GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 26 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

Tuossahan on ihan perus shimanon jarrut joihin löytyy palat vaikka motonetistä tai biiltemasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Tuossahan on ihan perus shimanon jarrut joihin löytyy palat vaikka motonetistä tai biiltemasta.
    Eli myytävissä paloissa ei ole juurikaan eroja?

Ei muuta kuin palan materiaalissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    Ei muuta kuin palan materiaalissa.
    Voep olla, vuan voep olla olemattakin ; )

Olisiko jollain oikeaa kokemusta aiheesta?
    Eli tarkoitus oli kysyä, millaiset palat kannattaa ostaa ja mistä niitä saa.

Joku palamalli oli verkkokauppa.com saatavissa keväällä 2022,,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    Voep olla, vuan voep olla olemattakin ; )

Olisiko jollain oikeaa kokemusta aiheesta?
    Eli tarkoitus oli kysyä, millaiset palat kannattaa ostaa ja mistä niitä saa.

Joku palamalli oli verkkokauppa.com saatavissa keväällä 2022,,,,
    Googlen kautta voittoon - kas, tuosta ahmimaan tietoutta ihan itse mm. jarrupaloista:
    https://larunpyora.com/2020/05/jarru...vitsee-tietaa/

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Googlen kautta voittoon - kas, tuosta ahmimaan tietoutta ihan itse mm. jarrupaloista:
    https://larunpyora.com/2020/05/jarru...vitsee-tietaa/

Eli jos kysyy kokemuksia muilta, saa vastaukseksi KVG

No, en kysele enempää,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    Eli jos kysyy kokemuksia muilta, saa vastaukseksi KVG

No, en kysele enempää,
    Ei vaan vastauksena tähän:
    "Eli myytävissä paloissa ei ole juurikaan eroja?"

Ei mulla muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viesti
    Mikä olis sopiva hyä vaparatas emaxiin. Alkanu paukkuun orkkis.
    Mulla oli tämä se alkuperäinen 'Bear Pawls Freehub - Steel 6-Pawls 3-Bearing Shimano MTB'

Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Oikeasta poljinkammesta meni polkimen kierteet. Alkuperäinen kampi on e8000/7000 moottorille tarkoitettu Samox ET39-F30. Kuka osaa neuvoa liikkeen tai nettikaupan, josta löytyy uusi samanlainen tai vastaava tilalle ja mikä on oikea tyyppi? Kaikissa löytämissäni tuntuu olevan liian pieni offset. Tunturilta eikä myyjäliikkeltä tunnu löytyvän apua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti manul Katso viesti
    Mulla oli tämä se alkuperäinen 'Bear Pawls Freehub - Steel 6-Pawls 3-Bearing Shimano MTB'

Ei muuten pelkkä vaparin uusiminen poistanut paukkumista ainakaan minulla. Alkuperäinen vs. uusi näytti oikeastaan aika samoilta kynsistään. Navan hampaat sen sijaan aavistuksen kuluneilta, no uusi DT-Swissin napa odottelee nyt hyllyssä. Uusi vapari löytyy minulta jos sille on tarvetta jollain oikeasti.

On nyt talvirengas omailla sunringle mulefut vanteilla. Ei pauku. Mutta eka vika koodi tuli ajaessa. E010. Pysähdyin ja uudestaan päälle toimi taas.

Täällä nyt 1050km takana
    Ep8 maxilla

Kahdesti vaihdettu kampi (vasen)
    Kun kampi vaihdettiin toisen kerran, niin samalla myös uusittiin moottori koska akseli jo aika huono ja antoi myös vikakoodia e010 eikä lähtenyt enään päälle.

Nyt lauantaina meni ketju poikki.

Taidan perua ennakkovaratun täpärin
    En näe sitä 5000€ arvoiseksi enään.

^ Akseli huono - oliko siis kulunut vai mikä siitä oli hapantunut, saanut kosteutta jotain kautta?

Tuntuu kyllä maanantaikappaleelta tuo eka moottori...

Ne kammet on sen akselin rikkonu.

^Juuri kuten Kuminauha tuossa edellä sanoo. Eli vääränlaiset kammet pääsevät löystymään ja rikkovat moottorin akselin. Samaa vikaa ei EP8 moottorin kanssa esiinny muissa pyörämalleissa - vain fatbikeissa. Myöskään ketjujen katkeaminen ei kerro pyörän tai moottorin laadusta kovinkaan paljon.

En tiedä löytyisikö sopivampi ketjukin. Mutta tarkoitus olisi virittää eMax ympärivuotiseen hyötykäyttöön ja tarvitsisi siihen täyspitkät lokasuojat. Vaikuttaa aika haastavalta löytää, onko vinkkejä mistä löytyisi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    En tiedä löytyisikö sopivampi ketjukin. Mutta tarkoitus olisi virittää eMax ympärivuotiseen hyötykäyttöön ja tarvitsisi siihen täyspitkät lokasuojat. Vaikuttaa aika haastavalta löytää, onko vinkkejä mistä löytyisi?
    Googlella hakusanalla "fatbike fenders" lähtisin hakemaan. Tässä yksi: Speedkit Fender for Fat Bikes - Speedlab

Itse laitoin ensin juuri noi Wesku79 mainitsemat lokarit, mutta aika pian oli otettava pois. Räminä oli kestämätöntä.

Päädyin, myös tässäkin ketjussa mainittuihin https://www.themudhugger.co.uk/ lokareihin. Nyt on hyvä. Eteen löytyy suoraan, taakse plussa leveys lavikkeellä (+pikku lämpöpuhallinviritystä). Etulokarista sen verran että JJ renkailla Mastodonin kanssa sopi hyvin, mutta perus Rockshockin kanssa ahdas. Tästäkin on tässä ketjussa lisää...

Minulla menee myös Johnny 5 ja Surly Bud tuon Mastodonin ja Mudhuggerin kanssa.

Joo voi tollaset kokopitkät loparit ainakin maastossa rämistä melkoisesti, sinne en itsekään laittaisi kuin mudhuggerit enintään. Tällä nyt ei mitään todellista maastoa-ajoa tule, lenkkipolkuja ja helppoja neulaspolkuja korkeintaan. Löytyi tällaiset ja tilasin testiin:

https://www.skiout.fi/first-gear-fat...uojasarja.html

Onkos kellään muulla ollut ongelmia akun lukon kanssa.?

3 kertaa olen akun käyttänyt irti rungosta aiemmin ja nyt tänä aamuna olin irroittamassa akkua pientä huoltoa varten, niin eipäs enää avain käänny pesässään. (Niin ja koitettu molemmilla avaimilla)

2021 vm pyörä ja 2021 valmistettu (E8000 moottorilla mikäli sillä nyt jotain väliä on).

Ei muuten mutta mukava se olisi kun juuri sain toisen akun hommattua pitempiä lenkkejä varten ja tarraton akku kiinni pyörässä tällä hetkellä,niin on hieman hölmön näköinenkin.

Tippa öljyä lukkoon?

Ei auttanut laittaa öljyä. Täytyy töitten jälkeen koittaa painia lukon kanssa enempi.

ilmeisesti se tippa öljyä auttoi kun se sai työpäivän muhia pesässä,koska töitten päälle lukko aukesi normaalisti. Pyörä ihan uusi, joten oisiko vain jäänyt tehtaalta kuivaksi tuo lukko.

Mulla on takapakkana sramin 11-42t pg1130 .. käykö siihen joku toinen pakka tilalle ? Esim . Shimano SLX CSM7000 11speed 11-42T -rataspakka

Terveisin Tero

Sopii hyvin. Noin on minulla ollut jo kauan.

Onko kukaan joutunut vaihtamaan nopeusanturia.?
    Ajattelin vain että kuinka pitkällä johdolla sen ostan.

Ei taida saada anturia vaihdettu ilman että käyttää moottoria irti.?

Äkkiähän tosin sen moottorin siitä purkaa eestä pois,pitihän se kertaalleen jo irroittaa kun hissitolpan laitoin.

Moottoria ei tarvi kokonaan irrottaa, sen verran että näet että piuha mahtuu tulemaan. Vedät sillä vanhan jämällä uuden paikalleen. Itellä se hajosi kun koiran flexi sotkeutui takapyörän kanssa. Pituutta en muista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    Piti käydä tallissa ihan mielenkiinnosta katsomassa. Meillä on perheessä "yhteiskäytössä" 45cm koon Emax (M). Teoriassa minulle pieni ja vaimolle & pojalle suuri. Matalan yläputken takia jopa 155 cm poikani pystyy ajamaan pyörällä ok. Itse olen 187 / 89 cm ja runko on aikas lyhyt, mutta kohtuudella pystyy ajamaan. Ao. kuvassa tolppa minun säädöissä. Näyttää jäävän noin 13 cm putkeä sisään eli jotain 40 cm tolppa.
    Mistä muuten löytää tuollaisen juomapullotelineen? Itselle tulossa Emaxi ja pulloteline vielä hakusessa.

Samanlaisia aiheita

1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0