Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
Kainuu taisi olla Hiiltomiesten Häkkisen tekosia. Lohjalla&Karkkila akselilla todellakin on ollut tapahtumia tänä vuonnakin sen unohdin. Joensuu on mennyt minulta ohi - tai onhan siellä ne yhdet SM kisat ajettu vanhassa varuskunnassa, mutta muut tapahtumat ovat menneet minun silmien ohi.
Minä ehkä katselen näitä taaksepäin vähän pidemmällä aikajänteellä koska olen pyörinyt lajin piirissä jo niin kauan. ”Häkkisen tekosista” sellainen huomio, että lajiväelle varmasti kelpaavat erittäin myös tämmöiset vierailevan tähden järjestämät tapahtumat. Eikä tapahtuman välttämättä tarvitse olla perinteinen lisenssikisa, kiinnostavaa uutta näkökulmaa tapahtumiin voisivat tuoda myös Kuntotyyppiset formaatit, joissa on mukana myös liiketoiminnan näkökulmaa -tyyliin tossupuolen Lapland O-week. Kun on osaavia toimijoita asialla, pienikin joukko voi saada aikaan aika legendaarista jälkeä. Tässä kohdin pakko mainita taas Mynämäki -sinne jakaisin oman virtuaalisen papukaijamerkkini jos pitäisi nimetä oman pyöräsuunnistusuran upeimpia kotimaisia kisoja. Mynämäellä oli tapahtumissa sellaista tiettyä luovaa hulluutta ja ennakkoluulottomuutta, jota arvostan suuresti. Lisäksi oli vielä kunnon matkat, joita nykyisissä kisoissa on tullut monesti ikävä.

Ensi kesän Kainuun pysu-rastiviikkoa odotellessa…