GiantElectrobikeGarminMPMessut
Sivu 43 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 1563

Aihe: Porvoon kuvarastit

Vanha rasti

Uusi rasti

Rastin hakeminen ja uuden laittaminen on tietysti se pääjuttu - ja siitä onnittelut kilpakumppanilta joka ei ehtinyt lähtötelineisiinkään koska ei osannut arvata edes mistä päin Porvoota lähteä hakemaan - mutta semmoinen kaino toive mulla olisi että hakija kertoisi ainakin silloin kun se ei ole kaikille selvää mistä rasti löytyi ja vielä jos sattuu sen tietämään lyhyesti jotain siitä mikä se oikein on.

(Rastitäpän kyllä ehtii joku innokas laittamaan kartalle.)

^ Vanha oli makeistehdas aivan kaupunginpuiston laidalla.

RASTI nro.73
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Rasti löytyi Hambonkaarelta, jossa oli muuten myös minun laittama rasti viime syksyltä. Rasti ei tietenkään ole sama, ei lähelläkään.

Eli rasti oli moottoritien levähdysalueelta, jossa Herkkules ravintolakin sijaitsee. Rasti nro.74

Vanha:

Uusi:

Mulla oli aurinkoisen syyspäivän lenkiksi kaksi vaihtoehtoa: itään tai länteen. Sipoon kuvarasti oli laittamani, mutta Porvoossakin on rasti josta voisi saada se kirsikan kakun päälle. Mutta hetken kuvaa katsottuani tuumasin etten ainakan tältä puolelta ole ajanut - ja hetken päästä kuvaa uudelleen tarkasteltuani tulin siihen tulokseen että vaikkei Porvoo olekaan suuri kaupunki, en osaisi lähteä hakemaan rakennusta mistään tietystä suunnasta.

PS Huomasin myös ettei vihjettä ole tarjottu vaikkei rastia ole haettu. Kaikki lienee suhteellista, mutta kaksi viikkoa tai ylikin) on mielestäni luvattoman pitkä aika, jos tarkoituksena tai edes toiveena on jonkinlainen jatkuvuus kuvarastiketjulle.

Toive Porvoon kuvarastien jatkumiselle toki olisi ja omalta osaltani olen koittanut tehdä töitä sen eteen.

Nyt kieltämättä asia on päässyt unohtumaan ja sattuneesta syystä en omalta kohdalta tiedä, koska pääsen kuvarastileikkiä jatkamaan.

Mutta vihje tulee nyt valokuvana.

No nyt! Olen sentään jonkun kerran ajanut rakennuksen toiselta puolelta. Koska en oikein haluaisi uskoa etten osannut yhdistää näkemääni kadun puolta tähän, joudun päättelemään etten vain jostain syystä ole tullut kiinnittäneeksi siihen huomiota.

Jos tiet eivät ole kovin märkiä sunnuntaiaamuna eikä tuuli kovin miestä syövää sorttia, tiedä vaikka innostuisin vielä yhdelle maantielenkille!

Vanha:

Porvoon Energian talo Mannerheiminkadun varrella.

Uusi:

Näköjään Porvoon rasti vaihtunut. Hyvä niin. Porvoon Energian talo Rasti nro.75

Uuden rastin arvoitus ei kyllä ihan heti aukea. Mikähän mahtaa olla keltaisen renkaan tarkoitus ja mistä etsiä. Hinthaarasta?

Vaiko taidetehtaalta?

Joka tapauksessa minulta rastinhaku viivästyy, joten minun takia ei vihjeillä ole kiirettä.

Varsin mielenkiintoinen postaus. Pitäisiköhän minunkin tulla kertomaan etten ole ainakaan tulevana viikonloppuna ajamassa Porvooseen? Tai että en rastikuvan nähtyäni osannut kuin arvella että samasta paikasta kenties löytyy kaksi ei vaan kolme - sillä Porvoohan on tunnetusti kaksikielinen kaupunki - muutakin keltaista rinkulaa?

Mutta olipa niitä useampi tai vain yksi, lähtisin itse hakemaan paikkaa josta tuollainen kiveys voisi löytyä? Toisin kuin Tempo, kävisin ensin torilla ja jatkaisin sitten etsintöjäni Porvoonjoen itäpuolella...vaan taitaa Tempo yrittää jekuttaa meitä: hän tietää täsmälleen mistä rasti löytyy ja hän aikoo itse hakea sen!

Mieleen tuli nyt vahva ajatus rastin olinpaikasta, mutta aikasempaa vastausta kirjoittaessa sitä ei vielä ollut. Enkä tosiaan ole rastia hakemassa . Kieltämättä olisi ollut mainio juttu esittää tietämätöntä ja samalla vaivihkaa hakea rasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tempo Katso viesti
    Mikähän mahtaa olla keltaisen renkaan tarkoitus ja mistä etsiä. Hinthaarasta? Vaiko taidetehtaalta?
    No heitetääs kuitenkin sellainen vinkki, että noiden edellämainittujen paikkojen välimaastosta tuo ei löydy.

Nyt on ilmeisesti käymässä niin että saatan hyvinkin löytää itseni huomenna Porvoosta, mutta epämääräistä haahuilua jonkin ihmeen kuvarastin perässä ei ole kovin helppo yhdistää porukkalenkkiin, jonka olemukseen kuuluu määrätietoinen ajo suoraan taukopaikalle ja rattoisan kahvituokion jälkeen yhtä määrätietoinen ajo paluureitille. Pikainen piipahtaminen voisi vielä käydä päinsä, mutta sen pitempi hakeminen ei tule onnistumaan.

Hinthaaran ja Taidetehtaan välimaastosta en olisi ollut rastia hakemassakaan, mutta kivettyjä toriaukioita tai vastaavia paikkoja on Porvoojoen itäpuolella turhan monta. Niin että sikäli olisi voinut toivoa hivenen hyödyllisempää vihjettä tai kernaammin kuvaa jossa näkyisi vähän muutakin.

Mutta eihän tuo keneltäkään millään lailla pois ole, vaikkei rasti liikahtaisi kuin vasta sitten kun Tempolla on tilaisuus tsekata vahva ajatuksensa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    vaikkei rasti liikahtaisi kuin vasta sitten kun Tempolla on tilaisuus tsekata vahva ajatuksensa.

Minun vahvaakin vahvempi ajatus osoittautui jo vääräksi, kun autolla asioilla käydessä tarkastin paikan.

Minusta uusi rasti on hyvä. Tai ainakin sen luulisi jääneen mieleen, jos on paikalla käynyt. Ja niin, kun kuvasta voi päätellä, ollaan ehkä jollain lailla keskeisellä paikalla kumminkin, niin on melko varmaa, että olen paikalla käynyt ja rengas on tullut vasta sen jälkeen

Ite en mielellään Mapsista etsi kohteita. Silloin, kun rastista on haju, voi sitä apuna käyttää. Tässäkin tapauksessa olisi vaan kiva hypätä fillarin päälle ja lähteä etsimään.

Onko rengas olevinaan joku taideteos/koriste, kukkapenkki vai istuin.

Ja niin kun sanoin, minun takia ei vinkiä tarvita, kun korkeintaan kiinnostuksesta rastia kohtaan.

Vihjekuva:

Jos nyt tämä piirretty kuva (ja lähteen tiedot) pitää kutinsa, alkaa renkaiden paikka selvitä ja myöskin käyttötarkoitus.

Nyt pitäisi saada enään lääkäriltä lupa polkea, että pääsisi katsomaan onko paikka tosiaankin tuolla ja laskemaan montako niitä renkaita oikeasti on.

^Hyvä. En siis vielä laita viimeistä vihjekuvaa esille.

Kävin hakemassa rastin 76:

Ja tietenkin myös viemässä rastin uuteen paikkaan:

Kiitokset rastinlaittajalle mukavasta lenkistä! Toivottavasti uusi rasti tarjoaa samaa edes jollekin!

Vanha rasti löytyi sikosaaresta.

Uusi rasti.

Hieno ja erikoinen ilmansuuntakivi löytyy Ruskiksesta läheltä eläinhautausmaata. Rasti 78

Uusi:

Vanha rasti. Kaapelitehdas Kajote.

Uusi rasti.

Rasti on vaihtunut muutaman viime kerran Porvoossa ihan mukavaan tahtiin. Sama tahti sais jatkua. Kaapelitehdas oli rasti numero 79.

Tämä uusin rasti on minulle siinä mielessä helppo, että olen sitä itsekin rastiksi ajatellut jo pidempään ja kerran sen jo kuvannutkin, mutta silloin rasti vaihtui syystä tai toisesta toiseen. Olenkin tässä vaan odotellut sopivaa päivää milloin pääsen rastin kuittaamaan.

Olisihan tässä nyt jollain toki mahdollisuus kiusallaan viedä rasti nenäni edestä.

Kerro ihmeessä milloin arvelet sen sopivan päivän koittavan? Sillähän voi olla hyvinkin paljon merkitystä jonkun harkintaan siitä kannattaako hänen lähteä tai viitsikö hän lähteä ajamaan

Itse veisin oikein mielelläni rastin nenäsi - eikä vain tai erityisesti sinun vaan kenen tahansa nenän - edestä jo huomenna, mutta ylittämättömäksi esteeksi muodostuu jälleen kerran ettei minulla ole aavistustakaan missä rasti sijaitsee, sillä olen jokseenkin täysin varma ettei kyseessä ole mikään niistä punatiilisistä rakennuksista jotka tiedän. Enkä oikein jaksa uskoa että oikea rakennus osuisi sattumalta silmiini kun vain vähän pyörisin keskustan tuntumassa...

PS Yleisemmällä tasolla tullaan siihen kysymykseen millloin jonkin rakennuksen jokin yksityiskohta tai kovin tiukasti rajattu kuva toimii rastina. Milloin ollaan menty liian pitkälle eli rastin tunnistaa vain se joka Tempon tavoin on jo itse sama rastia kaavaillut? Milloin alkaa olla kohtuuttoman vaikeaa tai jopa mahdotonta päätellä tai edes arvata mistä tai miten rasti voisi löytyä?

No, itsekin olen aivan samoja kysymyksiä herättäneen rastin laittanut - enkä ainakaan tällä kertaa ole ensimmäisenä väittämässä että tämä olisi ollut mainituista syistä vähemmän hyvä rasti

Jos tunnistaa rastin niin sitten hakee sen eikä lässytä.

Hieman kosteasta säästä huolimatta tänään oli mitä mainioin rastinhakupäivä Porvoossa.

Rasti numero 80 oli Rakuunapuiston ruutikellari.

Ja uutta matoa koukkuun kaikille innokkaille rastinhakijoille.

Tempo muokkasi tätä : 29.10.2021 at 21.07

Vanha rasti löytyi veckjärventien varrelta, kohdasta josta kevyen liikenteen väylä jatkuu kohti kevätkumpua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •