ElectrobikeGiantHephaGarmin
Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Cube vaihtajankorvakemysteeri

Cube vaihtajankorvakemysteeri

Bike-discountista ostetun Cube Reaction HPA 29 rungon ja shimanon 11 vaihteisen vaihtajan ja 11-46 takapakan kanssa on ongelmia. Ensimmäinen ongelma oli, että ketju ei noussut pakan kahdelle suurimmalle rattaalle, sillä b-ruuvissa ei riittänyt säätövara jotta vaihtajan olisi saanut tarpeeksi alas. Ongelma korjaantui Goatlinkillä.

Vaikka vaihtaja nyt mahtuu menemään suurimman rattaan kohdalle, ilmeni uusi ongelma. Vaihtajan säätövara ei nimittäin riitä, että vaihtaja yltäisi tarpeeksi sisäänpäin (vannetta kohti), jotta ketju nousisi suurimmalle rattaalle. Vaihtajan sisäpuolen rajan säätöruuvi on ruuvattu niin auki ettei se enää rajoita vaihtajan liikettä yhtään, mutta vaijeri ei silti pysty vetämään vaihtajaa tarpeeksi kauas sisäänpäin.

Syynä vaikuttaisi olevan se, että rungon mukana tulleessa vaihtajan korvikkeessa on aika paljon offsettiä, jonka takia vaihtaja jää liian kauas.

Kysymyksenä siis: Onko teidän pyörissänne esiintynyt vastaavaa ja mikä voisi olla avuksi?

Kuva:

Onko siinä se ihme direct mount korvakko, en kattonu/kuunnellu mutta oisko tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=xyOp2lyeAlY
    Vuos sitten stereon runkoon kasatessa vähän ihmettelin. Mikähän tarkoitus tuollakin keksinnöllä on, yksi riesa enemmän jos harkittee SRAMiin vaihtoa?
    (kuva ei muuten näy, jos yllä sellainen pitäisi näkyä)

F. Kotlerburg Guest
    Kyllä kyseisessä Cubessa on Shimano Direct Mount korvake eli jos laittaa vaihtajan korvakkeesta kiinni niin vaihtaja jää liian ulos.

Kiitos vastauksista! Alkoihan se heti toimimaan kun laittoi oikein paikoilleen.

Minä törmäsin tähän samaan ja kyllä tuossa aikamoinen hetki tuhraantui, että keksin mistä on kyse. Jatkokysymys - onko Cubessa tämä Direct Mount joku uusi standardi vai olisiko esimerkiksi minun Cube Reaction pyörääni molemmat korvakkeet olemassa? Hajotin siis keväällä korvakkeen ja korvaajaksi ostin Marwi GH-176 korvakkeen, joka ei sitten käynyt alkuunkaan, mutta Marwi GH-175 taas kävi. Olisiko tässä käynyt niin, että GH-175 ja GH-176 ovat saman pyörän Direct ja Standard mount variaatiot?

https://www.marwi-eu.com/gh-list-cube.php

Kesähän tässä vaihteiden kanssa taistellessa tärvääntyi, mutta nyt vaihteisto toimii. Vaihtajia, korvakkeita ja ketjuja ehdin ostaa kahdet ennen kuin toimiva kombinaatio oli taas kasassa. No onneksi siitä selvisi pelkästään rahalla ja oppia tuli samalla paljon lisää.

Ainakin kuvan perusteella GH-175 näyttää pidemmältä, voisi hyvinkin olla direct mount -versio samaan pyörään. Kuva olis kiva. Muuten voi sanoa vain että suattaa olla tai olla olematta.

No savolainen ymmärtää tuon vastauksen. Kuva on Marwin sivuilla ja kun nyt tarkemmin etsin sieltä löytyy myös 1:1 mittakaavakuva PDF versiossa - itsellä ei kuvaa siitä "väärästä" mallista ole, kun pistin sen kiertoon eteenpäin. Tuossa PDF:ssä voi verrata 175 ja 176 malleja. Niiden ero on kuvan perusteella juurikin tuo direct/standad mount ero, mutta ihan varma en asiasta voi enää olla. Itse kiinnitysmekanismi haarukkaan on sama 175 ja 176 malleissa.

https://www.marwi-eu.com/gh-list-cube.pdf

Marwin pyöräkohtainen osaluettelo lakkaa näiden osalta noin vuoteen 2015 ja minun pyöräni ollessa tuoreempi se lista ei auta - listan mukaan minulla nyt käytössä oleva 175 malli ei ole mihinkään Cube Reactioniin käypäinen.

Eli varmuuden asiaan saan, kun ostan toisen kerran itse jo kertaalleen hylkäämäni 176 Marwin ja kokeilen - pitääpä harkita - eihän se maksa kuin kympin.

Mistä löysit kympillä? Voin ostaa sen gh-176 mallin pois jos jää ylimääräiseksi

Puhuin potaskaa - varmaan se yli kaksikymppiä/kolmekymppiä maksoi kotiintuotuna. Se väärä malli meni jo joku aika sitten - näky olleen kahdenkympin hintapyyntö silloin. Ulkomailla näyttää olevan halvimmillaan reilua kymppiä, mutta eiköhän se postikuluilla sinne kolmenkympin luokkaan asetu.

Rosella näkyy olevan 12,45e plus 9,95e pk. Halvin mitä oon löytänyt. Mutta mitään muuta heillä ei olekaan varastossa. Mutta ei tuokaan paha ole, tulis kotiin asti, säästäisi aikaa ja polttoainetta. Kerran vasta olen oikonut, kai se kestää vielä, oli niin minimaalinen vääntymä

Samanlaisia aiheita

1. Cube vs. Cube
    By mar13 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 24.09.2015, 19.38

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään