HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 338 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 238 288 328 336 337 338 339 340 348 388 438 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.111 - 10.140 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10111
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    Ei siis kyse että eikö toimisi, ihmetteln vaan kun alkaa olla 11v minimi...

  2. #10112
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Taitaa halvimmissa graveleissa olla 2x8 -clarisvaihteistus tänkin vuoden malleissa. Sorat on tippuneet välistä ja Tiagrat tai grx400:t tulee sitten seuraavassa hintaluokassa. Voi kai 2x9 Soriakin löytyä jostain mallistosta, Kona Rove St 2022 esimerkkinä.
    46-34 eturattaat on noissa alle kympin satseissa. Grx400 lienee tosi yleinen ja eikös se 10-vaihteinen ole?

    Ai niin unohdin vielä Microshiftin sarjat..

    Tääkin on arvosteltu vastikkään:

    https://cyclingtips.com/2021/08/microshift-advent-x-gravel-bike-10-speed-groupset-review/

  3. #10113
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    En tiedä. En alkanut työpaikan pihalla tuota sontakasaa purkamaan. Vaihtaja ei liiku alaspäin.

    Noilla on nelisen tonnia ajettu, ketjut ja vaijeri vaihdettu juuri. Ketjut oli kuluneet, mutta vaijerin vaihdoin kun vaihtaja alkoi jumitella. Toimi 50km ja taas paskana.

    Taidan heittää tuon romun varaston seinälle ja ajella maasturilla. Siinä on Shimanon tekniikka joka toimii.
    Vaihdoin vielä kerran vaijerin ja kuoret, putsasin kahvan paineilmalla ja öljytty vaijeri sisään. Nyt pääsi 300km ja taas on vaijeri kahvassa jumissa. Ilmeisesti kahva on 4000km aikana kulunut paskaksi. Force 1 laatua. SRAMit on ilmeisesti todellisen pyöränkorjauksen harrastajan vaihteet ja ajomiehille on sitten Shimanot.

  4. #10114
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ Jaa, kait noi uudet ovat niin hifiä, eli ovat sitten mitä sattuu. Mun 2x10 Rivalit käy ja kukkuu varsinkin nyt kun oikaisin korvakkeen. Toki vasta joku 20tkm ajettu. Toinen kahva takuuvaihdettu vuoden ikäisenä.

  5. #10115
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Ehkä kannattaa käyttää pyörää fillarikorjaamolla.

  6. #10116
    F. Kotlerburg Guest
    No ne vaihtaa vaijerin ja sanoo että kaikki toimii. Sitten on taas hetken päästä sama tilanne.

  7. #10117
    Nyt kun tuli puheeksi, niin mulla kanssa itse asiassa Force 1 vaihtaa heikosti alaspäin pakan puolivälin jälkeen… Juuri olin ajatellut alkaa hommaa ratkoa. Kilsoja kyllä tuntuvasti yli 4000.
    Yhden Rivalin 10s kahvan olen aikoinaan ajanut ns. valmiiksi kyllä. Muistaakseni oli se ”indeksiosanen” kulunut sileäksi tai jotenkin prakannut.

  8. #10118
    F. Kotlerburg Guest
    Juu pakan alaosassa on se ongelma. ”Yläpää” toimii.

  9. #10119
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Juu pakan alaosassa on se ongelma. ”Yläpää” toimii.

    Alaspäin vaihtaessahan se takavaihtajan jousi hoitaa vedon. Olen tosiaan törmännyt muutamaankin sramiin, joka ei jaksa siirtää ketjua, kun kaikki on kurassa ja huonossa voitelussa.
    Tuon kyllä huomaa jos voimansiirron pesu ja ketjujen rasvaus korjaa tilanteen.

    Korvakkeen kierous kanssa aiheuttaa ongelmia pakan puolivälissä.

    Mutta taisit jo aiemmin kirjoittaa että vaijeri jää selkeästi jumiin kahvaan. Ei kai tuossa sitten voi olla muuta vikaa kuin rikkonainen kahva. Onhan noilla takuu.

  10. #10120
    F. Kotlerburg Guest
    Emmä usko, että tuosta kiinni kun voimansiirto on kohtalaisen puhdas ja ei se vaihtaja liiku ilman ketjuakaan, kun testailee.

  11. #10121
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    No eipä sitten. Kahva vaihtoon vaan. Hyvä syy vaihtaa shimanoon samalla. Noita saa just nyt halvalla.

  12. #10122
    Meikäläiselläkin kaiken muun pitäisi olla ehjää, puhdasta ja voideltua. Korvakekin juuri vaihdettu. Ebaystä alkuvuodesta ostin vasemman kahvan pelkästään, mutta oikeanpuoliset nyt nopealla vilkaisulla kiven alla tai maksaa turhan jarrukengän kanssa munamaitoa.

  13. #10123
    F. Kotlerburg Guest
    https://www.canyon.com/en-fi/gravel-...nfarbe=RD%2FRD

    Söpön väristä Grizliä sähköillä olisi heti toimitukseen.


    Muutenkin on uusia malleja tarjolla. Vähän on heikot nuo uudet värit koko mallistossa. No toi oranssi on ehkä kiva.


  14. #10124
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Tuo pinkki vaatii kyllä asennetta...

  15. #10125
    Tuli pari viikkoa sitten laitettua tilaukseen Rtechilta Cube Nuroad C:62 SLT graveli. Eli kyseessä linkin pyörä. Toimitusta lupasivat helmikuulle. Tiedä sitten onko hintansa väärti.

    https://www.cube.eu/en/2022/bikes/ro...zmblacknblack/

  16. #10126
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Ei paha, Newmanin kiekot ja kaikki...

  17. #10127
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    ^ Ei ehkä virallisesti graveli, mutta mites Canyonin inflite? Crossari toki eli vähän rauhattomampi, mutta jos kaksi maasturia jo löytyy, niin ei välttämättä huono asia. Itse olen tuolla kaikenlaista ajanut maantielenkeistä crossikisoihin ja pitkiin hiekkatieseikkailuihin, eikä varsinaisesti missään ole tullut tarvetta "oikealle" gravelpyörälle. Makuasioita toki.
    Nyt oli tullu oranssia Infliteä L-kokona saataville https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...nfarbe=OG%2FBU
    Tämä meni tilaukseen. Katellaan kesemmällä sitten ostetaanko uudet paremmat kiekot lisäks. Eiköhän tällä asvaltti-, hiekka- ja metsätiet mene. Poluille tosiaan on jo fatbike ja sähkötäpäri, ni ei kaikkien tallissa olevien pyörien tartte sinne kyetä.

  18. #10128
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    https://www.canyon.com/en-fi/gravel-...nfarbe=RD%2FRD

    Söpön väristä Grizliä sähköillä olisi heti toimitukseen.


    Muutenkin on uusia malleja tarjolla. Vähän on heikot nuo uudet värit koko mallistossa. No toi oranssi on ehkä kiva.
    Värit on olleet pidempään Canyonilla aika kuppaiset, tuollaista pohjavärin harmaata tms. Muutoin jos olisi nyt gravelia etsimässä, niin aika varmasti kuituinen Grizl lähtisi tilaukseen. Pari vuotta sitten oli muissa malleissa ihan ok sellainen sininen väri valkoisilla teksteillä, sekin sävy tosin muuttui huonompaan suuntaan. Ei tuo oranssikaan nyt paha olisi.
    Aakoo muokkasi tätä : 02.11.2021 at 18.32

  19. #10129
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Orbealta tulossa myös uusi gravel. "Nopea asfaltilla ja kevyeen retkeilyyn". Ei näyttänyt olevan kaapeleita näkösällä.
    Edelleen tässä sivusilmällä katsonut 2-1 ratkaisua gravelpohjalta, mutta ainakin näiden uudempien julkaisujen hinnat di2:lla aikas korkeita.
    Piristäviä poikkeuksia tässä mielessä on edellä mainitut Cube ja Canyon.

  20. #10130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttimut Katso viesti
    Tuli pari viikkoa sitten laitettua tilaukseen Rtechilta Cube Nuroad C:62 SLT graveli. Eli kyseessä linkin pyörä. Toimitusta lupasivat helmikuulle. Tiedä sitten onko hintansa väärti.

    https://www.cube.eu/en/2022/bikes/ro...zmblacknblack/
    Toi on upea kyllä! Olin itsekin tuon edellistä mullet-versiota tilaamassa kesällä mutta jänistin loppujen lopuksi ja laitoin perus alumiinigrävelin Uusi xplr-versio on kyllä vielä fiksumpi!

  21. #10131
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Kandee laittaa sähkövaihteet niin kaikki ongelmat poistuu. Ite ajanu kohta pari vuotta GRX Di2:lla ja vaihtaa edelleen täydellisesti, vaikka ennoo kertaakaan koskenu voimansiirtoon tänä aikana.

  22. #10132
    Canyon Grizlin geometriaa sekä sopivaa runkokokoa mietin, tuossa olikin pari sivua aiemmin tästä puhetta. Pituutta 185cm ja inseam 90-91cm. Canyonin sivut tarjoaa L kokoa, mutta pituuden puolesta en kaukana M koosta ole. En halua liian pitkää ajoasentoa ja tästä johtuen olen pohtinut koon M ja L välillä. M koossa satula kyllä tulisi todella ylös suhteessa tankoon. Ehkä L on oikea ja lyhemmän stemmin vaihtaa tarvittaessa. Tuntuu vain nuo stemmit 1 1/4 putkeen olevan aika tiukassa.

  23. #10133
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kun selän pituus viittaa M kokoon ja haaramitta L kokoon, varmempi on pienempi, keulan korkeuden kanssa helpompaa pelata, jättää rinkuloita stemmin alle, vaikka vähän ruma oliskin.
    Tämä vain huitaisi, vähän sammaa pitkäkoipisuutta potevalta.

  24. #10134
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Tai sitten suosiolla katselee jotain toista pyörää, jossa stack/reach-suhde on vähän isompi. Grizl taitaa olla pisimmästä päästä graveleita tällä hetkellä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #10135
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Just, ei kannata takertua mihinkään tiettyyn jos ei selkeästi ole sopiva. Maailma täynnä vaihtoehtoja!

  26. #10136
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sanppa1 Katso viesti
    Canyon Grizlin geometriaa sekä sopivaa runkokokoa mietin, tuossa olikin pari sivua aiemmin tästä puhetta. Pituutta 185cm ja inseam 90-91cm. Canyonin sivut tarjoaa L kokoa, mutta pituuden puolesta en kaukana M koosta ole. En halua liian pitkää ajoasentoa ja tästä johtuen olen pohtinut koon M ja L välillä. M koossa satula kyllä tulisi todella ylös suhteessa tankoon. Ehkä L on oikea ja lyhemmän stemmin vaihtaa tarvittaessa. Tuntuu vain nuo stemmit 1 1/4 putkeen olevan aika tiukassa.

    M koossa satulasta- tankoon droppi olisi kaikilla spacereilla tasolla 10 cm, oletus satulan korkeus n. 80. Olisiko se tuossa pari sivua aiemmin olevassa minun ex- gravelissa ollut n. 6 cm,

  27. #10137
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pitkäkoipinen joutuu kompensoimaan ajomitoitusta suosituksista hieman reippaammin, oma ajoasento lievästä pitkäkoipisuudesta johtuen satula selvästi alle suosituksen korkeudessaan ja kaempana mitä suositus.

    Sitten yläkroppa ja käsien pituus, selän taipuisuus kuin myös makujutut, jotka haettavat lopullista asentoa, pitkään noita saa hakea vaikka runko putkiosineen olisi täysin oikea mitoiltaan. Loppuneekohan säädöt ihan kokonaan koskaan.

  28. #10138
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Loppuneekohan säädöt ihan kokonaan koskaan.
    Aiheuttaa resonoivia viboja täällä
    T. 182/91 pian mahdollisesti custom-allroad-runkoa (oliskohan tää vihdoin se-oikea) tilaileva

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    oma ajoasento lievästä pitkäkoipisuudesta johtuen satula selvästi alle suosituksen korkeudessaan ja kaempana mitä suositus.
    Menee nyt vähän OT:n puolelle mutta olisitko pystynyt avaamaan tätä vähän (onko syy ihan henk. koht. preferensseistä tai jostain kremppahistoriasta tms.)? Kysyn kun en tiedä.

  29. #10139
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Vaihdoin vielä kerran vaijerin ja kuoret, putsasin kahvan paineilmalla ja öljytty vaijeri sisään. Nyt pääsi 300km ja taas on vaijeri kahvassa jumissa. Ilmeisesti kahva on 4000km aikana kulunut paskaksi. Force 1 laatua. SRAMit on ilmeisesti todellisen pyöränkorjauksen harrastajan vaihteet ja ajomiehille on sitten Shimanot.
    Otti maanantai-iltana aidosti naamaan. Mietin sitten siinä, että ei helvetti tuo voi olla noin huono ja tutkin kahvan. Ei siinä ole mitään näkyvää vikaa. Seuraavaksi otin porakoneen käteen ja avarsin vähän rungon läpivientien stoppareita. Seuraavaksi paikallaan olevaa vaijeria hyväksikäyttäen ujutin kuoren koko matkalle vaihtajasta kahvaan. Näin tuo äärimmäisen pöljä vaijeriveto, jossa vaijeri menee keskiön alla ohjurilla joka kerää paskaa, korvautui vedolla, jossa kuori on koko matkalla. Eilen 50km työmatkaa ja ei tuo ole toiminut koko kesänä noin hyvin.

    Nyt kun muistelee niin kesälläkin vaihteet pätki välillä kun lenkillä oli vähän heikommat olosuhteet eli sadetta. Syyllinen oli siis tuo ohjuri tuolla keskiön alla jonka läpi vaijeri meni eli kävi siinä kohtaa rungosta ulkona ja näin syksyn kurakaudella ongelma eskaloitui. Nyt rungon sisäinenkin osuus on koko matkalta kuoren sisällä.

    Mietin moisen modauksen tekoa alunperinkin, kun vaijeri alkoi jumitella. Olisi pitänyt. Ilmeisesti tuo muovinen ohjuri on kulunut tai jotain että putsaus ei riittänyt.

  30. #10140
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Mun mielestä sanoit, että olit kokeillut pelkällä vaijerilla ja todennut kahvan jumivan. Oletin tietystikkin, että koetit suoraan kahvan päästä.

    Ja joo. Koko matkalle kuorta vaan, näin vaijerin vaihtokin on jatkossa 5min juttu.

    Etuvaihtaja muuten jäykistyy reippaasti, jos tuota ohjuria ei öljyä säännöllisesti.
    Shimanossa en ole koskaan saanut takavaihtajaa temppuilemaan ohjurin vuoksi. Ilmeisesti vaihtajan jousi on jäykempi, tai vetosuhde erillainen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •