^^Liian lyhyt...
^Liian pitkä...
Jos olis näin yksinkertaista niin en olisi kysynyt mutta sen verran harvinainen koko...
^^Liian lyhyt...
^Liian pitkä...
Jos olis näin yksinkertaista niin en olisi kysynyt mutta sen verran harvinainen koko...
^Kysy tämän foorumin lisäksi vaikka juuri tuolta Robertaxle... ne kun on erikoistunu läpiakseleihin. Itse tilasin sieltä Tripsteriin taka-akselin ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
Mahtaisko olla väliä jos kierreosa on millin tai pari liian lyhyt tai pitkä?
Tämä voisi olla: Salsa Deadbolt Ultralight Thru-Axle, Front, 15mm Axle Diameter, 135mm Length, 1.5 Thread Pitch, 12mm Thread Length - Modern Bike tarkkaa painoa ei ilmoiteta. Kun on "ultralight" niin olettaisin, että kevyt? Tuota Salsaa myy Suomessa Tuotteet - Foxcomp mutta tätä ei ainakaan sivuilta löydy.
^Kiitos, tuon pitäisi olla sopiva! Pitää ottaa Foxiin yhteyttä jos saisi tilattua.
^Tuo teräksinen insertti siis käy uudempiin, esim. XT ja SLX?
Zykkel, lupasivat tilata kyseisen akselin, kiitos tiedosta.
Dotti on tietysti ikävämpää puljata kuin mineraaliöljy, mutta ei nuo nyt niin monimutkainen laitos ole etteikö pitäisi toimia ns. suoraan. Kahva työntää nestettä satulaan jossa männät puristuu levyä vasten. Sramilta löytyy nopealla googlauksella tasan yhdenlaista liitoskittiä joten 99,99 % varmasti onnistuu kahvat vaihtamalla. Letkujen pituus voi hieman heittää, mutta kokeiluun metsästäisin itse vaan käytettynä jotkut mtb-kahvat.
Jos ilmaus ym. mietityttää niin aina voi kääntyä paikallisen pyörähuollon puoleen, mutta ei se rakettitiedettä ole. Itsellä tosin kokemusta vain shimanoista![]()
Laars, 8000 sarjan XT kyseessä niin tuskin syntyy ongelmia...
Kanuuna, tais löytyä oikean pituisetkin...
DT Swiss E1900 Boost kiekon vapari, löytyykö mistään/onko edes olemassa 3 pawl HG-vaparia teräksisenä? Napa käsittääkseni 370?
^mä laittaisin star ratchet kitin. Saatavuus voi olla heikkoa.
Ymmärtääkseni tämä on teräksinen ja pitäisi käydä tuohon napaan: HWRAAMWSS0342S
https://www.worldwidecyclery.com/pro...p-not-included
Ja siitä EU:sta https://hollandbikeshop.com/en-gb/br...country_id=244
^Kiitokset.
Okei joo eli homma toimii suorilta käsin noin. Hyvä tietää. En itse jaksa opetella tekemään kahvojen vaihdosta (mitäpä sitä selittelemään ???? ). Tilasin Level tl:t eteen ja taakse valmiiksi ilmattuina. Joten muutamalla pultin irroituksella ja kiinnityksellä pitäisi pärjätä.
Letkun pituus sitten voikin olla mielenkiintoinen, eli vähän extraa voi olla. Pyöräkorjaamolla saavat lyhennellä, jos tarvii.
Tärkeintä tässä harjoituksessa on testata onko tuosta kulkupelistä enää mihinkään suoralla tangolla. Sitten jatkossa voi hommata hifimpää stongaa jne. Ei vaan selkä kestä enää tuota droppitangolla ajoa, ja muutenhan sutturan runko on mitä mainioin kaikenlaiseen ajeluun.
Käyneekö kuitenkaan 29 E1900 boost-kiekkoon? Siinä 370-napa.
Nämä DT:t on aika hankalia kyllä; esim. H1900 on DT:n sivulla saatavilla Shimanon HG-teräsvaparilla.
En ole vielä löytänyt netistä kauppaa josta tuon löytäisi. Vaparin kohdalla lukee aina alumiini.
Ja sitten jos upgreidais Ratchettiin niin päästään lähelle uuden kiekon hintaa. Työkaluineen siis.
Alumiinisen HG-vaparin ongelmistahan pääsisi vaihtamalla XD:n mutta pakkojen hinnat syljettää.
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/dt-...rid-pawl-hubs/
Ei ole kyllä työnä paha tuo upgreidaus.
Siinä olis, teräsvaparia löytyy in stock.
https://www.bike-components.de/en/DT...-steel-Shimano
Pelkkä 3 pawl työkalu tuolla 58e.
https://www.bike-components.de/en/DT...l-Tool-p61401/
Poistin tuon Upgrade kitin omaan varastoon, pitää katsella työkalut myöhemmin.
^ Mä tilasin joskus Ebaysta Puolasta (Bitul) sen työkalun, tarvitsin kerran. Tuo Hollandbikeshopin vapari on 3 -kyntinen ainakin varaosanumeron (EAN Code 7613052039329) perusteella, kuvaus on otsikossa vaan väärä.
Entä jos lainaisi tai ”vuokraisi” jostain lähipyöräliikkeestä työkalut?
Ja muistin juuri että mulla on miljoonalaatikosssa yksi ajamaton DT:n XD-vaparikin!![]()
Varmaan se lähipyöräliike sen vaihtotyön myy, mutta tuskin vuokraa/lainaa työkaluja. Mitä olen kuullut niin ei tuo vaihto aina mene kuin strömsössä (tai kuten linkatussa videossa!). Tuo drive ringiä kuitenkin väännetään jokaisella polkaisulla kiinni tiukempaan. Ruuvipenkki ja kehästä kiertäminen toiminee.
3 -kyntisen muuttaminen ratchetiksi oli ehkä vartin homma, voi tuon varmaan liikkeessä teettääkin eikä tule kalliiksi.
Kirjanmerkit