HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 59 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Itse nappaisin kyllä tuon Devincin. Melko maukas alusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Riippuu tosiaan ajomoodista ja maastosta. 504Wh riittää kyllä useimpien seikkailuhin hyvin. Jos tiedossa on trail/boosti ajoa 5 tunnin ajan jollain 500m nousumetrillä (lapissa tuntureita ylös-alas), niin siihen vielä pitäs riittää.
    Ei ainakaa ihan joka viikko ois tiedossa, pk seudulla ku asuu

^Mulla oli edellisessä sähkärissä 504Wh akku ja se riitti kyllä varsin hyvin lähes kaikkeen. Toki ihan kovimpia ja pisimpiä lenkkejä ei halunnut lähteä edes yrittämään. Poronpolku Lopella meni helposti ja vajaan neljänkympin peruslenkki Sipoonkorvessa, joka sisälsi myös sitä "korpea", vaikkei ehkä ihan pahinta.

Uudessa sähkärissä 630Wh akku ja kesällä yli kuudenkymmenen kilometrin (950 nousumetriä) ja kuuden tunnin korpivaellus Sipoonkorvessa päättyi siihen, että akku loppui 200m ennen kotiovea. Tuolla lenkillä oli useita pitkiä nousuja, joita minun oli turha yrittääkään ilman boostia. Oli tosin jonkun verran kestopäällystettäkin ja kaikkea siltä väliltä.

Sanoisin että 500Wh akulla kyllä pärjää, jollei jatkuvasti aja yli viidenkympin lenkkejä oman jaksamisensa ylärajalla.

Emountainbike-magazinen testi löytyy täältä:
    https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-group-test-review/

Devinciä ei testissä ollut, mutta näyttää kyllä maukkaalta.

Veikkaan että lenkit olis tyyliin 20-30km, ainaki näin alkuun. Eihän sitä tiedä miten sitä innostuu tästä touhusta että jääkö ne tohon luokkaan vai meneekö sinne +50km ja 6h reissuihin

Ainahan sitä saa sit päivitettyä parempaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itse nappaisin kyllä tuon Devincin. Melko maukas alusta.
    Kieltämättä, omaan silmääni näyttää hyvältä. Onko toi takaiskari ihan öljyiskari kerta rautajousi?

Riippuu tosiaan ajopaikoista ja -tyylistä. Itse olen saanut Emax läskillä 504 Wh akun (ja ukon) tyhjäksi alle kahteen tuntiin ilman boostin käyttöä parikin kertaa. Läski nastarenkailla, matalilla paineilla ja uutta lunta polulla eli vastuksen puolesta "pientä ylämäkeä" koko ajan. Pieni pakkanen syö vielä osansa kapasta vaikka lämpimästä tallista lähteekin. Tuo skenaario 5h mäkisissä maastoissa edes eco/trail asetuksilla kuulostaa aika haastavalle päästä ainakin omalla emaxilla ja 504Wh akulla E8000 myllyllä. Toki EP8 ja muut merkit taitaa olla vähemmän virtasyöppöjä?

En kyllä usko että talvella tulis ihan kauheesti ajettua

Mä ajoin kesällä Poronpolun 28km + Räyskälään päin ja takas. Reilu 40km ja akkua jäi muistaakseni 35%. Pari prosenttia vähemmän akkua jäi ajokaverilla, jolla 625Wh akku. Eli ei näitä oikein voi suoraan vertailla mitenkään. Muuttujia on niin paljon.Hiekkatieajelussa ecolla menee alle 1%/km. Eli Range 100km luokkaa ja ylikin.Ja akku mull 360Wh. Mutta siis 504Wh akku riittänee useimmille ja useimpiin tarpeisiin täysin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sähkis Katso viesti
    Veikkaan että lenkit olis tyyliin 20-30km, ainaki näin alkuun. Eihän sitä tiedä miten sitä innostuu tästä touhusta että jääkö ne tohon luokkaan vai meneekö sinne +50km ja 6h reissuihin
    500 Wh akku on varsin riittävä, eipähän tule turhaan raahattua liikaa painoa mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    500 Wh akku on varsin riittävä, eipähän tule turhaan raahattua liikaa painoa mukana.
    Ensin OT: viestien muokkaaminen ei näytä onnistuvan tällä hetkellä Chromella, eikä lainaukset jne. Vaihdoin Edgeen niin tämä näyttää onnistuvan.
    Ylläpito hoi!

Mulla oli 500Wh akku Cubessa ja hyvin riitti. Nyt on 700Wh akku ja tyytyväinen, varma olo.
    Tää on varmaan sitä "mukavaa kun on jemmassa"-ajattelua. Melko säälittävää.

^Juu, kyllä mullakin on "enemmän on parempi"-ajattelu, mutta en pudottaisi tuota Devinciä akun vuoksi pois, jos se muuten tuntuu mieleiseltä.

^Itelle kelpais Devinci kyllä. Jos pyörää saa tällä hetkellä "hyllystä", ja vieläpä Suomalaiselta kauppiaalta ostaisin empimättä.
    Jos ois aikanaan ollut tarjolla ois saattanu Levo jääny kauppaan.

Toi alusta jo saa kuolaamaan. Moottorista en toki tiedä, ei kokemusta.

Mites se fockus sam2 6.8. Se kiinostaa eniten tällä hetkellä, akku ainaki isompi eikä tarviis budjettiakaa nii paljoo venyttää? Iskareissaki olis joustoo enemmän, vaikka eihän se välttämättä mitään kerro laadusta yms...

Ei kai sen Focuksen kanssakaan voi pahasti pieleen mennä, jos vain pyörä tuntuu mukavalta itselle.

Eipä näköjään ollukaa pidempi jousto. Niin paljon tulee selattua kaikkee tällä hetkellä että menee tiedot sekasi

Mites se fockus sam2 6.8. Se kiinostaa eniten tällä hetkellä, akku ainaki isompi eikä tarviis budjettiakaa nii paljoo venyttää? Iskareissaki olis joustoo enemmän, vaikka eihän se välttämättä mitään kerro laadusta yms...
    Ei kokemusta Sam:sta, mutta mulla oli 2018 JAM2 2.5v ja 5tkm ja oli kyllä asiallinen peli. Perän linkustohan tossa taitaa olla sama JAM/SAM. Mun mielestä perä toimi hyvin, lisäjoustomatka tossa SAM:ssa tuskin sitä huonommaksi tekee. Vaimolla on myös 2020 JAM2. Jousitus Kyllä mä uskaltaisin ton ostaa. Osat vaikuttaa olevan ok myös. Vähän painavahan toi on, mutta niinhän useat pyörät taitaa olla...

^^Mä en nyt laittaisi tuolle joustolle liikaa painoarvoa tässä vaiheessa. Edellisessä Meridassa mulla oli joustoa takana 120 milliä/edessä 140 milliä ja sillä pärjäsi metsässä ihan hyvin. Veikkaan, että alussa sulle on ihan sama joustaako pyörä 160, 170 vai 180 milliä. Pidempijoustoinen voi olla kömpelömpi maastossa. Ja lukutaidottomille: kirjoitin voi.

Enemmän kiinnittäisin huomiota muuhun geometriaan. Toisaalta jollei sulla ole vertailukohtaa, senkin kanssa mennään arvailun puolelle.

^^Mä en nyt laittaisi tuolle joustolle liikaa painoarvoa tässä vaiheessa. Edellisessä Meridassa mulla oli joustoa takana 120 milliä/edessä 140 milliä ja sillä pärjäsi metsässä ihan hyvin. Veikkaan, että alussa sulle on ihan sama joustaako pyörä 160, 170 vai 180 milliä. Pidempijoustoinen voi olla kömpelömpi maastossa. Ja lukutaidottomille: kirjoitin voi.

Enemmän kiinnittäisin huomiota muuhun geometriaan. Toisaalta jollei sulla ole vertailukohtaa, senkin kanssa mennään arvailun puolelle.
    No sepä tässä on ku ei oo minkäänlaista vertailukohtaa, siksi täällä tyhmiä kyselen viisaamilta

Motocrossista kokemusta nii tietää vaan miten pirun tärkee se alusta on ja ainaki itelle on tärkee ettei heti oo iskarit pohjaamassa. Ja prätkässä tykkään ajaa mielummin vähän kovemmalla ku löysällä alustalla

^^Mä en nyt laittaisi tuolle joustolle liikaa painoarvoa tässä vaiheessa. Edellisessä Meridassa mulla oli joustoa takana 120 milliä/edessä 140 milliä ja sillä pärjäsi metsässä ihan hyvin. Veikkaan, että alussa sulle on ihan sama joustaako pyörä 160, 170 vai 180 milliä. Pidempijoustoinen voi olla kömpelömpi maastossa. Ja lukutaidottomille: kirjoitin voi.Enemmän kiinnittäisin huomiota muuhun geometriaan. Toisaalta jollei sulla ole vertailukohtaa, senkin kanssa mennään arvailun puolelle.
    Nää on toki makuasioita. Jos on vaikka prätkätaustaa enskasta tai motocrossista, joustoa ei voi olla liikaa pyörässä Ja tykkääkö ajaa "kaikkea päin" vai ajaako enemmän aktiivisesti ja "smoothisti" (kuten minä).Kuntotaso vaikuttaa myös ja ajotekniikka.Väitän ajavani omalla 140/150mm sähkärillä alamäkeen vähintään yhtä kovaa kuin 170/180mm joustoilla ajavat ajokaverit. Toki ajaminen on vähän erilaista, kuin pitkäjoustoisella. Sit taas teknisessa maastossa lyhytjoustoinen on ketterämpi (ja kevyempi). Ja vaikka sähkö auttaakin, mitä pidemmät joustot, sitä vähemmän poljettava pyörä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Nää on toki makuasioita. Jos on vaikka prätkätaustaa enskasta tai motocrossista, joustoa ei voi olla liikaa pyörässä Ja tykkääkö ajaa "kaikkea päin" vai ajaako enemmän aktiivisesti ja "smoothisti" (kuten minä).Kuntotaso vaikuttaa myös ja ajotekniikka.Väitän ajavani omalla 140/150mm sähkärillä alamäkeen vähintään yhtä kovaa kuin 170/180mm joustoilla ajavat ajokaverit. Toki ajaminen on vähän erilaista, kuin pitkäjoustoisella. Sit taas teknisessa maastossa lyhytjoustoinen on ketterämpi (ja kevyempi). Ja vaikka sähkö auttaakin, mitä pidemmät joustot, sitä vähemmän poljettava pyörä on.
    Hyvää infoo, kiitos. Tosiaan crossi tausta on.
    Eipä tullu mieleenkää toi että vaikeempi polkee jos enemmän joustoo, siinäki ajattelin vaan enempi on parempi

