FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 6 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 261

Aihe: Kona Sutra LTD

  1. #151
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Sutra LTD ei ole kevyt eikä ketterä, oli mikä koko tahansa


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


  2. #152
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Sutra LTD ei ole kevyt eikä ketterä, oli mikä koko tahansa


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Kiitos panoksestasi, kyllä nyt parani tämän ketjun sisältö merkittävästi!

  3. #153
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Kona Sutra LTD

    ^ Kiitos. Kommenttini perustuu omakohtaisiin kokemuksiin ympärivuotisessa sekakäytössä noin vuoden ajalta. Kevyillä ja joustavilla XC-kiekoilla oli vähän herkemmän ja mukavamman oloinen ajaa, mutta yleensä ottaen koin että pyörä oli maantiellä ja soralla raskas, maastossa taas mukava kuin rautakanki. (Ja tämän sanon verrattuna useampaan täysjäykkään teräsmaasturiin)


  4. #154
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    No eiköhän pienempi koko tunnu järjestään ketterämmältä kuin isompi. Oma Sutra tuntuu myös yllättävän kevyeltä kevyillä kiekoilla ja rullaavilla renkailla ja samaa sanoo kaikki sitä kokeilleet. Tällä hetkellä Piikkisoilla varustettuna se taas on tosi raskas Vaikka eihän se sinänsä millään muotoa mikään kevyt pyörä ole, painaa melkein kahden pyörän verran.

  5. #155
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eepeli Katso viesti
    Pienempi runko kevyempi, ketterämpi...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Sutra LTD ei ole kevyt eikä ketterä, oli mikä koko tahansa
    Olin päivällä vastaamassa eepelin kysymykseen, mutta Plus ehti tiivistää ajatuksen. Minäkään en osaa mieltää LTD:tä kevyeksi tai ketteräksi, mutta riippuu tietysti vertailukohteesta.

    Jos on aiemmin ajanut lähinnä maantiepyörää ja cycloa, tuntuu LTD ajoasennon, pyörän mittojen ja suurten renkaiden vuoksi kuin traktorilla ajaisi. Tämä nyt on vain minun kokemukseni, joten muutakin mieltä saa olla.

    Jotta en tulisi ymmärretyksi väärin, totean tähän perään, että Sutra LTD on oivallinen pyörä, jonka hankkimista en ole katunut vähääkään. Eilen poljin sillä viisi tuntia vaihtelevasta lumikelistä nautiskellen. Keväällä tulee varmasti koluttua sulamisvesien murjomia hiekkateitä. Kesällä voisi yrittää jonkun bikepacking-reissun tehdä. Kaiken kaikkiaan hyvin monipuolinen kulkupeli, jolla ajaa vaikka mihin.

  6. #156
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Jos on aiemmin ajanut lähinnä maantiepyörää ja cycloa, tuntuu LTD ajoasennon, pyörän mittojen ja suurten renkaiden vuoksi kuin traktorilla ajaisi. Tämä nyt on vain minun kokemukseni, joten muutakin mieltä saa olla.
    Tää on varmaan totta että mihin vertaa, itse kun siirryin Sutralla ajeluun nykygeon mukaisisia pitkän akselivälin 29” maastopyöristä (13-15kg), niin jo tuntui lyhyeltä ja ketterältä ja kevyeltä.

    Sutra LTD ei ole varmaan missään yksittäisessä kategoriassa erinomainen mutta tyydyttävä/hyvä kaikentyyppistä ajoa sisältävään harrasteluun.

  7. #157
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tänään kevättalvimyrskyssä oli kyllä Sutra-traktori paikallaan, eikä todellakaan kevyeltä tuntunut, mutta eteni (kunnes ketju katkesi). Varmastikin on myös noin, että mihin vertaa. Pitääkin hankkia joku aidosti ketterä ja kevyt pyörä

  8. #158
    Tervehdys,

    Kysytäänpä täältä Sutra LTD -asiantuntijoilta kokemuksia ja mietteitä, kun ei oma ymmärrys- ja hahmotuskyky nyt enää riitä.

    Olen jo pidempään silmäillyt Kona Sutra LTD -mallia sillä silmällä, ja ajattelin nyt olla ajoissa liikenteessä ensi vuotta ajatellen kun saatavuustilanne on mitä on

    Nykytilanne: ajelen 2020 Cannondale Topstone Soralla, kokona M. Ajoa tulee ympäri vuoden työmatkakulkineena, kauppakassina, lenkkivälineenä jne., talvella nastat alla, ja ihan mukavasti on mennyt. Olisi kuitenkin mukava päästä hieman metsäisemmillekin reiteille, erityisesti bikepackingia ajatellen. Ja näin kuvaan astuu Sutra LTD.

    Kokohommat nyt sitten ahdistaa kuitenkin. Omat strategiset mittani ovat: pituus n. 178, inseam n. 80 cm. Nykyinen pyörä, M-koon Topstone, on ollut kelvollinen, mutta inan turhan ison (=pitkä) tuntuinen 80 mm stemmilläkin (vakio oli 100 mm). Tämän huomioiden olen Sutra LTD:n geoa toljottanut ja sopivaa kokoa yrittänyt arpoa, tosin ei tässä hullua hurskaammaksi ole tullut. Haluaisin siis nykyistä hieman pienemmän pyörän, mutta en osaa nyt hahmottaa miten oman Cannondalen ja Sutra LTD:n osalta tuota vertaisi, kiitos hieman erityyppisen pyörän ja renkaiden.

    Alla (en tiedä kuinka luotettavan sivuston) osviittaa tilanteesta, vertailussa siis oma pyöräni ja vasemmalla 52 cm Sutra LTD ja oikealla 50 cm Sutra LTD.



    Tässä oma vs. 50 cm Sutra LTD:





    Mitäs mietteitä näiden pohjalta kokosuosituksista? Tietenkin koeajaisin jos olisi mahdollista, mutta ei nyt tosiaan ole.

  9. #159
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Itse olen n. 173/~80 ja 52 koon LTD. Stemmiä lyhensin valmiiksi 60mm lyhyestä vielä => 40mm (sen kokoinen löytyi hyllystä, aika passeli). En kyllä ole 50 kokoista koittanut, tuntui istuvan niin hyvin tämä suoraan.

  10. #160
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    40mm stemmi sutrassa. Kuulostaa hiukka levottomalta, mutta makuasioita.

  11. #161
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    Mikä sopii yhdelle ei ehkä sovi toiselle. Saatan vaihtaa alkuperäisen takaisin, ajelin pari kesää tyytyväisenä sillä, mutta tänä keväänä varmaan selkä oli niin huonossa kunnossa että piti saada tanko lähemmäksi

    Pointtihan oli se että 5cm mua pidemmän ei ehkä kannata kuitenkaan 50-kokoista miettiä.

  12. #162
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    35
    Hmm. Onkohan Sutra LTD 2022 tulossa kuin ULTD? Kuinka käy perus sutran ja ultd Löytyi googelilla tällainen:
    https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=fi
    eepeli muokkasi tätä : 27.07.2021 at 14.17 Syy: kuvan lisäys

  13. #163
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Ei nuo julkistukset oo mun mielestä tulleet kaikki samalla hetkellä aiempinakaan vuosina. Luulis tulevan, kun kauppa varmaan käy hyvin.

  14. #164
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    35

  15. #165
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    No mitä hittoa? Toihan on sama kuin ultd lukuunottamatta jarrulevyjä. Pilalla.

  16. #166
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Mikäs vika ultd:ssä ?

  17. #167
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Mikäs vika ultd:ssä ?
    No varmaan ihan hyvä maastopyörä, mut oisivat nyt pitäneet tuon vanhan tyyppisen pyörän kuitenkin mallistossa.

  18. #168
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Köyhien Salsa Fargo.
    Kona on tehnyt hyviä omiakin malleja.
    Joskus muinoin.

  19. #169
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    Oivoi, kokeilin ULTD ja oma -19 LTD istuu omaan käyttöön paremmin, ei ole enää sama pyörä. Ehkä Kona tekee näin enemmän eroa Roven ja Sutran välille. Uusi Rove LTD on ihan hieno. Sopisi tällaiselle köyhälle. Tosin tyytyykö rikkaat niin paljon rumempaan pyörään kuten Fargo on..

  20. #170
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630

    Kona Sutra LTD

    ^^ aaa, tuo kertoo varallisuuden

  21. #171
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Busholmen
    Viestit
    70
    Ei taida Salsaa saada edes rahalla, keväällä heidän mukaan paras mahdollisuus löytää pyörä oli kivijalasta, tuskin on tilanne vielä normalisoitunut. Konalla ei ole enää drop bar pyöriä asfaltille, Gravel myy kuin häkä niin keskittyvät toistaiseksi niihin.

  22. #172
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Vähän ihmetellä täytyy että miksi Ltd ja ULTD eivät voineet elää rinnakain? Tai siis tuleeko ULTD:tä vielä ja mitä eroa mahtaisi olla? Eihän tossa uudessa LTD:ssä mitään vikaa ole mutta dropper tolppa on vähä liikaa varmaan monen aiemmin LTD:hen päätyneelle.

  23. #173
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Haluaisin päivittää Sutra ltd:n keskiölaakerin. Onko tämä oikea? Mulla on 2021 kultainen Sutra ltd...
    https://www.bike24.com/p2366482.html...1868,1869,1870
    08150

  24. #174
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.218
    ^Jos kammet GPX niin kyllä sopii...

  25. #175
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Haluaisin päivittää Sutra ltd:n keskiölaakerin. Onko tämä oikea? Mulla on 2021 kultainen Sutra ltd...https://www.bike24.com/p2366482.html...1868,1869,1870
    68 mm ei käy, pitää olla 73 mm.https://konaworld.com/archive/2021/sutra_ltd.cfm

  26. #176
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Eikä käy muutenkaan GXP-lakrut jos kammet on Rallinaamaa.

    Onkohan muuten tuollaiset 270€ maksavat laakerit vastaavasti paljon paremmat kuin perustason 30-40€ keskiöt?


  27. #177
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onkohan muuten tuollaiset 270€ maksavat laakerit vastaavasti paljon paremmat kuin perustason 30-40€ keskiöt?
    Se joku Hambini-tyyppi tais olla mieltä, että ei mitään järkeä vs. teräksiset laakerit.

  28. #178
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.218
    ^Tuskin ovat ja kun tuossakaan ei kammet mitään vastaavaa tasoa kuin laakeri niin itse aloittaisin kammista...
    Tod.näk. joku ingengör kertoo kuinka suuri on keskiölaakerin vastuksen merkitys voimansiirrossa...

  29. #179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    Köyhien Salsa Fargo.
    Kona on tehnyt hyviä omiakin malleja.
    Joskus muinoin.
    Fargo on aika läppä pyörä hinta / osa suhteeltaan. Ei mitään järkeä.
    Toki geometrialtaan sekä mahdollisuudelta imaista isot kumit melko omintakeinen ja sen takia kiinnostava pyörä.

  30. #180
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    35
    Uusi lisäys Sutra-perheeseen:

    https://www.konaworld.com/sutra.cfm

Samanlaisia aiheita

  1. Kona Rove st ja Sutra ltd geometriat ja koot
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 03.06.2019, 18.20
  2. Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?
    By casanova in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 13.22
  3. Kona Sutra - Uusi pyörä ja uudet ongelmat
    By MatkaajaHemmo in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 06.09.2013, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •