GarminGiantElectrobike
Sivu 34 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mä porasin edelliseen wilmaan sivuun reiän ja laitoin tavallisen tankokiinnikkeen siihen...
    Ai niin, olethan tuon tosiaan maininnut ennenkin! Kuinka syvä reikä, menikö kuoren "läpi"? Mitä reiän takana, pelkkä onkalo vai kaikki elektroniikka?

Hmmm, entäs joku panta lampun kuoren ympäri ja siihen reikä. Kukahan sorvais?

Ei siinä originaalissa kuminauhakiinnityksessä mitään vikaa muuten ole, mutta olisi siistimpää saada lamppu keskelle stongaa eikä stemmin jommalle kummalle puolelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    mutta olisi siistimpää saada lamppu keskelle stongaa eikä stemmin jommalle kummalle puolelle.
    Kauppias varmaan mielellään myy lampun stemmin toisellekin puolelle. Täydellinen balanssi.

Perhana kun en muista, mutta toimintaan se ei vaikuttanut. Tosin takuulla takuu lähti.
    Mutta jos tällainen kiinnostaa, niin titaniumthumbs voisi viikossa parissa tuon tulostaa. Sen voi tosin tulostaa vaikka kirjastossa, jos vaan osaamista löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ...Täydellinen balanssi.
    Aivan, mutta balanssi olisi täydellinen täsmälleen identtisellä lampulla.

Aivan, mutta balanssi olisi täydellinen täsmälleen identtisellä lampulla.
    Minä voin myydä tuon omani ja päivittää uuden itselle.

Mutta jos tällainen kiinnostaa, niin titaniumthumbs voisi viikossa parissa tuon tulostaa. Sen voi tosin tulostaa vaikka kirjastossa, jos vaan osaamista löytyy.
    No joo, kyllä GoPro-kiinnikekin kävisi. Mulle tollanen. Ei mulla itselläni riitä kiinnostus perehtyä tulostamisiin.

Minä voin myydä tuon omani ja päivittää uuden itselle.
    Mikseipä niinkin, mutta alkaa olla liikaa kytkimiä hallittavaksi jos kaksi stongassa ja yksi päässä. Onko sullakin se ledi- & linssipäivitys tehty?

Olikos hyvää patenttiratkaisua bluetooth-kaukosäätimen kiinnitykselle (Peppi) kuminauhan sijasta, jotta säädin ei putoa pimeällä gravel-lenkillä Mäntsälään
    Pyöräily on kivaa!

Onko sullakin se ledi- & linssipäivitys tehty?
    Edellisen omistajan tekemänä ehkä on jo tehty. Joku versio.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Olikos hyvää patenttiratkaisua bluetooth-kaukosäätimen kiinnitykselle (Peppi) kuminauhan sijasta, jotta säädin ei putoa pimeällä gravel-lenkillä Mäntsälään
    Oddly specific question but OK. Epoksilla kiinni?

No joo, kyllä GoPro-kiinnikekin kävisi. Mulle tollanen. Ei mulla itselläni riitä kiinnostus perehtyä tulostamisiin.
    Ok, pyydän Jukkaa tekemään, sittenhän se vaatii avaruudettimen tilalle vielä tämmöisen

Ok, pyydän Jukkaa tekemään, sittenhän se vaatii avaruudettimen tilalle vielä tämmöisen
    Ai tuollaisiakin on, wau! Tarvii tsekata omat kamerakiinnikkeet olisko niissä jotain sopivaa ennestään. Mut onhan toi Lupinen kampe tosi pro!

Ilmeisesti porissa se on pysynyt kiinnittämällä kippurasarveen se nuin

Oddly specific question but OK. Epoksilla kiinni?
    Heh, kaukosäädin tippui jo reissuun, mutta uusi saisi pysyä paremmin. Liimaus ei ole hyvä, koska vaihtelen lamppua jatkuvasti usean eri pyörän välillä. Gopro-adapteri ja Garmin mount on siihen kätevä.

Ruuvattava panta olisi hyvä, mutta Lupinella ei taida olla. Ja vaikka olisikin, niin ruuvit olisivat tietysti niitä parin millin kokoisia miniatyyrejä, joita ei voi vaihtaa autotallin kaltaisissa kenttäolosuhteissa, vaan laboratoriossa.
    Pyöräily on kivaa!

Ilmeisesti porissa se on pysynyt kiinnittämällä kippurasarveen se nuin
    Voi olla, pidin itse kaukosäädintä stemmin vieressä yläotteen lähellä. Nyt minulla oli reissussa mukana bikepacking-laukkuja ja muuta roinaa, joten varmasti tapahtui jonkinlaista kontaktia ja kuminauha pääsi irtoamaan illan pimeydessä.
    Pyöräily on kivaa!

Mulla toi on pysynyt suorassa stongassa gripin ja jarrun välissä pari vuotta, en tosin vaihtele fillarista toiseen kuin satunnaisesti, joten kumilenksu ei pääse väsähtämään.
    Toisaalta voihan noita kakeja hankkia toisen ja ohjelmoida molemmat samaan valoon. Sillon voi käyttää kiinnityksessä vähän enemmän luovuutta.

Heh, kaukosäädin tippui jo reissuun, mutta uusi saisi pysyä paremmin. Liimaus ei ole hyvä, koska vaihtelen lamppua jatkuvasti usean eri pyörän välillä. Gopro-adapteri ja Garmin mount on siihen kätevä.

Ruuvattava panta olisi hyvä, mutta Lupinella ei taida olla. Ja vaikka olisikin, niin ruuvit olisivat tietysti niitä parin millin kokoisia miniatyyrejä, joita ei voi vaihtaa autotallin kaltaisissa kenttäolosuhteissa, vaan laboratoriossa.
    Siihen napinpidikkeeseen on joku tarranauhaversiokin olemassa: https://www.lupine-shop.com/Ersatzte...-Fernbedienung
    En tiedä toimiiko sen paremmin.

Itse kerran jo tuon bt mokkulan hukanneena (ja puolestavälistä 21 km työmatkaa hirveellä munkilla löytäneenä) varmistan mukanapysymisen parilla ohuella o-renkaalla, jolla kikkare jää kiinni tankoon oman kiinnityksen (mahdollisesti) petettyä.

nips*
    Nyt niitä olis muutama. laitatko meiliä kari(miukumauku)mcarbon.fi

Yleisesti kinnityksiin kannattaa kokeilla Wurth tarranauhaa. Itse kiinnitin fastclik akkukiinnikkeen kypärään tällä. Pysyy kuin tauti ja saa helposti irti . Metritavarana sai paikallisesta Puuilosta.

Siihen napinpidikkeeseen on joku tarranauhaversiokin olemassa: https://www.lupine-shop.com/Ersatzte...-Fernbedienung
    En tiedä toimiiko sen paremmin.
    Tuossahan on tuo kiinnike "väärin päin", tai ainakin 90-astetta käännettynä verrattuna siihen kumilenksuviritykseen. Kumilenksulla stongaan kiinnitettynä napit ovat päällekkäin, tuossa vierekkäin.

Kertokaas tietävät onko Piko 1900lum käytännössä minkä verran tehokkaampi kuin 1200lum. Ihan kokemusperäinen tieto olisi tarpeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pystykorva99 Katso viesti
    Kertokaas tietävät onko Piko 1900lum käytännössä minkä verran tehokkaampi kuin 1200lum. Ihan kokemusperäinen tieto olisi tarpeen.
    Joitakin prosentteja energiatehokkaampi, mutta täyttä tehoa ei tarvitse kummassakaan Pikossani. Tehoa on helppo säätää kännykkäsovelluksella tarpeeseen sopivaksi. Tarkennuksena ehkä sen verran, että omani ovat 1500 ja 1900 eivätkä 1200 ja 1900.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pystykorva99 Katso viesti
    No onhan siinä himpun verran enemmän valoa, mutta yleensä en pikossa käytä kuin 1000lm asetusta. Nykyään noissa on jo maksimit yli 2000lm, mutta onko se nyt tarpeen on eri asia. Reilu vuosikymmen sitten riitti 50W halogeeni hyvin, ja siinä taisi olla sen 500lm.

Ok
    Itse olen fillaroinut ja jalkasuunnistanut 1200 Pikolla enkä enempää ole tarvinnut. Nyt sitten ajelin pimeydessä kännykästä reittiä seuraten, alkoi tuntua että tarvitsee lisää valoa....ilma kännykkää ei mitään ongelmaa.
    Summa summarum, näyttö on niin kirkas, että se pudottaa hämäränäköä heti. Jos taas himmentää niin vauhdissa ei pysty lukemaa karttaa. Ihme varustelukierre taas.

Huima ero ainakin tuossa 750 Pikossa ja 1900 Pikossa niinkuin pitikin.

Appsista valotehojen ohjelmointi on kiva lisä mutta itse jään hieman jumiin tuon kanssa kun optimisäätöjä hakee. Pitää olla melko matalatehoinen asetus siirtymille ja sitten tehokkaampi asetus maastoon tankovalon kaveriksi. Siinäpä sitä sitten miettii mihin arvoon noita säätöjä vääntelisikään.

Huima ero ainakin tuossa 750 Pikossa ja 1900 Pikossa niinkuin pitikin.

Appsista valotehojen ohjelmointi on kiva lisä mutta itse jään hieman jumiin tuon kanssa kun optimisäätöjä hakee. Pitää olla melko matalatehoinen asetus siirtymille ja sitten tehokkaampi asetus maastoon tankovalon kaveriksi. Siinäpä sitä sitten miettii mihin arvoon noita säätöjä vääntelisikään.
    Liika valinnanvapaus kostautuu. Parempi se on silti, että tehot ovat valittavissa kuin, että olisi vain ota tai jätä.

Saako kaksi lamppua (vaikka toinen päässä ja toinen stongassa) ohjelmoitua yhden kaken taakse esimerkiksi jotenkin niin, että:

1) päässä 100% + stongassa 100%
    2) päässä OFF + stongassa 25 %

Tarkoitan, että yhdellä painalluksella vaihtaisi noita kahta tilaa. Ja useammalla kilkkauksella enemmänkin, miten nyt onkaan konffannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Liika valinnanvapaus kostautuu. Parempi se on silti, että tehot ovat valittavissa kuin, että olisi vain ota tai jätä.
    Wanhassa Wilmassa on perinteinen Lupinen nappiohjelmointi jossa on sen verran kynnystä että tulee mietittyä muutokset ennakkoon.

Saako kaksi lamppua (vaikka toinen päässä ja toinen stongassa) ohjelmoitua yhden kaken taakse esimerkiksi jotenkin niin, että:

1) päässä 100% + stongassa 100%
    2) päässä OFF + stongassa 25 %

Tarkoitan, että yhdellä painalluksella vaihtaisi noita kahta tilaa. Ja useammalla kilkkauksella enemmänkin, miten nyt onkaan konffannut.
    Melko varmasti saa, äly on käsittääkseni lampun päässä ja katkaisin kertoo vaan että seuraava asetus, olkaa hyvä.

Wanhassa Wilmassa on perinteinen Lupinen nappiohjelmointi jossa on sen verran kynnystä että tulee mietittyä muutokset ennakkoon.
    En ole vaihtanut asetuksia 2007 jälkeen

Melko varmasti saa, äly on käsittääkseni lampun päässä ja katkaisin kertoo vaan että seuraava asetus, olkaa hyvä.
    Luulis joo, pikkusen polttelisi nykyaikaan siirtyminen tuossa. Kun hamuilee talvihaskoilla stongasta ja päästä virtanappuloita.

Mä en tiedä saako ohjelmoitua pois päältä, mutta mulla on Blikassa toisen napin takana oletuksena vain se pikkuledi, mikä ei valaise eikä häikäise.

Eli ainakin Blikassa on se kaksinappinen kake ja toinen nappi ohjailee niitä teholedejä ja toinen sitten tuota pikkulediä & niitä värivaloja. Mutta voi olla, että sen tehosäädön voi vetää nollaan, en ole kokeillut, eikä nyt ole lamppua tässä, niin ei voi tarkistaa.

^Itsellä taas blikan kaukosäädin toimii niin ylemmästä päävalojen teho nousee ja alemmasta laskee. Alintaso ihan minimit ja ylin sitten täydet+spotti ja kaksi muuta sitten sieltä väliltä.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •