Aeropyörät

Aihe: Aeropyörät

  1. paaton said:
    Juu, ja tosiaan se, että nyt ainakin bh ja ribble mainostavat aeroa kuskin kanssa. Ei pelkällä rungolla. Esimerkiksi tuo ribblen tankohan on etuspoileri.

    Spessun sl7 on museokamaa.
     
  2. JKO17 said:


    Tuossa ei aeropyörä, vaan Ribble Endurance. Noin 35 kmh vauhdissa ero Ribble Aeroon n. 50 sek per 40 km, alle 0,5 kmh (runko+etuhaarukka+satulatolppa), kun siihen laittaa uuden aero-ohjaamon niin ero n. 70 sek, tasolla 0,65 kmh. Wattierot 6-8 wattia ehkä keskimäärin. 46 vauhdissa sekunttiero per 40 km samansuuntaisia , kmh erot hieman isompia mutta selkeästi alle 1 kmh. Tai jotain tuohon suuntaan
    Pyörä on siis "nopea", mutta ei niin nopea kuin moni olettaisi kun vertaa runkojen ja etuhaarukan muotoa
     
  3. Käyttäjän 'jakkok' Avatar

    jakkok said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eiköhän aerofillareiden uusi suuntaus ala näkymään tässä bh:n mallissa. Eli yritetään optimoida aerous kuskin kanssa.
    Hyvä veikkaus! Tuossa Ribblessä on jo levitetty takahaarukka... Ei vielä ihan brittien ratapyörän tasoa, mutta eiköhän nuo kohta yhtä rumilta ala näyttämään.

    https://www.cyclingnews.com/news/rib...ke-you-faster/
    jakkok muokkasi tätä : 20.08.2021 at 09.59 Syy: Linkki
     
  4. JKO17 said:
     
  5. JKO17 said:
     
  6. JKO17 said:
    Yllä Storck Aerofast 4 ja Simplon Pride 2

    Storckissa näkyy uuden UCI säännön mukainen maksimilevyinen etuhaarukka, 80 mm.

    Molempien aerotestit huhujen mukaan todella hyviä. Rennrad jo testannut Simplonia ja se oli aerodynaamisin koskaan testattu.
    Tuossa weighweenies linkissä on tuloksia. Tour magazinen testit on vielä julkaisematta.
    https://weightweenies.starbike.com/f....php?p=1696845
     
  7. mackaiweri said:
    Molemmat näyttävät tosi nopeilta, mutta kuinkakohan mukava tuollainen leveä etuhaarukka oikein on?

    Pientä kritiikkiä Storckin markkinointiosastolle, että renkaiden tekstit on ihan miten sattuu.
     
  8. JKO17 said:
    Tuo Simplonin tulos Rennradissa on jopa hämmentävän hyvä.

    Jos testi pitää kutinsa, jos samanlaisia lukemia saadaan myös ajajan kanssa ja jos pyörä on on hyvä ajaa, niin näiden uusien sääntöjen ja pyörien johdosta saattaa aeropyörät taas alkaa eriytymään voimakkaammmin semiaeroista. Paljon jos-sanoja. Simplonin tulokset ovat varmaankin tasolla tt-pyörä/canyon speedmax. Testit on tehty käsittääkseni pyörässä mukana olleilla kiekoilla, joista tulee myös jonkin verran eroja

    Tuossa ww:n sivuilta datatulos eri tuulikulmilla, erot on huomattavia ja korotuvat vielä yli 10 asteen kulmissa,



    https://weightweenies.starbike.com/f...3639&mode=view
     
  9. plr said:
    Ei pöllömpi esitys Simplonilta. Aerotestissä selkeästi ykköseksi ja muotoilukin on ihan ok.

    Tuossa tarkempia speksejä RennRadista.
    https://www.radsport-rennrad.de/test...pride-ii-test/
     
  10. JohannesP said:
    Onko tuo Simplon open mould runko? Jos on niin näitä varmasti alkaa enemmänkin näkymään markkinoilla.
     
  11. huotah said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuo Simplonin tulos Rennradissa on jopa hämmentävän hyvä.
    Jos testi pitää kutinsa, jos samanlaisia lukemia saadaan myös ajajan kanssa ja jos pyörä on on hyvä ajaa, niin näiden uusien sääntöjen ja pyörien johdosta saattaa aeropyörät taas alkaa eriytymään voimakkaammmin semiaeroista. Paljon jos-sanoja. Simplonin tulokset ovat varmaankin tasolla tt-pyörä/canyon speedmax. Testit on tehty käsittääkseni pyörässä mukana olleilla kiekoilla, joista tulee myös jonkin verran eroja
    Veikkaan samaa. Tässä voi olla syy miksi Spessu hautasi Vengen enkä yllättyisi jos se kokisi uudelleensyntymisen.
    The older I get the faster I was
     
  12. duris said:
    Aika vahvasti Simplonin ohjaamo saanut vaikutteita Cervelo S5n ohjaamosta. Olisi ollut hauska nähdä noiden pyörien aerovertailu

    Storckin haarukka kyllä kauhean näköinen, mutta kai tuohonkin silmä tottuu jos alkaa yleistymään.
     
  13. plr said:
    Vanhassa 2018(?) Simplon Pridessa oli jo aika lailla samankaltainen etupää kuin tässä uudessa. Ei ehkä tarvinnut kopioida Cervelolta.
     
  14. duris said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Vanhassa 2018(?) Simplon Pridessa oli jo aika lailla samankaltainen etupää kuin tässä uudessa. Ei ehkä tarvinnut kopioida Cervelolta.
    Joo, totta. Näitä olisi hieno nähdä Suomessa livenä
     
  15. JKO17 said:
    ^ tuollainen Simplon olisi kyllä hieno nähdä Suomessa, esim. omassa tallissa

    Ohessa hyvä läpileikkaus tämän vuoden alkupuolen aeropyöristä, listasta pääsee myös yksityiskohtaisempiin arvosteluihin

    https://www.rennrad-news.de/news/beste-aero-bikes-2021/
     
  16. JKO17 said:




    Vanha oma Orbea Orca Aero alkaa näyttään jo kevyeltä kiipeilypyörältä

    koko juttu ohessa
    https://www.bikeradar.com/news/2022-orbea-orca-aero/

    lisäys: ehkä se on vaan tuo sähköversio joka näyttää oudolta
     
  17. paaton said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti

    lisäys: ehkä se on vaan tuo sähköversio joka näyttää oudolta
    Mikä sähköversio? Ei kai nyt aeropyöristkin olla tekemässä e-bikeja prkle. Tuo alla oleva laatikko on aero-loota sisureille ja muille kamoille.
     
  18. Käyttäjän 'fiber' Avatar

    fiber said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Hyi helkkari miten rumat boksit/pullot.
    10k-kerhon jäsen
     
  19. JKO17 said:
    Näyttää sellaiselta pultatulta sähkömoottorilta, mutta toki on eväsboxi tms.

    lisäys: Jos nuo ottaisi pois niin näyttäisi mutulla ihan säädylliseltä canyon-bmc yhdistelmältä. Tuo väritys on kyllä tosi harmaa .
     
  20. nure said:
    Torilla näköjään Spessun vaurio runko, en tiedä sopiiko topicciin mutta aika helppo korjaus...
     
  21. nure said:
    Jossain halvalla kaupan Spessun Shiver korjattavavaksi, paljonkonkos hinta korjattuna, kannattaako?
     
  22. r.a.i said:
    ^Jos koko natsaa ja tarvitsee omaan käyttöön aika-ajopyörää ja osaa korjata, niin miksei. Kukaan täysjärkinen ei tuota diy korjattuna osta.
     
  23. nure said:
    ^Korjaus ei siis ole kummoinenkaan työnä mutta pitäisi kyllä tietää mikä vaurion laajuus...
     
  24. plr said:
    En huomannut tätä vielä muualla. Cyclingnewsin mukaan huomenna tulee takaisinkutsu ja korjauskehoitus Specialized ja S-Works Tarmac SL7-pyöriin. Etupäässä on ongelma, joka saattaa aiheuttaa etuhaarukan kaulaputken murtumisen.

    https://www.cyclingnews.com/news/spe...on-tarmac-sl7/
     
  25. paaton said:
    Linkkasin tuon saman jo expanderi ketjuun. Mielestäni tämä sama juttu siis voi koskea mitä tahansa nykyaikaista fillaria. Kävyn kanssa kannattaa olla tarkkana.
     
  26. plr said:
    Kas en huomannut tuolta katsoa. Hambinin sivuilla on kuvia ongelmasta.

    https://www.hambini.com/specialized-...7-fork-recall/
     
  27. paaton said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Kas en huomannut tuolta katsoa. Hambinin sivuilla on kuvia ongelmasta.

    https://www.hambini.com/specialized-...7-fork-recall/
    Mjoo, eli tässä mukana vielä liian teräväreunainen puristusrengas. Eli kun käpy ei ole ollut riittävän pitkä, niin kaulaputki on päässyt elämään, jolloin tuo puristusrengas on syönyt kuitua. Periaatteessa ihan sama juttu, mikä on aeroroadin satulaputkessa. Jälkikin näyttää samalta.
     
  28. Aakoo said:
    ^No, pitänee oma pyörä availla viikonloppuna ja ihmetellä onko siellä mitään jälkiä vai ei. Jos on, niin kait siihen sitten uuden haarukan tarjoavat.
     
  29. Pred said:
    De Rosan SK Pininfarina kiinnostaisi. Onko kenelläkään kokemuksia? https://derosa.it/model/sk-pininfarina/
     
  30. JKO17 said:
    Aeropyöriä läheltä sivuten, niin onko suosituksia tai näkemyksiä ohjaamon osalta.

    Eli nyt on pyörässä vision metron 5 d integroitu, kaapelit "semi-integroitu". Haen ohjaamoon 2 cm lisää pituutta.
    Vaihtoehtoina pyöritellyt
    -vision metron 5 , pidän kovasti mutta jotenkin mieli tekisi kokeilla jotain muuta
    - pro vibe evo, se uusi dart vader malli
    - erillinen stemmi ja tanko, vision, pro
    -jokin muu

    Laatikossa tosin olisi yksi alumiininen pron aero pursuit, ja siihen stemmi niin hankintahinta tippuisi aika lailla