Ja 150mm on ihan minimi, sen alle ei saa mennä. Olkoon vaikka periaatekysymys mut siitä en tingi

Devinci:n kohdalla ei mainita, onko akku 8035 vai 8035-L. Jos se on jälkimmäinen, niin sen paikalle menee 630Wh 8036 malli, jolla on samat ulkomitat kuin 8035-L:llä.

Eli ehkä mahdollisuus päivittää myöhemmin akku jos haluaa.

^DeVincin sivujen mukaan normi 8035, tai ei L:stä mainintaa. Veikkaisin, että on normi.

Ja 150mm on ihan minimi, sen alle ei saa mennä. Olkoon vaikka periaatekysymys mut siitä en tingi
    Pidä tästä kiinni.
    Nämä nykyajan vehkeet on tehokkaasti poljettavia ja totuttelun jälkeen ketteriä, vaikka olisi joustoa enemmänkin. Nykyisessä on 180 edessä ja takana, seuraavaan tulee 190 mm.

More is more. Ja sama pätee akkuihinkin. Setämiehet tarttee enemmän.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Pidä tästä kiinni.
    Nämä nykyajan vehkeet on tehokkaasti poljettavia ja totuttelun jälkeen ketteriä, vaikka olisi joustoa enemmänkin. Nykyisessä on 180 edessä ja takana, seuraavaan tulee 190 mm.

More is more. Ja sama pätee akkuihinkin. Setämiehet tarttee enemmän.
    Mua vähän kummastuttaa mitä väliä sähkössä on poljettavuudella? Tai ainakaan mulle sillä ei ole mitään merkitystä.
    Ei vaikuta sähkössä mun kokemuksen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Mua vähän kummastuttaa mitä väliä sähkössä on poljettavuudella? Tai ainakaan mulle sillä ei ole mitään merkitystä. Ei vaikuta sähkössä mun kokemuksen mukaan.
    Aika moni, minä mukaanluettuna on ajanut ikänsä maastossa pyörällä (ostin ekan täpärin 1999 ja sitä ennen jo vuosia maastossa jäykkiksellä). Sähkäri ei ole mulle ja usealle kaltaiselleni mikään laite, jossä laitetaan tehot täysille ja ajetään boostilla rallia kaikkea päin. Ajan pääosin matalilla avustuksilla ja tällöin tulee itsekin polkea. Lisäksi mitä luonnollisempi avustustuntuma on, sitä parempi. Nyt tossa Orbea Risessä olen löytänyt just tällaiseen sopivan kevyen pelin. Aiempi Focus Jam2 painoi 6-7kg enemmän ja oli todella raskas ajaa ja huono polkea. Risellä voi ajaa melkein kuin luomulla. Se on se fiilis, jota olen hakenut ja vasta kun sen koin tajusin löytäneeni etsimäni. Tähän liittyy siis se, että haluan polkea ja haluan hyvän poljettavuuden (toki muiden ominaisuuksien kärsimättä ainakaan liikaa). Vähemmän se toki sähkärissä merkkaa kuin luomussa, mutta on poljettavuudella mulle tosi iso merkitys.

^ Minulla meni taas sähkärin hankinta toiseen laitaan. Olen 5 vuotta pyöräillty maastossa (15 vuotta maantietä), ensin jäykkäperällä 100mm joustokeulalla. Sitten trail täpärillä 140/130mm joustoilla.
    Siirtyminen täystjoustoon oli hieno kokemus. Nyt ostin sit 180/170mm joustoilla olevan 29/27.5+ mullet sähkötäpärin KTM Macina Prowler, ja nyt 400km ajojen jälkeen voin todeta, että minulle tuo oli
    onnistunut hankinta. Hauskaa riittää, pyörä on erinomainen kiipeäjä teknisessä maastossa, ja myös tasaisella ihan ok. Alamäessä ei ala pelottaa vauhdissa niinkuin Trekin Fuelilla aika ajoin alkaa.
    Isompijoustoinen ja muutaman kilon raskaampi pyörä on hyvä, jos geometria on kunnossa. Ei se poljettavuus pelkästään painosta tule.

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin