GiantHephaElectrobikeGarmin
Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Bike park lapsen kanssa

Bike park lapsen kanssa

Olen koittanut etsiä tietoa bike park:iin menemisestä lapsen (10 V.) kanssa. Ja varsinkin ankkurihissillä meno mietityttää. Pieni pyörä ja kuskin kevyt paino taitaa rajoittaa yksin hississä menoa ja käytössä voi olla jonkinlainen vetoköysi? Onko muilla kokemusta miten asiat hoidettu muksujen kanssa? Onko joitain asioita mitä pitää ottaa ehdottomasti huomioon.

Paikan päällä saatu aina opstusta. Hyvin oppivat hissin käytön. Ekalla kerralla karhea kapula hajotti molemmilta muksuilta satulat. Nyt hissitolpat, satulat saa nopsaan alas niin pysyvät ehjinä.

Aika yleinen näky on, ainakin Sappeella, ollut joku vetoremmisysteemi. aikuinen edellä hissiin ja lapsen pyörä narun kanssa aikuiseen kiinni

Mä oon tehny kuormaliinasta vaan vetoremmin jolla oon hinannu junnua ylös. Laajiksessa se torpattiin hengenvaarallisena laitoksena, mutta muuten ei ole mitään ongelmaa ollut käyttää. Nykyään poika menee jo itse hissillä. Ite menen etummaisena ylös ja ylhäällä välittömästi hissistä pois ja varmistaa että poika saa ankkurin pois satulan takaa.
    Apua kyllä saa aina kun kysyy! Lasten ehdoilla ja tahtiin kun menee niin takuuvarmasti hauskaa puuhaa yhdessä

10v poju raahautui kiinni jääneen ankkurin vuoksi pari kertaa pyörän kanssa ja ihan selkeitä vammoja saaden.
    Onko yleinen käytäntö, että ankkurihissisten paikkojen yläasema on miehittämätön jolloin käytännössään mikään ei estä vammojen syntymistä ankkuriongelman vuoksi.

Lisäksi ennen viimeistä nousua asemalle on jokin tekijä uralla, kun useilla ankkuri karkasi, itselläkin.
    Itsellä ylös tullessa hissin veto kuin loppui ennen tasaiselle pääsyä ja kun olin siirtämässä ankkuria pois, niin tuli repäisy ja mentiin pyörän kanssa pysäyttimiin että heilahti.

Ei jäänyt hyvä kokemus hommasta.

Mielakkaan ovat juuri rakentamassa lasten bike parkkia, johon tulee mattohissi.

En ole kyllä yläasemilla nähnyt henkilökuntaa. Kuulema tuolihisseissä olis. Sompahissit paljon helpompia kuin ankkurit, mut joillekki se on liikaa, että niissä pitää seistä. Sit on tietty gondoldeita. Mattohissiä löytyy myös talmasta.

Kiitos @sambolo

Paikan vastaavan kanssa kävimme tänään pitkän ja asiallisen keskustelun.
    Haasteita tässä lasten ankkuritouhussa on, mutta heillä on erittäin hyvää yritystä etsiä ratkaisuja.

Samanlaisia aiheita

1. Bike Park pääkaupunkiseudulle?
    By Ketjureaktio in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 123
    Viimeinen viesti: 26.04.2025, 10.37
  2. Bike park -varustuksen 101
    By Sarpale in forum Varusteet
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 06.07.2024, 08.55
  3. Hafjell Bike Park
    By e150330 in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 3