Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
^ ja sinulla ei siis ole tarve ajaa kiinteänä? Jos pikalinkkukaseli on ok, niin mikä tahansa vaparattaallinen vannejarrumaantiekiekko käy. Lisäksi speiserisetti ja hg-sinkularatas. Sellaisella mä olen ajanut vuosikaudet. Joku Shimanon perusnavalla varustettu on varma valinta ja Shimanon (tai Campan) pikalinkut pitää paremmin kuin useimpien muiden käyttämät camlock-tyyppiset. Esim. tuo: https://www.bike24.com/p2408680.html...1000,1868,1928

Jos pitää olla pulttinapa tai fiksattavissa, niin menee luultavasti kasaushommiksi. Surlyllä ainakin on 130-millinen fixed/free-napa.
Tämä tuli sopivaan aikaan, sillä olen pohtinut työmatka sinkkulan uusintaa. Jos rungossa on perinteinen fixien/sinkkulan takahaarukka joka aukeaa taaksepäin, saako renkaan riittävän kireälle pikalinkulla vai onko syytä suosia mutterillista napaa? Jostain syystä rataleveä napa, ja osassa 135mm leveä takanapa mutterikiristyksellä hieman ahdistaa ennakkoon jos haluaisi myöhemmin siirtyä tubeless renkaisiin. Toki ainahan uuden takakiekon voi teetättää liikkeessä jos ei valmiina löydy. Tosin nopeasti googlaamalla, 130-135mm leveänä en mutterillista edes löydä valmiina.