ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 43 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. #1261
    Kiitos kommenteistanne. Lezyne menee hankintaan.

  2. #1262
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Huoh. Töistä lähtiessä pukkasi koodin E010. Ihan ilman avustusta oli tarkotus mennä kotiin asti mutta jo illman avustusta pukkasi E010:n. Kotona käytin akun irti ja napoihin hieman contact protectia, toimi varmaan 3-400m ja heti tuli koodi takasin, toimi tosin tuon aikaa ihan ok.

    Lähtee sykkeli takuukorjaukseen.

  3. #1263
    Onks kellään tietoo rullaako toi spectral ilman akkua ihan normaalisti eli voiko akun heivata parkissa pois kokonaan ilman että vaikuttaa tuon hiilikuiturungon jäykkyyteen vai toimii akku edes rungon vahvistuksena?

  4. #1264
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi78 Katso viesti
    Onks kellään tietoo rullaako toi spectral ilman akkua ihan normaalisti eli voiko akun heivata parkissa pois kokonaan ilman että vaikuttaa tuon hiilikuiturungon jäykkyyteen vai toimii akku edes rungon vahvistuksena?
    Eikös se akku kotelo täyty kaikesta maasta lentävästä roinasta, jos ei akku ole paikoillaan, joten ei kuulosta hyvältä idealta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #1265
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Itekki vähä mitettiny tätä, akku kuitenkin kiinni ylä ja alapäästä ja ne kiinnityspisteet taas rungossa kiinni. Suojanhan saa pysymään paikallaan vaikka parilla velcro hook on loopilla, mutta ei se täysi tiivis ole ja kuraa lentää herkästi etenkin akun liittimiin, jotka on akku kiinni ollessaan suojassa akun tiivisteiden takana.

  6. #1266
    Juu pitää siihen laittaa väliaikainen suoja jos nyt sillein päättäis ajella..

  7. #1267
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Väittäisin, että akku ei voi olla osa kantavaa rakennetta. Vaikka akku on kiinni molemmista päistään rungossa, niin silti se on ns. "kelluva" asennus. Shimanon integroidut akut eivät lukitse viistoputken pituussuuntaista liikettä, vaan runko pääsisi "haukottelemaan" akkukotelon kohdalta, jos se ei olisi tarpeeksi jäykkä. Mielestäni voit huoletta ajella ilman akkua, kunhan varmistat tosiaan, ettei kura ja lika pääse liittimiin ja lukkomekanismiin.

  8. #1268
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Väittäisin, että akku ei voi olla osa kantavaa rakennetta. Vaikka akku on kiinni molemmista päistään rungossa, niin silti se on ns. "kelluva" asennus. Shimanon integroidut akut eivät lukitse viistoputken pituussuuntaista liikettä, vaan runko pääsisi "haukottelemaan" akkukotelon kohdalta, jos se ei olisi tarpeeksi jäykkä. Mielestäni voit huoletta ajella ilman akkua, kunhan varmistat tosiaan, ettei kura ja lika pääse liittimiin ja lukkomekanismiin.
    Näin se todennäköisimmin on.

  9. #1269
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Huoh. Töistä lähtiessä pukkasi koodin E010. Ihan ilman avustusta oli tarkotus mennä kotiin asti mutta jo illman avustusta pukkasi E010:n. Kotona käytin akun irti ja napoihin hieman contact protectia, toimi varmaan 3-400m ja heti tuli koodi takasin, toimi tosin tuon aikaa ihan ok.

    Lähtee sykkeli takuukorjaukseen.
    Itse itseäni lainaten. Moottori on juuri vaihdettavana (tulee siis uusi moottori) ja vissiin tällä viikolla voisi saada pyörän jo takaisin. Hienostihan tämä takuuhomma menee Canyonin osalta.

  10. #1270
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Saman koodin takia omastakin meni motti vaihtoon. Hyvin sujui takuutyöt Haagan huollossa.

  11. #1271
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Sama minulla, moottori meni vaihtoon. Vika tosin jatkuu, etenkin pienen seisonnan jälkeen saa käynnistellä montakin kertaa ennen kuin menee tyon E010 ohi. Joskus tulee metsässäkin, jolloin saa varautua 20 minuutin taukoon jonka aikana saa kokeilla napin painamista.

  12. #1272
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Onkohan tämä jonkinasteinen tyyppivika kun jo useammalla tässäkin on tuota E010 vikaa. Mites Kuminauha ja harald, oliko teillä etuben error lokissa E01020?

    Eihän tuo nyt oikein ole että joutuu käynnistelemään useita kertoja. Paljonko herroilla on kilometreja uusilla moottoreilla?

  13. #1273
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Ei ollut lokeissa mitään. Minulla on uudella nyt joku 1800 km.

  14. #1274
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Sama minulla, moottori meni vaihtoon. Vika tosin jatkuu, etenkin pienen seisonnan jälkeen saa käynnistellä montakin kertaa ennen kuin menee tyon E010 ohi. Joskus tulee metsässäkin, jolloin saa varautua 20 minuutin taukoon jonka aikana saa kokeilla napin painamista.

    Oletko kokeillut irroittaa akkua?

    Eräällä tutulla on (tai taitaa olla kahdellakin) ongelmaa hussen ja EP8 kanssa. Niistä häviää sähköt lennossa ja tuo toipuu kun akun ottaa irti. Pyöriin on rakennettu suojamekanismeja ettei huono liitos polta mitään. Mulla oli spessussa akunpiuha joskus huonosti kiinni niin tuo vaan aiheutti sen että sähköt katkesi mutta meno jatkui sitten automaattisesti muutaman sekunnin päästä. Voiko shimano olla rakennettu niin että turvamekanismi estää uudelleen käynnistymisen jos liitos on ollut huono?

    Jammulla oli joskus myös vastaavaa ongelmaa ja siinä syy oli huono kontakti akun ja sen liittimen välillä. Sen verran vilkaisin tuota tutun hussea että jotain möhnää tuolla liitoksessa oli. Aivan kuin liitos olisi elänyt ja siitä tullut jotain irtonaista pikkuhitua liitokseen.

  15. #1275
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Itseasiassa husse taisi tulla kuntoon. Ratkaisu oli samanmoinen kuin Giantin pyörissä jossa kontakti oli heikko. Akun liitoksen väliin spaceri jolla nastat ottaa hiukan paremmin kiinni.
    https://www.emtbforums.com/community...131-pdf.13868/

    Toki en sano että kyseessä olisi juuri sama vika...

  16. #1276
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Oletko kokeillut irroittaa akkua?
    On kokeiltu irrottaa akku, toisella akulla, kolmannella akulla, säädetty akun kelkka, kuivateltu liittimiä ja rasvattu valkosilikoonilla jne jne. Moottori vaihdettu.

    Arvaan että johtosarjassa on jotain, mutta tätä tapahtuu niin harvoin että vaikea on saada vika päälle kun se on pajassa. Onneksi tein valituksen tästä aikaisemmin, ja case on auki myyjällä edelleen. Pitää varmaan viedä pyörä sinne niin saavat vaihtaa johtosarjan.

    Kosteus näyttä olevan jossain roolissa tämän tapahtuessa.

  17. #1277
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    On kokeiltu irrottaa akku, toisella akulla, kolmannella akulla, säädetty akun kelkka, kuivateltu liittimiä ja rasvattu valkosilikoonilla jne jne. Moottori vaihdettu.

    Arvaan että johtosarjassa on jotain, mutta tätä tapahtuu niin harvoin että vaikea on saada vika päälle kun se on pajassa. Onneksi tein valituksen tästä aikaisemmin, ja case on auki myyjällä edelleen. Pitää varmaan viedä pyörä sinne niin saavat vaihtaa johtosarjan.

    Kosteus näyttä olevan jossain roolissa tämän tapahtuessa.
    No tuohon liittyy myös yksi juttu ainakin husseissa. Latausportin kotelo ei ole mitenkään järin häävisti suojattu ja se uittaa tuolta myös kosteutta sisään. Spessussa tuo on sen verran herkkä että jo sormilla koskemalla akun kontakteihin alkaa valot vilkkumaan. Husseissa tuota tiivistellään jälkikäteen silikonilla. Ja huollossa nuo pyörät eivät ole tulleet kuntoon.... Kaverille ehdotin että latailee akkua irtaallaan hetken ja teippaa latausportin kokonaan umpeen hetkeksi jotta voi poissulkea kosteudesta johtuvat ongelma latausportissa.

  18. #1278
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    No tuohon liittyy myös yksi juttu ainakin husseissa. Latausportin kotelo ei ole mitenkään järin häävisti suojattu ja se uittaa tuolta myös kosteutta sisään. Spessussa tuo on sen verran herkkä että jo sormilla koskemalla akun kontakteihin alkaa valot vilkkumaan. Husseissa tuota tiivistellään jälkikäteen silikonilla. Ja huollossa nuo pyörät eivät ole tulleet kuntoon.... Kaverille ehdotin että latailee akkua irtaallaan hetken ja teippaa latausportin kokonaan umpeen hetkeksi jotta voi poissulkea kosteudesta johtuvat ongelma latausportissa.
    Hyvä vinkki. Tuo latausportin suojaus on Canyonissakin melko lelu, sinne takuulla pääsee kosteutta ja vettäkin. Voisi oman portin holvata tommosella sähkövehkeisiin käytetyllä vaseliinilla, kunhan tuon pyörän saan takaisin.

  19. #1279
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Onkohan tämä jonkinasteinen tyyppivika kun jo useammalla tässäkin on tuota E010 vikaa. Mites Kuminauha ja harald, oliko teillä etuben error lokissa E01020?

    Eihän tuo nyt oikein ole että joutuu käynnistelemään useita kertoja. Paljonko herroilla on kilometreja uusilla moottoreilla?
    Joo sama 01020. Sen jälkeen noin 700 kilometriä ilman mitään ongelmia. Oma ongelma ilmaantu tokalla ajolla, eikä sen ilmaantumisen jälkeen herännyt ollenkaan henkiin, ehkä joskus anto pari metriä ajaa ennenku taas simahti tolla näyttöön tulevalla E010 koodilla ja sit etubessa tarkemmin E01020. Ei siis ollu kertaakaan vielä ladattu. Koitin iroittaa akkua, tarkistin littimet kaikkialla, ei mitään näkyvää probleemaa missään. Myös USB liitin ei toiminut ennen motin vaihtoa. Siellä huollossa sanottiin että tehtaalla on vähän huolimattomasti asennettuja johtoja tullut vastaan. En tosin tiedä mikä oli tarkalleen vikana, koska toi E01020 viittaa sensorivikaan, ei tosin kerro mikä sensori on kyseessä. Diagnostiikat lähetettiin shimanolle, jolta motin vaihtokäsky tuli. Ei varmaan nekää kertonut huollolle miksi.

  20. #1280
    Mikäs on nyt omistajien mielipide, kannattaako uutta Spectralnia harkita? Uskaltaako näitä jättää lataukseen muutamaksi päiväksi kerrostalon autotalliin?

    Luotettavuus tärkeää kun huoltoon pari tuntia matkaa ja itse en ala korjaamaan..

  21. #1281
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    En jättäisi mitään sähköpyörämerkkiä / tekniikan valmistajaa laturiin kahdeksi päiväksi. Akku on helppo ladata irrallaan ~25€ shimanon adapterilla.

  22. #1282
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    En jättäisi mitään sähköpyörämerkkiä / tekniikan valmistajaa laturiin kahdeksi päiväksi. Akku on helppo ladata irrallaan ~25€ shimanon adapterilla.
    Spessun voi jättää. Jos haluaa. Itse en jätä.

    https://www.emtbforums.com/community...16/#post-62824

  23. #1283
    Itse pidän fillaria tallissa piuhan päässä akku paikoillaan, mutta laitoin väliin tuollaisen Airamin 1-5 h lyhytaika-ajastimen. Riskit poistunevat, kun virransyöttö katkeaa?

  24. #1284
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza82 Katso viesti
    Itse pidän fillaria tallissa piuhan päässä akku paikoillaan, mutta laitoin väliin tuollaisen Airamin 1-5 h lyhytaika-ajastimen. Riskit poistunevat, kun virransyöttö katkeaa?
    Ainakin laskevat, toki varattu akku on aina "vaarallisempi" kuin lataamaton. Litium akku säilyy parhaiten osittain ladattuna ja siksi itsekin jätän akun usein lataamatta aivan täyteen jos seuraavaa lenkkiä ei ole heti näköpiirissä. Tämä hoituu myös etäohjatulla pistorasilla jonka saa kännystä päälle.

  25. #1285
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Canyonin sivuille on näköjään ilmestynyt laakerisarja linkustoon ja muutakin kiinitystavaraa runkoon. Ostin varastoon odottamaan jos joskus tarvii vaihtaa.

    https://www.canyon.com/fi-fi/gear/bi.../10007506.html

  26. #1286
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Ja Spectral pelaa , moottori on siis vaihdettu ja hauskanpito jatkuu. Oli kieltämättä mukavuusaste näreikössä hieman suurempi kuin mitä tässä välissä tuli manuaaliläskillä veivattua. On tämä täysjousto metässä mahtava peli, takapää nielee lähes kaikki montut ja juurakot. Yllätys kuitenkin oli kuinka kevyt Farley on menemään vs tämä täysjousto: Ilman avustusta sähkötäpäri on hitaampi jos ihan kelviä runtataan menemään. Toisin väitin aikaisemmin mutta energiaa menee tuohon jousituksen vellomiseen yllättävän paljon.

    Tänään palttiarallaa 33km töihin josta 25km näreikössä, oli kyllä hauskaa. Ecolla on avustustaso juuri sopiva ja sykkeet pysyy enempi aisoissa, tulee ilman avustusta sitten vähän liikaa rasitusta kun tuota pk lenkkiäkin pitäisi ajella.

  27. #1287
    Noviisina lajin pariin siirtymässä ja olisi tarkoitus hommata ensimmäinen sähkö mankeli. Spectralon cf 7 ja Giantin välillä olen arponut, mutta onko tämä parempi ostos? ????

    Tarve vasta ensi kesäksi saada pyörä, niin tuleeko näistä talven aikana mahdollisesti uusi malli? Jos tulee niin milloin ja onko siitä ennakko tietoa jo tarjolla?

    Kokoa mietin, 175cm varsi ja 76cm koipi. Nettisivu tarjoaa ässää, mutta ämmä kokoisella olen ajellut ja todennut sopivaksi muissa merkeissä mitä kesän aikana vuokra pyöriä ajanut?

  28. #1288
    Piti tulla taloon työsuhdepyöränä Canyon Spectral ON CF6, mutta talon politiikka sallii maksimissaan 4872e arvoisen pyörän. Jäi nyt sitten 87€ kiinni, ettei tule Canyonia talliin. Ymmärrän kyllä markkinatilanteen, mutta hieman ihmettelen ettei Canyon ole kiinnostunut antamaan 87€ alennusta, jotta olisin ottanut Canyonilta pyörän. Täytynee siis siirtää katse sellaiseen paikkaan, jossa asiakkaita halutaan ja niitä yritetään palvella.

    EDIT: Ja samaan syssyyn, jos alennus olisi tullut niin ainakin kaksi CF6:sta olisi lähtenyt ostoon palveluntarjoajan kautta.

  29. #1289
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    ^itse ei ilmeisesti voi maksaa tuota erotusta?

  30. #1290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpuu Katso viesti
    ^itse ei ilmeisesti voi maksaa tuota erotusta?
    Juu ei onnistunut palveluntarjoajan puolesta kun asiasta kysäsin. No kysyin vielä palveluntarjoajalta, että onko heillä neuvotteluvaraa Canyonin suhteen, koska kuitenkin heidän kanssa asioivat ilmeisen useastikkin. Katsellaan mitä tämä tuo tullessaan.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com
    By Tommi Elomaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 18.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •