Oli kylläkin hiukan pidemmälle keulalle tarkoitettu, tuolla Salsan keulalla ei ehkä olisi toiminut. Vähän reilu kilo painoa rungolla, tyyliltään lähellä Honzoa.
Edit: DV 9 oli malli
Oli kylläkin hiukan pidemmälle keulalle tarkoitettu, tuolla Salsan keulalla ei ehkä olisi toiminut. Vähän reilu kilo painoa rungolla, tyyliltään lähellä Honzoa.
Edit: DV 9 oli malli
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Twenty, kylläkin hieman painavampi on tuo M kokoinen... Tarkoitettu 100-120mm:n keulalle ja 503mm:n Ritchey vastaa 100millistä joustoa jokseenkin...
Todennäköisesti ilmoitettu xxs-koon paino. Tuossa Trekissäni taitaa runko painaa +1600g, tuollaisella 1kg rungolla ja kevyemmällä kammilla pääsisi kivasti alle 8kilon painoon, toisaalta 100kg "rungosta" voisin tiputtaa sen kympin ja efekti olisi varmasti kovempi kuin tuon fillarin painon tiputtaminen.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
^1204grammaa L kokoinen firman mukaan, todellisuudessa M kokoinen reilu 1300grammaa... Tavoite noilla suht perusosilla ja sähköillä johonkin lähemmäs ysiä tavoite... Kiekoilla kevenisi mutta kun ei viitsi taas tuhlata liikoja mutta toisaaltaan kun kevääksi tarkoitus valmistua niin kaikkea voi tapahtua...
Hauska yleispyörä siis, siis puhdas FlatBar Gravel...
Jack, eikös ole yhden suhde yhteen, ei ole liikaa hienoja nimityksiä...
Jos paino alle 9kg niin onko edulliseksi painokelpoinen ns. gravelien kanssa...
^2000luvun alussa modasin titaanisen jäykälle keulalle ja muutama vuosi myöhemmin yhdelle eturattaalle... Yhdeksän vaihdetta ja +2" rengas meni komeasti. PreFlatBarGravel lienee...
9kiloa kuitenkin ihan budjettipyöränä edistyy, alhaisempi vaatii jo hifistelyä...
Mun paras ja hienoin hifistely-pyörä jäykällä keulalla ja Thunder Burteilla painaa 10,4 kg.
On kuule Enven kuitutankoa, Thompsonin tolppaa ja XT osia. Eli ihan parasta mihin mulla on varaa, tai siis parasta mitä katson ylipäätään järkeväksi sijoittaa polkupyörään.
Enigma Escape, ei löydy kylläkään valmistajan sivulta kuin droppitanko-geolla toistaiseksi, mut varmaan ois kiva.
![]()
Onpa hieno!
^^Aika kaunotar...
Cannondale x Stella McCartney collabo..
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Joko keulan sait, ja mistä sen löysit?
Olen etsiskellyt kuitukeulaa 110 mm boost-navalla, mihin mahtuisi kunnolla leveä rengas. Nyt en ole löytänyt kuin Nov8 ja Norton Shores merkiltä tuollaisia, ja nekään ei ilmoita tuota rengasleveyttä.
Tai siis löysin Ritcheyn, mutta tyhjistä hyllyistä.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^Bike24:sta sain... Ei taida olla varastossa enää, sääli...
^ Ritcheyllä kyllä saatavissa, hinta euroina mutta mistähän tulee... https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/wc...-mountain-fork
Salsa Firestarter? https://salsacycles.com/components/c...10_deluxe_fork
29"/3" menee nyt ainakin.
^Oli itsellä myös vaihtoehto mutta on hieman lyhyempi kuin Ritchey joka samaa luokkaa A-C kuin runkoon suositeltu joustokeula...
En tiedä oliko jo täällä. Cuben fitness graveli
https://www.fitstore24.com/en/949
^Hieman painava, kaksi ratasta lie teettää sen...
^Hieman eri mieltä, esim. Ibis ilmoittaa geotaulukossa 100millisen keulan pituudeksi 503mm. ja toimii mielestäni hyvin teoriatasolla. Toisessa on MRP:n 490millinen ja muuttaa kyllä kulmaa selkeästi... Toisaaltaan riippuu pitkälti rungosta, jos nykyaikaisella geolla niin pitempi ilman muuta.
Mitään en tiiä, mut mutulla heittäisin, että joustohaarukkaa korvatessa pitäis huomioida se miten paljon joustohaarukka painuu kuskin alla ihan vaan normiajossa. Googlasin, että sag on haettu termi.
edit: jaa joku asioista tietävä ehti väliin vahvistamaan![]()
Mulla on Woodsmokessa Kinesiksen Maxlight Boost ja tilaa riittää
^Hieman eri mieltä, esim. Ibis ilmoittaa geotaulukossa 100millisen keulan pituudeksi 503mm. ja toimii mielestäni hyvin teoriatasolla. Toisessa on MRP:n 490millinen ja muuttaa kyllä kulmaa selkeästi... Toisaaltaan riippuu pitkälti rungosta, jos nykyaikaisella geolla niin pitempi ilman muuta.
Kirjanmerkit