Hyvin on oma neuron: on 8 pelannut. Noin 500km ajettu eikä minkäänlaisia ongelmia. Hauska peli ajella poluilla.
Hyvin on oma neuron: on 8 pelannut. Noin 500km ajettu eikä minkäänlaisia ongelmia. Hauska peli ajella poluilla.
Löytyykös keltään 20- tai 21-mallista s-kokoista pyörää, siis versio integoidulla akulla. Harkinnassa perheenjäsenelle ja pari kysymystä.
Vaakaputken pituudeksi on ilmoitettu niukat 559 mm. Onkos tuossa noinkin ahdas ohjaamo kun toi antaa ymmärtää? Reach on kuitenkin luokassaan asiallista tasoa.
Minkäkokoinen rengas menee? Fat-freddiet olisi varastossa joten hienoa jos niinkin muhkea toimisi.
L kokoinen NeuronOn kulkee hyvin Hapron kuljettimella ja hintaa on puolet Thulen vastaavasta
https://www.dropbox.com/s/plmsx01g6h...55345.jpg?dl=0
Sama malli, mutta näyttää olevan loppu https://www.rameder.fi/pyoeraeteline...ue-153834.html
Voiko olla että n.300km ajetussa Neuron 7 on jo ketjun venynyt niin että pomppii liikkeelle lähdössä yhden rattaan yli? Ei aina tee, mutta useasti. Vaihteiston säädän vielä varmuudeksi uudestaan, mutta selvästi hyppää yhden rattaan yli jos vaikka risteykseen jarruttaa ja siitä lähtee taas liikkeelle. Mistä saan tietää tulevaisuutta ajatellenkin, että mitkä ketjut tuohon sopivat? 10 vaihteinen tuo on, mutta noita emtb mallejakin tuntuu olevan vaikka kuinka monta.
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Meillä poika sai saman aikaan 400km ajolla. Reseptinä pelkän boostin käyttö ja ajo 9/10 vaihteella pelkästään. Myös paikaltaan lähtiessä. Alkoi 9 ja 10rattaan yli hyppimään. Itse ajoin samalla pyörällä myöhemmin 1500km samalla pakalla ja ketjulla, ennenkuin meni pyörä vaihtoon. (järkevällä vaihteiden ja avustuksen käytöllä).
Joo onhan toi mahdollista jos boosti vaan päällä ja runttaa vaihteita. Itsekkin kerran kokeilin mennä suh jyrkkää asfaltti ylämäkeä täysillä avustuksilla ja oli kyllä hauskaa kiihdyttää ylämäkeen, mutta vaihteiden vaihtaminen tuli aika ikävä rasahduksen saattellemana, vaikka vähän kevensi voimaa vaihtaessa.
Mielestäni olen kyllä aika hyvin koittanut estää tätä ettei pelkästään isoimmalla vaihteella paineta ylämäkeä ylös ja lähdetä liikkeelle. Tiedossa on ollut tämä ketjujen venyminen. Boostia tulee käytettyä todella harvoin. Metsässä ainoastaan pahoissa paikoissa.
Sen verran tutkin noita nykyisiä ketjuja, että huomasin niiden olevan KMC X10. KMC:n sähköpyörille oleva malli on E10. Joten onko näissä Neuroneissa vakiona perus mtb ketjut? Liekö tämä syy nopeaan venymiseen?
En kyllä nää e-bike ketjuja mitenkään oleellisena ketjun venymän välttämiseksi. Oma normi XTR ketju kestänyt hyvin sähkärissä.
Kuminauha muokkasi tätä : 19.07.2021 at 10.39
Joo. Ei pitäisi olla ketjulla suurta merkitystä.
Käyttö vaikuttaa enemmän.
Mistäs näitä ketjuja kannattaisi nyt sit ostaa ja mitä mallia? Tuntuu että noita on niin montaa merkkiä ja mallia...
Jos siis 10-speed ketju kyseessä ja shimanon kasetti ja vaihteet niin esim. Shimano XT CN-HG95 ketju.
Jarrujen resonoinnista tuossa aiemmin puhetta. Itse ostin 02/21 neuron-on 8. Jarrut alkoi ääntelemään melkein heti. Vaihdoin kunnon levyt niin loppui ääntelyt.
Eteen
https://www.bikeshop.fi/Jarrulevy-XT...a/pIRTMT800LE/
Taakse
https://www.bikeshop.fi/Jarrulevy-XT...a/pIRTEM810LE/
Vaimolle tuli Grand canyon: on
Siihen piti myös vaihtaa etulevy.
Alkuperäinen ihan surkea levy. Tuo uusi varmaan puolet kevyempikin.
Ensimmäistä maastopyörää ja sähköpyörää hankkimassa työsuhdepyöräksi. Aikaisempaa kokemusta löytyy cuben pyöristä, mutta nyt niitä ei tunnut saavan tällä hetkellä mistään alle 5000€ niin tutkin muitakin merkkejä.
Nyt harkinnassa siis Canyonin Neuron:ON. Onko järkevä 400€ investointi Neuron 8 => 9? Ilmeisesti eroja löytyy ainakin keulasta sekä jarrulevyistä, joista täällä on annettu kritiikkiä. 1kg painoero johtuu ilmeisesti, myös näistä?
Eipä joo muuta isoa eroa oo kun keula ja jarrulevyt, vaihdevipu myös pari pykälää parempi.
Painoero tulee tosta keulasta ja maksaisin kyllä 400€ siitä päivityksestä. Pike on kuitenkin niitä parhaimpia keyitä trailikeuloja. Jälkeenpäin sama päivitys maksaa kuitenkin sen ~650€ pelkän keulan osalta.
Meille tuli keväällä pari kappaletta noita kaseja, kun 9 ei ollut saatavilla. Tuo 35 keula on kyllä heikko esitys. Kyllä sillä polkuajot ajelee, mutta ilman muuta kannattaa satsata ysiin.
Millä tavalla toi 35 on niin heikko esitys? Itellä ei tietysti hirveesti ole muista kokemusta, mutta ainakin omissa ajoissa pelittää ihan hyvin...
Ainakin vaimon 35 Gold on korkeintaan välttävä. Toiminta on nihkeää, eli herkkyys puuttuu, vaimennus ihan basic ja painaakin julmetusti.
Onko kukaan viellä saanut canyonilta tietoa miten meinaavat korjata sen virtanappi ongelman että ei lähde kylmällä käyntiin? Sen tiedon olen kyllä saanut että shimanolle ovat asiasta tiedottaneet..
Tuo 35 ei tosiaan ole kovin herkkä, alussa on sellainen tahmea ja sitten sukeltaa. Silverissä myös paino on melkoinen. Lisäksi tuossa kun ei pysty säätämään compressiota, ainakin nopea puoli on todella huono, ts keula lähtee hakkaamaan epätasaisuuksissa.
Onko Neuron on kylmäkäynnistysongelmaan tullut ratkaisua? Onkohan uusissa enää tätä ongelmaa?
Kesällä kolautin lukolla tuohon Neruon 7 näyttöön ja halkihan se meni. Nyt syksyn tullen kosteus alkanut kertymään näytön sisälle. Vielä toimii, mutta talvi voikin olla eri asia. Katselin että uusi maksaa n. 140€. Onko tuohon jotain fiksua mikä kannattaisi tilalle vaihtaa mieluummin? Saako pienellä lisäpanostuksella jonkun paremman korvikkeen?
![]()
Jos näyttöä ei näytön takia tarvi, niin EW-EN100 elegantti ja halpa ratkaisu.
Löytyis muuten yksi ylimääräinen, vähän käytetty EW-EN100 pulikka…. Vink vink
Edit: pulikka myyty
Edit 2: Pulikka löytyy, ostaja ei hallunutkaan..
Honkpa muokkasi tätä : 26.08.2021 at 09.40
Uusi pyörän omistaja kyselee tyhmiä. Oma mankeli on 2019 mallia.
Eli seisontatuki, lukko ja rapakaaret sekä talvirenkaat?
Nämä siis pitää hankkia ja apuja /kokemuksia ja kommentteja & suosituksia kaipaan.
Kiitos vastauksista![]()
Nuohan näyttää hyvältä. Ja ilmeisesti toimiikin asiallisesti.
Oma tilanne hieman kehittynyt:
Talvirenkaat on tilattu (otin piikkisiat), lokarit löytyi motonetistä, asennus taattua omaa laatua, toimii vähän sinnepäin, seisontatuki edelleen hakusessa, lukkoasia edelleen hakusessa...mihinkä esim linkkulukon kotelon voisi sijoittaa
Edit: Stemmi pitäisi kai vaihtaa eli pystympi ajoasento haussa. Suosituksia?
Kirjanmerkit