Tässolis rengas välikauden ajoihin, näihin tarttuvat sepelipiikin kehnosti, tätä tullut suositeltua aiemminkin jollekin täällä. Sisurit vaatii ja melkoisen helpot vaihtaa jäykkäkylkisinä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...oran-rengas-28
On monelaisia renkaita: maantierenkaita ja maastorenkaita, clinchereitä ja tubelesseja - ja sitten on renkaita ja ajamisen ilon tappavia renkaita.
En ole ikinä Continental GatorSkineillä ajanut, mutta olen tavannut ihmisen joka kertoi ennemmin lopettavansa ajamisen kuin hankkivansa uudet GatorSkinit.
Mutta meitä on moneksi, mieltymykset vaihtelevat ja sitä mikä toiselle on sietämätöntä ei toinen edes huomaa.
Mutta minusta olisi kuitenkin hienoa - ja ehkä tärkeääkin - että kun suosittelee jotain rengasta, kertoisi samalla hieman siitä millaisessa ajossa itse sitä käyttää ja on sen hyväksi ja mainioksi todennut.
Sellaista rengasta joka olisi parhaimmillaan kaikenlaisessa ajossa ei ole vielä tehty - ellei joku Rene Hersen nimellä myytävä sitten sellainen jo ole - enkä vähättelisi tai kehuisi yhtään omia ajamisiani jos esimerkiksi sanoisin ettei joku rengas josta kovastikin tykkään välttämättä ole oikea tai suositeltava valinta sille joka ajaa (hiekoitettujen kelvien lisäksi) kaikenlaista gravelia yhtä kovaa kuin minä (jonka lenkeillä gravelin kirjosta on vain pieni ja nimenomaan se sileämpi osa) asfalttia. Tai sille joka ajaa etupäässä vain siirtyäkseen hikoilematta pisteestä A pisteeseen B tai katsellakseen maisemia ja päästäkseen pullakahville.
PS Nyt tässä nimenomaisessa tapauksessa suositus oli melko itsestäänselvästi niille jotka joutuvat ajamaan hiekoitetulla kelveillä ja joiden ykkösprioriteetti on se että perille tai takaisin kotiin päästään ilman rengasrikkoa, muusta viis (tai ainakin muu on selvästi toissijaisempaa).
PPS Eilisellä lenkillä ei ainakaan kaikkia Vantaankosken alapuolisia kelvisiltoja oltu hiekoitettu. Pientä toivoa siihen ettei sepeliä ole eilisiltana tai aamutunteina levitetty voisi antaa se ettei Ilmatieteen laitoksen sivuilla enää eilen ollut Uudellemaalle varoitusta kuuraantumisen takia liukkaista tienpinnoista. (Tämä siis pääkaupunkikeskeisenä kommenttina.)
Kirjanmerkit