Voisiko olla että tärinästä irronnut joku juotos? Saa kontaktia taas kun hieman kolauttaa . . . Saako purettua? Jos saa niin huono kontakti voi näkyäkkin, jos ei näy niin käyttää welleriä joka liitokseen.
Voisiko olla että tärinästä irronnut joku juotos? Saa kontaktia taas kun hieman kolauttaa . . . Saako purettua? Jos saa niin huono kontakti voi näkyäkkin, jos ei näy niin käyttää welleriä joka liitokseen.
sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960
Enpä ole moottoripyörään tarvinnut erillistä akkua koska niissähän on useimmiten 12 voltin akku. 2-T taitaa olla mp si.
Et kertonut jännitettä tai akkutyyppiä mutta kahlaa nyt nuo ensin läpi. Saat useampia vaihtoehtoja . . .
Aloittelin tässä maastipyöräilyä ja työmatkapyöräilyä. Aika kovia lumeneita täällä monella on, kun itse hankin 600 lumenisen Halo Omega 600:sen ja tuntuu riittävän medium tasollakin tosi hyvin.
Tietenkin vauhdin kasvaessa valon tarve nousee, mutta kuinka moni laskee rinnettä pilkkopimeässä?
No ei kai kukaan, kun on ne valot mukana. Mutta kyllä se valon tarve kasvaa vauhdin mukana. Musta tuntuu, että pitää nähdä selkeesti viiden sekunnin päähän. ja kirkkaasti sen kolmisen sekuntia. Näin niinkuin oman kokemuksen perusteella. Ei tule niin paljoa ylläreitä. En mä missään tasaisella saa vauhtia, mutta jollain vanhalla metsäuralla voi vanhakin yllättää itsensä
KTM:n uudemmissa kakstahtisissa on sähköstartti ja siksi myös akku.
Enduro hommiin tarvii, tai ainakin minä tarvin, kypärävalon, koska kiinteä lamppu pomppii ja näyttää vain siihen suuntaan mihin keula osoittaa. Tietenkin joku sellainen valo voisi toimia, joka hajottaa valoa kunnolla. Kypärävalon akku sitten reppuun tai vyölaukkuun. Jos kaatuu ja mopo sammuu niin valot silti toimii.
Mulla ei oo täyttä käsitystä, millaisista vauhdeista prätkäenskassa on kyse, sehän sen tehon parhaiten määrää. Lupinen Wilmaa ja Bettyä tiedän käytetyn prätkällä ajeluun ja alphaakin mennyt muutama.
En sitten tiedä tarviiko prätkässä valolle kaukosäädintä, mutta maastofillarissa alkaa olemaan hyvin yleinen.
Kosketus vikaa olen myös tuumaillut.
No nyt siiten lamppu teki uuden tempun ja ei enää syttynyt kun peräkytkimestä painoi lampun päälle. Pitkään kun painoin nappia pohjaan, niin valo ehkä paloi ja kokeiltu kahdella akulla. Ilmeisesti peräkytkin sökö ja myös lampun polttimon päässä oleva nappi ei muuta lampun valotehoa jos lampun on saanut jotenkin päälle eli etupäässäkin koskutusvikaa.
Faijan kanssa purettu lamppu niin pitkälle kun on pystynyt ja juotokset näyttää maallikon silmiin ihan hyviltä. Jos ei tuommoista saman kokoista peräkytkintä löydy jostain varaosana niin tuolla lampulla tuskin tekee enää mitään.
Kuinkakohan moni tunnistaa alla olevan lampun, marco1 ei saa vastata
![]()
Lupine Tesla.
No se tuli nopeasti![]()
Mistä tulikin mieleeni: vanha Wilma kiukuttelee, kanttareihin täräyttäessä valo sammuu. Vika näyttäisi olevan valon ja akun liittimessä. Saako noita Lupinen käyttämiä liittimiä mistään, vai pitääkö ostaa se Lupinen jatkojohto ja teurastaa siitä?
They said it couldn't be done. So I didn't do it.
^ Nämä ne muistaakseni oli:
Molex 1625 2p1
Naaras Molex 03-06-2023
Uros Molex 03-06-1023
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Onko suositella päteviä vaihtoehtoja kun hakusessa on tankoon laitettava valo, joka tuottaisi laajempaa flood-tyylistä valoa poluille. Kypärässä on kiinni Moon Meteor Vortex (1000lm) ajamassa asiaa tarkemman beamin roolia. Budjetti alta 200e ja olen katsellut vaihtoehdoksi esim. Magicshine Monteer 3500s ja Fenix BC30R V2 valoja. Iso plussa erillisestä isosta runkoon kiinnitettävästä akusta niin riittää virtaakin hieman enemmän.
Minä etsin juuri samanlaista tankovaloa. Nettisurffailun perusteella parhaalta vaikuttaa Outbound Lightingin Trail Evo, mutta hinta Suomeen tuotuna karkaa yli 300 euron, mikä on minusta kohtuuton hinta kuntoilijan lampusta. https://www.outboundlighting.com/products/trail-evo Tuo Fenix olisi varmasti järkiostos.
Kumpi parempi Fenix BC30R V2 vai Nitecore BR35. Spekseiltään suurinpiirtein samaa. Nitecoressa parempi käytettävyys? Loogisemmat toiminnot kauko-ohjaimessa kuulostaisi olevan YouTube -videoiden perusteella.
Kyllähän osaavat rahastaa. Lisäksi päälle tullimaksut USA sta.Perusasiat kuitenkin jätetty kertomatta: teho, akun kapasiteetti, lumenet, valokuvion muoto, stvzo sopivuus.
Sensijaan ylisanoja tai mainospuheita ei ole säästelty. Ainoastaan 2h akunkesto täydellä kirkkaudella.
En väitä etteikö olisi parhaasta päästä pyöränvaloja omalla akulla aika suolaiseen hintaan, mutta tämän yhden tuikun hinnalla saat 6 kpl motonetin 150W rekkavaloja.
2 kpl näitä, kytketään hyytelöakkuun. Valoa tielle tulee enemmän kuin yli 300€ lampusta. Hintaa 22€.
Motonetissä samat lamput 140€ . . .
Valot kiinnitetään polokumapyörän sarveen kahdella alla olevalla erikois kiinnittimellä mieluummin sarvien alapuolelle.
Näitä ei kasva joka oksalla mutta löytyy kyllä kuvahaulla:
4-12 kg Litiumakkuja väki kiinnittää pyörän viistoputkeen ja olen li-ion akkuja kiinnittänyt myös vaakaputkeen joten ehdotan vaakaputkea ja sen alapuolta.
LH-akku on vesitiivis, suljettu ja valumaton toisin kuin li-ion akku jossa kotelo vuotaa sadeveden ja aamukasteen sisälle ja BMS n elektroniikka ei ole kosteuden kestävääkään.
0,5kg n, 1,2Ah ja 7€ LH-akun lataus normi 0,8-1A laturilla.
Vaihtoehtoisesti kotona oleva makitan li-ion 14V, 3Ah n akku, tai AEG li-ion 12V 2Ah jotka saman painoisia tai kevyempiä.
Oletan että metsässä kun rymistellään yöllä niin tarvitaan paljon valoa sen vuoksi ehdottelen tällaista ratkaisua.
Työn määrä ei minulle olisi suuri (1-2h) vaan en muista tiedä . . . Nopea mieshän tekee äkkiä tunnin töitä![]()
Kyllähän näistä valot pyörään saapi. Lähinnä se että voiko suoraan verrata DIY ratkaisua ja kaupallista tuotetta? Halvemmaksi DIY ratkaisu voi toki tulla ja saa rakennettua juuri sellaisen ku sattuu tulemaan
Itse arvostan polkupyörän valaisimissa myös valmistajan tarjoamaa ekosysteemiä tuotteen ympärille, eli erilaiset kiinnikkeet (valo ja akku), kaukokäyttö, ulkonäkö, käytettävyys yms...
Jos haluaa rakentaa itse, niin eihän siinä mitään. Mutta kaikki eivät halua tai viitsi. Tupakkikin tulee halvemmaksi, kun kasvattaa itse. Näin tehtiin ihan yleisesti vielä -50 -luvulla.
Mikäs se muuten olis akkukestoltaan kaikkein ylivertaisin usb-ladattava tankolamppu? Takavalona mulla on Rotlicht max, jota käytän pienimmällä vakioteholla, joten siitä suuntaa siihen mitä kaipaisin myös etuvalolta. Eli valotehoista en halua maksaa turhaan ylimääräistä, kun oma näkyvyyteni on pääasia.
Tee se itse miehenä kokeilin tällaista työvaloa tangossa.
https://www.valostore.fi/fi/tuote/pu...k_square_flood
Keila liian lyhyt ja valotehoa yllättävän vähän enemmän kuin halvasta halo 1600 mallissa.
On siinä puolensa ostaa valmis tarkoitukseen suunniteltu valaisin.
Kirjanmerkit