ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 94 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2791
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    ^ Mulla on varsinkin jotkin ei-tubeless renkaat tiivistyneet niin tiukkaan tubeless-vanteille, että ainoastaan jaloilla on saanut irti, mikäli sormilla ja ranteilla muovailu ei tuota tulosta. Eli ilmat pois renkaasta, kengän tai kenkien kärjet renkaan päälle aivan lähelle vanteen reunaa ja samaan aikaan vetää vanteesta kaksin käsin itseä kohti. Renkaan pitäisi lopulta lipsahtaa keskiuraan, jonka jälkeen loppu onnistuukin jo helposti painelemalla ja rengas"raudoilla".

  2. #2792
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Huomasin jännän piirteenTerrene griswold 700 x 38 nastarenkaissa... Meillä on perheessä kaksi 3T Exploro race Maxia ja molemmissa terrene griswold 700 x 38 litkutettuina samanlaisilla kiekoilla. Omassa pyörässä takarenkaan ja rungon väliin ei jää juuri mitään tilaa. Vaimon pyrässä taas kaikki ok. Ero selkeästi millejä. Kokeilin kiekkoja ristiin ja eron syyksi paljastui renkaat! Samalla tutkin eturenkaat ja korkeimman ja matalimman renkaan välillä eroa yli 2mm.

  3. #2793
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    ^ Mulla on varsinkin jotkin ei-tubeless renkaat tiivistyneet niin tiukkaan tubeless-vanteille, että ainoastaan jaloilla on saanut irti, mikäli sormilla ja ranteilla muovailu ei tuota tulosta. Eli ilmat pois renkaasta, kengän tai kenkien kärjet renkaan päälle aivan lähelle vanteen reunaa ja samaan aikaan vetää vanteesta kaksin käsin itseä kohti. Renkaan pitäisi lopulta lipsahtaa keskiuraan, jonka jälkeen loppu onnistuukin jo helposti painelemalla ja rengas"raudoilla".
    Kiitos, nyt lähti rengas irti.
    30T

  4. #2794
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422

    Vihainen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nuukana ja laiskana pistin alle vanhat 2.25" ISP:t, leveys 53-54 mm.

    Niin nyt kysyn että paljonko se oikeasti auttaa jos tuohon eteen hommaa jonkun 61-63 mm leveän nastarenkaan? Onko vaikutus marginaalinen, vai muuttuuko sillä koirankusettajien metsäpolut nautinnoksi?
    2.6" ISP matalilla paineilla ja leveällä vanteella ei syö itseään lumeen läheskään yhtä pahasti kuin nuo kapeammat ISP:t. Eron kyllä huomaa kun kärsimys vähenee.

  5. #2795
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Itse vaihdoin myös toiseen pyörään aamulla 42mm Continental Contact Spike 240 versiot alle. Kyljessä on suositus paineista 3,5-6 bar. Laitoin 3,5, mutta sekin tuntuu hiukan liian paljolta. Paljonko olette näissä painetta pitäneet? 2,5 bar, niin purisi nastat paremmin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Noilla 37mm ajaessa taisi olla paineet sisäkumin kanssa 3bar luokkaa ja liukkaalla tai epätasaisella pinnalla lähempänä 2.5bar. Yli kolmosen en muista niitä pumpanneeni. Nopean testilenkin kerkesin noilla 42mm heittää, niin vaikuttaa että aika samanlaisilla paineilla niillä pärjää. Painoa on minulla 82kg...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Taitaa gravedall olla 38mm. Jos en väärin muista, niin maksimit sulalla asfaltilla olivat 2.5bar, ja jos oli normaali liukas ja röpelöinen talvikeli, niin mentiin alle kahden.
    72kg
    Tiputin aamulla 3,5 -> 2,5 bar. Kyseessä on 85 kg kuski ja noin 25 kg sähköretkipyörä. Noin 20km matkalla märkää asfalttia ja märkää hiekkatietä en huomannut kovin suurta eroa. Ehkä rullaavuudessa hiukan, mutta sähkössä ei suurta väliä. Varmaan voisi kokeilla 2,0 bar, tällä mennään toistaiseksi kunnes saadaan Helsinkiin lunta.

  6. #2796
    Ajoin reilun tunnin testilenkin Piikkisioilla ja oli rauhallisessa ajossa pitoa kuin kuin kesällä vaikka oli jäätä ja lunta ja kaikkea. Metelistä kyllä kuuleekin ettei nastat koristeena ole.
    Takapyörä pyörii nätisti mutta etupyörässä saattaa olla heitto, tuskin meni vanne kieroon renkaanvaihdossa vaikka joutui voimaa käyttämään. En huomannut ajossa tällä mitään merkitystä niin olkoon heitto, en lähde repimään enää irti.

    Eturenkaan täytin suoraan käyttöpaineeseen, en tiedä mitä tapahtuu jos ottaa kerran ilmat pois ja täyttää uudelleen. Pitääpä tätä kokeilla. Varmistuu että sisuri meni oikein.
    30T

  7. #2797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Ajoin reilun tunnin testilenkin Piikkisioilla ja oli rauhallisessa ajossa pitoa kuin kuin kesällä vaikka oli jäätä ja lunta ja kaikkea. Metelistä kyllä kuuleekin ettei nastat koristeena ole.
    Takapyörä pyörii nätisti mutta etupyörässä saattaa olla heitto, tuskin meni vanne kieroon renkaanvaihdossa vaikka joutui voimaa käyttämään. En huomannut ajossa tällä mitään merkitystä niin olkoon heitto, en lähde repimään enää irti.

    Eturenkaan täytin suoraan käyttöpaineeseen, en tiedä mitä tapahtuu jos ottaa kerran ilmat pois ja täyttää uudelleen. Pitääpä tätä kokeilla. Varmistuu että sisuri meni oikein.
    Itse poljen renkaan vaihdon jälkeen muutama satametriä minimi paineilla lähihuoltoasemalla, jossa päästän ilmat pois ja täytän renkaan maksimi paineeseen, josta tiputan alaspäin käyttöpaineeseen. Eilen oli renkaiden vaihdon jälkeen huoltsikalle mennessä sisäkumilliset Continental Contact Spiket todella kierossa, mutta tuon operaation jälkeen todella suorassa.

  8. #2798
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Pieni määrä talkkia ulkorenkaan ja sisärenkaan välissä auttaa asettumista.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  9. #2799
    ^ Kiitos vinkeistä.

    Heiton eturenkaaseen teki huonosti paikalleen asettunut sisuri, aika helpotus oli, kuitenkin arvokkaat renkaat.

    Takarengas meni kerralla oikein kun sisuskumiin jäi vaihdossa aika paljon ilmaa, sillä ei ollut mahdollisuuksiakaan jäädä laskokselle/mutkalle.
    Nyt rengas irtoaa vanteeltakin helposti jos haluaa kokeilla vaikka litkua kun se nyt taitaa mahdollista olla, pelkäsin vähän että on aina yhtä kovassa, alkuperäisrengas oli jotenkin liimaantunut kiinni.
    30T

  10. #2800
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ..ttu et oli vaikea nostaa rengasta paikalleen. Wratchild 29 ei meinannut millään asettua. Noi kun on toisilla kiekoilla, niin ei viitsisi litkujen kanssa pelailla. Ne kuivuisi kuitenkin sinne renkaaseen kesällä. En kyllä ole hetkeen tapellut renkaan kanssa yhtä paljon.

  11. #2801
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Jännä, mulla meni Wrathchildit vaivattomasti. Aika tiukat ovat, mutta on ollut tiukempiakin. Napsauttimella nousivat nätisti ja pumpulla n. 3 barissa loppuun asti hyllylle. Ja ilmaa pitävät todella hyvin. Mutta ainahan näissä voi olla eroja erien välillä.

  12. #2802
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Ei mullakaan noussut Wrathchild kovin helposti vanteelle mullakaan viime talvena, taisin ennen foorumin alhaalla oloa kirjoitella. Piti sisurin, saippuaveden ja boosterin kanssa kunnolla jumpata, että suostui nousemaan. Piti kuitenkin ilmat sisällä sitten heti. Oma rengas oli siis 27,5" x 3.0", tiedä mikä on 29":n tai läskiversion laita.

  13. #2803
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Takarengas (27.5) meni heittämällä, tai ainakin lähes. Etusen kanssa sai tapella ihan oikeasti. Siinä ja siinä, etten heittänyt sisureita mäkeen ja laittanut tubelessina.

    Ja läskiin D5:t litkutettuna meni heittämällä. Niissä meni ehkä vartti ja noissa toisissa toista tuntia…

  14. #2804
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Schwalbe Marathon Winter meni etukiekolle vääntämisen jälkeen. Ei nyt kuitenkaan ihan yhtä tiukkaa vääntöä ollut kuin aikaisempina vuosina.

  15. #2805
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Itsellä alla tällä hetkellä Mara Winterit sisurin kera. Kysymys: Jos ostan Contin Contact Spiket ja litkutan ne niin paraneeko ajotuntuma JA rullaavuus? Kokemuksia kellään tästä vaihdosta?

  16. #2806
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Itsellä alla tällä hetkellä Mara Winterit sisurin kera. Kysymys: Jos ostan Contin Contact Spiket ja litkutan ne niin paraneeko ajotuntuma JA rullaavuus? Kokemuksia kellään tästä vaihdosta?
    En usko, että melkein kilon painoisen nastarenkaan ajotuntumaa tai rullaavuutta saa merkittävästi parannettua millään ilveellä. Aiemmin ajoin tuolla 37mm versiolla sisurin kanssa ja nyt alla 42mm litkutettuna, niin en mitään tajunnan räjäyttävää eroa näissä huomaa. Nastarenkaaksi tuo Continental rullaa mielestäni ihan hyvin, enemmän se paino siinä häiritsee.

    Ja litkutuksen hyöty painonalentamisessa on tässä tapauksessa taas aika marginaalinen.

  17. #2807
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Minkä levyisellä kiekolla? Oisko mahdollista että mittaat leveyden?
    Nastoja vähän hintsusti, pito paljaalla jäällä?
    Mulla on nuo 40mm kiekolla (tai ei oo vielä pitäis asentaa). Todellinen leveys jotain 65mm. Ei ole hääppöinen paljaalla jäällä vaan joutuu varomaan. Kaukana ISP:stä, mutta kaikessa muussa sitten huomattavasti parempi.

  18. #2808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Itsellä alla tällä hetkellä Mara Winterit sisurin kera. Kysymys: Jos ostan Contin Contact Spiket ja litkutan ne niin paraneeko ajotuntuma JA rullaavuus? Kokemuksia kellään tästä vaihdosta?
    Yhtä huonoja molemmat. Ostin kokeeksi Contit marojen tilalle ja yhtälailla kironnut rullausta ja ajotuntumaa.

  19. #2809
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mulla on nuo 40mm kiekolla (tai ei oo vielä pitäis asentaa). Todellinen leveys jotain 65mm. Ei ole hääppöinen paljaalla jäällä vaan joutuu varomaan. Kaukana ISP:stä, mutta kaikessa muussa sitten huomattavasti parempi.
    Piikkisioilla kun ajoin yhden lenkin lumella ja jäällä niin ei tässä tartte renkaita pohtia enää.
    On huikeen hyvät renkulat.

  20. #2810
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ja litkutuksen hyöty painonalentamisessa on tässä tapauksessa taas aika marginaalinen.
    Kukaan tuskin sen takia litkuttaa?

  21. #2811
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kukaan tuskin sen takia litkuttaa?
    Fätbikessa taitaa litkuttamalla tienata kilon…

  22. #2812
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Noinko paljon niihin menee? Sitähän saa ostaa sitten kerralla isomman tonkan. Noihin matalapaineiden sorarenkaisiin on desin laittanut. Maantierenkaisiin jotain 30 ja 60ml välillä. Noissa maantien paineissa jos desin laittaa niin reilusti puolet suihkuaa samointein kaarella pihalle kun tarpeeksi ison reiän saa aikaan.

  23. #2813
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Fätbikessa taitaa litkuttamalla tienata kilon…
    Toisaalta yksikään fatbike-kuski ei mieti olisiko Contact Spike jollain tapaa tuntuvasti parempi tai mukavampi kuin Marathon Winter...

    ...mutta, joo, taitaa kevyinkin fatbike-sisuri painaa sen 400 g ja jos sen kertoo kahdella...

  24. #2814
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    ^ Noinko paljon niihin menee? Sitähän saa ostaa sitten kerralla isomman tonkan. Noihin matalapaineiden sorarenkaisiin on desin laittanut. Maantierenkaisiin jotain 30 ja 60ml välillä. Noissa maantien paineissa jos desin laittaa niin reilusti puolet suihkuaa samointein kaarella pihalle kun tarpeeksi ison reiän saa aikaan.
    Tarkoitin, että sisurit painaa… litkua menee reilu sata milliä per rengas.

  25. #2815
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Revoloopit lienee kevein vaihtoehto litkutukselle.
    https://www.bike-components.de/en/RE...for-26-p76563/
    Venttiiliputkessa saisi olla kierre ja kiristysmutteri, kun pumpatessa tahtovat vetää kieroon.

  26. #2816
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Fätbikessa taitaa litkuttamalla tienata kilon…
    Jep. En litkuttanu omaa paksuakaan sen kilon takia.

    Tubeleksen muut edut omaa isomman merkityksen.
    Mun elämänkatsomuksen mukaan.

  27. #2817
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tarkoitin, että sisurit painaa… litkua menee reilu sata milliä per rengas.
    No sitähän minäkin. Aika vähällä jos desillä selviää. Ilmeisesti vaan ihan tiivistymistarkoitusessa?

  28. #2818
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    No sitähän minäkin. Aika vähällä jos desillä selviää. Ilmeisesti vaan ihan tiivistymistarkoitusessa?
    Kyllä siitä desistä riittää tiivistämisen lisäksi reikien paikkaukseenkin, ainakin puoli desiä siellä sisällä on jäljellä kun rengasta vaihtaa.

  29. #2819
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kukaan tuskin sen takia litkuttaa?
    On se joissain tapauksissa aika halpa tapa keventää pyöriviä massoja. Noi contit litkutin ihan vaan huvikseni...edellisten kanssa meni monta talvea ilman ainuttakaan flättiä, että tuntuisi kestävän hyvin kuminkin kanssa

  30. #2820
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mulla on nuo 40mm kiekolla (tai ei oo vielä pitäis asentaa). Todellinen leveys jotain 65mm. Ei ole hääppöinen paljaalla jäällä vaan joutuu varomaan. Kaukana ISP:stä, mutta kaikessa muussa sitten huomattavasti parempi.
    Aah, joo, nyt vasta käsitin mitä siellä ruudun takana kyseltiin... Cake Eater 67 mm minulla i40 mm vanteella, eli suunnilleen se mainittu 2.6 tuumaa. Lunttasin vanhasta foorumiviestistä, en olisi muuten muistanut

    Itse rengas on huikea. Pääsen Stravan mukaan Ritchey Commandolla (14kg täysjäykkä teräsläskipyörä 29+ kiekoilla) kovempaa kuin 3T Explorolla (aero gravel) talvivarustuksessa. Tosin Commandolla ajoin 17 km ja Explorolla 107 km, mutta silti
    Pyöräily on kivaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •