HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 404 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 304 354 394 402 403 404 405 406 414 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.091 - 12.120 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #12091
    ^kiitos linkistä.
    Blika R7 ja Piko R7 kypärävalojen välillä pähkäily jatkuu.

  2. #12092
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Tältä aamulta puolihämärässä.
    Lupine SL lyhyet:



    Pitkät:



    Pelkkä Exposure Diablo MK12 kypärässä, täysi teho:

    ruuduntakaa muokkasi tätä : 30.08.2021 at 10.24

  3. #12093
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tolkun mies Katso viesti
    ^kiitos linkistä.
    Blika R7 ja Piko R7 kypärävalojen välillä pähkäily jatkuu.
    Itsellähän on nuo molemmat. Piko tangossa ja Blika kypärässä frontclick kiinnityksellä, kun se toimii myös yleisotsavalona eli todella helppo ja nopea vaihtaa käyttötarkoitusta.
    Jos puhtaasti miettii pyöräilyä niin Piko olis ihan "riittävä" ja Blikassa taas ominaisuuksia joilla ei tee pyöräilyssä yhtään mitään, mutta ovat retkeilyssä ja muussa toiminnassa erittäin hyviä.
    Itsellähän ajot pimeässä puhtaasti maastoa niin optimi ois ehkä Wilma tankoon ja Piko kypärään tai sit Piko myyntiin ja Blika kypärään.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  4. #12094
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Avaruuden pääkaupunki
    Viestit
    130

    Näistä turhan kalleista polokumapyörän valoista

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarskiAi Katso viesti
    Anteeksi, taas mun pitää jestastella noita hintoja. Diablo Mk12 249€ + MaxxD 455€. Rekkakuskit laittaa noilla hinnoilla LED lisävaloa keulan täyteen. Miten voi pyörän tuikku maksaa saman verran.

    Ei tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa: 30 snt ledistä, 1€ linssistä ja 2 € elektroniikasta 400 € :
    [ harrastelija pyöräilijöitä jotka eivät tunnusta muita kuin yli 400 eeron MaxxD n tai 600 eeron hifi-Lupinen omaksi valokseen ] rahastetaan tietysti surutta . . . ja sehän on aivan oikein. Minä nautin siitä.


    100 watin 12V ja kaareva lisävalo auton kuin auton keulalle 40-60 eeroa tarjouksesta . . .
    Ja kyllä auttaa näkemään, olen niitä muutaman kamun uudehkon auton keulille asentanut.


    Kiittelivät vielä vuosien päästä.


    Hiukan liian tehokas tällainen on ryteikössä, juurakoissa, kivikoissa ja suolla kulkeville yli 4kg painavan akun syötettäväksi koska matka voipi mennä loppumatkasta talutteluksi tai aika raskaaksi keskimoottori manuaalipyöräilyksi akun loputtua.


    Toki muitakin teho vaihtoehtoja ollut jo 10 vuotta kuten tiedätte.


    10 wattinen - 30 wattinen ja kaikkea siltä väliltä on saatavilla ja pikku kiinnitysmodauksella ryteikössäkin näkee taas ajaa !


    Sori jos pahoitin jonkin merkkifanin tai raharikkaan mielen mutta kuten tiedätte nykyäänkin polokumapyöränkin valojen suhteen ainoastaan mielikuvitus sekä omat taidot ja tiedot asettavat rajoja.


    Tv. n 60 + v kääpäle joka harrastaa ja tekee moottoripyöräilyä, soutua 5-10km matkoja iltoisin järvellä, nettisivujen tekemistä, kuorolaulua, sähköasennuksia, elektroniikkaa, php ym koodausta + 10 muuta mukavaa harrastusta. . .

    Joka matkustaa: turbo dieselautolla, sähköpyörällä, polkupyörällä, junalla, lentokoneella, laivalla ym.

    Ps. Hirmupaska juttu kun vasta 40 vuotta kestänyt lavatanssini on katkolla Covid viruksen vuoksi. En tohdi mennä lavoille vaikka jo molemmat piikit lihassa
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

  5. #12095
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    Ei tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa: 30 snt ledistä, 1€ linssistä ja 2 € elektroniikasta 400 € :
    [ harrastelija pyöräilijöitä jotka eivät tunnusta muita kuin yli 400 eeron MaxxD n tai 600 eeron hifi-Lupinen omaksi valokseen ] rahastetaan tietysti surutta . . . ja sehän on aivan oikein. Minä nautin siitä.


    100 watin 12V ja kaareva lisävalo auton kuin auton keulalle 40-60 eeroa tarjouksesta . . .
    Ja kyllä auttaa näkemään, olen niitä muutaman kamun uudehkon auton keulille asentanut.


    Kiittelivät vielä vuosien päästä.


    Hiukan liian tehokas tällainen on ryteikössä, juurakoissa, kivikoissa ja suolla kulkeville yli 4kg painavan akun syötettäväksi koska matka voipi mennä loppumatkasta talutteluksi tai aika raskaaksi keskimoottori manuaalipyöräilyksi akun loputtua.


    Toki muitakin teho vaihtoehtoja ollut jo 10 vuotta kuten tiedätte.


    10 wattinen - 30 wattinen ja kaikkea siltä väliltä on saatavilla ja pikku kiinnitysmodauksella ryteikössäkin näkee taas ajaa !


    Sori jos pahoitin jonkin merkkifanin tai raharikkaan mielen mutta kuten tiedätte nykyäänkin polokumapyöränkin valojen suhteen ainoastaan mielikuvitus sekä omat taidot ja tiedot asettavat rajoja.


    Tv. n 60 + v kääpäle joka harrastaa ja tekee moottoripyöräilyä, soutua 5-10km matkoja iltoisin järvellä, nettisivujen tekemistä, kuorolaulua, sähköasennuksia, elektroniikkaa, php ym koodausta + 10 muuta mukavaa harrastusta. . .

    Joka matkustaa: turbo dieselautolla, sähköpyörällä, polkupyörällä, junalla, lentokoneella, laivalla ym.

    Ps. Hirmupaska juttu kun vasta 40 vuotta kestänyt lavatanssini on katkolla Covid viruksen vuoksi. En tohdi mennä lavoille vaikka jo molemmat piikit lihassa
    Tokihan sitä käyttäisi edullisempia valoja jos löytyisi samoilla ominaisuuksilla. Esimerkin vuoksi, voit varmaan linkittää valon joka on edullinen ja siinä on stVZO standardin mukainen valokeila. Pitkät ja lyhyet erikseen, sekä automaattiset päiväajovalot. Valotehoa kunnolla, ja ainakin 350m päähän näyttävä valokeila jne. Ja tosiaan ei saa häikäistä vastaantulijoita. Pitää myös kestää vettä, eli vaikka olisi missä kaatosateessa ei saa hajota siitä jne. Erillinen nappi pitkille ja lyhyille.


    Joku 40 euron "kaareva lisävalo" ei täytä noita vaatimuksia, mutta jään odottelemaan linkkiä sopivaan tuotteeseen

  6. #12096
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Avaruuden pääkaupunki
    Viestit
    130
    Googlettelut voitte toki hoitaa itseksenne ja tehkääkin se ison ajan kanssa kuten minäkin olen kymmeniä vuosia tehnyt . . .

    Eikä kannata tehdä harkitsemattomia/kalliita/huonoja\hintalaatusuhteeltaan ostoksia.

    Takaan että myös sähkö ynnä muihin polokupyöriin valaisintavaraa löytyy paljon enemmän kuin vuonna 1940. Silloin vasta alkoivat karbidilamput väistyä dynamo-hehkulamppujen tieltä.


    Sekä tärkeintähän on tietää omat tarpeenne ja halunne ei niinkään noudattaa ulkomaalaisia standardeja tai muita herrojen metkuja..


    Sakemannien stVZO standardin mukaisuutta ei Suomessa edelleenkään vaadita.
    Ne eivät ole vaatimuksen mukaisuuden edellytyksiä Suomessa!

    stVZO standardi on nimenomaan tarkoitettu maantiepyöräilijöille.
    Metsässä EI ole Saksanmaallakaan ihan mitään standrdeja.


    StVZO - Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung on häikäisynesto joka ei ole metsässäpyöräilijälle ollenkaan eduksi mutta nostaa joka tuikun hinnan alkaen 10 kertaiseksi !


    Lainaus pyörän etuvalosta StVZO standardista Suomennettuna:
    1. minimaalinen valaistusarvo alueella 10m pyörän edessä. Minimi 10 lux valoa (10 lumenia / m2)
    2. estää sokaisemasta muita tienkäyttäjiä. Vaatii kevyttä rakennetta ja optimoitua valon käyttöä, koska pitää valaista tie, ei ohikulkevia puita !


    Eli ihannoimanne StVZO ei toimi teille metsä 'pöyräilijöille', mutta minulle kuten muillekkin maantiepyöräilijöille standardi toimii oikein hyvin !


    Tutustukaa suokulkijat ihannoimaanne standardiin, tulette pettymään jos valaisimenne ovat tai noudattavat standard VZO ta.


    En väitä inhoavani tai ihannoivani tätä standardia koska kertakaikkiaan minä ja jokainen polokuma pyöräilijä laittaa tietenkin sellaiset valot että näkevät ajaa hyvin ja etteivät hojaannu ojan pohjalle ainakaan pimeyden takia . . .
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

  7. #12097
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    Sakemannien stVZO standardin mukaisuutta ei Suomessa edelleenkään vaadita.
    Ne eivät ole vaatimuksen mukaisuuden edellytyksiä Suomessa!
    .
    Ei niin. Ja vain idiootti ajaa pyörätiellä tehokkaalla valolla jossa tuota ei ole.

    Järkeäkin olisi hyvä olla vaikka sitä ei vaadita.

    Lupine SL toimii metsässä oikein hyvin. stVZO:sta huolimatta. Ja ei tarvitse olla se mulkku joka sokaisee kaikki muut kun poistuu metsästä.

  8. #12098
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    100 watin 12V ja kaareva lisävalo auton kuin auton keulalle 40-60 eeroa tarjouksesta . . .
    Ja kyllä auttaa näkemään, olen niitä muutaman kamun uudehkon auton keulille asentanut.
    En toki asiasta mitään ymmärrä, mutta käsittääkseni autossa on tuota virrantuotto ja -anto kapasiteettia vähän polkupyörää enemmän.

  9. #12099
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.481

    Syksy tulee, valoa!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Tokihan sitä käyttäisi edullisempia valoja jos löytyisi samoilla ominaisuuksilla. Esimerkin vuoksi, voit varmaan linkittää valon joka on edullinen ja siinä on stVZO standardin mukainen valokeila. Pitkät ja lyhyet erikseen, sekä automaattiset päiväajovalot. Valotehoa kunnolla, ja ainakin 350m päähän näyttävä valokeila jne. Ja tosiaan ei saa häikäistä vastaantulijoita. Pitää myös kestää vettä, eli vaikka olisi missä kaatosateessa ei saa hajota siitä jne. Erillinen nappi pitkille ja lyhyille.


    Joku 40 euron "kaareva lisävalo" ei täytä noita vaatimuksia, mutta jään odottelemaan linkkiä sopivaan tuotteeseen
    Mä oon kanssa koittanut metsästää tällaista lamppua, Lupinet tuntuu olevan ainoita vaihtoehtoja. Valaisin olisi tulossa luomuläskiin työmatka- ja maastoajoon joten stvzo tai vastaava rajaus on pakko olla ettei ole se muita sokaiseva mu***u, näitä kun tulee vastaan muutenkin jo tarpeeksi. Lupine SL AX tai AF on vahvassa harkinnassa mutta tuo suolainen hinta on estänyt painamasta tilausnappia. Hintaa vielä nostaa sähköpyörämalleihin verrattuna tuo akku ja senkään puolesta omat viritelmät ei kiinnosta/onnistu niin helposti. Valojen virittelystä on kokemusta, nyt valona on ollut vanha Philips saferide 80 joka muokattu ottamaan sähkönsä virtapankista ja kaukovalona sen lisänä Magicshine mihin lisätty itse tehty kaukosäädin mutta kiinnostaisi saada molemmat valot samaan pakettiin niin saisi ohjaamon siistimmäksi eikä näyttäisi niin diy-viritelmältä

  10. #12100
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Paina vaan sitä enteriä. En ole katunut hetkeäkään.

  11. #12101
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.481
    ^Mieli tekis kyllä tilata mutta 500€ lampusta tuntuu vaan niin kovalta summalta…

  12. #12102
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    336
    Olisi hyvä bisnes jos toisi markkinoille linssiin liimattavan ratkaisun bulkkivaloille joka hoitaisi saman asian. Optiikka lampun linssissä on kuitenkin aika yksinkertaista kun tietää sanan prisma merkityksen. Liimapintainen muotoon hiottu muovinkappale joka lätkäistään kiinalinssin päälle ratkaisisi monta ongelmaa.

  13. #12103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Olisi hyvä bisnes jos toisi markkinoille linssiin liimattavan ratkaisun bulkkivaloille joka hoitaisi saman asian. Optiikka lampun linssissä on kuitenkin aika yksinkertaista kun tietää sanan prisma merkityksen. Liimapintainen muotoon hiottu muovinkappale joka lätkäistään kiinalinssin päälle ratkaisisi monta ongelmaa.
    Noitakin on kokeiltu jo yli 10 vuotta sitten.

  14. #12104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    Eli ihannoimanne StVZO ei toimi teille metsä 'pöyräilijöille', mutta minulle kuten muillekkin maantiepyöräilijöille standardi toimii oikein hyvin !
    Tutustukaa suokulkijat ihannoimaanne standardiin, tulette pettymään jos valaisimenne ovat tai noudattavat standard VZO ta.
    Paljonkos sulla on kokemusta noista valoista maastossa?

  15. #12105
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    ^Mieli tekis kyllä tilata mutta 500€ lampusta tuntuu vaan niin kovalta summalta…
    Jos jaat sen hinnan tuleville käyttövuosille, ei se kova ole.

  16. #12106
    Niinhän se, että ihmiset joskus hankkii toisen mielestä kallista ja tarpeetonta. Esimerkiksi ihan aikuiset ihmiset puhuvat auton kaarreominaisuuksita autoa ostaessaan ja perustelevat näin ostostaan jolla ajavat loivakaarteista tietä 80km/h kauppaan, vaihtavat vielä alle tarpeettomat ja epämukavat matalat kumit näitä g-voimia varten.

  17. #12107
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Varmasti hyvä lamppu tuo Lupine mutta hinta on tosiaan ihan järjetön. Rahaa saa tietysti käyttää kuten haluaa. Hienosti olen pärjänny vuosikaudet Fenixillä jossa on ulkoinen akku, tönäsen sen näyttämään alas kun tulen kelville ja alennan intensiteettiä. Ei pyörätiellä valoja samalla lailla tarvitse kuin näreikössä, pyörän valo on vaan sitä varten että näkyy.

    Nyt sähkäriin tilasin 100 Euron Lezynen jossa on sama intensiteetti ja pärjään sillä kyllä pimeässä metässä ihan hyvin jos siinä on paukkua numeroiden mukaan kuten tuossa vanhassa Fenixissä. Kypärävaloa en ole ikinä tarvinnut vaikka tulee syksyisinkin kuleksittua paljon sysipimeässä metässä, varalta toki mukana joku otsalamppu jos sattuu valo sippaamaan.

  18. #12108
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Noitakin on kokeiltu jo yli 10 vuotta sitten.
    Tiedä sitten kuinka hyvä ratkaisu tuollainen on ollut. Tuskin kovin hyvä.

  19. #12109
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tiedä sitten kuinka hyvä ratkaisu tuollainen on ollut. Tuskin kovin hyvä.
    Mulla oli siihen geneeriseen kiinavaloon aikoinaan tuollainen hajottava linssi. Ei sitä liimattu siihen vaan vaihdettiin alkuperäisen kirkkaan linssin tilalle. Kyllä se sitä paransi, mutta ei sitä liikenteessä viittinyt käyttää siltikään.

  20. #12110
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Avaruuden pääkaupunki
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Paljonkos sulla on kokemusta noista valoista maastossa?
    Todella vähän eli noin 60 vuoden ajalta ja aikoinaan paras valaisin oli litteä taskulamppu kädessä tai hehkulamppuvalaisin ja dynamo hinkkaamassa etukumia.

    Ajan enimmäkseen maanteillä, pyöräteillä, hyvillä ja huonoilla sorateillä, hyvillä maastoreiteillä. 'Jos metsään haluan mennä nyt niin todella yllätyn'

    Maastoon sopii tosiaan: otsalamppu ja sellainen stongavalo jolla näkee hyvin. Tuo saksan standardi jota emme noudata Suomessa soveltuu ja suunniteltu tosiaan maantie sekä kelviajajille enkä väitä ettei olisi käypäinen metsäpoluillekkin.

    Metsässä tarvitaan paljon valoa myös ylöspäin ja sen hirmuvalaisimenhan saa sammutettua jos ei saa säädettyä alaspäin kun tullaan pyörä ja maantielle.

    En kuitenkaan pidä jalankulkijoiden häikäistymistä niin suurena pelon tai tuskaisuuden aiheena että sen vuoksi kannattaa murehtia tai menettää itseltään hyvän valaistuksen ja näkyvyyden myös muille kulkijoille.
    Tätä mieltä lienee ollut myös Suomalainen aika järkevä lainlaatijakin.
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

  21. #12111
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka H Katso viesti
    En kuitenkaan pidä jalankulkijoiden häikäistymistä niin suurena pelon tai tuskaisuuden aiheena että sen vuoksi kannattaa murehtia tai menettää itseltään hyvän valaistuksen ja näkyvyyden myös muille kulkijoille.
    No itse valaistuin, kun kiinanihmelampun kanssa vastaantuleva rekka - ei siis jalankulkija - pysähtyi maalaistiellä minun takiani, kun ei arvatenkaan erottanut, kummassa tien laidassa - vai jopa keskellä sitä - kuljinkaan
    Pyöräily on kivaa!

  22. #12112
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53

    Syksy tulee, valoa!

    Kokeillaas saako täältä naljailun seasta myös vastauksia.
    Valotehoa on nyt eteen ja taakse kiinteäkiinnitteisinä ja haussa olisi laajakeilainen kypärävalo. Ei tarvitse olla mikään ’nightbreaker’ vaan tankovaloa täydentävä.
    - Mieluiten setuppi jossa irrallinen ladattava akku joka ylettyy reppuun asti, sellainen kuitenkin aina on selässä.
    - Kiinnitys kypärän etuosaan, ei päälle koska se on ottanut kypäristä päätellen osumaa ilmankin lisäosia
    - Laaja keila
    - Helposti hanskoillakin löytyvä on/off kytkin
    - Ei tarvitse olla mitään konfiguroitavia asetuksia, tarkoitus on käyttää vain metsässä ”täydellä teholla”, muualla vain sen kirotun saksalaisen standardin mukaan muita häikäisemättä.
    - Toiminta-aika luokkaa pari tuntia

    - Ei mitään Lupinen hintaluokkaa, 2/3 saa siltä brändiltä riittää kunnes toisin todistetaan.
    - Ei myöskään mitään 15€ wish-tavaraa, mistään DYI-hommista puhumattakaan.

    Olen näitä keskusteluja kyllä kahlannut ja offtopikin seasta ihan hyviä mielipiteitäkin saanut. Vaihtoehtoja on tuhottomasti ja silti tuntuu olevan mahdotonta löytää sopivaa näillä kriteereillä.

    Saa olla myös erimieltä jostain kohdista jos on jotain kättä pidempää perusteeksi. Tattista!

  23. #12113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    No itse valaistuin, kun kiinanihmelampun kanssa vastaantuleva rekka - ei siis jalankulkija - pysähtyi maalaistiellä minun takiani, kun ei arvatenkaan erottanut, kummassa tien laidassa - vai jopa keskellä sitä - kuljinkaan
    Tämä. Olen kuullut vastaavan kommentin maitoauton kuljettajalta, kuulemma kaikkien muiden kans tulee pimeällä taipaleella toimeen paitsi joidenkin pyöräilijöiden.

  24. #12114
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Peeke Katso viesti
    tarkoitus on käyttää vain metsässä ”täydellä teholla”, muualla vain sen kirotun saksalaisen standardin mukaan muita häikäisemättä.
    Kypärävalo ei voi olla StVZOn mukainen...

    Speksit täyttäviä valoja löytyisi juurikin Lupinelta, mutta ei väkisin.

  25. #12115
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kypärävalo ei voi olla StVZOn mukainen...

    Speksit täyttäviä valoja löytyisi juurikin Lupinelta, mutta ei väkisin.
    Njoo sori, olipa epäselvästi muotoiltu lause. Eli tankovalo on jo StVZO:n mukainen joka onkin tarkoitus olla ainoa valolähde metsän ulkopuolella. Siksi hattuvaloon ei ihmeempiä kaivata kuin vähän täydennystä.

    Tiedän kyllä että Lupinella löytyy, siksi sen tuohon kirjoitinkin. Ei kantti kestä enää kolmatta Lupinea samaan palkkanauhaan ja silti metsään halua olisi mennä nyt. Siksi mielummin kypärävaloon satanen kuin kolme, neljästä-viidestä puhumattakaan.

  26. #12116
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Nitecore HC60 on itselläni toiminut kypärässä erinomaisesti, nimenomaan kypärän etuosassa. Jos haluaa, niin taskuun vielä vara-akku, niin valoa riittää kauan. Hintalaatusuhteeltaan lyömätön, kun joskus sen 25€ black friday-hintaan hankin.

    Kaverina sillä on Nitecoren BR35, jonka myös hankin BF-tarjouksesta reippaalla 70 eurolla. Tuossa lyhdyssä fiksua on kaksi eri ledia kaukosäädöllä. Maastosta kelville tullessa vaihtaa pikkuvalolle, niin eipä häikäise. Nuo nitecoret alle satkulla hankittuna olivat minusta oivallinen kauppa ja kombo.

    Nyt olisi tarkoitus kiinnittää sähköpyörään Lezynen 1000lm valo ja testata, miten pärjää Nitecoren otsalampun kanssa. Eiköhän silläkin pärjää.

  27. #12117
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53

    Syksy tulee, valoa!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattix Katso viesti
    Nitecore HC60 on itselläni toiminut kypärässä erinomaisesti, nimenomaan kypärän etuosassa. Jos haluaa, niin taskuun vielä vara-akku, niin valoa riittää kauan. Hintalaatusuhteeltaan lyömätön, kun joskus sen 25€ black friday-hintaan hankin.
    Tuossa taitaa ainoa kiinnitysmahdollisuus olla tuo otsapanta? Olisin toivonut vähän sofistikoidumpaa tapaa kiinnitykseen. Sen sijaan että on keveyttä pienellä akulla haettu niin kaipaan itse mallia jossa pääsee sen pari tuntia täydellä teholla ja voi heittää akkuosan reppuun. Tuossa luvataan täydellä teholla 45min joka tietysti tarkoittaa sitten esim viileämmässä kelissä vielä lyhyempää aikaa ja itselleni metsässä akkujen vaihtelu ei ole listan kärjessä

    Mutta kiitos kuitenkin, perehdyn vähän lisää muuten noihin valostoren valikoimiin.

    Tangossa minullakin on jo valo jossa pitkät ja lyhyet napin takana, se tuntuu olevan aika ehdoton varuste.

  28. #12118
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Nitecoren ongelma on puuttuva kaukosäädin, joka ainakin täällä Kehä III:n sisäpuolella on aika pakollinen, kun reitit risteää koko ajan kelvien ja ulkoilureittien kanssa.

  29. #12119
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    ^ Ei ole kypärävaloista mitää kokemuksia mutta miten noissa on kaukosäädin toteutettu? Ihan erillinen langaton mokkula tankoon kiinnitettynä vai miten? En osannut edes ajatella tuollaista varustetta, kuvittelin että iso nappula kypärässä riittäisi.

  30. #12120
    Kun ajaa metsäreitiltä kelville eikä saa sillä samalla sekunnilla kättä irti ohjaustangosta niin vaarana on että vastaantulija sokaistuu ikihyviksi. Sen takia pitää olla kaukosäädin. Puhutaan kuiten pitkästä käden liikeradasta tangolta kypärään. Näin on markkinamiehet sanoneet ja se on tarpeellista.

    Oho tulipa provosoiva ja kärjistetty kommentti. Ehkä sitten kehä III sisällä nämä kaukosäätimet on tarpeellisia, muualla Suomessa ei. Iso nappi kypärälampussa löytyy helposti vaikka talvirukkaset kädessä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •