ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 335 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 235 285 325 333 334 335 336 337 345 385 435 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.021 - 10.050 / 15450

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MattiB Katso viesti
    Olisin hankkimassa uutta gravelia nykyisen vm 2017 Canyon Infliten tilalle.

Uusi Trek Checkpoint SL kiinnostaisi mutta törmäsin Trekin sivustolla siihen että sopiva koko olisi 61. Myös pyöräliike oli sitä mieltä.
    Nykyinen Inflite on koko L ja on ollut sopiva, sillä ajattu n. 6000km ilman suurempia ongelmia, myös pidempiä lenkkejä.

Infliten reach ja stack ovat 388/590 ja Checkpointin 419/639.

Inflitessa mulla tällä hetkellä n. 30mm spaceria stemmin alla.
    Omat mitat : 189cm ja sisämitta 89cm

Onko tosiaan tuo koko 61 paras mulle?
    Omasta mielestä tuo 61 koko vaikuttaa isolta..

Tässä vielä runkojen vertailu

Inflite L vs Checkpoint 61 https://imgur.com/a/ggwhx1s
    Trekin uutta checkpoint SL5 miettiny itelle. Oon 190cm / 88cm. 61 kaks eri liikettä suositellu kokona. Mutta aikasintaan tuota olis saamassa reilu vuoden päästä. Tästä paikallisimmalta 1,5 vuotta ni vähän pistää harkihtemaan jaksasko ootella ja varaako vai siirtyykö kattomaan muita vaihtoehtoja jotka vois ehkä aiemmin saada.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    On kyl hieno
    Paitsi stemmissä sais olla isompi miinus kulma. Ja sirompikin vois olla
    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta minusta ehkäpä juurikin toi Zippin stemmi ja juurikin tuossa asennossa on se, mikä tasapinottaa etupään, niin että se näyttää hyvältä pomppukepinkin kanssa. Mä en muuttaisi mitään. Myisin vaan kaikki muut pyörät pois ja ajelisin onnellisena auringonlaskuun.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tässä on jotenkin saatu toi joustokeulakin näyttämään hämmästyttävän hyvälle.

Muuten hyvä mutta kyllä jarrulevyn tulee olla isompi kuin takapakan isoi ratas.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Satulaputki ei kyllä kovin sirolta tahi kauniilta näytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttimut Katso viesti
    Olisiko tähän markkinatilanteeseen saatavana 2000-2500 euron budjetilla minkälaista GG pyörää? Ajot tulisivat olemaan sekalaista maantie, sora ja polku ajoa. Lisäksi olisi myös talvella tarkoitus heittää lenkkiä. Pituutta kuljettajalla on 173cm ja inseam 80cm. Ajo asento saisi olla hieman rennompi kuin mitä maantiepyörässä.
    Just mainosti Signature somessa, että Diverge Eliteä saatavilla joka kokoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Satulaputki ei kyllä kovin sirolta tahi kauniilta näytä.
    No jotenkin toi isp-hässäkkäkin sopii kuvaan ton Rudyn kanssa ihan hyvin, mutta kuten sanottua: makuasioita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Eipä tuosta puutu muutakuin laajalla kaarella olevat vaijerivedot. Kyllä kelpaisi flanelipaita auki viilettää ja partaöljyn sekä artesaanioluen vieno tuoksu jäisikin jälkeen.

Nähtävästi pomppukepeistä saa ihan siedettävän näkösiä jos ne custom maalaa runkoon sopivaksi. Ottaisin silti ilman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Eipä tuosta puutu muutakuin laajalla kaarella olevat vaijerivedot. Kyllä kelpaisi flanelipaita auki viilettää ja partaöljyn sekä artesaanioluen vieno tuoksu jäisikin jälkeen.

Mistä lähtien laajalla kaarella olevat vaijerinkuoret ovat olleet hipsteriä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sape87 Katso viesti
    Trekin uutta checkpoint SL5 miettiny itelle. Oon 190cm / 88cm. 61 kaks eri liikettä suositellu kokona. Mutta aikasintaan tuota olis saamassa reilu vuoden päästä. Tästä paikallisimmalta 1,5 vuotta ni vähän pistää harkihtemaan jaksasko ootella ja varaako vai siirtyykö kattomaan muita vaihtoehtoja jotka vois ehkä aiemmin saada.
    Kuulostaako stack 639mm sopivalta itsellesi? Kysyitkö aiheeseen liittyen mitään. En keksi mikä pyörässä olisi erilaista jotta tuolla stackilla se olisi sopiva noille mitoille. Etenkin kun sullakin on lyhyehköt jalat (kuten minulla 89cm) pituuteen nähden. Toki jos tankoja ei ole tarvetta saada kovin alas niin kaippa tuo menee mutta itse en moista haluaisi.

Oliks tää jo täällä? 3T rungon valmistus

https://youtu.be/AEPJ78s0kac

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta minusta ehkäpä juurikin toi Zippin stemmi ja juurikin tuossa asennossa on se, mikä tasapinottaa etupään, niin että se näyttää hyvältä pomppukepinkin kanssa. Mä en muuttaisi mitään. Myisin vaan kaikki muut pyörät pois ja ajelisin onnellisena auringonlaskuun.
    Ei toi mullakaan ajamatta jäis

Editsua. Siis lähinnä tuossa stemmissä mua hämää kun tanko ei jatka samaa linjaa vaan on täytynyt kääntää alemmas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Kuulostaako stack 639mm sopivalta itsellesi? Kysyitkö aiheeseen liittyen mitään. En keksi mikä pyörässä olisi erilaista jotta tuolla stackilla se olisi sopiva noille mitoille. Etenkin kun sullakin on lyhyehköt jalat (kuten minulla 89cm) pituuteen nähden. Toki jos tankoja ei ole tarvetta saada kovin alas niin kaippa tuo menee mutta itse en moista haluaisi.
    Pyöräliikkeet varmaan ei paljon muuta tee kun katsoa Trekin suosituksia.
    Olen sama mieltä etten ymmärrä miten joku 185cm pituinen mahtuisi 61 runkoon.

Olen tässä myös katsonut Canyonin Grizlia ja siinä olen L koon yläpuolella mikä taas kuulostaa järkevältä. Toki jos lisään pituuteen puoli senttiä suositus onkin koko XL..
    Grizl XL mitat ovat sitten 427/626. Canyonin asiakaspalvelu osasi kertoa, että sekä L ja XL koko sopivat, ajotuntuma niissä tulee sitten ero.

Pyöräliikkeet varmaan ei paljon muuta tee kun katsoa Trekin suosituksia.
    Olen sama mieltä etten ymmärrä miten joku 185cm pituinen mahtuisi 61 runkoon.

Olen tässä myös katsonut Canyonin Grizlia ja siinä olen L koon yläpuolella mikä taas kuulostaa järkevältä. Toki jos lisään pituuteen puoli senttiä suositus onkin koko XL..
    Grizl XL mitat ovat sitten 427/626. Canyonin asiakaspalvelu osasi kertoa, että sekä L ja XL koko sopivat, ajotuntuma niissä tulee sitten ero.
    Näinhän se on että myyjä helposti katsoo valmistajan suosituksia ja siksi tässä kyllä haastaisin myyjää hieman. Tai kävelisin pois Joko hän ei tiedä mitä myy tai sitten osaa vastata miksi kyseisessä pyörässä nuo 61-rungon mitat sopivat alle 190cm kaverille.

Grizliä olen katsellut myös ja voisi tilaus lähteä jos olisi saatavuutta. 189cm ja 89cm mitoilla tulee suositukseksi L ja jos laittaa sentin lisää pituuteen muttei inseamiin niin tulee suositukseksi XL. L-koon itse ottaisin kyllä ilman koeajoa. Jos pääsisi koeajolle niin XL voisi tulla valituksi jos ajotuntuma olisi hyvä ja saisin siihen ajoasennon kuntoon. Stemmi kyllä jäisi 60-70mm mittaiseksi varmaan.

Grizlissä kokoa tuntuu määrittävä eniten inseam kun haluaisivat sen lehtijousisatulatolpan myydä. Sitä pitää olla aika paljon näkyvissä, että toimii tai saa edes asentaa. Normitolpalla tätä ropleemaa ei ole.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

F. Kotlerburg Guest
    https://www.stevensbikes.de/2022/ind...240&lang=de_DE

Stevensiltä tullut tuollainen. Urheilullisille kuskeille ehkä varmaan ihan hyvä?

Janne Lehti muokkasi tätä : 14.10.2021 at 13.12

Aika jännä speksivalinta 400 euron kammet & 250 euron kiekot -yhdistelmä, mutta kai noi orkkiskiekot on nykyään pyörissä lähinnä siksi, että ne saa ajettua kaupasta kotiin eikä niillä siksi ole muuta väliä kuin halpa hinta.

Noin muuten vähän väsynyttä alkaa olla toi partajengiläppä, mutta mikäs siinä, jos se tarpeelliselta tuntuu.

Ei taida olla tietoa mikä pituinen stemmi Canyon laittaa Grizliin?
    Checkpointissa sanotaan, että uusi geometria on mietitty lyhyen stemmin kanssa, miski isommissa koossa laittavat silti 100mm? Stemmi toki helposti vaihdettavissa..

Ei taida olla tietoa mikä pituinen stemmi Canyon laittaa Grizliin?
    Checkpointissa sanotaan, että uusi geometria on mietitty lyhyen stemmin kanssa, miski isommissa koossa laittavat silti 100mm? Stemmi toki helposti vaihdettavissa..
    Kyllähän Canyonin geometria-taulukoisa, lukee kaikkien mallian kohdalla minkä mittainen stemmi missäkin koossa on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Kyllähän Canyonin geometria-taulukoisa, lukee kaikkien mallian kohdalla minkä mittainen stemmi missäkin koossa on.
    Aivan, siinä perus geometrin taulukon alta löytyy vielä komponenttien geometria taulukko

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    No tähän en osaa sanoa sopiiko vai ei kun ensimmäinen tuommoinen pyörä hakusessa enkä ole koskaan polkasuakaan ottanu. Hybridillä on tähän asti polettu. Siks valmistajan suosituksiin ja liikkeisiin yrittäny luottaa.

Bianchilta tuli vuoden välein kaksi gravelia, viime vuoden lopulla tuo alempi Arcadex (joka yrityksen ensimmäinen carbon gravel) ja tänä syksynä ylempi Impulso Pro

Jotain ehkä opittu suunnittelu/muotoilupöydällä.

Tämä tämmöisenä vanhojen kuvien ja viestien lämmittelynä

edit. lisättiin vielä tuo keskimmäinen kuva impulso prosta, jotta kuvakulma on sama

Ei pöllömmän näköinen Stevens. En ihan heti 1x11-vaihteistoa itselle valitsisi, mutta onneksi etuvaihtajan korvake löytyy.

F. Kotlerburg Guest
    https://www.stevensbikes.de/2022/ind...=FI&lang=en_US

Tossa halvemmassa versiossa on etuvaihtaja.

Noissa bianchin kuvissa samalla kun on photoshoppaillu tukikeppiä pois niin olis voinu lisätä polkimet. Nyt näyttää vähä hölmöltä toi liatut renkaat - puuttuvat polkkmet - yhdistelmä.

Esimerkillinen geometriataulukko.
    Samoin kokolaskuri. Hauska huomata että siellä esitetään pituuden perusteella ns. normaalit mitat (jotka voi toki muuttaa)
    Huomio sukupuolen, pituuden, inseamin ja käsivarrenpituuden.
    Jos tuota on uskominen se vahvistaa sen minkä käytännössä jo tiennyt, että inseam on kolme senttiä keskiarvoa lyhyempi ja käsivarsi vähän yli 3 cm (syli n 7cm yli oma pituus).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Bianchilta tuli vuoden välein kaksi gravelia, viime vuoden lopulla tuo alempi Arcadex (joka yrityksen ensimmäinen carbon gravel) ja tänä syksynä ylempi Impulso Pro…
    Impulso Pro = Zolder Pro (eli Wout Van Aertinkin ohjastama krossari cx-kisageolla). Renkaat ja flare-tanko on suurimmat ja suunnilleen ainoat erot.

Nyt olisi aika hommata runkosetti talveksi, teräs kiehtoo. Mitä raati suosittelee? Ei se painavin, mutta mukavuudesta plussaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Noissa bianchin kuvissa samalla kun on photoshoppaillu tukikeppiä pois niin olis voinu lisätä polkimet. Nyt näyttää vähä hölmöltä toi liatut renkaat - puuttuvat polkkmet - yhdistelmä.
    Hitto jotkut kattoo tarkkaan. Mullehan noi uppos kun väärä raha, vasta kun tämän luin niin huomasin että ekasta puuttuu polkimet.

Ajaisin kyllä tolla alimmallakin jos olis musta

Mitämitä, Gravelketju tipahtaa kohta toiselle sivulle. Viiteen päivään ei mitään...
    Sinällään hauska että kohtuu yksinkertaisesta pyörätyypistä on jo yli 10000 postausta,liekkö foorumin ennätys? Ei sillä, mukava tätä on ollut lueskella.
    Itseltä ei gravelia löydy, ainakaan vielä (paitsi`flätbarpedalgravel`cubeacid). Viimeisin kippurasarvi oli jake the snake joskus kymmenen vuotta sitten.
    Jos olisi aikaa jyvittää harrastusta tällekkin puolelle niin sen tekisin mutta pysyn nyt maaston puolella.
    Välillä sitä taas miettii että ottaisi ainoaksi pyöräksi jonkun tälläisen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sak Katso viesti
    ...kohtuu yksinkertaisesta pyörätyypistä on jo yli 10000 postausta,liekkö foorumin ennätys...
    Ei ole, cyclocross oli suositumpaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •