ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 46 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #1351
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.219
    ^Yliarvostettu ja äärettömän painava rengas ja eikös sepeliä pääasiallisesti talvella? Ei mikään liukkaan kelin rengas...

  2. #1352
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    ^^ Gatori erinomainen kommuutti rengas.
    Kummassakin fiksissä ja kestää kummasti myös täyspäiväistä skidailua. Ei reikiä.
    Käytössä taittuvat 25/28/32mm versiot.
    Näillä ajettu n 3000km.
    Lumi/jää-talveen sitten nastaa.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  3. #1353
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Sepeliä - ja tappajasepeliä siellä missä sellaista käytetään - nyt vain valitettavasti joutuu kohtamaan silloinkin kun ei tarvittaisi minkäänsorttista liukkaan kelin rengasta. Sepeliä levitetään varmuuden vuoksi lokakuussa ja sitten ajetaan sepelikelissä koko marraskuu vaikkei jäätä ole missään. Keväällä jäiden jo hävittyä miltei kaikkialta sepeli jää kelveille vielä viikkokausiksi.

    420-grammainen rengas on toki painava, muttei sentään "äärettömän painava"

  4. #1354
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Nure viittasi noihin aiempiin maraplussiin, jotka piikittöminä aikoina kestävät mielettömästi ajoa kuin myös aikaa, läheltä noita seurannut tuttujen käytössä, painavia ovat ja kovia ajossa, mutta joillekin nuo ovat ne Renkaat!

    Ps. Pari edellistä kommenttia on kuin omasta elävästä pyöräilyelämästä.

  5. #1355
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    113
    Maraplussat on huonot, kun niissä on niin tiheä kuviointi, sinne tarttuu sepelit todella helposti kiinni ja renkaat menee rikki. Siksi mietin, että olisiko tuo Tour malli yhtään parempi, kun on harvemmalla kuvioinnilla. Omat plussat on ihan riekaleina viime talven ajon jäljiltä. Winter malli toimii myös paremmin, niillä ei tullut yhtään reikää viime talvena, mutta niillä ei viitsisi ajaa jos ei ole lunta/jäätä. Sepeliä tulee olemaan loka-toukokuu, oli sitten lunta tai ei.

  6. #1356
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Juuri tuon sepelijakson olen ajanut 32 mm catoreilla ja talven liukkaan 35 mm marawinttereillä, kun näinkin matalatasoiset käy, catorit vielä jäykkälankaisena tässä ajossa, toiset 28 mm catorit on kesäpyörässä taittuvina. Hyvin ovat kestäneet.

  7. #1357
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.219
    Ja toisaaltaan renkaan puhkeaminen tuurin kauppaa, kaksi viimeistä työvuotta ympäri vuoden, ISP ja RalliKunkut alla, yksi ainoa rengasrikko ja sekin tod.näk. jokin siru renkaiden vaihdon yhteydessä...

  8. #1358
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Matalapaineiset "pallorenkaat" ovat melkoisen turvalliset tappajasepeliä vastaan, pintaan ei tartu piikit niin herkästi kuin kovemmilla paineilla ajettavat kaposemmat renkaat.
    Näihin kapeampiinkaan ei pitäisi painetta muuta kuin kuskin tarvitsema, kevyt kuski ajaa alle suositusten, piikit ei uppoa ja tartu kumiin, näin ainakin piikkisimpään aikaan.

  9. #1359
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    En ole täysin varma onko kempeleläisen syytä sanoa yhtään mitään tappajasepelistä ja siitä mitkä tai millaiset renkaat ovat turvalliset...eli muistutan jälleen kerran että sepelilaaduissa on tässä suhteessa valtavan suuria eroja. Ei ole pelkkää puhetta että se varsinainen tai ainoa oikea trademark tappajasepeli on nimenomaan sitä jota levitetään pääkaupunkiseudun kelveille.

    Semmoinenkin näppituntuma on ollut että joskus jollekin urakoitsijalle toimitettu ja jollain osuudella käytetty sepeli on ollut poikkeuksellisen terävää ja tarttuvaa.

  10. #1360
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    On täällä ollut räjäyttämällä kalliosta irrotettua sepeliä ja terävää on syksyllä, takuulla, olen tuota katsellut lukulaseilla lukuetäisyydeltä. Ja ihan mattona, joka vielä yöllisen vesisateen jäljiltä jäätynyt terävä puoli ylös, tappajaa on. Talven mittaan pyöristyy työkoneiden ja pyöräilijöiden alla tavalliseksi sepeliksi.
    Telaketjua olen harkinnut pyörääni...

  11. #1361
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kyllä TERU ihan asiaa puhuu. Tommoista se täällä on. Sitten kun lunta ja loskaa riittää, eikä katujen ahtauden takia isoja, tehokkaita koneita voi käyttää, jää tien pintaa hentoinen kerros lunta/sohjoa. Siihen kun kylvetään noita nuolenpäitä ja ihmiset ynnä muut tapahtumat plussakelin puolella saa nuolenkärjet pystyyn ja yöksi jäätyy niin siinä saa suurinpiirtein umpikumi olla. Ja tämä korostuu varsinkin katuosuuksilla jossa kiinteistönhuollolla on sormensa pelissä. Ykköshuolletuilla vilkasliikeinteisimmällä työmatka kelvipätkillä sentään joskus on hiekansekaista soramurua.

  12. #1362
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    113
    Kellään kokemuksia tästä? Kuviointi näyttäisi aika hyvältä, mutta vain greenguard. Mitenhän tuo sepeliä kestäisi?

    Schwalbe Smart Sam Plus Performance Addix DD 42-622 Wire Tyre | non-folding Tyres Shop (bike-discount.de)

  13. #1363
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Olen ajanut kaksi talvea Smart Sam Plussilla ja kaksi talvea Smart Sam race guard -versiolla yhteensä n. 10000 km, ilman rengasrikkoja. Kaikki ajo tapahtui nimenomaan PK-seudun sepelillä, kunnon talvikeleillä vaihdoin alle ISP:t ja kesäksi rallikunkut tai Ukko-Pertit. Minulla oli maastoversiot kyseisistä renkaista, joten noista kapeammista en osaa sanoa.

    Vaikka renkaat kestivät puhkeamatta, niiden kumi oli kuitenkin niin pehmeää, että muutaman tonnin ajon jälkeen keskimmäisten rivien nappulat olivat riekaleina ja viillot keräsivät hanakasti sepelinsiruja. En jaksanut joka lenkin jälkeen etsiskellä nuolenkärkiä, joten renkaat menivät vaihtoon, vaikka varsinkin edessä olisi ollut vielä kulutuspintaa. Mutta en tiedä onko olemassa ei-nastarenkaita, jotka olisivat tässä suhteessa parempia.

  14. #1364
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Eika pääkaupunkiseudulle ole vielä levitetty sepeliä?

  15. #1365
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Jos pääkaupunkiseutua vähän venytetään kehyskuntien puolelle tai siis puhutaan koko Helsingin seudusta, niin eilisellä lenkillä pääsin toteamaan että joo, on aloitettu.

    Järvenpäässä Eriksnäsintien ja Vanhankyläntien kelvit oli sepelöity. Ilmeisesti paikalliset olosuhteet ovat sellaiset että Tuusulanjärvestä nouseva kosteus ja nollan alapuolelle laskeva lämpötila voivat luoda petollista ja vaarallista liukkautta?

  16. #1366
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    ehkä kävi nyt Tampereen ympäristössä tuuria kun tuli lumi viikonloppuna eikä saatu varmaan kalustoo levittään sepeliä niin siirtyy pikkasen kun taas lämpöjakso tulossa... muutama ilmeisesti kriittinen kelvi oli eilen sepelillä

  17. #1367
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Itä-Vantaa
    Viestit
    62
    Mistähän tubeless ready nastarengasrengas 700x38 ?

  18. #1368
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Mistähän tubeless ready nastarengasrengas 700x38 ?
    45NRTH Gravdal 60tpi. On tubeless ja 38mm leveä. Löytyy ihan Suomalaisista pyöräliikkeistä.
    Toi rengas on uudempi versio kaikkien nastarenkaiden ylijumalasta, 120tpi Gravdalista, jota ei enään valmisteta.

  19. #1369
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Mistähän tubeless ready nastarengasrengas 700x38 ?
    https://www.tonitoni.fi/rengas-terrene-griswold-38-622

  20. #1370
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Joissain kohdin silloilla oli sepeliä, muuten näytti itähelsinki vielä onneksi puhtaalta.

  21. #1371
    Omassa trekking sähköpyörässä, ei oikein ole Schwalben renkaat kestäneet. Aika paljon rengasrikkoja ja muutenkin kuluneet nopeasti vaihtokuntoon. Ajan kuitenkin olemassa olevat loppuun. Olen nyt ostanut Continentalin renkaita ja ei ole vielä yhtään rengasrikkoa tullut. Tänään vaihdoin vaimon sähköpyörään (työmatka-ajoa) Continental Contact Spike 240 -nastarenkaat. Helsingin sepelissä ajetaan. Ei ole näistä renkaista aiempaa kokemusta, mutta luotto on kesärenkaiden hyvän kestävyyden takia kova.

  22. #1372
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Omassa trekking sähköpyörässä, ei oikein ole Schwalben renkaat kestäneet. Aika paljon rengasrikkoja ja muutenkin kuluneet nopeasti vaihtokuntoon. Ajan kuitenkin olemassa olevat loppuun. Olen nyt ostanut Continentalin renkaita ja ei ole vielä yhtään rengasrikkoa tullut. Tänään vaihdoin vaimon sähköpyörään (työmatka-ajoa) Continental Contact Spike 240 -nastarenkaat. Helsingin sepelissä ajetaan. Ei ole näistä renkaista aiempaa kokemusta, mutta luotto on kesärenkaiden hyvän kestävyyden takia kova.
    Contact Spike kestää todella hyvin sepeliä. 2 talvea ajellu sisureilla, eikä yhtään rengasrikkoa. Toisessa pyörässä Top Contact kitkaregas eikä silläkään yhtään reikää.

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  23. #1373
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joissain kohdin silloilla oli sepeliä, muuten näytti itähelsinki vielä onneksi puhtaalta.
    Tikkurilantie ja Kehä kolmosen ympäristö oli sekin vielä tappajasepelivapaata tänään päivällä.

  24. #1374
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Mistähän tubeless ready nastarengasrengas 700x38 ?
    Mulla Contin Spike 120 toiminut tubeleksena. Kestää sepelit

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  25. #1375
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Kirkkonummella Masalan alueen urakoitsija ei yllättänyt tänäkään vuonna. Ekat sepelit levitetty jo ????

  26. #1376
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Kehä l:sen ylittävällä kelvi sillalla Puksusta vähän itään oli myös sepeliä, sekä Vantaanjoen ylittävällä sillalla eilen. Tänään on sitten taas 8 astetta lämmintä.

  27. #1377
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Kirkkonummella Masalan alueen urakoitsija ei yllättänyt tänäkään vuonna. Ekat sepelit levitetty jo ????
    Ai saakeli... Miten Länsiväylän varsi? Vieläkö päääsee porkkalaan ilman sapelisepeliä?

  28. #1378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai saakeli... Miten Länsiväylän varsi? Vieläkö päääsee porkkalaan ilman sapelisepeliä?
    Länsiväylän varsi on sepelöity Espoon rajalta Kirkkonummelle päin. Siinä se sepeli sitten on huhtikuun loppuun saakka.

  29. #1379
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Missä on espoon raja? Jos pääsee kauklahden sillalle ilman sapelia, niin jees.

    Et kai vain tarkoita helsingin ja espoon rajaa...

    Edit: Eli espoo-kirkkonummi raja näyttää olevan juurikin kauklahden sillalla.

  30. #1380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Missä on espoon raja? Jos pääsee kauklahden sillalle ilman sapelia, niin jees.

    Et kai vain tarkoita helsingin ja espoon rajaa...

    Edit: Eli espoo-kirkkonummi raja näyttää olevan juurikin kauklahden sillalla.
    Kivenlahden sillalta alkava Sarvvikin puistotie (joka on Kirkkonummen puolella) on sepelöity, myös Vanha rantatatie Kirkkonummen keskustaan saakka taisi olla jo maanantaina sepelöity. Nopeeta toimintaa kelvien sepelöimisen kanssa, poistamisen kanssa ei sitten kiirettä olekaan.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •