Valmistajaa en muista mutta joskus käytin keltaisia pikapaikkoja jotka oli hieman kuin ohutta vaahtomuovia pinnalta mutta pitivät tosi hyvin...
Kiitos vastauksista. Minulla on juurikin noita vanhoja liimattomia paikkoja, niin tämä taitaa olla selittävä tekijä siihen, miten onnistuin kerta toisensa jälkeen ryssimään tuon pienenpienen reiän paikkaamisen![]()
Onkos Tubolitoista tuoreita kokemuksia? Vai onko nämä jo heitetty vesilinnuille ja otettu muuta tilalle? Verkkokauppojen arvostelut ovat aika vaihtelevia.
^Vaihtuivat Revolooppeihin mutta syy vain esteettinen... Siihen asti aivan hyviä kokemuksia.
Ok, vähän kyllä ahistaa se, että venttiilin juuressa ei ole sitä mutteria... mutta vissiin se ei ole aiheuttanut tilanteita?
Hyvin on mulla pelittäneet. Kiva kun noi pitää ilman sisällään. Huhtikuun alussa vaihdoin noi alle ja kahdesti oon muistaaakseni lisänyt ilmaa sen jälkeen, pikkasen toista kun latekseilla joita piti pumpata joka päivä
^^Harvoissa lienee on enää tuota mutteria juuressa... Ei mielestäni ole kummaakaan merkitystä.
Uudehkot Tubolitot (CXG) alla, ja ensimmäinen tyhjä rengas noin 200km ajon jälkeen. Takakumi tyhjeni nopeasti ja itse reikä löytyi vanteen puolelta. Paikatulla renkaalla ei vielä ajoa takana, mutta ainakin yön yli pysyi paineet (6 bar) sisällä, eli paikka osui lopulta ilmeisesti oikeaan kohtaan (reikä oli niin pieni ettei näkynyt silmällä..).
Tuolla jotain vastaavaa kokemusta aiheesta:
https://road.cc/content/review/tubol...xgravel-284469
32mm continental 5000 GP renkaiden kanssa käytössä nämä siis, olisko ottanut vähän osumaa asennusvaiheessa, kun hakeutuu turhan helposti vanteen ja renkaan reunan väliin renkaan asennuksessa. Aika kauan tosin kesti tyhjentyä jos asennuspäivästä lasketaan, eli saattoi olla myös joku asennuksen aikana renkaan sisään päässyt hiekan jyvä joka syönyt pikkuhiljaa pintaa rikki.
Toivottavasti ei joudu paikkaamaan tätä tien päällä, 30 min odottelua + suurempi riski ottaa hiekkaa sisälle + itse reikää ei välttämättä edes näe ilman veteen upottamista.
^Siis mitä odotat 30minuuttia...
^paikkaliiman kuivuminen kestää.
Ite kuskaan ihan vaan butyylisisuria varalla, koska liian jännää tommosen paikkaaminen tien päällä. Lisäksi asentaminen (itellä Aerothanit) oli ihan tosissaan paljon tarkempaa puuhaa kuin butyylin.
Äläkee ny pelotelko! Just tänään väänsin elämäni ekat Tubolitot 28mm GP5000:n seuraksi, vieläpä ihan uusille kiekoille. Metriäkään ei ole ajettu (kun jarrulevyt uupuvat vielä) mutta ilmat ovat pysyneet sisällä jo 5 tuntia!
Thx, hyvä idea toi perinteisen sisäkumin pitäminen reissussa mukana! Tänään eka lenkki paikatulla renkaalla, ja hyvin pysyi ilmat sisällä.. Tosiaan tossa paikkasarjassa on hiomapaperin sijaan puhdistusliina (alkoholi) jolla paikattava alue puhdistetaan ennen liimausta - uusi tuttavuus tuokin. Eipä tossa ole oikein materiaalia mitä hioakkaan sen puoleen..
^Aina varasisuri kulkenut kymmeniä vuosia mukana, aika ärsyttävä ajatus paikata rengasta tienposkessa ja tuurillani vielä sataa... Kaikissa Maantiekiekoissa ollut Tubot tai Revoluupit siitä asti kun tullet markkinoille, ekoissa Tuboissa oli selkeitä tuotannollisia virheitä mutta sen jälkeen ei sen kummempia ongelmia...
Mullakin on aina kulkenut tavisvarasisuri matkassa ja Tubojen kanssa on tarkoitus jatkaa samalla tavalla.
Kerran toki testasin tienpäällä pikapaikkaa ja toimihan sekin. Se sisuri taitaa olla edelleen ajossa, paineet toki vajuu paikkaaatonta nopeammin muttei mahottomasti.
Onko kukaan muuten litkuttanut Tubolitoa/Revolooppia?
No onhan tuo jotenkin hullu ajatus että renkaaseen laitetaan sisuri jonka sisään litku. Kumma kun ei vielä pistosuojausliuskaa ähellä sinne kumienväliin laita.
Aina välistä nure yllättää.
Mun tähänastiset kokemukset sanoo että tubolitoon tullut pieni reikä ei laajene butyylin tai lateksin tavoin. Silloin voisi ajatella että litku, jossa on isompia knöölejä, voisi sellaisen reiän paikata.
--
Murphy elää!
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Tänään tuli eka flätti Tuboliton + GP5000:n kanssa. Ehtihän sitä melkein 300km ajaakin tuolla kombolla. Pikkuinen kivi löytyi kumista.
Mutta kylläpäs muuttui tuntuma kovaksi, kun tilalle vaihtoi Contin perus-slim sisurin.
Kokeillaan paikkaamista Tuboliton omilla paikoilla.
Onkohan joku vertaillut noidetn kestävyyttä? Tubolitot saanut puhki, Revoloop ei vielä kertakaan mutta entäs Aerothan, mikä kestäviin...?
Kellään ei oo varmaan riittävän suurta kokemusperäistä otosta asiasta, että jos ei jotain labratestiä löydy, niin varmaan parasta olettaa painavamman olevan kestävämpi.
Toisaalta paljonko sisurin kestävyydellä edes on väliä? Jos se terävä kappale on mennyt läpi ulkorenkaasta, eikä ole tapana syynätä kumeja kovin usein, niin kai se lopulta puhkoo sisurinkin. Snake bitet sitten ehkä asia erikseen.
Tuohon viime talvena rakentamaani fillariin kertyi tälle kesää 1570,6km, Tubolito Road + Spessu Cotton Turbo yhdistelmä, ei flättejä.
Onkos kukaan törmännyt mihinkään vertailevaan testiin noista Tubo ja vastaavista sisureista?
En tiiä onko näitä voinut olla löytämättä, mut tää on uus testi:
https://www.bicyclerollingresistance...pu-inner-tubes
ja tää vanhempi:
https://www.aero-coach.co.uk/inner-t...ing-resistance
Molemmissa ainakin Tubolito kilpailijoitaan hitaampi.
Mä oon aina luullut että lateksit on hitaampia kuin nämä höyhenenkevyet uudet sisurit.
Joo, koska nure ja muut hölisee foorumeilla. Latex on nopeampi ja varmempi ja halvempi. Tuon voi myös paikata ongelmitta normi tiptop paikalla. Ei ole mitään syytä käyttää uberkalliita sisureita.
Kirjanmerkit