Tarvitseeko puhelinta Teslan käytössä mihin?
Tarvitseeko puhelinta Teslan käytössä mihin?
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						avaimet on aika usein jemmattu varmaan paikkaan kämpässä, joten joskus korttikäynnistys olisi kiva..muistanko väärin vai oli se vain blaukkarin radioon kortti? no, joka tapauksessa hukkaisin sitten sen kortinkin samaan paikkaan.
onneksi omassa fordissa ei ole vakiona avioliiton mukana tulevaa ajotietokonetta, joka tietää minne mennään, miten ja ynnä muuta..toivottavasti ei tule tulevaisuudessakaan
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						"Suoratoisto-tojota" : https://www.is.fi/autot/art-2000008344432.html
Mitähän kuukausi Supraa maksais?Toyota on lanseerannut Suomessa uuden kuukausitilauspalvelun, jossa uuden auton saa alleen verkon suoratoistopalveluiden kaltaisesti eli luottokortilla netin kautta maksettuna.
Tilaus on nimensä mukaisesti voimassa kuukausiperustaisesti, eli autoon sitoudutaan vain kuukaudeksi kerrallaan
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Tämä on ihan piristävää, että tässä patterihuumassa vielä tehdään tällaisiakin. 1000 heppaa suoraan boksista, sivuuplee
https://www.carscoops.com/2021/10/ch...-with-1004-hp/
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Tyttären ystävättären puolisko oli saanut isoisältään käyttöönsä/omakseen vähän ajetun kopsakan farmariauton. Sierra 2,0 dohc 4x4. Käppyrän oli aivan pakko päästä ottamaan tyypit????
^ Kyllä ja ei. Nostalgia oli vahvasti läsnä. Eihän tuo huono kuskattava ollut, niljakkaampaa keliä olisin toki toivonut. Kammo meteli, mitään ei tapahdu...
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						^ Kossua olis kiva päästä kokeilemaan. Ja Italiasta Lancia Delta HF integralea vai mikä se oli.
Tai sit on vaan parempi olla kuvitelmissaan...
^ Kerran päässyt Cossua ajamaan - 85.
"Krapulainen kulukumulukku" nappasi Äänekosken liepeiltä liftaavan varusmiehen vapaihkoilla käsillä ja jaloilla kuskin virkaa toimittamaan Ouluun saakka. Rantsilan suoralla +240 km/h hetkellisesti mittariin. Jäi pysyväksi muistikuvaksi 20 v nuorukaisen muistiin.
Muistan myös joku 86-87 vuoden Nokian moottoritiellä kun en uskaltanut lähtee ohi Kossu Sierrasta ja mittari näytti pitkästi yli kaksisataa... no nyt tänä päivänä en uskailtais yli 120 vauhtia ylittää kun peloittais poliisi
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						^ Välillä täytyy hiljentyä ajatuksen edessä kuinka omasta nuoruudesta ja taskussa polttavasta ajokortista -86-87 on yleensä selvinnyt hengissä ? Ajeltiin iltaisin Neste Rally Finlandin sorarännejä vanhoilla Kadetin ja Escortin räppänöillä, laitettiin mutkaan poikittain ja oli muka nopeat kädet. Onneksi ei mennyt kuin yksi ristiselän nikama ja sekin alkoi vaivaamaan todella vasta yli viiskymppisenä.
--
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Luonnon näkemys DS5:n takalipasta

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
jännästi lumi vaan muotoilu maastoo eilen kun Tohloppi oli lumeton niin raviradan kohdalla juostiin jo räntä lumessa ja Metsäkylässä oli jo 5 cm paikon lunta mutta Pirkkalan saapuessa musta oli maa
Jepjep, jäi vielä elektronit kaupan hyllylle. Superbilla mennään lähivuodet.
Jos kesäisin on ollut kattoboksi Focuksen katolla niin nyt sen voi heittää farkun takakonttiin ja jää silti tilaa mökkikamoille.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						Polestar2 voisi olla liisarijengille kiinnostava mutta varustepaketit on aika ikävästi hinnoiteltu - jotta saa ACC:n ja lämpöpumpun joutuu hankkimaan 2 varustepakettia yhteensä mojovaan 8000€ lisähintaan
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						https://www.is.fi/autot/art-2000008375591.html
Ollaan aika kaukana vielä kansanautoista. Mun reilun vuoden ikäinen Passat GTE tuontifarkku maksoi 35t€ ja tuohon pitäis vielä laittaa liki parikymppiä tykö, että pääsis KESKIhintaiseen sähkäriin. Aika hapokasta.Suomessa keskihintainen täyssähköauto maksaa Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan 52500 euroa sen jälkeen, kun keskimäärin 1500 euron suuruinen autovero poistui lokakuun alussa.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Toyotan radikaali veto: poistaa mekaanisen yhteyden ohjauspyörän ja etupyörien väliltä – bZ4X-sähköauton ennakkotilaukset alkavat pian
https://www.autotalli.com/artikkeli/...uMHGAzMYRDIcrY
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Toki. Kuvastaa vaan sitä, kuinka kaukana (ainakin mulle) tuollainen "keskihintainen" sähkäri tällä hetkellä on. Käytettynähän niitä ei vielä ole ees tarjolla.
Akkutakuun loppumetreillä niitä sitten joskus tulee saamaan pikkurahalla, ellei tässä seuraavan 5 vuoden aikana ala tulemaan hyviä tarvikeakkuvalmistajia, mahdollisesti jopa isommalla kapasiteetilla varustettujen akkujen kera, jotka tarjoavat jatkoaikaa patteriautoille.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Kun akkujen energiatiheys koko ajan kasvaa, ja hinnatkin tulevat alas, niin noin tullee käymään. Jo nyt Nissanin Leafiin tehdään päivityksiä, joilla vanhimpien Lefojen kapasiteetti kaksinkertaistuu. Ei se toki ilmaista ole.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						^Onko akkuteknologiassa tapahtunut joku suuri läpimurto?
Mun käsittääkseni, ja rangen näkökulmasta, 1km akkuajoa tarkoittaa painona keskimäärin edelleen enemmän kuin 1kg. Olisko jopa 1,5kg. Eli 400km rangen akku painaa 600kg. Eikse jotain tällaista ole? Mutta jäätävä massa mukana raahattavaksi.
Tuon pitäisi puolittua, niin alkaisi olla aika hyvä.
Latausnopeudet ovat tietty kehittyneet ja se on hyvä se.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						^Nämä nykyiset malmikasat ovat välivaihe, vedyksi homma menee jatkossa.
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Jos kohta Ceemelikään ole hinnaltaan mikään kansanauto, mutta speksit alkavat olemaan aika mukavat : https://www.apu.fi/artikkelit/merced...n-hinnat-julki
100+ kilsaa optimisti sähköllä ja loput bensalla (myöhemmin myös nakuhybridi). "Pikku-ässässä" on 313 heppaa ja ainakin ensitestien perusteella laatu aika huima.
Toki 55k on aika rapsakka hinta, mutta korreloi "keskihintaisen" patteriauton kanssa.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Eipä tuossa teknologiassa ole ainakaan vielä tapahtunut suuria läpimurtoja. Energiatiheys kuitenkin kasvaa lähes 10%/vuosi. Pakkaaminen, integrointi ja muut keinot tainneet olla keskeisiä. Aika monessa labrassa yritetään toki myös niitä läpimurtoja. Jo niiden lukumäärä ja lisääntynyt rahoitus lisää todennäköisyyttä, että niinkin käy. Siitä menee sitten kymmenen vuotta, ennen kuin ne on käytössä.
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						On nuo autojen hinnat kyllä nousseet ihan tuntuvasti kolmessa vuodessa ja teknisten varusteiden hinnatkaan ei ole pudonneet ollenkaan. Melkein päinvastoin, yhä hankalampaa varustepaketointia sellaiselle autonhankkijalle jota ei listojen väri kiinnosta mutta haluaa kunnolla säädettävät penkit, ACC, Carplay ja mieluusti myös nelivedon.
Pitääpä ehdottaa auton hakijalle että kysyisi josko saisi pidennyksen vanhaan liisariin niin ei tarttisi valita vielä myllerryksessä olevalta markkinalta.
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Puoli tuntia erotiikkaa...
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Kirjanmerkit