ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 177 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5281
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ihan per@#%stä oli saada nousemaan toi normi versiokin 40mm gravelking sk:sta. Sen kyljet on kuin auton renkaassa. Ilman sielua ja huoltoaseman kompuralla poksahti paikalleen. Samoille kehille on noussut useamman muun merkin nakit ihan lattiapumpulla.
    Omassa tapauksessa sain lattiapumpulla vanteille sielu irti ja litkua sisällä. Ihan helppoa tosiaan ei ollut ja voi olla että tietyillä vanteilla tarvii kompuraa. Ei no kyljet tunttu mitenkään erityisen tukevilta, itse toki tulen tuoreena käyräsarvistina maastopyöräilystä.

  2. #5282
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ihan per@#%stä oli saada nousemaan toi normi versiokin 40mm gravelking sk:sta. Sen kyljet on kuin auton renkaassa. Ilman sielua ja huoltoaseman kompuralla poksahti paikalleen. Samoille kehille on noussut useamman muun merkin nakit ihan lattiapumpulla.
    Eipä kyllä ollu. Napsahti lattiapumpulla aivan nätisti ja helposti.

  3. #5283
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Mulla oli 40 mm GK SS aivan liian löysä vanteelle, ilma pakeni kaikkialta eikä noussut napsauttimellakaan. Vasta toinen kerros teippiä auttoi. Ilmeisesti yleinen ongelma GK:n kanssa.

    Noista liimajämistä vanteella, jostain halvasta teipistä jäi tahmainen kerros vanteelle ja koska sen poistaminen osoittautui aivan liian työlääksi, vedin vain uuden teipin päälle. Järkeilin että samaa liimaahan siinä on. Hyvin on toiminut nyt pari vuotta.

  4. #5284
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Olettekos GK-taistelijat mälvänneet, eli tässä tapauksessa tarkoittaa reunavajjerin nostamista hyllyä kohti käsin tai rengasraudalla, ensin rengasta vanteella ennen pumppausta? Vai suoraa pumppua perään, kun rengas on ujutettu vanteelle? Ei näin. Totta kai ilma karkaa, jos rengas on keskiurassaan ja on suhteessa paljon isompi halkaisijaltaan kuin vanne keskiurastaan. Tarkoitus on saada suhdeluku mahdollisimman lähelle ykköstä, joko käsin nostamalla tai työkalulla.
    Tässä esimerkki rengasmuovilla, 4:00–>:

    https://youtu.be/tE3h4nmDdOo

    Onnistuu myös käsin nostella rengasta kohti hyllyä. Ei ole yksikään rengas vielä jäänyt nostamatta ihan lattiapumpulla.

  5. #5285
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Gravelkingeistä kokemusta kahdesta parista(43ss ja 43sk), helpoin tubeless kaikista kumeista mitä olen koskaan laittanut.

  6. #5286
    Gravelking 38 sliksi, 43SK ja 27,5x2,1 kaikki pompanneet vanteelle kompuralla ihan kertaposauksella ja pitäneet ilmaa ilman litkujakin ihan laakista.

  7. #5287
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minä pistin uuden Rekon Racen DT kiekolle kanssa lattiapumpulla ilman mitään taikoja. Kerrasta nousi ja ihan suoraan. Mutta paineita ei pitänyt ilman litkuja, 100 ml Stania kun lisäsin niin alkoi paineetkin pysyä.

    Eli olen siis väärässä topicissa nyt.

  8. #5288
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Mäkin haluan vaan sanoa, ette mulla koskaan ole mitään ongelmia. Joskus on meinannut. Tubeless est. 2007.


  9. #5289
    F. Kotlerburg Guest
    Onhan tuo selvä ongelma. Oma Rekon Race piti hyvin paineet ilman litkujakin. EXO-kylkinen.

  10. #5290
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Mulla oli 40 mm GK SS aivan liian löysä vanteelle, ilma pakeni kaikkialta eikä noussut napsauttimellakaan. Vasta toinen kerros teippiä auttoi. Ilmeisesti yleinen ongelma GK:n kanssa.
    No just näin...löysä oli vanteelle ja ainakin misukan tubeles kumeihin verattuna ton kyljen paksuus ja jäykkyys on mielestäni lähempänä auton rengasta kuin polkupyörän.

    Mutta eipä siinä mitään, kunhan sai vaan nostettua vanteelle, niin on pysynyt kumi paikallaan ja ilmat sisällä

  11. #5291
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Olettekos GK-taistelijat mälvänneet, eli tässä tapauksessa tarkoittaa reunavajjerin nostamista hyllyä kohti käsin tai rengasraudalla, ensin rengasta vanteella ennen pumppausta? Vai suoraa pumppua perään, kun rengas on ujutettu vanteelle? Ei näin. Totta kai ilma karkaa, jos rengas on keskiurassaan ja on suhteessa paljon isompi halkaisijaltaan kuin vanne keskiurastaan. Tarkoitus on saada suhdeluku mahdollisimman lähelle ykköstä, joko käsin nostamalla tai työkalulla.
    Tässä esimerkki rengasmuovilla, 4:00–>:

    https://youtu.be/tE3h4nmDdOo

    Onnistuu myös käsin nostella rengasta kohti hyllyä. Ei ole yksikään rengas vielä jäänyt nostamatta ihan lattiapumpulla.
    Joo, kyllä sitä tuollakin taktiikalla kokeiltiin, eikä puhettakaan jalkapumpulla. Kumin asettelu paikalleen + kompura toimi hyvin.

    Voi olla että pumppasin väärin, tai en muuten vaan osaa. Mutta hankalimmasta päästä noi oli asentaa mitä omalle kohdalle on osunut.

  12. #5292
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Tässä esimerkki rengasmuovilla, 4:00–>:

    https://youtu.be/tE3h4nmDdOo
    Kiitos tästä! Useimmiten nousee boosterilla sen kummemmin mälväämättä kun huolehtii venttiilin kohdan kuntoon, mutta viime aikoina olen suosiolla nostanut aina ensin sisurilla toisen puolen. Käsin nostamiseen ei ole ollut tekniikka hallussa, mutta tämä näyttää sen verran näppärältä että kokeiluun menee seuraavalla kerralla. Aina mukavampi jos ei tarvitse venttiiliä irroitella turhaan.

  13. #5293
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    44
    Mikähän siinä on kun tubelessit ei tahdo tiivistyä? Laitoin Zipp 303 S-vanteet (tubeless ready) ja niiden päälle Michelin Power Road TLR 32-leveät kumit. Litkuksi pari vuotta ulkovarastossa ollut Bontrager TLR. Laitoin ensin 30 ml ainetta ja vatkasin tietty purkkia hurjasti ennen laittoa. Hileitäkin meni siihen lääkeruiskuun jolla sen litkun truuttasin sisään. Muutaman lenkin ajoin ja huomasin, että kumit tyhjenee aina vuorokaudessa melkein tyhjiksi. Laitoin reilu 20 ml lisää litkua sisään ja tuntuu siltä, että vähän tiivistyi. Eilen laitoin ennen iltalenkkiä noin 60 psi paineet ja hetki sitten paineet olivat 40 psi luokkaa.

    Tutkailin vuotoja upottamalla veden alle ja opin, että korkea kiekko on pirun vaikea saada tyhjäksi kun se on täynnä vettä. Samalla huomasin, että vuodot ovat nimenomaan renkaan kyljistä eivätkä esimerkiksi venttiilistä tai vanteen/renkaan välistä tai pinnan rei'ästä. Saippuavesi kertoi samaa tarinaa.

  14. #5294
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Olettekos GK-taistelijat mälvänneet, eli tässä tapauksessa tarkoittaa reunavajjerin nostamista hyllyä kohti käsin tai rengasraudalla, ensin rengasta vanteella ennen pumppausta? Vai suoraa pumppua perään, kun rengas on ujutettu vanteelle? Ei näin. Totta kai ilma karkaa, jos rengas on keskiurassaan ja on suhteessa paljon isompi halkaisijaltaan kuin vanne keskiurastaan. Tarkoitus on saada suhdeluku mahdollisimman lähelle ykköstä, joko käsin nostamalla tai työkalulla.
    Tässä esimerkki rengasmuovilla, 4:00–>:

    https://youtu.be/tE3h4nmDdOo

    Onnistuu myös käsin nostella rengasta kohti hyllyä. Ei ole yksikään rengas vielä jäänyt nostamatta ihan lattiapumpulla.
    Ei mitään taikatemppuja tai edes litkua tarvinnu DT 1900/1700 sarjan vanteilla ja maxxis/vittoria/continental maastokumeilla. Ihan kuivana noussut urasta vanteelle ja pitänyt ilmaa lattiapumpulla.

    Mutta hyvä vinkki tosta videosta nyt kun tullut vaikeampia tapauksia vastaan.

  15. #5295
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Mikähän siinä on kun tubelessit ei tahdo tiivistyä? Laitoin Zipp 303 S-vanteet (tubeless ready) ja niiden päälle Michelin Power Road TLR 32-leveät kumit.
    Palauta kumit tai kokeile caffe lateksia.

  16. #5296
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Mikähän siinä on kun tubelessit ei tahdo tiivistyä? Laitoin Zipp 303 S-vanteet (tubeless ready) ja niiden päälle Michelin Power Road TLR 32-leveät kumit.
    Palauta kumit tai kokeile caffe lateksia.
    Kiitti vinkistä! Eilen pumppasin takarenkaan 60 psi, tippunu vuorokaudessa 40 psi. Eturengas 55 psi -> 50 psi. Kyllä ne näköjään pikkuhiljaa on parantuneet. Mulla oli aiemminkin jotain ihmetystä ton Bontragerin litkun kanssa. Stanista paremmat kokemukset. Täytyypä testata toi Caffelateks

  17. #5297
    Ei sinänsä ongelmiin liity tiiveyden puolesta... Mutta miten hitossa nuo takarenkaan roiskimat Caffelatexit saa irti rungosta?
    Jäivät tietysti runkoon pahimpien helteiden ajaksi ja nyt tuntuu, että eivät lähtisi millään hiekkapuhallusta kevyemmällä metodilla...
    Tosi nättejä valkoisessa rungossa

  18. #5298
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    Ei sinänsä ongelmiin liity tiiveyden puolesta... Mutta miten hitossa nuo takarenkaan roiskimat Caffelatexit saa irti rungosta?
    Jäivät tietysti runkoon pahimpien helteiden ajaksi ja nyt tuntuu, että eivät lähtisi millään hiekkapuhallusta kevyemmällä metodilla...
    Tosi nättejä valkoisessa rungossa
    https://www.effettomariposa.eu/produ...-latex-remover

    Olisko tolla?

  19. #5299
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eraseri Katso viesti
    ...
    Tutkailin vuotoja upottamalla veden alle ja opin, että korkea kiekko on pirun vaikea saada tyhjäksi kun se on täynnä vettä. Samalla huomasin, että vuodot ovat nimenomaan renkaan kyljistä eivätkä esimerkiksi venttiilistä tai vanteen/renkaan välistä tai pinnan rei'ästä. Saippuavesi kertoi samaa tarinaa.
    Ja olet pyöritellyt kiekkoa kyljellään, että rengas kastuu kauttaaltaan sisältä litkusta ja että rengas hikoilee tiivistysnestettä kyljistä?

    Mulla oli tuossa juuri yksi kyljestä joistakin kohdista vuotava uusi rengas, joka vaati päivän pidon kyljellään ja aika-ajoin pienet kallistelut. Nyt pitää.

  20. #5300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Kappas perkule! Ei tullut mieleenkään noin itsestäänselvästä paikasta etsiä, kuin litkun valmistajalta....
    Täytyy hommata ja kokeilla.

  21. #5301
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Contsun KisaKunkku RS:na pitää kohtuu hyvin laakista Stanin race litkuilla. Pikkusen vuotelee, ehkä parin päivän välein saisi pumppailla. Mutta tarkistan paineet kuitenkin ennen lenkkiä, joten ongelmaa ei käytännössä ole. Ei siis kuulu tähän ketjuun, mutta laitoinpa kuitenkin.

  22. #5302
    Nyt täälläkin tubeless-haasteita. Takarenkaassa (30mm Vittoria Corsa Control) ilmeni slow leak tien päällä. Alkuun ajattelin, että teippi pettänyt, kun litkua ei tihkunut pihalle mistään. Himaan päästyäni nappasin ihan sormilla kulutuspinnasta törröttäneen pienehkön kivensirun. Ilma suhisee hiljalleen pihalle reiästä. Tubeless-asennus tehty vastikään kunnolla ja renkaassa solisee Caffelatex ihan selvästi. CL:kin vastikään hankittua. Holesta ei tule tippakaan litkua pihalle. Ei edes kun reikä on "alassuin". Rengas tyhjenee kokonaan melko nopeasti. Ennen takaisukua setupilla ajeltu jokunen sata huoletonta kilsaa.

  23. #5303
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    ^Eikö siihen reikään voi laittaa paikkaa?

  24. #5304
    ^Voi, tai vaikka heittää sisurin sisään ja unohtaa koko jutun. Tietysti sitä ennen kiinnostaisi tietää, miksi tubeless-systeemi ei toimi kuten pitää.

  25. #5305
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ettei vaan tulisi jostain muualta ilmat pois tai litkua ei ole reiän kohdalla.
    Ota renkaan reuna pois vanteelta ja kato onko litkua sisällä.

  26. #5306
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Mä tarkistaisin vesiastiassa/lätäkössä/järvessä/meressä mistä kuplii.


  27. #5307
    Litku solisee selvästi rengasta pyörittäessä/ravistaessa. Tuskin litku on huomaamatta vanteenkaan sisään päätynyt. Litkut lyöty sisään ja rengas vaihdettu uutena alle heinäkuun puolivälissä. Ilman pakenemisen kyseisen reiän kautta kuulee ihan korvalla jos taustamelua ei ole. Näillä eväillä luulisi, että litkua päätyisi myös renkaan ulkopinnalle asti etenkin kun reiän kääntää maata vasten minne litkunkin luulisi luonnostaan valuvan.

  28. #5308
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Eikö se Caffelatex ole juurikin hyvä kalvon tekijä harvakylkisiin renkaisiin, mutta huono reikien paikkaaja? Ja Stanin Race on sitten esimerkki päinvastoin toimivasta litkusta.

  29. #5309
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Contsun KisaKunkku RS:na pitää kohtuu hyvin laakista Stanin race litkuilla. Pikkusen vuotelee, ehkä parin päivän välein saisi pumppailla. Mutta tarkistan paineet kuitenkin ennen lenkkiä, joten ongelmaa ei käytännössä ole. Ei siis kuulu tähän ketjuun, mutta laitoinpa kuitenkin.
    Näissä on suuria yksilökohtaisia eroja, itsellä toinen rengas kupli kyljestä selvästi enemmän ja joka päivä sai pumppailla. Kumpikaan rengas ei tiivistynyt vaikka monta viikkoa yritti, aina vaan karkasi paineet kyljistä. Litkuna Stanin perustavara. Tilalle vaihdettu hieman painavampi ProTection-versio ei taas vuoda yhtään, tubeless-ready kun on. Ajotuntumassa en ainakaan itse huomaa mitään eroa.

  30. #5310
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Litku solisee selvästi rengasta pyörittäessä/ravistaessa. Tuskin litku on huomaamatta vanteenkaan sisään päätynyt. Litkut lyöty sisään ja rengas vaihdettu uutena alle heinäkuun puolivälissä. Ilman pakenemisen kyseisen reiän kautta kuulee ihan korvalla jos taustamelua ei ole. Näillä eväillä luulisi, että litkua päätyisi myös renkaan ulkopinnalle asti etenkin kun reiän kääntää maata vasten minne litkunkin luulisi luonnostaan valuvan.
    Stanilla ja Orangella litku toimii kyllä juuri noin. Vaihda litkua, jos se auttaa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •