GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 434 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 334 384 424 432 433 434 435 436 444 484 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.991 - 13.020 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Sähköpyörät ja muut liikkuvat sähkölaitteet muuttavat tilannetta väylillä eniten kasvaneiden nopeuksien takia. Luomuna pääsee toki indurainit kovempaa, mutta nyt voi täysin kokematon kuski liikkua hengästymättä kovalla nopeuserolla varsinkin kävelijöihin nähden. Tähän voisi auttaa lakimuutos ajokorttivaatimuksesta. Vain mopo, kevari, traktori tai varsinainen ajokortti oikeuttaisi moottorikulkuneuvoihin. Taitaa olla kv-oikeudellinen jne seinä vastassa, mutta kelpaisi ainakin allekirjoittaneelle ajokortilliselle

Mä en näe että kortti mitenkään poistaisi törttöilyjä.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mä en näe että kortti mitenkään poistaisi törttöilyjä.

--
    Murphy elää!
    Valitettavasti.
    https://rikosuutiset.fi/ei-sita-kort...urun-seudulta/

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Skuutit eivät mihinkään häviä ja hyvä niin. Loistava liikkumisväline kaupungissa. Kevyt kätevä nopea helppo ottaa käyttöön.
    Niillähän on liki mahdotonta ajaa mukulakivikaduilla (Hesarin uutinen Kaivokadun sakkohommasta)... ja sen verran pirullista polkupyrälläkin, että toivottavasti skuuttigaten myötä stadin kaduista tehdään asfalttipintaisia!

Liikennekulttuurin kehitys huonompaan ei mielestäni ole kehitystä parempaan liikennekulttuuriin.

Miten ratkaisisit ongelmat, joita ovat mm.
    - onnettomuudet
    - pysäköinti
    - alaikäisten skuuttien käyttö
    - kaksi päällä ajaminen
    - skuuttaajan suojattomuus
    - skuutin geometria
    - eturenkaan pieni koko
    - promillet
    - liikennesääntöjen hallitseminen jne. ?
    Hylkylistalla: ebike-harrastelija

Nickname Guest
    ^ Tuossa listassa on sellaisia asioita mitä ei pystytä ratkaisemaan, esim kaupunkipyörillä ajavillakaan ei usein ole kypärää.
    Onhan nämä sähköskootterit parempi vaihtoehto verrattuna taksilla ajoon, mutta saisi niissä olla isompi eturengas ja/tai nopeus 15km/h ihan vaan turvallisuus syistä, nopeuden pudotus ei vaikuttaisi merkittävästi ajallisesti kun noilla ajetaan muutenkin lyhyitä matkoja enimmmäkseen.

Kepperin ratkaisu on niin demaria kuin voi olla. Jos joku asia on jollekin ongelma niin tehdään joku uusi kielto niiden miljoonan lisäksi. Jossain Saksassa tuollasesta ajattelustakin päätyisi yhteiskunnan hylkiöksi. Mikä ihme suomalaisia vaivaa kun rakastamme kieltoja ja sääntöjä niin paljon?

Noiden skuuttien ongelmista puhuminen on melkoista kaksinaismoralismia jos ei edes mainita että sen laudan vuokraajalla on valmiit työkalut tehdä vaikka mitä. Tampereella pitää ottaa kuva laudasta kun sen parkkeeraa mutta muualla ei. Outoa miksi näin. Noissa laudoissa on GPS jo valmiiksi ja siitä näkee kuka ajanut ja missä joten jalkakäytävillä ajosta voisi firma laskuttaa jo nyt automaattisesti. Miksi sitä ei tehdä on hyvä kysymys.

Ei olisi teknisesti edes vaikeaa saati kallista (jos tilanne menee siihen pisteeseen) laittaa vaikka kamera stongaan josta operaattori näkee livenä kuka ajaa ja onko 2 päällä jne. Random tarkistuksia ja sovelluksesta satasen sakko jos käyttöehtoja rikotaan. Ei se nyt niin vaikeaa ole eikä mielestäni mitään lisäkieltoja tarvita kun emme (vielä) elä demareiden ihanneyhteiskunnassa, eli kommunismissa.

Mites onnettomuustilastot?
    Mites pysäköinnit jalankulkijoiden eteen?
    Mites näkö- ja liikuntavammaisten oikeus liikkua?
    Mites veronmaksajien rahat, kun skuuttajien kasvoluita ja hampaita korjataan parhaimmillaan kaksi vuotta (puhumattakaan loppuelämän haitoista aivovammoja saaneille)?

Eivät ihan pieniä pulmia. Eivät ihan "niin demaria kuin voi olla".
    Hylkylistalla: ebike-harrastelija

Kepper pistää hyviä kysymyksiä, noita olisi yhteiskunnan asioista huolehtivien syytä miettiä, sopivaa regulaatiotakin kohdistaa, villiksi näyttää menevän pienemmillä paikkakunnillakin, vaikka ei vuokravälineitä olekaan.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Liikennekulttuurin kehitys huonompaan ei mielestäni ole kehitystä parempaan liikennekulttuuriin.

Miten ratkaisisit ongelmat, joita ovat mm.
    - promillet
    - liikennesääntöjen hallitseminen jne. ?
    Miten ratkaisisit nämä ongelmat pyöräilijöiden kohdalla?

Monesti hyvät kysymykset ovat paikallaan demokratiassa, löytyy niille hyviä vastaajiakin.

Mulle riittäisi kokonaan kieltämisen sijaan yöllinen ajokielto ja merkityt alueet, joille potkulaudat on palautettava. Sillä ne suurimmat negatiiviset ulkoisvaikutukset saataisiin pois.

Avautuminen:
    Kävin pyörällä kaupassa. Takaisin lähtiessä kelville oli ehditty vetää barrikadit ehkä 200m matkalle ja ohjattu kiertämään kolmen ison risteyksen ja kuusien liikennevalojen kautta. Jostain syystä ajoradalle ohjaaminen on näissä aina ihan mahdoton vaihtoehto.

Vakuutusyhtiöt ovat noita luoneet, noissa voisi olla jotain.

Sallitaan skuutit, kielletään alkoholi. Ai nii, mut sehän ei onnistu, koska kännissä oleminen on kansalaisoikeus.

Paljonko alkoholi maksaa yhteiskunnalle vs. skuutit?

^ Kielletään samalla tupakointi.

K.Kuronen Guest
    Vihdoinkin kielletään kaikki.

Itse kannatan pohdiskellen ajatusta, että yksilö on vapaa toimimaan tahtonsa mukaan, mikäli toiminta ei rajoita muiden vastaavaa oikeutta. Skuutin jättäminen esimerkiksi alikulkutunneliin, keskelle kulkuväylää ja vastaava rikkoo muiden oikeutta. Tietty määrä häiriötä ja haittaa meidän on siedettävä, mutta toisinaan toimintamme on niinkin itsekästä, että lainlaatija joutuu toimintaamme rajoittamaan, jopa rangaistuksen uhalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Skuutin jättäminen esimerkiksi alikulkutunneliin, keskelle kulkuväylää ja vastaava rikkoo muiden oikeutta.
    Ja koska tuollaisen vaaran havaittuaan on ohikulkijan ryhdyttävä toimenpiteisiin onnettomuuksien välttämiseksi, niin monellako riittää rohkeutta tai viitseliäisyyttä pysähtyä ja siirtää mul*eron siihen jättämä skuutti turvalliseen paikkaan, esim. jontkaan.

Välillä riittää.
    On Se vain hyväksyttävä tosiasia, että kun ei enää hoksottimet pelaa(liikenteessä) niin henki lähtee. Olen jo vanha Ukkeli ja huomannut tämän omalla kohdalla.
    Siksi viihdyn metsä ja sorateillä, siellä on vähemmän kiirettä.
    Tai sitten täällä Saimaalla, täällä ei ihmisiä liiku.(näillä kulmilla)

F. Kotlerburg Guest
    Jotenkin taas ymmärtää miksi monia ihmisiä vituttaa spandexit. Kävin hakemassa baaripyörällä farkuissa postista paketin niin vaikka leveällä kelvillä olisi ollut ihan hyvin tilaa ohittaa niin kaks sukkahousua näki tarpeelliseksi ajaa ihan kyynerpäätä hipoen ohi ja vielä kiilata eteen.

Normaali-ihmisen ajatus ehkä kulkee juuri noin. Tällainen vähän vähemmän normaali ei sen sijaan osaisi ruveta olemaan spandexeista yhtään mitään mieltä ainoastaan sen perusteella miten pari sukkahousua on jossain tilanteessa ajanut.

Kyllä mulle on ihan siisteihin vaatteisiin pukeutuneet keski-ikäiset ämmät muutaman kerran ruvenneet huutamaan jostain käsittämättömästä syystä, mutta vaikka olen jotain luullut voivani päätellä kyseisistä henkilöistöä, en silti ole katsonut voivani tehdä minkäänlaisia yleistyksiä keski-ikäisten naisihmisten suhteen.

PS Teen kyllä yleistyksiä jopotytöistä, kaupunkipyöräilijöistä ja kypärävalotyömatkapyöräilijöistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Jotenkin taas ymmärtää miksi monia ihmisiä vituttaa spandexit. Kävin hakemassa baaripyörällä farkuissa postista paketin niin vaikka leveällä kelvillä olisi ollut ihan hyvin tilaa ohittaa niin kaks sukkahousua näki tarpeelliseksi ajaa ihan kyynerpäätä hipoen ohi ja vielä kiilata eteen.
    Ihan normisettiä, myös muilla kuin spandex-velikullilla. Ilmeisen hankalaa rinnalla kulkijan himmata/kiihdyttää vauhtiaan sen vertaa, että voisi siirtyä reunaan sen kohtaamisen ajaksi.

F. Kotlerburg Guest
    Samaten eilen kun olin lenkillä maantiepyörällä niin jouduin pysähtymään valoihin. Väylä oli kapehako ja minun taakse tuli fiksusti pari tavispyöräilijää. Vastapuolella oli pysähtyneenä tavis ja hänen taakseen pysähtyi toinen. Sitten tulee spandexi ja änkeää siihen rinnalle joten valojen vaihtuessa tuli sitten minun puolta vastaan jouduttiin siinä mutkittelemaan ja jarruttelemaan että mahduttiin. Tää molopää vielä toljotti ja odotti vissiin että morjestan palkkiona hienosta suorituksesta.

Ohittajan kannattaisi myös miettiä sitä, että ohitettava voi tehdä sivuliikkeen ohittajaa kohti, silloin käy hassusti myös ohittajalle. Minulla on samanlaisia kokemuksia olla ohitettavana niin että hihat osuvat yhteen, vaikka tilaa olisi.

Samaten eilen kun olin lenkillä maantiepyörällä niin jouduin pysähtymään valoihin. Väylä oli kapehako ja minun taakse tuli fiksusti pari tavispyöräilijää. Vastapuolella oli pysähtyneenä tavis ja hänen taakseen pysähtyi toinen. Sitten tulee spandexi ja änkeää siihen rinnalle joten valojen vaihtuessa tuli sitten minun puolta vastaan jouduttiin siinä mutkittelemaan ja jarruttelemaan että mahduttiin. Tää molopää vielä toljotti ja odotti vissiin että morjestan palkkiona hienosta suorituksesta.
    Tuttua, yleensä painan spandexeisssani härskisti suoraan leveänä omalla kaistallani, että urheilusuorittava spandexmolopää joutuu rimpuilemaan itsensä jonon jatkoksi lukkopolkimiensa kanssa tuskaillen. Jotkut ei vaan ymmärrä tilanteiden ja paikkojen laatua/luonnetta/ajotavan vaatimuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Teen kyllä yleistyksiä jopotytöistä, kaupunkipyöräilijöistä ja kypärävalotyömatkapyöräilijöistä.
    kypärävalotyömatkapyöräilijöistä; valonheitinkiimaa odotellen verenpaine alkaa nousta jo nyt...

Melko tyypillinen tilanne. Harvoin näkee sitä että myöhemmin valoihin saapuva jäisi jo odottavien taakse. Jostain syystä tämä on asia joka ei tuota minulle vaikeuksia eikä jaksa ärsyttääkään: maltan odottaa että pääsen ohittamaan edelläni olevat - ja jos minua vastaan tullaan koko leveydeltä, väistän oikealle (ja huikkaan jotain tyyliin: "Nyt ei tainnut mennä kovin tyylikkäästi?"). Sitten on näitä fillaristeja joiden mielestä se oikealla oleva luiskalla varustettu puoli on kokonaan heidän käytössään silloin kun jaetun kelvin pyöräkaista on oikealla.

tempokisu Guest
    ^^ yllättävän paljon pyöräilijät käyttää valoja ympäri vuoden ja näköjään vuorokauden, höh aurinkoisena kesäpäivänä aamukymmeneltä ja valot päällä. Se prkl vaan että myös vilkkuvalofillaristeja on ollut, erityisesti takavalollaan terrorisoivia.
    Ei näitä ennen ollut, onko ihmisten näkö/huomiointikyky muka huonontunut niin paljon että valoja pitää käyttää ympäri vuoden/vuorokauden vai onko se vaan välinpitämättömyyttä muita kelviä käyttäviä kohtaan.

Mä en edes halua lähteä (fillarilla) liikennevaloista mahdollisimman nopeasti, mieluummin peesailen ja menen sitten ohi. Jos menee ekana, sitten on kaamee stressi ettei ne ohita. Tavisfillaristit mä yleensä ohitan melko nopeesti.

F. Kotlerburg Guest
    Melko tyypillinen tilanne. Harvoin näkee sitä että myöhemmin valoihin saapuva jäisi jo odottavien taakse. Jostain syystä tämä on asia joka ei tuota minulle vaikeuksia eikä jaksa ärsyttääkään: maltan odottaa että pääsen ohittamaan edelläni olevat - ja jos minua vastaan tullaan koko leveydeltä, väistän oikealle (ja huikkaan jotain tyyliin: "Nyt ei tainnut mennä kovin tyylikkäästi?"). Sitten on näitä fillaristeja joiden mielestä se oikealla oleva luiskalla varustettu puoli on kokonaan heidän käytössään silloin kun jaetun kelvin pyöräkaista on oikealla.
    Normaalisti ei, mutta ko. kohta oli kapea ja tilaa ei tosiaankaan ollut. Ei myöskään ollut mitään luiskia.

https://goo.gl/maps/osJpH2v4DAXNK8Q6A

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^^ yllättävän paljon pyöräilijät käyttää valoja ympäri vuoden ja näköjään vuorokauden, höh aurinkoisena kesäpäivänä aamukymmeneltä ja valot päällä. Se prkl vaan että myös vilkkuvalofillaristeja on ollut, erityisesti takavalollaan terrorisoivia.
    Ei näitä ennen ollut, onko ihmisten näkö/huomiointikyky muka huonontunut niin paljon että valoja pitää käyttää ympäri vuoden/vuorokauden vai onko se vaan välinpitämättömyyttä muita kelviä käyttäviä kohtaan.
    Omassa pyörässä (le electrique!) aina lähivalo päällä edessä, päivällä himmeämmällä ja hämärän aikaan vaihtuu kirkkaampaan moodiin. Ei saa pois päältä, enkä ole jaksanut alkaa laittamaan erillistä on/off-kytkintäkään. Tuollaisia varmaan osa noista.

Joku pieni lehmäaidan paimenpojan tapainen piiska pyörän vasemmalle etusivulle haarukkaan tms., ja jos ajellaan liian läheltä niin pari napsua ehtii vastaantulija siinä saamaan?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •