GiantGarminElectrobike
Sivu 154 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.591 - 4.620 / 5850

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

pulmark Guest
    Koronarajoitukset siirtyy historiaan ja yhteiskunta avataan. Täähän on hieno juttu. Tiedotusvälineetkin on kääntynyt kulkutautimyönteisten kannalle eli Korona loppuu silloin kun ihmiset lakkaa pelkäämästä sitä.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008243137.html

"Ylhäältä annetun luvan sijasta jokaisen pitää itse päättää, että nyt on turvallista elää enemmän. Korona loppuu siinä vaiheessa, kun kukin meistä itse päättää lakata pelkäämästä", kirjoittaa HS:n toimituspäällikkö Esa Mäkinen.
    Nyt vaan luomuna vielä kaikille halukkaille Korona-tartunta jotka sen pystyy sairastamaan ja jotka ei halua ottaa rokotetta niin saadaan laumaimmuniteettikin. Sehän on ihan parasta dopingia ihmisten immuunijärjestelmälle - luomuna saatu tartunta ja Koronan sairastaminen.

Vaikka on olemassa ryhmä ihmisiä, jotka ovat kehittäneet ajatusrakennelman että rokote on suurinpiirtein Jumalan lahja jonka täydellisyyttä ei sovi kyseenalaistaa ja jotka suurinpiirtein vaativat koko kansan rokottamista niin ei heidän ehdoillaan voi alkaa elää. Jokainen tartuntatautien yleistiedon tunteva tietää: luonnollisesti hankittu immuniteetti on pääsääntöisesti rokotteita parempi.

Tässähän saattaa käydä ihan hyvin vaikka olinkin vielä muutama viikko sitten vähän pessimistinen.

Koronasta tuli lopulta ihmisille enemmän mielentila kuin sairaus ja eihän se silloin ole ohi ennenkuin lakkaamme pelkäämästä sitä. Toivottavasti pelkopandemia päättyy.

Pfizerkin on tajunnut että rokotteillakaan ei enää tee hilloa ja alkaa valmistaa tabletteja Koronan oireiden hoitoon.

Ampparit eivät enää ahdistelleet Haltialassa munkkia syödessä

Spesiaalitapauksena tykkään spesiaalitapauksista. Enemmän tämä oikeastaan ilahduttaa kuin ne random fillariaiheiset kahvipöytäkirjat, joita olen joskus saanut lahjaksi.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Vapaapäivä ja kesäisen lämmintä. Laiska lenkki lyhyissä ja post-ride beer Pehtoorissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

tempokisu Guest
    ^^ korona pelasti mun elämän, sain - ja saan - tehdä töitä ja säästettyä rahaa.
    Pomon mukaan kaikki on sujunut hyvin - myös Rouvan mielestä!! joten jatketaan samaan malliin, eli tämä tilanne jatkuu olen kyllä tosi iloinen ja kiitollinen. Sitä lähtee töihin ihan eri mielellä ja voi kaupassa ostaa ruokaa miettimättä että raskiskohan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janne Lehti
    Eiköhän tämä eipäs-juupas ole nyt tarpeeksi tarkasti käsitelty.
    Jees! Vielä olisi muutama topic.

Sekopäisten lintubongareiden ahdinko.
    https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008254748.html
    Lentokoneella Helsingistä Ouluun ja kentältä edelleen autolla. Kunnon luontoväkeä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Pomon mukaan kaikki on sujunut hyvin - myös Rouvan mielestä!! joten jatketaan samaan malliin, eli tämä tilanne jatkuu olen kyllä tosi iloinen ja kiitollinen. Sitä lähtee töihin ihan eri mielellä ja voi kaupassa ostaa ruokaa miettimättä että raskiskohan...
    Hyvä - mukava kuulla, että töitä nyt riittää.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Rouvan reaktio Ismo Alanko & Oulun Sinfonian yhteislevytykseen, joka kotiutuu hääpäivälahjukseksi. Konsertti olisi viikon päästä, satun olemaan yövuorossa, vähän harmi sinällään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Siirryitkö sä niihin johonkin luontohommiin vai oletko siis palannut lääkäriduuneihin?

