HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 58 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1711
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Palataas vielä Rohloon, kiitos viimeaikaisten tapahtumien.
    Osaako joku kertoa/hahmottaa mitä toimenpiteitä edellyttää Rohlon "Axle platen" modaaminen, Levon rungon sijasta?

    Sekin on kuulemma vaihtoehto. Ei tarvitse kajota runkoon.


  2. #1712
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    31
    Mitä jos ostaisi vain toisen takahaarukan ja modaisi sen sopivaksi?

  3. #1713
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Sekin olisi vaihtoehto kyllä.

    Rahamiehille olis sitten valmiskin vaihtoehto. Ai että.




    https://en.nicolai-bicycles.com/bike/g1-eboxx-e14-2021/

  4. #1714
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Palataas vielä Rohloon, kiitos viimeaikaisten tapahtumien.
    Osaako joku kertoa/hahmottaa mitä toimenpiteitä edellyttää Rohlon "Axle platen" modaaminen, Levon rungon sijasta?

    Sekin on kuulemma vaihtoehto. Ei tarvitse kajota runkoon.
    Taitaa Rohlon hinnalla saada ison läjän vaihtajia, ketjuja ja pakkoja?

  5. #1715
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Taitaa Rohlon hinnalla saada ison läjän vaihtajia, ketjuja ja pakkoja?
    Kyllä. Mutta ei huoltovapautta. Eikä täsmällistä toimintaa kelissä kuin kelissä.
    Juuri vaihdoin ketjun 600km jälkeen, eilen pakan 2000km jälkeen.
    Uuden vaihtajan koska oksa ja väärin ajettu.

    Ketju siis kesti 1,5kk. Pakka on jo toinen.
    Toki väärin ajettu, ehkä ratkaisu olis siinä?

  6. #1716
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Paljos toi Rohloff lisää jousitettua massaa verrattuna pois jääviin X01 Eagle -kamoihin? SRAM sais kyllä tuoda ulos uuden sähköpyöriin suunnitellun pitkäikäisemmän voimansiirron, joka olis siitä huolimatta keveys mielessä suunniteltu.

  7. #1717
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Paljos toi Rohloff lisää jousitettua massaa verrattuna pois jääviin X01 Eagle -kamoihin? SRAM sais kyllä tuoda ulos uuden sähköpyöriin suunnitellun voimansiirron, joka olis kuitenkin keveys mielessä suunniteltu.
    Miksi? Mitä merkitystä/järkeä?

    Eihän nää nykyisetkään kestä kunnon ajoa.

    Muoks:
    Mä sain ton oksa-episodin avustuksella nyt koko voimansiirron päivitettyä Sramiin. GX Eagle vaihtaja, GX-ketju, GX-vipu ja NX-pakka.
    En mä tiedä miten voi voimansiirron tuota paremmin saada pelaamaan. Paitsi Rohloffilla.
    Kestävyyttä tietty varmaan saa ylemmän pään komponenteilla.
    Ketjuna kokeilen ehkä X01:tä seuraavaksi.

    Levossahan oli uutena SLX-voimansiirto, melkoista kuraa vs. tämä nykyinen Sram-setti.
    Enkä mä aio tuon kalliimpia laittaakaan(jos ei Rohloa), kun en näemmä osaa valita ajolinjojakaan siten että vaihtaja ei jää matkalle.

  8. #1718
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Miksi? Mitä merkitystä/järkeä?

    Eihän nää nykyisetkään kestä kunnon ajoa.
    No jos SRAM:lta tulisi uusi sähköpyöriin tehty voimansiirto (en nyt laske wanhaa EX1:stä), joka kestäisi vaikka 300% paremmin kuin normi X01 Eagle painon lisäyksen ollessa silti maltillinen, niin voimansiirron nopean kulumisen ongelma olisi aika pitkälti ratkaistu.

  9. #1719
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Offariks menee mutta:
    Itse odottelen moottorin ja vaihdelaatikon yhdistelmää. Pieni takkiinotto painossa ei mua haittaisi yhtään tuossa tapauksessa.
    Tällä hetkellä Rohloff yhdistettynä Boschin moottoriin olis itselle SE vaihtoehto. Vain rahoitus uupuu.

    https://www.rohloff.de/en/service/ha...osch-operation

  10. #1720
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itse odottelen moottorin ja vaihdelaatikon yhdistelmää.
    https://revonte.com/

  11. #1721
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Kuulin jostain, että tää on viimeisiä säätöjä vaille valmis.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  12. #1722
    GX ketju on kyllä heikko lenkki. Itsellä siis kokemusta vain luomupyöristä, mutta kertaakaan ei ole edes 1000km päässyt tuolla ennenkuin on venynyt vaihtokuntoon. Kerran on ehtinyt jo venyä niin että meni pakkakin uusiksi ekalla ketjulla. X01 ja XX1 on kestänyt vähintään 3x pidempään.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Miksi? Mitä merkitystä/järkeä?

    Eihän nää nykyisetkään kestä kunnon ajoa.

    Muoks:
    Mä sain ton oksa-episodin avustuksella nyt koko voimansiirron päivitettyä Sramiin. GX Eagle vaihtaja, GX-ketju, GX-vipu ja NX-pakka.
    En mä tiedä miten voi voimansiirron tuota paremmin saada pelaamaan. Paitsi Rohloffilla.
    Kestävyyttä tietty varmaan saa ylemmän pään komponenteilla.
    Ketjuna kokeilen ehkä X01:tä seuraavaksi.

    Levossahan oli uutena SLX-voimansiirto, melkoista kuraa vs. tämä nykyinen Sram-setti.
    Enkä mä aio tuon kalliimpia laittaakaan(jos ei Rohloa), kun en näemmä osaa valita ajolinjojakaan siten että vaihtaja ei jää matkalle.

  13. #1723
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    GX ketju on kyllä heikko lenkki. Itsellä siis kokemusta vain luomupyöristä, mutta kertaakaan ei ole edes 1000km päässyt tuolla ennenkuin on venynyt vaihtokuntoon. Kerran on ehtinyt jo venyä niin että meni pakkakin uusiksi ekalla ketjulla. X01 ja XX1 on kestänyt vähintään 3x pidempään.
    Tää on niin tapauskohtaista ja olosuhderiippuvaista kuin vaan voi olla. Edellinen GX-ketju kesti 1700km. Tämä viimeisin 600km. GX:iä on vielä 2kpl varastossa, ehkä nappaan sen X01:n jos tulee hyvällä hinnalla vastaan.
    Mietityttää vain että onko hollow pin-ketju sähkössä edes järkevä? Painonsäästö on naurettava ajatus kun ketjusta puhutaan.

    Eikö hollow pin tee ketjusta periaatteessa heikomman? Korjatkaa jos olen väärässä.

    Muoks:
    Ja kyllähän sähköllä kohdistuu voimansiirtoon rasitettakin, tältä aamulta:


  14. #1724
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jotta ketjujen kestoa voisi verrata, pitäisi ensin määrittää, milloin ketju on entinen. Onko se silloin, kun ketju päätetään vaihtaa? Yhtä tyhjän kanssa vertailla edes omassa ajossa ketjun kestävyyttä.

    Jos sama henkilö ajaa kymmenet ketjut vaikka 1% venymään, voi alkaa sanoa paljonko tunteja ja kilometrejä kyseinen ketju kestää tällä kyseisellä henkilöllä. Muihin vertailu ei silti tuo mitään lisäarvoa.

  15. #1725
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Mulle ketju on entinen kun venymä on 0,5. Mittaan aina samalla Park Toolin kalulla.

  16. #1726
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^ Mikä ei tietona kerro mitään ketjujen kestävyydestä. Itse harvoin edes mittaan ketjujen venymää, tai pätää venymän perusteella milloin ketju on entinen.

  17. #1727
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^No milläs perusteella ketjun vaihdat?

  18. #1728
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kierrätän kolmet ketjut loppuun ja vaihdan kerralla ketjut ja rattaat. Nyt tokalla setillä olen kierrättänyt ketjuja noin 700 km ja 40 h välein. Kun ketjut alkaa hyppiä takaa yli, niin koko roska vaihtoon. Venymästä ei ole tietoa. Reilu 7 tonnia ja 2 vuotta kesti ensimmäinen setti. Sram XX1 ketjua ja XG1199 11sp pakkaa käytössä. En osaa sanoa kestikö hyvin vai huonosti. Kulutusosia.

  19. #1729
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Kierrätän kolmet ketjut loppuun ja vaihdan kerralla ketjut ja rattaat. Nyt tokalla setillä olen kierrättänyt ketjuja noin 700 km ja 40 h välein. Kun ketjut alkaa hyppiä takaa yli, niin koko roska vaihtoon. Venymästä ei ole tietoa. Reilu 7 tonnia ja 2 vuotta kesti ensimmäinen setti. Sram XX1 ketjua ja XG1199 11sp pakkaa käytössä. En osaa sanoa kestikö hyvin vai huonosti. Kulutusosia.
    Tuo tiheämpi ketjujen vaihtelu vaikuttaa hyvältä taktiikalta. Itellä vastaavat palikat ja vaihdoin uuden ketjun aina kun venymä oli lähellä 0.5%. Tällä tavoin kesti 7kk ja reilut 2000km kunnes uusikin ketju alkoi hyppiä takaa yli ja joutui laittamaan uuden X01 Eagle -voimansiirron (~450e). Tosin luulen et ois kestäny jonkin verran pidempään mikäli edessä ois 34t sijasta 36t eturatas niin, että yleisemmin käytetty osa takapakasta osuis vähän isompikokoisille rattaille. Ei vaan haluis pienentää maavaraa...

  20. #1730
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Itsellä sama taktiikka kuin grebellä. Kolme ketjua käytössä ja ajan aina palttiarallaa 700km ja vaihdan ketjun. Nyt takana jotain 2100 kilometriä ja kiertoon lähtee alkuperäinen pyörän mukana tullut ketju jolla on jo siis ajettu ensimmäiset 700km. Voimansiirto toimii moitteetta . Tällä konstilla säästää ihan selvää rahaa. Läskissä aikoinaan tein tuon virheen että rullasin alkuperäisellä ketjulla 2000km ja meni koko voimansiirto vaihtoon....

    Edit: Mulla ei edes ole venymämittaria.

  21. #1731
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Itsellä sama taktiikka kuin grebellä. Kolme ketjua käytössä ja ajan aina palttiarallaa 700km ja vaihdan ketjun. Nyt takana jotain 2100 kilometriä ja kiertoon lähtee alkuperäinen pyörän mukana tullut ketju jolla on jo siis ajettu ensimmäiset 700km. Voimansiirto toimii moitteetta . Tällä konstilla säästää ihan selvää rahaa. Läskissä aikoinaan tein tuon virheen että rullasin alkuperäisellä ketjulla 2000km ja meni koko voimansiirto vaihtoon....

    Edit: Mulla ei edes ole venymämittaria.
    Niin kun käyttää sitä venymämittaria niin omassa setissä tietää koska on vaihdon aika.

    3xGX-ketju on 90-100e. Paljonko tuolla kolmen setillä ajaa kokonaiskilometrejä? Yhdellä GX-ketjulla siis pääsee otollisissa olosuhteissa lähelle 2000km.
    Yhden ketjun taktiikalla NX-pakka kesti 2000km, kunnes yksi ratas alkoi hyppyttämään ketjua. Muut rattaat toimii ok. Pikkurattaita saa erikseen ostettua.

    Nyttenhän mulla ois uusi NX-pakka alla ja kohta kolmet GX-ketjut, tätähän voisi kokeilla. :P

  22. #1732
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    ^ aivan totta tuon venymämittarin käyttö, pitää hankkia itellekin. Tieto vaan tietysti lisää tuskaa.

    Suosittelen kyllä kokeilemaan kierrätystä, tulet yllättymään positiivisesti .

  23. #1733
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kierrättämällä ei ole väliä, vaikka venymä olisi prosentti tai kaksi. Kunhan rattaat on riittävän synkassa ketjujen venymään nähden. Maalaisjärjellä ajatellen kolmet prosenttiin ajetut ketjut tulee edullisemmaksi kuin kolmet puoleen prosenttiin ajetut ketjut. Pakka menee silti molemmilla tavoilla ajettuna joskus vaihtoon. Kierrättämällä ketjuja, luulisin, että pakkakin kestää pidempää. On se silti mahdollista, että käytäntö on jotain muuta.

  24. #1734
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Mitä mieltä olette. Onko järkeä odottaa -22 mallin Levot uudelle geolla ja 2.2 Brosella kauppoihin vai ostaako suosiolla -21 mallin sopivalla alennuksella? Hintaero lienee tonnin luokkaa. Jos spessuun päädyn, niin joudun tyytymään tavalliseen malliin budjettirajoitusten takia, mutta keula siihen on "pakko" vaihtaa. Ja olenko nyt käsittänyt oikein, että Brosen neljän vuoden moottoritakuu koskee myös Suomea?

  25. #1735
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Mitä mieltä olette. Onko järkeä odottaa -22 mallin Levot uudelle geolla ja 2.2 Brosella kauppoihin vai ostaako suosiolla -21 mallin sopivalla alennuksella? Hintaero lienee tonnin luokkaa. Jos spessuun päädyn, niin joudun tyytymään tavalliseen malliin budjettirajoitusten takia, mutta keula siihen on "pakko" vaihtaa. Ja olenko nyt käsittänyt oikein, että Brosen neljän vuoden moottoritakuu koskee myös Suomea?
    Mä en ostas(enkä osta ikinä) 2022-mallin G3 Levoa ihan jo pelkästään latausluukun takia. Melkoinen vitsi tuon hintaisessa pyörässä. Jossei jopa vittuilua.

    Olkoon kuinka hieno TCU tahansa.
    ruuduntakaa muokkasi tätä : 04.11.2021 at 07.23

  26. #1736
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Onko muilla hajonnut se kaapeli joka menee akulta moottorille? Itellä vikaantui kyseinen kaapeli, eikä pyörä enää lähtenyt käytiin. Akun valot vaan vilahti ku koitti päälle. Kaapelin kun irrotin niin näytti ihan hyvältä, mutta mittaamalla paljastu että plus ja miinus puoli johdossa ei toiminut oikein. Aika suolaisen hintainen kaapeli 120€

  27. #1737
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsa24 Katso viesti
    Onko muilla hajonnut se kaapeli joka menee akulta moottorille? Itellä vikaantui kyseinen kaapeli, eikä pyörä enää lähtenyt käytiin. Akun valot vaan vilahti ku koitti päälle. Kaapelin kun irrotin niin näytti ihan hyvältä, mutta mittaamalla paljastu että plus ja miinus puoli johdossa ei toiminut oikein. Aika suolaisen hintainen kaapeli 120€
    Noita on vaihdettu jo takuuseenkin kohtuu tuoreisiinkin pyöriin. Tuosta on ainakin kolmas kehitysversio menossa. Liian tiukka mutka johdossa moottorin päässä särkee myös sen moottorinliittimen pään kumin. Sieltä pääsee sitten vesi sisään. Täällä ketjussakin on jossain aikaisemmin juttua noista.

  28. #1738
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Minulla on joku maanantaiversio siitä huonosta johdosta. 2019 mallia ja tunteja noin 450 eikä vieläkään ole matka katkennut tai tullut häiriöitä. On se kumi ollut moottorin päästä rikki jo lähes uudesta asti, mutta ei tuonne kosteutta ole ilmeisesti kummemmin siunaantunut. Tai kostaus ei pääse johtimiin ja liittimiin asti kumin halkeamasta huolimatta.

  29. #1739
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Minulla on joku maanantaiversio siitä huonosta johdosta. 2019 mallia ja tunteja noin 450 eikä vieläkään ole matka katkennut tai tullut häiriöitä. On se kumi ollut moottorin päästä rikki jo lähes uudesta asti, mutta ei tuonne kosteutta ole ilmeisesti kummemmin siunaantunut. Tai kostaus ei pääse johtimiin ja liittimiin asti kumin halkeamasta huolimatta.
    Tässä vaiheessa suosittelen puun koputtamista ym. vanhan kansan onnea tuovia rituaaleja sillä noilla lähtökohdilla se kosteus/vesi sinne kyllä jossain vaiheessa tiensä löytää. Kai olet avannut ja katsonut, onko ne liittimet saaneet korroosiota pintaan tms.?

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  30. #1740
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Tässä vaiheessa suosittelen puun koputtamista ym. vanhan kansan onnea tuovia rituaaleja sillä noilla lähtökohdilla se kosteus/vesi sinne kyllä jossain vaiheessa tiensä löytää. Kai olet avannut ja katsonut, onko ne liittimet saaneet korroosiota pintaan tms.?

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
    En. Eikä kannata turhanpäiten vaihtaa, jos uudetkaan eivät ole ikuisia.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •