Tämä onkin mielenkiintoinen asia. W/kg samalla nopeudella ei pitäisi noin yhtäkkiä ajatellen olla vakio tasamaalla eripainoisilla kuskeilla. Karkeasti ottaen kun kuskin massa kaksinkertaistuu, niin hänen poikkipinta-alansa 1,6-kertaistuu. Koska tarvittava teho on suoraan verrannollinen poikkipinta-alaan, niin painavamman kuskin pitäisi päästä samalla nopeudella pienemmällä W/kg arvolla. Tässä oletetaan, että suhteellinen ajoasento (ilmanvastuskerroin) pysyy samana, vierintävastusta ja voimansiirron häviöitä ei oteta huomioon, eikä pyörän osuutta myöskään. Koska kuitenkin ilmanvastus on erityisesti suuremmilla nopeuksilla dominoiva tekijä, voi suuntaa-antavasti näin olettaa.

Kaikki painavat ajajat eivät ole lihavia ja pääsevät hyvään aeroasentoon. 1,5 m pituinen 40 kg kuski on suhteessa yhtä hoikka kuin kaksimetrinen 95 kg kuski.

Zwiftissä on epäilemättä ajokokemuksen vuoksi päätetty toimia niin kuin toimitaan. Reaalimaailmassa tasamaalla 200 hengen porukan peesissä tarvitsisi aivan naurettavan pienen tehon peesissä pysymiseen. Siinä ei oikein olisi Zwift-maailmassa järkeä.