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Siirryitkö sä niihin johonkin luontohommiin vai oletko siis palannut lääkäriduuneihin?
    Joo hain KVVY:lle....mutta sitten tulikin korona2, virolainen kollegani jäi taas pois ja yhtäkkiä tilanne kääntyi ihan päälaelleen enkä olisi edes voinut mennä joka toinen viikko muualle töihin. Olen tässä samassa työpaikassa ollut jo 18 vuotta eli sitkeästi olen jaksanut ja vihdoin se jaksaminen palkitaan. Toimeentulokin on tärkeää, ja tässä hommassa hyötysuhde on lievästi sanottuna aika hyvä.
    Luontohommia teen sitten vapaaehtoisena kututalkoissa, ja tänään oli myös kiva talkoopäivä kun sai lapioida kiviä sydämensä kyllyydestä ( isot kivet on vaikeeta lapioitavaa ja kasa oli tuotu siihen jo vuosi sitten....) ja ei satanut. Lisäksi oli hyvä paistomestari, lihis ja makkara paistuivat kuumaksi asti. Talkoot on kyllä tosi hyvää liikuntaa pyöräilyn vastapainoksi, ja mulle tekee hyvää mennä sosiaaliseen toimintaan. paistomestari muuten ihmetteli mistä jokinahkiaisen ja pikkunahkiaisen erottaa toisistaan - - - -

- - - muistaako kukaan yhtä eroavaisuutta - no nahkiaisen hampaat on terävät, ja pikkunahkiaisen hampaat tylpät. Pikkunahkikset ovat tietysti yleisesti pienempiä, mutta iso pikkunahkiainen voi olla isompi kuin pieni nahkiainen...

Teetkö edelleen sen 14 tuntia viikossa? Vai onko tämä joku harha mitä väitän joskus palstalla lukeneeni?

tempokisu Guest
    ^ Kyllä, 2-3 päivää viikossa ...12-14 tuntia viikossa.

Tytär tunki mukaan levykauppaan; yritti jopa saada leimatkin. 17 v tyttö ostaa itselleen Creamin Disraelin vinyylinä. Perusteluna halusin oman lätyn... Neiti sai leimansa, isi maksoi, tosin hyvillä mielin.

Kolonoskopia ei sattunu juur lainkaan. Pelkäsin kun olin palveluseteliasiakas, jotta kohtelu ei oo niin hyvää kuin kovalla rahalla tai vakuutuksen kautta maksavilla. Esilääkityksen sain kun pyysin ennakkoon, toimenpide meni nopeammin ohi kuin odotin. Kaikin puolin hyvä fiilis jäi. Mehiläinen finlayson oli paikka. Kirurgi nyt oli aika vähäpuheinen mutta muuta en odottanutkaan.

Noin 2000 kun hyvinkäällä tehtiin hermoratatutkimus, se erikoismies joka tutkimuksen teki ei juur puhua pukahtanut. Hyvä kun päivää sanoi, ynähti jotta käy tohon istumaan. Touhus niitten laitteidensa kaa aikansa ja (muistaakseni) liki ääneti lähti pois. Ihmettelin siinä tovin ja läksin sit itekkin tieheni, tiedot tuli postitse perässä.

2017 mahalaukun tähystys koskiklinikalla. Sairaanhoitaja ja erikoismies oli paikalla. Tai erikoismies tais tulla kun pötköttelin hoitotasolla se suukappale turvassa, mistä se sen tähystinjuttunsa mahalaukkuun/nieluun ujutti. Erikoismies operoi aikansa sen jutun kaa, takaisin päin kun se sitä otti ehdin jo aatella "luoja kun lopettais jo..." Sai sit viimein homman valmiiksi ja...katosi kuin maan nielemänä! Hoitajakin tais kääntyä seinään päin, kai konetta räpläämään. Jompi kumpi niistä ynähti jotta kun oot valmis, voit lähtee pois.
    Siinä sit kaoin ja sanoinkin jotain jotta "voihan jumalauta" ja kun tokenin, hipsin tieheni.

Noi edelliset huomioiden Mehiläisen kirurgi oli huippupuhelias tyyppi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Kolonoskopia ei sattunu juur lainkaan.
    Mulla oli samat kokemukset Töölön Mehiläisessä. Paikalla oli kaksi kirurgia(?), vai olisiko toinen ollut joku anestesia-tyyppi. Enivei, juttua kavereilla piisasi ja näyttivät mulle monitorista kun kuvaaminen eteni. Selittivät samalla että mitä kuvassa näkyy.

Vajaan viikon eräjormailun jälkeen melko yksinkertaiset asiat... Lämmin suihku, oikea ruoka ja sen syönti lautaselta haarukalla, pökäleiden tuotto posliinikalusteeseen ja sen sellaiset.

Meidän boksujen temput tottiskentällä. Nauratti kaikkia paikallaolleita....
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

tempokisu Guest
    Kivat kututalkoot. Harmitti tosin "aika paljon" kun en juuri tällä kerralla ottanut kameraa mukaan - ja sitten siellä oli pikkunahkiaisen toukkia!!! Sain pidellä kädessäni yhtä. No, huomiseksi on ohjelmassa sitten mennä sinne uudelleen ja yritän etsiä toukkia. Jos siellä yksi toukka on niin on siellä muitakin. Kuulemma joessa ON pikkunahkiaisia ja keväällä ne innokkaasti ryhmässä kutevat.
    Ja kun me sinne teimme kutusorakoita, niin samat soraikot ovat keväällä pikkunahkiaisten käytettävissä.

Juttelin tämän nahkiaisia nähneen Matin kanssa nahkiaisista, ja talkoiden päätteeksi hän sanoi että oli kiva tutustua kiitos samoin, tuntui kyllä kivalta ( ja paljon helpotti siihen harmitukseen kun kuriiri ei tuonutkaan pakettia oikeeseen osoitteeseen...)

tempokisu Guest
    No, ihan kiva reissu Turkimusojalle Hämeenkyröön. Nimittäin tämä Matti oli siellä ( missä talkoiltiin) myös ja hän sai kaapattua pienen pikkunahkiaisen toukan astiaan. Sinne tuli myös eilisten talkoitten yksi mies perheineen, ja sain esitelmöidä nahkiaisista.
    Harmi vaan että pienen noin 3cm pituisen vilivilperitoukan kuvaaminen oli vaikeeta, enkä onnistunut oikeastaan ollenkaan, lisäksi kun piti ottaa mukaan lähilinssi niin olin ottanut vaan suojalinssin.
    No, sain pidellä toukkaa kädessä ja katsella, mikä oli tosi arvokas kokemus, ja tosi kiva että Matti sattui sitten paikalle samaan aikaan.

Ei satanut. Käytiin pyörälenkillä. Ei kastuttu. Oli siisti ruska. Niin ja ei siis satanu.
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

"Eturauhasprojekti" siinä vaiheessa, että tänään viimeinkin vähän pyöräilemässä, edellinen ajo 11.6. Reisissä tuntuu, ettei ole tullut liikuttua kuin kevyesti kävellen. Jospa tämä tästä.

tuli työtodistus ajalta 5.9.1977 - 31.5.2021 joten joutopäivät alkoivat.kun samalla loppui työsuhde.ensin vakuutusyhtiön leivissä 65vuotiaaksi sitten eläkkeelle.

^onnea eläköitymisen johdosta! Onhan tuossa noita vuosia työn ääressä kertynytkin riittämiin.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^ ^ Onnittelut, kyllä täällä eläkkeelläkin viihtyy.

tempokisu Guest
    Sain asioita hoideltua; sain hammaslääkäriajan torstaille ( eilen lohkesi pala) ja ostin ensiavuksi tee-se-itse- paikkamateriaalia. Sain ajettua ennen töitä 99km vaikka hermostutti kylmä aamu +2 astetta ja en nykyisin tykkää ollenkaan ajaa pimeessä.
    Soitin Nakkilaan, varmistin että paistamo ON avoinna.

Olkaleikkaus takana Oli kyllä TAYS Hatanpää Laiko yksikössä viimisen päälle laadukas toiminta ilmottautumisesta eilen tän päiväiseen kotiuttamiseen

Kerroinkin sen heille. Kova homma vielä eessä olan kuntouttamisessa mutta sen kyllä tekee kun tietää että omaksi parhaaksi se!

Aamulla tuntu ettei tän päivän kuntoutusharjotteista tuu mitään mutta siitä se vaan lähti jo ennen puoltapäivää sairaala fysioterapeutin johdolla pikku hiljaa etenemään...

Onnittelut callahanille täältäkin pitkästä työurasta. Noin pitkiä ei taida enää pahemmin nyt työuraansa aloitteleville pahemmin tulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Onnittelut callahanille täältäkin pitkästä työurasta. Noin pitkiä ei taida enää pahemmin nyt työuraansa aloitteleville pahemmin tulla.
    Varmatenkin nimimerkki viimeinenlenkki piti mennä.

Mulla on vasta vaatimattomat 42 v ja pari kk yli verokortilla töitä

Chilien sato. Naga morichi eritoten noista neljästä kasvatista
    viihtyi muita paremmin. Kannan adaptaatio jatkuu...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •