ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 91 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Oisko sama homma kuin joskus 1-2 vuosikymmen takaperin, kun oli motoristejakin vähemmän vielä tien päällä. Silloin morjesteltiin, ja oli jopa eri käsimerkkejä mm. varoittelemaan vastaantulijoita, jos itse oli juuri ohitellut vaikka liikkuvan poliisin valvontapisteen. Nykyään on suunnilleen joka jonnella joku mopo jalkojen välissä, niin että joutuisi koko ajan olemaan lapa pystyssä... joten se morjestelu on itseltäkin vaan jäänyt. Niin lie kuntopyöräilykin arkipäiväistynyt?

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Semmoinen havainto on tullut tehtyä, että vähiä maantiepyöräileviä naisia kyllä varsin vähän kiinnostaa tervehtiä vastaan tulevia. Ei oo vissiin oikein sikäläisten juttu.
    Naiset eivät ole yhteisöllisiä.

Rupeenki tästlähtien rikkoo etikettiä. Noi suoratanko ja fatbike fillaristit tervehti jokainen kun äsken kävin lenkillä. Rupesin moikkaa Sitä vastoin maantifillaristin mulkerot, yksi yksinäinen ja kaksi kahden porukkaa ei tehneet elettäkään vastatakseen tervehdykseen. Kai ne näkee jotta oon hidas pyöräilijä, ei tarvi kummasta tömpyrää ja jos vielä pienoinen vastablosis ni taisteluksi menee...ponnistelen sitä ylös 15-10 km tunti ja jos mäki jyrkkenee ni hyvä jotta canyonin pienimmällä vaihteella ylös pääsen. Maantiellä kun ei voi lingerrelläkkään.

^Pitää muistata syynätä ne vasemman käden sormet tarkkaan, ettei vaan kuitenkin etusormi noussut sentin verran jarrulta?

Näytän keskisormea kaikille joilla on erityylilajin pyörä kun mulla alla. Jos ajan maasturilla saa letkuselkä keskaria. Jos alla on maantiehiekkapyörä näytän keskaria maastopyöräilijälle. Maantiepyörää en hanki, herranjumala sentään, mitään kumipukua päälle pue.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jormakalevi Katso viesti
    Maantiepyörää en hanki, herranjumala sentään, mitään kumipukua päälle pue.
    Kyllähän maantiepyörällä voi ajaa ilman kumipukua, normivaatteissa? Mä ainakin olen sellaisen teon joskus tehnyt eikä edes poliisi sakottanut tai kukaan näyttänyt keskaria.

Alakerran eläkepapparainen elää siinä luulossa että maantiefillaristit pitää tosiaan kumipukua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Alakerran eläkepapparainen elää siinä luulossa että maantiefillaristit pitää tosiaan kumipukua.
    Se on SM-urheilija
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Vanhalla Porvoontiellä riitti tervehtijöitä. Oli ilo nähdä niin paljon porukkaa, mutta melkein hämmentävää tottua siihen, että lähes kaikki tervehtivät. Itse tuli sitten vaan nyökkäiltyä. Täytyy sanoa, että mieli parani entisestään, ja tuli vihdoin ajettua ensimmäinen yli kahden tunnin lenkki tälle kesälle.

Vierumäen-Heinolan tienoolla ei vastattu tervehdyksiin jostain syystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Vierumäen-Heinolan tienoolla ei vastattu tervehdyksiin jostain syystä.
    Heinola on tyly kaupunki: https://youtu.be/DZify6_XOcU

Droppitankoisella ajellessa droppitankoiset moikkailee, suoratankoiset ei. Viime la ajelin suoratankoisellani lenkin ja ykskään käpälä ei noussut pystyyn. Ehkä ne näki edestäpäin, että ajoin sähköhärvelillä? Valaisintakaan ei ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Droppitankoisella ajellessa droppitankoiset moikkailee...
    Ei Heinolan ympäristössä. En minäkään sähköpyöräilijöitä moikkaile, paitsi joskus maastossa jos sattuu sopivasti.

Kysmys olikin, että mistä edestäpäin katsottuna näkee, että on sähköstä kyse? Ei ole jatkuvasti palavaa valoakaan minulla. Ja ajaessani droppitankoisella en muista että suoratankoinen olisi moikannut...

Joten pidän alkuperäisen teoriani, että droppitangot moikkailee, suoratangot eivät.

Kysmys olikin, että mistä edestäpäin katsottuna näkee, että on sähköstä kyse?
    Habituksesta tai äänestä. Kyllä nuo möykylliset aika helppo on vielä erottaa.

Joskus kauan aikaa sitten pääsin rättisitikan kyytiin (niin kauan, että rättäreitä vielä oli tien päällä). Kerroin ylpeänä kokemuksesta isoveljelleni ja mm. siitä, että kaikkia vastaan tulevia CV4 -kuskeja tervehdittiin käsi ylhäällä. Tähän veljeni totesi lakonisesti, että hän vaihtaa autoa, jos täytyy ryhtyä tervehtimään samalla merkillä vastaantulevia.

Veljeni ajoi Toyota Corollalla.

Rengastiellä tuli ihan hyvin moikkailua maantiepyöräilijöiltäkin, vaikka itellä oli suoratankoinen täyteen pakattu retkipyörä. Retkipyöräilijät moikkailivat tietysti, tangosta riippumatta, mutta sähköpyöräilijät sen sijaan enimmäkseen eivät.

Kysmys olikin, että mistä edestäpäin katsottuna näkee, että on sähköstä kyse? Ei ole jatkuvasti palavaa valoakaan minulla. Ja ajaessani droppitankoisella en muista että suoratankoinen olisi moikannut...

Joten pidän alkuperäisen teoriani, että droppitangot moikkailee, suoratangot eivät.
    Uudistan aiemmin sanomani:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Tämä johtuu tietenkin siitä, että maantiellä kippurasarvi on olennainen pyöräilyharrastajan ensisijainen tunnusmerkki, kun taas suora tanko ensisijaisesti ja useimmiten viittaa hyötyllikkujien, mummopyöräiljöiden ynnä muiden vastaavien meininkiin, jossa pyörää käytetään kulku- eikä harrastusvälineenä. Ja kun tervehtiminen on harrastajien yhteisöllinen juttu, eihän kukaan jokaista fillarinpolkijaa ehdi tervehtiä kulkiessaan muutenkaan, niin parempi varmuuden jättää tervehtimiset vain niitä kohtaan, jotka varmasti tunnistaa harrastajiksi. Muutenhan saattaisivat katsoa, että v*ttuuks tuo siinä heiluttelee. Joku raja se pitää suomalaisenkin sosiaalisuudella olla.
    Ja täydennän sanomaani vielä sillä, että suurin osa suorantankoisista pyöristä on käyttäjilleen kulku- ei harrastusvälineitä, ja niillä ajavat eivät ole omaksuneet pyöräilyharrastajien alakulttuurin käyttäytymismuotoja eivätkä edes tiedä niistä saati ole niistä kiinnostuneita. Ne vaan ajelee pyörillään eivätkä käsitä, että kulkuvälineen valintaa lukuunottamatta heillä olisi mitään yhdistävää tekijää muiden pyöräilijöiden kanssa. Ei mullakaan ollut mitään hajuakaan siitä, että toisia pyöräiljöitä kuuluisi jotenkin tervehtiä ennen kuin sain ajoon ekan droppitankoisen fillarini ja huomasin, että kappas noi vastaantulevathan moikkailee.

Tälläviisiin jonkin verran yleistettynä.

Tämä siis maantiellä. Maastossahan moikkaillaan sitten myös, mutta siellä lähes jokainen on jollain tavalla harrastaja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Rengastiellä tuli ihan hyvin moikkailua maantiepyöräilijöiltäkin, vaikka itellä oli suoratankoinen täyteen pakattu retkipyörä. Retkipyöräilijät moikkailivat tietysti, tangosta riippumatta, mutta sähköpyöräilijät sen sijaan enimmäkseen eivät.
    Minä ajelen sähköpyörällä ja "tavallisissa vaatteissa" eli farkuissa jne. ja mua ei moikkaa kukaan, ei kyllä oo väliksikään. En varmaan kuulu sitten mihinkään jengiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Minä ajelen sähköpyörällä ja "tavallisissa vaatteissa" eli farkuissa jne. ja mua ei moikkaa kukaan, ei kyllä oo väliksikään. En varmaan kuulu sitten mihinkään jengiin.
    Läskejä laiskureita, jotka huijaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Läskejä laiskureita, jotka huijaa.

Ei menny jakeluun. Jos mua tarkoitit läskillä, niin en ole. Olen vain vanha, väsynyt ja raihnainen, enkä jaksa enää ajaa ilman sähköjä. Sähköpyörällä sain jatkettua hyvää liikuntamuotoa monta vuotta. Ei vielä tarvitse ajaa täysillä avustuksilla.

Minä ajelen sähköllä vaikka olen keski-ikäinen. Monesti vielä täydet boostit päällä koska se on hauskaa. Tervehdin myös muita pyöräilijöitä. Kippurasarvisia varovasti ettei ne luule että haluaisin kuulua niiden jengiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Ei menny jakeluun. Jos mua tarkoitit läskillä, niin en ole. Olen vain vanha, väsynyt ja raihnainen, enkä jaksa enää ajaa ilman sähköjä. Sähköpyörällä sain jatkettua hyvää liikuntamuotoa monta vuotta. Ei vielä tarvitse ajaa täysillä avustuksilla.
    Ei ollut sinuun kohdistettu mitenkään, heittäydyin vain hetkeksi ei-sähköllä polkevan perusepäilijän rooliin ja toistin kuulemaani.

Sähköpyöräilijän kyllä tunnistaa jo matkan päästä etenemisnopeuden ja kadenssin epäsuhdasta.

Itsehän morjestan kaikkia jotka näyttävät olevan lenkillä. Ja välillä myös jalankulkijoita tai hevostelijoita, jos paikka on sopiva. Tai heppatytöille oikeastaan huutelen jo matkan päästä että onko fiksumpaa pysähtyä vai passaako ajaa ohitse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Ei ollut sinuun kohdistettu mitenkään, heittäydyin vain hetkeksi ei-sähköllä polkevan perusepäilijän rooliin ja toistin kuulemaani.

Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Sähköpyöräilijän kyllä tunnistaa jo matkan päästä etenemisnopeuden ja kadenssin epäsuhdasta.

Itsehän morjestan kaikkia jotka näyttävät olevan lenkillä. Ja välillä myös jalankulkijoita tai hevostelijoita, jos paikka on sopiva. Tai heppatytöille oikeastaan huutelen jo matkan päästä että onko fiksumpaa pysähtyä vai passaako ajaa ohitse.
    Paljon kadenssin tulis olla?
    Mulla se on 76-86 keskimäärin.

Ja en morjesta enää ketään koska en pyöräile. Ajan sähköpyörällä.

Muoks: valehtelin, tänään oli hidas kadenssi. Menin hiljaa metässä.

Olen huomannut, että Porissa ei tervehditä ollenkaan (yllätys) Tai sitten mun pyörät on vaan liian halpoja ammattilaisten makuun ja liian kalliita normaaleille ihmisille. Ei voi tietää

^Kastijärjestelmä toimii muuallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isimaha Katso viesti
    Olen huomannut, että Porissa ei tervehditä ollenkaan (yllätys) Tai sitten mun pyörät on vaan liian halpoja ammattilaisten makuun ja liian kalliita normaaleille ihmisille. Ei voi tietää
    Asuin 90 luvun lopulla pari vuotta Porissa. Ei huolta, juuri kukaan ei tervehtinyt muutenkaan missään kun olin ulkopaikkakuntalainen

Taidan jatkaa ihmisten kiusaannuttamista tervehtimällä kaikkia kitisevästä mummopyörästä rasvattuun spandexiin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •