myös hyvä video GPLamalta jossa hän oli saanut pysähtymään fillarin -3,6% alamäkeen ja siinä alamäki avustin oli päällä vaikka avatar ei mihinkään liikkunut. Puoli tuntia sen jälkeen kun oli ottanut fillarin trainerin päältä pois niin vielä jatkoi downhill drive toimintaansa.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #4838
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin ja edelleen. Kaikilla trainereilla voi huilia zwiftin alamäissä, ei se vaadi mitään tacx neon ostamista.

    Mutta ehkä tämä on sitä tulevaisuutta. Kyllähän sitä bäfäng kuskia voi ottaa päähän, jos trainerilla joutuukin polkemaan ilman nappikaasua. Kansa huutaa e-bike moodia zwifitiin.

  9. #4839
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ja edelleen. Kaikilla trainereilla voi huilia zwiftin alamäissä, ei se vaadi mitään tacx neon ostamista.

    Mutta ehkä tämä on sitä tulevaisuutta. Kyllähän sitä bäfäng kuskia voi ottaa päähän, jos trainerilla joutuukin polkemaan ilman nappikaasua. Kansa huutaa e-bike moodia zwifitiin.
    Voin olla väärässäkin mutta sellainen fiilis/kuva on jäänyt että osa Zwiftaajista ei ole vältämättä hoksannut että voi vapaasti rullata. Youtubesta katsoin yhden video jossa Neo kehittä ns. haamuwatteja eli alamäkeä rullatessa Zwift näytti että tehoja olisi käytössä 8W. Ilmeisesti päivitysten myötä tuo korjaantunut vai onko ollut vanhempien mallien ilmiö. Ainakaan omassa 2T mallissa ei tuollaista ole esiintynyt.

  10. #4840
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Mulla on ainakin treenatessa tapana olla rullaamatta ollenkaan, pitkillä lenkeilläkin yleensä alle minuutti rullausta. Kisat tietenkin erikseen.

  11. #4841
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Mulla on ainakin treenatessa tapana olla rullaamatta ollenkaan, pitkillä lenkeilläkin yleensä alle minuutti rullausta. Kisat tietenkin erikseen.
    Just noin. Tuo on se trainerin mahtavuus, että saat 2-3h setin helposti puhdasta työtä. Ei tule niitä turhia rullauksia.

  12. #4842
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itse olen usein virtuaalisesti vapaasti rullaillut Zwiftin alamäkiä polkematta. En tiedä pystyykö kaikki vähänkin jyrkemmät alamäet rullaamaan ylhäältä alas saakka vai tuleeko stoppi jossain vaiheessa. Neon alamäkiavustin mallintaa inertiaa eikä näin ollen kehitä tehoa. Jos saa fillarin pysähtymään sopivaan kohtaan alamäkeä niin alamäkiavustin kytkeytyy päälle ja tai olla vaikka maailman tappiin asti päällä vaikka et mihinkään liiku.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Been there, done that. En jäänyt odottelemaan maailmanloppua, vaan nykäsin virtajohdon irti seinästä.

  13. #4843
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    300
    Kirjauduin Zwiftiin ja ajellut nyt 91 km siellä.
    Ihan hauska alusta ja mukava ajella tällä Tacx Fluxillakin

  14. #4844
    Mulla on alkanut Zwift jo vähän tökkiä. Kisoja en aja enkä halua, ja nuo vähät reitit on ajettu jo läpi, tai ainakin siltä tuntuu kun samat paikat pyörii tarjottimella koko ajan. Vaikka samalta ne melkein kaikki näyttää ja tuntuu, ajoipa sitten "Watopiassa" tai "New Yorkissa". Joku motivaatiobuusti siitä kyllä tulee, jos pääsee korkkaamaan jonkin uuden reitin. Olisi tietysti niitä 2000 metrin nousut tarjoavia vielä jäljellä. Ryhmäajoa voisi tietysti myös kokeilla, jos olisi joku leppoisaa tahtia sitkuttava porukka tarjolla.

    Pitää varmaan ottaa testiin joku toinenkin softa, jos saisi lisättyä sisäfillaroinnin iloa.

  15. #4845
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Ryhmäajoa voisi tietysti myös kokeilla, jos olisi joku leppoisaa tahtia sitkuttava porukka tarjolla.

    Pitää varmaan ottaa testiin joku toinenkin softa, jos saisi lisättyä sisäfillaroinnin iloa.
    Zwiftissä viikonloppuisin 3R 100km porukkalenkki on aika jees jos 2,5w/kg menee pari tuntia.

    Mä olen käyttänyt myos RGT:tä ja Rouvyä Zwiftin lisäksi. RGT on varsinkin kiva jos haluaa ajella kisaa.
    6.7 WTF/kg


  16. #4846
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Mulla on alkanut Zwift jo vähän tökkiä. Kisoja en aja enkä halua, ja nuo vähät reitit on ajettu jo läpi, tai ainakin siltä tuntuu kun samat paikat pyörii tarjottimella koko ajan. Vaikka samalta ne melkein kaikki näyttää ja tuntuu, ajoipa sitten "Watopiassa" tai "New Yorkissa". Joku motivaatiobuusti siitä kyllä tulee, jos pääsee korkkaamaan jonkin uuden reitin. Olisi tietysti niitä 2000 metrin nousut tarjoavia vielä jäljellä. Ryhmäajoa voisi tietysti myös kokeilla, jos olisi joku leppoisaa tahtia sitkuttava porukka tarjolla.

    Pitää varmaan ottaa testiin joku toinenkin softa, jos saisi lisättyä sisäfillaroinnin iloa.
    Kandee houkutella joku kaveri mukaan. Yksinään se on zwiftilläkin tylsää, mutta ei tarvitse kuin yksi messiin niin on jo hauskaa.

    Äsken juuri pähkäilin, että miten saisi bluetooth näppiksen kiinni edgen mountiin. Voisi ehkä viestitellä yläotteelta ajaessa.
    En ole ikinä oppinut ajamaan kuulokkeiden kanssa, eikä se puhuminen oikein tomisikaan, koska samassa huoneessa on muitakin.

  17. #4847
    Kun ei oo sisäpyöräileviä kavereita, täytyi etsiä virtuaalisia sellaisia. Vähän pirteyttä tekemiseen saikin sillä, kun ajeli Zwiftissä virtuaalisen kuskin johtamassa ryhmässä. D. Diesel 1,5 W/kg oli jo niin rauhallista menoa, että oli vaikea ajaa niin hiljaa että olisi voinut olla ryhmän mukana. C. Cadence 2,5 W/kg huomattavasti vauhdikkaampaa menoa ja sinnittelin mukana vajaan tunnin, kunnes alkoi tehdä mieli ajella omaa lenkkiä. Mäkiä tuossa C-ryhmässäkään ei ollut kuin 3%:iin asti, mutta silti tässä joutui tekemään töitä ihan tosissaan. Ryhmästä ei parane tipahtaa sillä takaisin on hankala päästä. B ja A turha mun edes yrittää. Eli ei mulla kunto taida mitenkään ihan terästä olla. Olisipa tässä joku 2 W/kg porukka, siinä olisi luultavasti aika optimaalinen rentoon pitempään lenkkiin.

  18. #4848
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    ^ ei muuta kuin companion appistä metsästämään sopivampaa ryhmäajoa. D kategorian ryhmäajoista tuntuu aina löytyvän ryhmä joka ajaa kovempaa kuin mainostettu tehotaso. C kategorian ryhmäajoissa on aika kirjavaa mainostettu tehotaso joskus jopa lähempänä B kategoriaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #4849
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Olisipa tässä joku 2 W/kg porukka, siinä olisi luultavasti aika optimaalinen rentoon pitempään lenkkiin.
    Olen samaa mieltä että porrastusta saisi olla enemmän, varsinkin painavammille kuskeille D:tä C:hen hyppääminen on kova urakka ainakin silloin kun nollilta lähtee. Ei vuosi riitä.
    30T

  20. #4850
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Olisipa tässä joku 2 W/kg porukka, siinä olisi luultavasti aika optimaalinen rentoon pitempään lenkkiin.
    Watopiassa on virtuaali hahmo D.Diesel 1,5W/Kg, siinä pystyy leppoisalla tahdilla ajelemaan. Vaatii että ensin löytää missä menee ja matkan edetessä olemaan tarkkana risteyksissä mihin suuntaan kääntyy. Jos tippuu porukasta vaatii reilummin watteja että saa uudestaan kiinni.

  21. #4851
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Olisipa tässä joku 2 W/kg porukka, siinä olisi luultavasti aika optimaalinen rentoon pitempään lenkkiin.
    Vaihda alle maastopyörä ja sillä Dieselin junaan, varmaankin aika lähellä tuota.

  22. #4852
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Watopiassa on virtuaali hahmo D.Diesel 1,5W/Kg, siinä pystyy leppoisalla tahdilla ajelemaan. Vaatii että ensin löytää missä menee ja matkan edetessä olemaan tarkkana risteyksissä mihin suuntaan kääntyy. Jos tippuu porukasta vaatii reilummin watteja että saa uudestaan kiinni.
    Jos olet jo valmiiksi ajelemassa niin silloin joutuu etsimään D.Dieselin ja muut pace partnerit mutta jos olet vasta aloittamassa sessiota niin heti zwiftin alkuvalikossa on mahdollista valita pace partner niin zwift sijoittaa sinut porukan välittömään läheisyyteen.

  23. #4853
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Zwiftissä kun painoa voi itse säätää niin kyllä sitä mun mielestä kannattaa käyttää jos se parantaa kuntoilukokemusta. Ajaa mitä tykkää ja säätää painolla rasituksen sopivaksi.

  24. #4854
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Zwiftissä kun painoa voi itse säätää niin kyllä sitä mun mielestä kannattaa käyttää jos se parantaa kuntoilukokemusta. Ajaa mitä tykkää ja säätää painolla rasituksen sopivaksi.
    Justiinsa noin. Monelle tuo tuntuu olevan vaikeaa. Treenisoftia nämä on.

  25. #4855
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.394
    Painoa on tullut säädettyä mutta niin että se vastaa omaa painoa. Näin saan aidon palautteen kuntokehityksestä jota sisätreenillä haen. Jos laittaisin painon vaikkapa 10kg kevyemmäksi niin enpä siitä mitään hyödy ulkokautta ajatellen. Ihan riittävän nautinnollista on Zwift kokemukseni näinkin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #4856
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Jos olet jo valmiiksi ajelemassa niin silloin joutuu etsimään D.Dieselin ja muut pace partnerit mutta jos olet vasta aloittamassa sessiota niin heti zwiftin alkuvalikossa on mahdollista valita pace partner niin zwift sijoittaa sinut porukan välittömään läheisyyteen.
    Kiitos hyvä tietää tuo.
    Muutaman kerran olen päässyt D.Dieselin mukaan kun olen reitillä sattunut osumaan kohdalle.

  27. #4857
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Kiitos hyvä tietää tuo.
    Muutaman kerran olen päässyt D.Dieselin mukaan kun olen reitillä sattunut osumaan kohdalle.
    Ja kun on alkuvalikosta lähtenyt ryhmään mukaan, määräytyy reitti ryhmän tarkoitetun ajoreitin mukaiseksi automaattisesti, eli ei tarvitse pitää huolta että kääntyy kulloinkin oikeaan suuntaan. Jos ottaa irtioton (tai jää) ryhmästä niin sitten sitä reittiä ajellaan omaan tahtiin.

    Pirukseen tulee kyllä peukkuja kun ajaa ryhmässä. Vissiin joku tapa että niitä sitten jaellaan runsain määrin ryhmän kesken. Tuohan tuottaa myös niitä "droppeja" käytettäväksi "kaupassa".

  28. #4858
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Painoa on tullut säädettyä mutta niin että se vastaa omaa painoa. Näin saan aidon palautteen kuntokehityksestä jota sisätreenillä haen. Jos laittaisin painon vaikkapa 10kg kevyemmäksi niin enpä siitä mitään hyödy ulkokautta ajatellen. Ihan riittävän nautinnollista on Zwift kokemukseni näinkin.

    On aina kunniotettavaa kun ihminen haluaa, pyrkii ja onnistuu osoittamaan henkistä selkärankaa olemalla jossain asiassa rehellinen itselleen, mutta ilman pienintäkään naljailua: en ihan heti hiffaa miten palaute kuntokehityksestä olisi sen vähemmän aitoa jos ilmoittaa Zwiftiin painonsa todellista alemmaksi.

    Eihän sillä ole merkitystä millaista vauhtia pyörä Zwiftissä kulkee tai mitä tehoja Zwift näyttää ajetun! Parhaassakin tapauksessa sisäpyöräily on aina pikkuisen eri asia kuin "oikea" pyöräily - ja ennen kaikkea ainoa todella aito palaute tulee siitä paljonko wateissa tapahtuu kehitystä. Tieto siitä että lukema jollain effortilla tai tietynpituisissa vedoissa on noussut vaikkapa 200 watista 220 wattiin ei ole sen aidompi kuin "tieto" siitä että se on noussut 250 watista 270 (vai sittenkin 275?) wattiin.

    Tai toisin sanoen, vaikka watit olisivatkin epärealistiset, tieto siitä mihin suuntaan ja miten paljon on menty on aivan yhtä tosi ja hyödyllinen. Vai olenko taas ymmärtänyt jotain väärin?

  29. #4859
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Ei kai siinä mitään väärää säätää omaa painoa siten että että saa paremman kuntoilukokemuksen. Taitaa olla enemmän valikoimaa C kategorian kuntolenkeillä kuin D:n. Eri asia sitten kisoissa alemman painon ilmoittaminen ja kuntoajoissakin jotkut asettavat painon johonkin 40 kiloon ja ajelevat yksin kaikkien edellä. Tuon tarkoitusta en ole koskaan älynnyt.

  30. #4860
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin. Mun mielestä se paino kannattaa säätää sen vuoksi kohdilleen, että voi ajaa kavereiden kanssa mäkistä reittiä. Monelle tuo tuntuu olevan vain iso kynnys ja tuon vuoksi ajetaan sitten yksinään, tai tasamaata.

    Ei se olisi mitenkään hankalaa säätää w/kg suhteessa ftp lukuun kohdilleen. Silloin kaikki saisi suht samanlaisen setin.

    Sinällään zwift on kyllä onnistunut, kun tuota painon säätöä pidetään jo itsensä pettämisenä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •