HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 136 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #4051
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Mahtuukohan Raisun takakonttiin polkupyörä kun näyttää niin matalalta... ehkä ei tuu kauppoja

  2. #4052
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Työkaverin vm70(?) kaksioviseen Hyrsleriin mahtuu lätkämailat peräkonttiin kätevästi pitkittäin.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  3. #4053
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Todellisuutta toisaalta: https://www.motor1.com/news/524088/f...l-base-pickup/

    20k$, eli noin 17k€ ja sillä saa uuden ison nelivedon 2.5litran hybridillä.

    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  4. #4054
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    ^Paitsi, että tuo on pelkkä etuveto.

  5. #4055
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    ^Paitsi, että tuo on pelkkä etuveto.
    Kelpais siitä huolimatta tohon rahaan

  6. #4056
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    ^Paitsi, että tuo on pelkkä etuveto.
    Jep. Sisälukutaito auttais... driving front wheels ja driving four wheels ei ookkaan sama...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  7. #4057
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    ^Paitsi, että tuo on pelkkä etuveto.
    Jep. Sisälukutaito auttais... driving front wheels ja driving four wheels ei ookkaan sama...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  8. #4058
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...hdysvalloissa/

    Korjataan vielä että auto ei ole iso vaan pikkasen Fordin Rangeria pienempi

  9. #4059
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Aston Martin Valhalla:



    Mersun hybridi-V8, 940heppaa/1000Nm...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  10. #4060
    Kesälomashoppailua... tunnistuuko auto?



    https://ibb.co/kG38zC8
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  11. #4061
    F. Kotlerburg Guest
    No Passattihan tuo on.

  12. #4062
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.159
    Onko töpseliä?


  13. #4063
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Kiisseli-pasuuna. Ja R-line
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  14. #4064
    Näin on. Veli Vauhtilintu vieläpä speksasi varustetasonkin oikein!

    Töpseli jäi nyt tässä vaiheessa vielä pois, kun ilmastopaneelin laskurilla kuitenkin diesel tulee halvemmaksi. Jos olisi työsuhdeauto, olisin ottanut uuden hybridin, nyt tuli käytetty kiisseli.

    Ei se hinta tietenkään ollut ainut tekijä, iso asia mitä mietin oli tämä ilmaston puolustaminen, mutta nyt kävi näin. Toivottavasti seuraavassa autossa ei ole ollenkaan polttomoottoria (ainakaan sellaista joka tuottaa päästöjä).

    Sähköauton hinta ja muut siitä generoituvat sivukustannukset kuten latausasema kotiin kävivät ylivoimaisiksi, vielä ei ollut rahkeita siirtyä täyssähköön. Kävin Enyaq - koeajolla että edes tiedän mistä puhutaan, ihan on hyvä suoritus Skodalta tuo. Auto on painava ja peräkontti olisi ollut meidän käyttöön liian pieni, muuta kritisoitavaa en keksinyt. Ajoin aiemmin myös Q5 hybridiä ja se tuntui ihanalta - toisaalta hintakin on ihana. Audi tekee hyviä autoja.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  15. #4065
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Näin on. Veli Vauhtilintu vieläpä speksasi varustetasonkin oikein!

    Töpseli jäi nyt tässä vaiheessa vielä pois, kun ilmastopaneelin laskurilla kuitenkin diesel tulee halvemmaksi. Jos olisi työsuhdeauto, olisin ottanut uuden hybridin, nyt tuli käytetty kiisseli.

    Ei se hinta tietenkään ollut ainut tekijä, iso asia mitä mietin oli tämä ilmaston puolustaminen, mutta nyt kävi näin. Toivottavasti seuraavassa autossa ei ole ollenkaan polttomoottoria (ainakaan sellaista joka tuottaa päästöjä).

    Sähköauton hinta ja muut siitä generoituvat sivukustannukset kuten latausasema kotiin kävivät ylivoimaisiksi, vielä ei ollut rahkeita siirtyä täyssähköön. Kävin Enyaq - koeajolla että edes tiedän mistä puhutaan, ihan on hyvä suoritus Skodalta tuo. Auto on painava ja peräkontti olisi ollut meidän käyttöön liian pieni, muuta kritisoitavaa en keksinyt. Ajoin aiemmin myös Q5 hybridiä ja se tuntui ihanalta - toisaalta hintakin on ihana. Audi tekee hyviä autoja.
    Varmaankin se 2 litrainen kiisselikattila? 150 vai 190hv? Mm. niiden välillä itse pohdiskellut alustavaa harkintaa. Pitäisi jostain repiä aikaa käytä testaamassa tuollaistakin.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  16. #4066
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Näin on. Veli Vauhtilintu vieläpä speksasi varustetasonkin oikein!
    Mutta kuvasta ei nää onko fourmoussoni....
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  17. #4067
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Varmaankin se 2 litrainen kiisselikattila? 150 vai 190hv? Mm. niiden välillä itse pohdiskellut alustavaa harkintaa. Pitäisi jostain repiä aikaa käytä testaamassa tuollaistakin.
    2-litrainen ja 190-heppainen. On kyllä hyvä 80-120 ohituskiihtyvyys, alustavasti riittää erittäin hyvin omiin tarpeisiin Jos ajat paljon matka-ajoa perinteisillä maanteillä niin kannattaa ottaa tuo tehokkaampi, lyhyemmillä matkoilla pärjää varsin hyvin 150 konilla. Tuo pienempitehoinen menee myös ihan vaivattomasti ja pienellä kulutuksella moottoritielläkin.

    Superbissa oli mulla tuo 150-heppainen kattila ja siitä pitää kyllä sanoa, että välillä loppui kesken.

    Itsellä hakukriteerit olivat: Superb, Passat, Octavia tai A6. Alle 85000 ajettu vuosimallia 2017 tai uudempi. Hybridi tai diesel jossa minimissään 140kW (tai 180hv). Dieselissä webasto tai vastaava ja hybridissä plugi. Vetokoukku ja adaptiivinen cruise. Ei saa olla musta, valkoinen tai sininen (jippii, tarjontahan kutistuu noilla värirajoilla 90%).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Mutta kuvasta ei nää onko fourmoussoni....
    Etuvetoinen, meillä ei ole juurikaan mökkitieajelua ja näin ollen koko paketti on vähän kevyempi.

    Nyt kun vielä kalibroi itsensä tuolle DSG-laatikolle niin hyvä tulee... automatiikka on tarkka siitä miten kaasua käyttää. Välillä liikkeelle lähtiessä kaasua saa painaa tosi syvälle että auto lähtee esim. liikennevaloista sopivan vaivattomasti, ja sitten kun painaa sen sentin liikaa niin lähtee kuin ohjus.. tosin varmaankin on mun henk.koht. ongelma. ECO-ajo-ohjelmaan siirtyminen auttoi asiaa, mutta vielä kalibroidaan nilkkaa...

    Muista varusteista pitää mainita adaptiivinen cruise, jota kyttäsin ja sen sainkin kun maltoin tarpeeksi kauan odottaa sopivaa vaihdokkia. Pumppukaasukuskien perässä ajamisen turhautuminen tippui 100% tasosta noin 20% tasolle joka laskee verenpainetta ja tekee menemisestä mukavampaa.
    Toinen vähän itseä yllättänyt on peruutuskamera ja etututka, pitkän auton saa asemoitua esim. parkkiruutuun tarkasti ettei tule perän / keulan ylityksiä. Ei nyt sinänsä mitään haittaa mutta tämmöinen aavistuksen pakko-oireinen ihminen tykkää, kun auto on ruudussa ja ei siten häiritse muita.

    Disclaimer: olen aina ollut sitä mieltä että autossa on oltava ilmastointi ja vakionopeudensäädin ja se riittää, eli en varsinaisesti ole varusteiden perään. Toki noita vaikka minkälaisia kätkättimiä jo on, mutta auton perusasiat tulee minusta ensin.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #4068
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Muista varusteista pitää mainita adaptiivinen cruise, jota kyttäsin ja sen sainkin kun maltoin tarpeeksi kauan odottaa sopivaa vaihdokkia. Pumppukaasukuskien perässä ajamisen turhautuminen tippui 100% tasosta noin 20% tasolle joka laskee verenpainetta ja tekee menemisestä mukavampaa.
    Mä oon varmaan palstan ainoa joka adaptiivisen vakkarin sijaan ajaa nopeudenrajoitin päällä. Siinä joutuu toki itse hieman ajamaan ja kaasua säätelemään mutta eipä ainakaan rajoittimen yli mene. Ellei sitten nilkkaa enemmän ojenna ja ohita rajoitinta. Toisaalta sitten aika rauhassa yleensä saa ajella, poislukien pe/su -ruuhkat kaupungista lähtiessä ja sinne palatessa. Siinä paikallaan seisoessa ja muutaman metrin kerrallaan liikahtaessa ei mistään härpättimestä ole tietysti mitään apuja. Paitsi jos olisi haupitsi katolla jolla tietä siivota.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Toinen vähän itseä yllättänyt on peruutuskamera ja etututka, pitkän auton saa asemoitua esim. parkkiruutuun tarkasti ettei tule perän / keulan ylityksiä. Ei nyt sinänsä mitään haittaa mutta tämmöinen aavistuksen pakko-oireinen ihminen tykkää, kun auto on ruudussa ja ei siten häiritse muita.
    Oijoi, mulla sama, lähes neuroottinen tapa laittaa auto keskelle ruutua vaikka paikkipaikka/halli olisi tyhjä ja käyn vain muutaman minuutin visiitillä. Enpähän sitten häiritse jos yhtäkkiä paikalle pelmahtaa tuhansia autoja. Emännän kanssa käyty hauskoja keskusteluja aiheesta, hänellä hieman erilainen asenne mitä pysäköintiin tulee...
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  19. #4069
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

    ^Nopeudenrajoitin on itsellä käytössä kaupunki- ja työmaa-alueilla. Aika paljon ko alueilla ollut viime aikoina nopeusvalvontaa. Tavan opin Saksan reisuilla. Sikäläiset kun käyttävät kantamalla siirrettäviä nopeuskameroita.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  20. #4070
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    ---Nyt kun vielä kalibroi itsensä tuolle DSG-laatikolle niin hyvä tulee... automatiikka on tarkka siitä miten kaasua käyttää. Välillä liikkeelle lähtiessä kaasua saa painaa tosi syvälle että auto lähtee esim. liikennevaloista sopivan vaivattomasti, ja sitten kun painaa sen sentin liikaa niin lähtee kuin ohjus.. tosin varmaankin on mun henk.koht. ongelma. ECO-ajo-ohjelmaan siirtyminen auttoi asiaa, mutta vielä kalibroidaan nilkkaa... ---
    Sama juttu, vieläkin (vuoden jälkeen) tulee DSG:llä joko nykäisy tai tosi pehmeä lähtö. Siinä on muutenkin ärsyttävä viive, kun on ikänsä manuaaliin tottunut... Mutta plussat voittaa silti miinukset IMHO.

  21. #4071
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Tuohon Kaasun/DSG:n viiveeseen on helppo koodaus, joka auttaa kummasti. VCDS:llä saa vaihdettua kaasupolkimen oletusasetuksen aikaperustainen lineaariseksi, jolloin poljin ei mieti sitä, kauanko se on ollut painettuna tiettyyn syvyyteen vaan ainoastaan sitä syvyyttä. En tiedä miksi toi aikaperustainen on ees siinä, mutta käytös on lloogisempaa tuolla ei-oletusasenolla.

    Jos on VCDS käytössä, niin -> 44 steering assist -> security access 19249 -> adaptation -> driving profile switchover -> vaihda "incremental: controlled over time" -> "direct controlled jotain (en muista ulkoa mikä tää jälkimmäinen oli).

    vaikuttaa samalla tavalla kuin wanhassa autossa kaasuvaijerin kiristys...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  22. #4072
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Emännän kanssa käyty hauskoja keskusteluja aiheesta, hänellä hieman erilainen asenne mitä pysäköintiin tulee...
    Enemmän paikallinen tyyli?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  23. #4073
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.333
    Onkos kokemusta käytännön eroista miten tuo adaptiivinen vakionopeudensäädin toimii eri autoissa tai eri merkeissä? Itse olen kurvaillut enemmän vaan tuolla OOOOdin versiolla josta ei pahaa sanottavaa, ei ole vielä kertaakaan lakannut toimimasta huonossa kelissäkään.
    Pakollisiksi varusteiksi olen sitä nyt laskemassa, hyvän ilmanvaihdon ja penkin lisäksi. Ja ehkä vähän siksi että jos sellainen on talouden toisessa autossa niin saisi olla toisessakin, noin niinkuin "jännän" minimoimiseksi.

  24. #4074
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Enemmän paikallinen tyyli?
    Joo. Näistä saisi varmaan kirjan kirjoitettua, sen verran on sattunut ja tapahtunut tässä kulttuurien kohtaamisessa. Ei ole yhteen kertaan jäänyt tapaukset jossa mä olen jäänyt nysväämään autoa ruutuun/välttämään viiden sentin suojatien ylitys/jne emännän laskeutuessa autosta kehottaen tulemaan perässä kunhan olen saanut säheltämiseni valmiiksi. Erityisesti alkuaikoina oli paljon tilanteita joissa ujona kengänkarkiäni tuijotellen pyysin anteeksi olemassaoloani mutta iän myötä moinen kyllä karsiutuu automaattisesti pois. Onneksi. Muutenhan mä seisoisin niissä viallisissa, punaisiin jumittuneissa liikennevaloissa siellä tyhjällä kadulla edelleenkin.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  25. #4075
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti

    Superbissa oli mulla tuo 150-heppainen kattila ja siitä pitää kyllä sanoa, että välillä loppui kesken.
    Tämä itseä on pohdituttanut näissä, vanhalla 2,2l diesel-Civicillä ei tarvinnut ohitukseen lähtiessä miettiä millä vaihteella mennään. Nyt pikku bensturbon kanssa on jo tarkempaa.


    Itsellä hakukriteerit olivat: Superb, Passat, Octavia tai A6. Alle 85000 ajettu vuosimallia 2017 tai uudempi. Hybridi tai diesel jossa minimissään 140kW (tai 180hv). Dieselissä webasto tai vastaava ja hybridissä plugi. Vetokoukku ja adaptiivinen cruise. Ei saa olla musta, valkoinen tai sininen (jippii, tarjontahan kutistuu noilla värirajoilla 90%).
    Oot vähän nirsompi kuin minä niin merkkien kuin värien kanssa. Muuten hintaa laskemalla ollaan mun hakuehdoissa.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  26. #4076
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    B8 Passatissa lause "ei saa olla valkoinen" (joka oli myös itsellä kriteerinä) pudottaa 80-90% vaihdokeista pois listalta...

    Ei valkoisessa mitään vikaa ole, mutta kun meillä oli ollut niitä jo neljä peräkkäin, niin ei tunnu että hankkii (itselleen) uuden auton, kun se on väriä myöten vastaava kuin edellinen. Nyt on sitten itsellä tumman harmaa ja vaimolla vielä valkoinen.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  27. #4077
    F. Kotlerburg Guest
    140kW on noin 190hv, ei 180hv.

  28. #4078
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    190hv on noin 180hv.

  29. #4079
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Oot vähän nirsompi kuin minä niin merkkien kuin värien kanssa.
    No mulla on vaimo... need I say more? Se parempi puolisko kuitenkin ajaa enemmän kuin mä, niin aika paljon oli painoarvoa kommenteilla [tykkään myös nukkua sisällä].
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  30. #4080
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    140kW on noin 190hv, ei 180hv.
    Joo niin on, siellä huitehilla kuitenkin.

    Jos rajaa tiukasti 190hv niin Ocut tippuu pois ja kun aiemmin katsoin kaikilta merkeiltä niin aika moni Mondeo oli 180-heppainen ja ihan kelpo vaihtoehto kuitenkin. Joten vaihtelin 180hv-190-hv-140kw-130kw noita rajauksia vähän fiiliksestä riippuen.

    JK: tulihan noita kuitenkin yli vuosi katsottua säännöllisesti ennen ostoa joten kriteerit eli sitä mukaa myös. Aluksi oli vain yli 200-heppaiset tuplaturbot ja siitä on meno vähän rauhoittunut kun teki vähän kph-remonttia. ;D
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 11.08.2021 at 14.23 Syy: korjattu 180-190 käpy
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •