GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 93 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2761
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Mulla oli toi SL asennusta vailla, mutta en mä oikeasti uskaltanu laittaa sitä edes kiekolle.
    Kestääkö tuo edes sepeliä?
    Menty jo liian hentoon suuntaan tuossa. In my opinion.
    Jäätävää. Tällä asenteella saadaan kohta samanlaisia nokialaisia, mitä on tuotettu aikojen alusta.

    Oletko ikinä ajanut vanhemmilla ice spikereilla? Niissä on vastaavat kyljet. Entä muilla nopeilla ja rullaavilla renkailla? Esim wtb resolutejen kyljistä näkyy valo läpi.

    Oikeesti. Sähkärit on murha. Saisiko jonkin fiksun kansalaisaloitteen, jolla nuo kiellettäisiin kokonaan?

  2. #2762
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jäätävää. Tällä asenteella saadaan kohta samanlaisia nokialaisia, mitä on tuotettu aikojen alusta.

    Oletko ikinä ajanut vanhemmilla ice spikereilla? Niissä on vastaavat kyljet. Entä muilla nopeilla ja rullaavilla renkailla? Esim wtb resolutejen kyljistä näkyy valo läpi.

    Oikeesti. Sähkärit on murha. Saisiko jonkin fiksun kansalaisaloitteen, jolla nuo kiellettäisiin kokonaan?
    Menee jo OT-trollaamiseksi mutta menköön!
    On mulla ollu ohuen ohuita Ice Spikeria, täysin kelvoton rengas esim lumella. Kulkee kuin kärmes, juurikin rakenteensa takia uskon.
    Ice Spiker ei ole kelvollinen kuin puhtaalla jäällä on se sitten vaijeri- tai Light-versio.

    Sun puhees sähköstä on joko trollia tai sitten olet vaan totaalisen kokematon asian suhteen?

    Miksi haluat nopean ja rullaavan renkaan? Menee kevyemmin? Sähkö on kuitenkin murhaa?
    Jos sun mielestä sähkö on murhaa, aja sillä luomulla renkailla joilla tietää polkevansa, eikö?

    And that was a joke. Partly. Peace.

    Nosta säkin harjoittelusi tehokkuus uudelle tasolle ja hanki sähkö luomujen kaveriksi.

  3. #2763
    Mää laitan yleensä nastat maastopyörän vasta keväällä, kun lumella pärjää ilman nastojakin.
    Kelvillä isp toimii erittäin hyvin ja jos vääntömomentin tekee pelkillä reisillä, niin rullaus ja keveys on aika ratkaisevaa(ainakin mulle).

  4. #2764
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Kanssa pyöräilijöiden kokemuksien rohkaisemana laitoin tubeleksena alle nuo Continentalin Contact Spiket. Olipahan sujuvin tubeless asennus koskaan, vaikka nuo ei tubeless yhteensopivat virallisesti olekkaan. Kumi nousu vanteelle käsipumpulla, venttiilin sielu paikallaan...eipä ole moista tullut aiemmin vastaan. Nyt laitoin 42mm versiot, kun pari viime talvea meni 37mm nakeilla. Muhkea kumi tuo kyllä on, enään ei mahtunut mini face fender haarukan sisään, mutta eihän talvella pitäisi Vantaalla märkää olla?

  5. #2765
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Kanssa pyöräilijöiden kokemuksien rohkaisemana laitoin tubeleksena alle nuo Continentalin Contact Spiket. Olipahan sujuvin tubeless asennus koskaan, vaikka nuo ei tubeless yhteensopivat virallisesti olekkaan. Kumi nousu vanteelle käsipumpulla, venttiilin sielu paikallaan...eipä ole moista tullut aiemmin vastaan. Nyt laitoin 42mm versiot, kun pari viime talvea meni 37mm nakeilla. Muhkea kumi tuo kyllä on, enään ei mahtunut mini face fender haarukan sisään, mutta eihän talvella pitäisi Vantaalla märkää olla?
    Itse vaihdoin myös toiseen pyörään aamulla 42mm Continental Contact Spike 240 versiot alle. Kyljessä on suositus paineista 3,5-6 bar. Laitoin 3,5, mutta sekin tuntuu hiukan liian paljolta. Paljonko olette näissä painetta pitäneet? 2,5 bar, niin purisi nastat paremmin?

  6. #2766
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    En minä oikeastaan edes trollaa, en ainakaan paljoa. Kerrankin suomessa edes yritetään tehdä laadukkaita ja rullaavia renkaita. Sitten sähkösankarit moittii niitä liian ohutkylkisiksi.

    Tsiisus.

  7. #2767
    K.Kuronen Guest
    ^Mulla on nyt toista talvea alla Gravdalit, ne tubelessit ja paksukylkiset. Edelliset olivat kanssa Gravdalit, mutta ne ohutkylkiset, joista repesi lopulta kylki. Näistä paksukylkisissä ei ole edes tubelessiksi asennettuna minkään laista tuntua siitä, millainen paine renkaassa on. Lähinnä alempi paine tuntuu jähmeämpänä menona, kun kyljet alkavat enemmän kantaa kuormaa.

  8. #2768
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En minä oikeastaan edes trollaa, en ainakaan paljoa. Kerrankin suomessa edes yritetään tehdä laadukkaita ja rullaavia renkaita. Sitten sähkösankarit moittii niitä liian ohutkylkisiksi.

    Tsiisus.
    Siis onhan niistä vaijeriversiotkin.
    Aivan erinomaiset, ja rullaavatkin.
    Jopa yllättävän hyvin.
    Sen rekisteröi jopa sähköllä.


    Piikkisika on helkkarin hyvä rengas, SL vaan on riskialttiin ohkainen, näin mä oletan.
    Mut jos keveys on se juttu niin siitä vaan!

    Muoks:
    Mun makuun toi teräsvaijeriversiokaan ei ole järin järeä kyljistään.
    Olen vaan pannut merkille että järeäkylkinen rengas sallii matalammat paineet vähemmällä riskillä vanteen denttaamisesta.
    Ja kulkee vakaammin kuin pierunkuori.

    En siis todellakaan ole moittimassa Suomalaista osaamista ja yrittämistä, hyvä Suomi Tyres!

  9. #2769
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Äsken tyhjeni molemmat piikkisiat.
    Vuotavat kuin seula kylkisauman kohdalta.
    Videotakin olis mutta eipä tänne saa laitettua.

    Kävin jo varastossa valmiiksi.

    ruuduntakaa muokkasi tätä : 24.11.2021 at 20.28

  10. #2770
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Jos vertaa vaijeri piikkisikaa ja DD ice spikeria, niin kyllä DD spiker on tukevammalla kyljellä. Ja oma vaijeripiikkisika on nyt tossa viikon päivät pitänyt ilmat sisällään. Taitaa viellä meillä olla samat vanteet, eli HX1900?

  11. #2771
    Kokeilin routaa viime syksynä tubelessiks ja yritykseksi jäi... Aivan liian väljä vanteelle, että pystyis ilman sisuria ajelemaan.

  12. #2772
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Kokeilin routaa viime syksynä tubelessiks ja yritykseksi jäi... Aivan liian väljä vanteelle, että pystyis ilman sisuria ajelemaan.
    Mulla oli sama ongelma, renkaat oli Routa TLR 42-622 ja Huntin vanne. Asiakaspalvelu vastasi helmikuussa 2021:
    "Kyseisiin renkaisiin on tehty parannuksia kaapelialueelle koska on olemassa vannemalleja joille joille se ei istu tarpeeksi tiukasti, nämä uudistetut mallit ovat tosin myynnissä vasta ensi syksynä"
    Ens maanataina kokeilen tämän vuoden mallia, tai ainakin renkaita jotka on toimitettu jälleenmyyjälle tänä syksynä.


  13. #2773
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Jos vertaa vaijeri piikkisikaa ja DD ice spikeria, niin kyllä DD spiker on tukevammalla kyljellä. Ja oma vaijeripiikkisika on nyt tossa viikon päivät pitänyt ilmat sisällään. Taitaa viellä meillä olla samat vanteet, eli HX1900?
    DD Ice Spikerista ei kokemusta mutta jos muutoin on sama kuin vanha niin ei kelpaa mulle.

    Mulla E1900-kiekot.
    Tollasten reikien ilmestyminen käytön edetessä on aika huolestuttavaa. Noihan voi tyhjentyä koska vaan keskellä mettää. Tai revetä saumasta.

    Nyt on sisurit paikallaan, rengas on muuten niin hyvä ominaisuuksiltaan että en muita edes etsi.

  14. #2774
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Itse vaihdoin myös toiseen pyörään aamulla 42mm Continental Contact Spike 240 versiot alle. Kyljessä on suositus paineista 3,5-6 bar. Laitoin 3,5, mutta sekin tuntuu hiukan liian paljolta. Paljonko olette näissä painetta pitäneet? 2,5 bar, niin purisi nastat paremmin?
    Noilla 37mm ajaessa taisi olla paineet sisäkumin kanssa 3bar luokkaa ja liukkaalla tai epätasaisella pinnalla lähempänä 2.5bar. Yli kolmosen en muista niitä pumpanneeni. Nopean testilenkin kerkesin noilla 42mm heittää, niin vaikuttaa että aika samanlaisilla paineilla niillä pärjää. Painoa on minulla 82kg...

  15. #2775
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Taitaa gravedall olla 38mm. Jos en väärin muista, niin maksimit sulalla asfaltilla olivat 2.5bar, ja jos oli normaali liukas ja röpelöinen talvikeli, niin mentiin alle kahden.

    72kg

  16. #2776
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Äsken tyhjeni molemmat piikkisiat.
    Vuotavat kuin seula kylkisauman kohdalta.
    Videotakin olis mutta eipä tänne saa laitettua.

    Itse kanssa vaihdoin piikkisiat alle tänään.
    Toinen rengas piti ilmat ihan hyvin laakista, mutta toisesta sihisee kyljestä ihan reilusti läpi. Renkaassa on myös aika paljon heittoa, samassa kohtaa.
    Voisiko olla jopa rungossa vikaa. Aika pepusta, jos pitää alkaa sisureita viritttelemään. Laitoin viestiä myyjälle, katsotaan mitä vastaavat.


  17. #2777
    Eipä voi ainakaan SuomiTyresin asiakaspalvelua moittia.

    Meikäläisen toisessa uunituoreessa Piikkisiassa oli juurikin heittoa jonkun verran ja laitoin viestiä valmistajalle. Seuraavana päivänä kysyttiin osoitetta ja uusi rengas postiin ilman mitään sen suurempia kyselyitä. Nyt on hyvä.

  18. #2778
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Aamulenkki ajettu sisureilla. Hyvin se kulki noinkin, jopa pienen lumikerroksen peittämässä kivikossa jossa pito oli kyllä väillä hakusessa nastarenkaalla.
    Tiedä sitten olisko tubeleksena ollu sen parempi. Sisureilla en uskaltanut paineita tiputella, kovilla renkailla mentiin(1,7/1,9bar).

    Mutta johan on hyvä rengas lumiominaisuuksiltaan! Hyvin vakaasti kulkee ja vetopitoakin takana on. Ja etupää ohjautuu oikein hyvin.
    Mainiota!

  19. #2779
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Asennusta vaille valmiina 29x2.8" siat. ei ne tunnu niinkään ohkaisilta kuin kesägummit. Ajo on samoilla poluilla joten en näe syytä miksi noiden kyljet ei kestäisi.
    Tuo 2.8" tuskin mahtuu taakse mutta pitäähän sitä kokeilla. Eteen se mahtuu ja kantaa hyvin pehmeämmässkin. Edessä kestää niin pitkään kunnes koppuroituu. Ainakin entimuinoin SuomiTyresin (Nokia) kumiseos kesti talvikumeissa venhenemista todella hyvin.
    Kumin leveydeksi mittailin 175mm kun kesäkumin leveys on 160mm.

  20. #2780
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kumin leveydeksi mittailin 175mm kun kesäkumin leveys on 160mm.
    Nyt narraat.

    E. Vai meinaatko leveyttä tasaisella alustalla? Se pitänee paikkansa. Ajattelin, että ilmat sisässä

  21. #2781
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Suomi Tyres vastasi palautteeseen todella nopeasti. Lähettävät uudet renkaat.

  22. #2782
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Sorry Suomi, mutta Terrene Cake Eater 29 x 2.8 on olemassa.

    -Helppo asennus
    -Pitää ilmaa
    -Rullaa hyvin
    -Pitoakin on
    -Todellinen leveys noin 2.6
    Pyöräily on kivaa!

  23. #2783
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Hyvin toimii myös 29 x 2.6" 45nrth Wrathchild. Saatavuus vaikuttaa tosin heikolta, ja hinta on melkoinen. Jäällä pitoa on kuin Ice Spikerissa, mutta toimii myös lumessa hyvin. Leveys 26 mm vanteella 62-63 mm.

  24. #2784
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Hyvin toimii myös 29 x 2.6" 45nrth Wrathchild. Saatavuus vaikuttaa tosin heikolta, ja hinta on melkoinen. Jäällä pitoa on kuin Ice Spikerissa, mutta toimii myös lumessa hyvin. Leveys 26 mm vanteella 62-63 mm.
    180e...

    Mulla on luomu kauppakonassa 45NRTH Gravdalit ja niissä ei pysy näemmä nastat oikein kiinni. Vaikka toi pyörä on ollu todella vähällä ajolla.

  25. #2785
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Sorry Suomi, mutta Terrene Cake Eater 29 x 2.8 on olemassa.

    -Helppo asennus
    -Pitää ilmaa
    -Rullaa hyvin
    -Pitoakin on
    -Todellinen leveys noin 2.6
    Minkä levyisellä kiekolla? Oisko mahdollista että mittaat leveyden?
    Nastoja vähän hintsusti, pito paljaalla jäällä?

  26. #2786
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Nuukana ja laiskana pistin alle vanhat 2.25" ISP:t, leveys 53-54 mm.

    Niin nyt kysyn että paljonko se oikeasti auttaa jos tuohon eteen hommaa jonkun 61-63 mm leveän nastarenkaan? Onko vaikutus marginaalinen, vai muuttuuko sillä koirankusettajien metsäpolut nautinnoksi?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  27. #2787
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Minkä levyisellä kiekolla? Oisko mahdollista että mittaat leveyden?
    Nastoja vähän hintsusti, pito paljaalla jäällä?
    Race Face Arc40, eli sisämitta 40mm.
    Ihan riittävä pito on jäällä, vähempikin riittäisi, IMHO.
    Pyöräily on kivaa!

  28. #2788
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Suomi Tyres vastasi palautteeseen todella nopeasti. Lähettävät uudet renkaat.
    Sama homma, parissa tunnissa tuli vastaus ja lupasivat lähettää tehtaalta tarkastetun renkaan tilalle.

  29. #2789
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nuukana ja laiskana pistin alle vanhat 2.25" ISP:t, leveys 53-54 mm.

    Niin nyt kysyn että paljonko se oikeasti auttaa jos tuohon eteen hommaa jonkun 61-63 mm leveän nastarenkaan? Onko vaikutus marginaalinen, vai muuttuuko sillä koirankusettajien metsäpolut nautinnoksi?
    Kovaksi jäätyneillä poluilla eroa ei juuri ole, mutta lumessa ja pehmeämmässä leveämpi (ja parempi kuvio) toki toimii paremmin. Mitään mullistavaa eroa on ehkä kuitenkin turha odottaa. Ainakin tuo Wrathchild tuntuu mielestäni enemmän maastorenkaalta kuin Ice Spiker, joka taas on, no, nastarengas. En ehkä silti omasta pussista maksaisi tuplahintaa ISP:hen verrattuna. Lumella mennään läskillä ja jäällä jollain nastarenkaalla.

  30. #2790
    Piikkisiat ostettu, vaihdossa ilmeni ongelma, miten vanhat renkaat saa vanteesta irti? Bontager XR2 29.225, vanne Kovee TLR.

    Jos joku vaivautuisi kertomaan millä jipolla renkaan irroituksen saa alulle niin olisi kyllä hieno juttu. Tyhjän renkaan ja vanteen väliin ei rengasrauta mahdu.
    30T

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •