GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 161 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 5287

Aihe: Espoon kuvarastit

Uudenkaan ohi ei mene kovin suurta ruuhkaa pyöräilijöitä varmaan

Vallikalliolta löytyi suorastaan hämmentävän samankaltainen maisema. Linnoite olisi äkkiseltään katsoen saattanut mennä samasta, mutta varsinkaan kasvillisuus ei lopulta täsmännyt.

Vähän laajempaa kuvaa sit

Piti lähteä Käpälämäkeen 1625. rasti

Uusi (yleisön pyynnöstä)

Täällähän otetaan selkeästi sanasta miestä, joten alla vanha rasti 1626. Näin melko lyhyellä kuvarastikokemuksella täytyy todeta, että mielenkiintoisella tavalla aivot täyttävät puuttuvat palaset ja useampikin tutun näköinen rasti on osoittautunut sijaitsevan jossakin muualla kuin mitä oli kuvitellut.

Uudessa rastissa tarjolla sitten hieman tuoreempaa arkkitehtuuria:

Tämä on hyvä rasti. Siksi minua harmittaa -- jopa hävettääkin -- erityisen paljon, etten tajua mistä se on. (edit: tajusinpas!)
    billypilgrim muokkasi tätä : 15.09.2021 at 13.46

Rasti #1627 oli pysäköintitalo Puustellinmäellä:

Kuten yllä tuli todettua, tämä oli jälkimmäisen kuvan ansiosta mainio rasti. Jäljille johdatti se, että kyseessä on selvästi vanha täydentyvä alue, ja paikantamiseen avain oli taustalla näkyvä 90-luvun kerrostalo. Puustellinkallion alue tulee lähivuosina muuttumaan aika reippaasti.

Uusi:

billypilgrim muokkasi tätä : 17.09.2021 at 09.52 Syy: karttalinkki, selvennystä, 68

Jep ensimmäinen rajautui vahingossa liian vaikeaksi ja toinen vahingossa sopivan vaikeaksi.. No tekemälläpä sitä oppii, toisilla menee vain useampi yritys kuin toisilla Aika raju muutos edelleen jatkuu, tuolla päin alkavat nuo mäennyppylät olla aika täyteen rakennettuja vähitellen.

Uusi rastikin näyttää siltä, että pitäisi kellojen soida. Toisaalta jos olisi kerran nähnyt jotakin noin sinistä, olisiko sen unohtaminen edes mahdollista?

No, itse asiassa — tajusin vasta pari viikkoa sitten, että nuo ikkuna-asiat ovat tältä puolelta siniset. Laitetaan kohta vähän vähemmän epäreilusti rajattu kuva jos ei tämä auta.

Uusi viikko, uusi rajaus.

Semmonen fiilis että oisin joskus laittanut tai hakenut tuolla rastin mutta voin toki olla väärässä

Jos olet laittanut tai hakenut, niin et ainakaan ole sitä rastikarttaan merkinnyt

Firman nimellä ei ainakaan googlen kuvahaku löytänyt rastia .. varmaan melko alkupuolella rasteja olisi jos on. Ja tiedoksi etten sattuneesta syystä pysty tuota noukkimaan vaikka olisi normisiirtymäreittien varrella minulla.

Smon fiilis voi olla ihan reaalisella pohjalla, sillä Espoon rastikartassa on harmillisen paljon vahingossa ja huomaamatta siirtyneitä rastitäppiä. Itsekin olen onnistunut siinä kun olin laittamassa juuri hakemaani rastia kartalle eli kun on Edit-tilassa ja haluaa vain siirtää karttaa, saattaa tulla siirtäneeksi jotain rastia...

PS Rasti ei aivan varmasti ollut minun laittamani eikä hakemani, mutta siitä huolimatta minulla on fiilis että olisin tuosta ajanut. No, jääköön Espoon rastit osaltani piristämään muuten synkkää lumetonta talvea (jollainen taitaa taas olla edessä)...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ...synkkää lumetonta talvea (jollainen taitaa taas olla edessä)...
    Olisko jotain linkkiä tähän?

Jaa-a, mitähän tästä nyt sanoisi. Ilmeisesti tietäjille liian helppo ja muille liian vaikea. Tai sitten ulkona on liian sateista/kuivaa/kylmää/lämmintä/pimeää/valoisaa/kiireistä. Tämän helpompaa kuvaa ei valitettavasti tullut otettua, mutta joku saattaisi esim. pohtia kuvanottosuuntaa oletetun kellonajan ja valoilmiön perusteella. Tiettyä epäreiluuttakin tässä kieltämättä on -- tuo näkyvä ns. grävel-osuus on erittäin vähäinen poikkeus pidemmän reitin pintamateriaalista.

Olen rastin olemassaolon ajan seuraillut voimattomana parin kilsan päässä tätä .. kukaan ei olisi varmaan huomannut jos olisin delegoinut rastin noudon mutta delegaattia ei kiinnostanut

Intel outside 1628. rasti

Uusi

Delegaatti kävi tuolla aiemmin mutten vielä kehdannut lähteä sääntöjä venyttämään vaikka lähellä oli ja ehkä olisinkin jos ei mitään olisi tapahtunut. Hämärä muistikuva on että Intelin siniset ikkunavarjostimet olisivat olleet joskus muinoin rastina ja minä sen ehkä noukkinut.. pitäisi selata topiikki läpi mikä olisikin hauskaa joskus kun olisi liikaa aikaa ja vielä lisää aikaa.

Komea kuvarastikeli, raikas ilma ja kauniita värejä.

Vanha rasti 1629, Bredis:

Uusi:

Rasti #1630 oli rivitalo ja kellahtanut Pride-penkki Pohjantiellä:

Uusi:

billypilgrim muokkasi tätä : 12.10.2021 at 20.16 Syy: karttalinkki, selvennystä, 69

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4267186 kertoi sateenkaaripenkkejä olevan kahdeksan eikä tarvinnut olla espoolainen rajatakseen mahdollisesti kyseeseen tulevat yhteen tai korkeintaan kahteen.
    Mutta se minua taas kiusaamaan ruvennut pyöräilyllinen Espoo-kammo vei voiton

Mieluusti näkisimme Firlefanzin taas kilvoittelemassa myös Espoon rasteista! Vaan millä saisimme pyöräilyllisen Espoo-kammon taltutettua? Tätä uutta rastia voisi kenties etsiä mahdolliselta reitiltä jollekin toiselle sateenkaaripenkille..

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4267186 kertoi sateenkaaripenkkejä olevan kahdeksan eikä tarvinnut olla espoolainen rajatakseen mahdollisesti kyseeseen tulevat yhteen tai korkeintaan kahteen.
    Mutta se minua taas kiusaamaan ruvennut pyöräilyllinen Espoo-kammo vei voiton
    Mukavaa että onnistuin mahdollistamaan onnistumisen tunteen myös ulkopaikkakuntalaisille rastiharrastajille. Kyseisen rastin kohde valikoitui lähinnä sillä perusteella, että lenkin jälkeen kotona havaitsin, että yllä olevat olivat erinäisistä kuvarasti- ja kuvausteknisistä seikoista johtuen käytännössä ainoat käyttökelpoiset otokset kyseiseltä päivältä. Täytyi siis tyytyä jättäytymään muiden rastilaisten vähäistä merkittävämpänä pitämäni arviointikyvyn armoille sen suhteen, että rastin melko ilmeinen helposti hakukoneella löydettävyys ohjaisi enemmän vaikeusastetta hakevat paikantamaan sijainnin jotakin toista kautta.

Olen noita värikkäitä penkkejä nähnyt mutten siihen juuri kiinnittänyt huoiota enkä edes ole tullut ajatelleeksi niiden satenkaareja olevan, sen verran autopilotilla ajelen

Mutta oli niin tutun näköistä että tiesin olevani lähellä, tosin pyöräilykelvottomana .. no muutaman sata metriä meni arvaus pieleen

*Mutta se minua taas kiusaamaan ruvennut pyöräilyllinen Espoo-kammo vei voiton
    No mutta, nurkan takana odottaa mahdollinen eksyminen ja seikkailu, aina kokeilun arvoinen. Ehkä joku päivä vielä hankit puhelimen jolla voi navigoida ja ottaa rastikuvia?

Pyöräily Espoossa on aina mahdollisuus seikkailuun!

No olipas tämä nyt taas hankala. Mitähän tästä sanoisi? Paikassa sijaitsee vertikaalirikas maisemankohta, jonka sisällä lienee jonkinlainen luola. Ylös menevä tie on päättyvä, ja kuten kuvistakin arvannee, hiljattain perusparannettu. Päällä on taloja. Katu, jolta tänne käännytään, erottuu Stravan heatmapissa kohtuullisesti, ja noin sadan metrin päässä meneekin sitten jo ihan valkohehkuinen reitti.

Olet selvästikin juuttunut tilanteeseen johon yksikään kuvarastiharrastaja ei halua joutua. Olet kuvarastilimbossa. Kukaan ei hae, kukaan ei kommentoi, lisäkuvista ei tunnu olevan apua, et keksi ainuttakaan hyvää vihjettä ja se kertomatta jättämäsi vihje on niin selvä että olisi sama jos antaisit rastikoordinaatit. Eikä silloinkaan ehkä kukaan hakisi rastia...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •