GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 299 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 199 249 289 297 298 299 300 301 309 349 399 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.941 - 8.970 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8941
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Juu tottakai tuo ottaa paketin kasaan. Siinä on vain yksi paikka lisää missä voi olla löysää.

    Varmaan noita hartiamomenttiin++ läpiakselin vääntäjiä tuossakin ajateltu, että kierre on vaihdettavassa osassa eikä rungossa
    Just noin. Kyllä kaikki kierteet voi rikki mennä. Mieluummin ehkä niinpäin, että jos kiekko on pari vuotta kiinni, niin taka-akseli hapettuu haarukkaan kiinni.
    Pahimmassa tapauksessa runko on tuon jälkeen entinen.

    Niin ja suurin syy varmastikkin se, että valmistus on halvempaa.

  2. #8942
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Just noin. Kyllä kaikki kierteet voi rikki mennä. Mieluummin ehkä niinpäin, että jos kiekko on pari vuotta kiinni, niin taka-akseli hapettuu haarukkaan kiinni.
    Yleensähän se on noiden yhdistelmä

  3. #8943
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    No siis tottakai se sisäkierre pitää olla vaihdettavassa osassa, eli korvakkeessa. Mutta se korvake voisi olla drop outin ulkopuolella eikä sisäpuolella.

  4. #8944
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    No siis tottakai se sisäkierre pitää olla vaihdettavassa osassa, eli korvakkeessa. Mutta se korvake voisi olla drop outin ulkopuolella eikä sisäpuolella.
    No ei sillä hirveää merkitystä ole. Samanlainen "irtonainen" osa siellä on. Mietis miten käy, kun tuo korvake on ulkopuolella? Muistaakseni 3t:n jossain mallissa noin onkin. Kun vaihdat kiekkoa, niin vaihtaja tippuu irtaalleen.

    Se haarukassa oleva iso kierre kestää kyllä, kun ei unehda tosiaan pidemmäksi aikaa paikalleen ja aja suolapskssa.

    Edit: Oikein muistelin. Näyttääkö näppärältä?

    https://youtu.be/vB8BBS20Lr8?t=337

  5. #8945
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Minusta Exploron systeemi on ihan näppärä, ei siitä haittaa ole. Kiekko on helppo ottaa pois, kun vaihtajakin putoaa pois tieltä.

    Mutta olipa minullakin 3T:n takanavassa klappia, akselin kierrettävä välyksenpoistaja oli löystynyt. Siinä on kolme pikkuriikkistä n. 1.5 mm kuusiokoloruuvia. Ei tuo koko kuulu pyörämekaanikon perussettiin, vaan piti askarrella sopiva avain listanaulasta

  6. #8946
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ei sillä hirveää merkitystä ole. Samanlainen "irtonainen" osa siellä on. Mietis miten käy, kun tuo korvake on ulkopuolella? Muistaakseni 3t:n jossain mallissa noin onkin. Kun vaihdat kiekkoa, niin vaihtaja tippuu irtaalleen.

    Se haarukassa oleva iso kierre kestää kyllä, kun ei unehda tosiaan pidemmäksi aikaa paikalleen ja aja suolapskssa.

    Edit: Oikein muistelin. Näyttääkö näppärältä?

    https://youtu.be/vB8BBS20Lr8?t=337
    Mun mondrakerissa se on ulkopuolella, mutta 5mm pultilla kiinni chainstayssa niin ei putoa yhtään mihinkään kun kiekon irrottaa. Akselin mutterikin on kierteellä korvakkeessa, eli tavallaan kierrekkin vaihdettava vaikka taitavat kyllä myydä vain korvaketta missä kaikki mukana.

    Eikä pikalinkussa sen enempää niitä eläviä osia ole, ainoa ero on se 10mm kolo dropoutissa.

  7. #8947
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Oliko tätä jo käsitelty täällä (ja vaikka olisikin, niin saapi kommentoida). Kiinnostaisi, koska flat bar
    https://allcitycycles.com/bikes/supe...ssional_apex_1
    Roots, bloody roots

  8. #8948
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Ihan varsinaisesti flat bar -geo siinä ei ole, joten vaikka Cosmic Stallioniin suoralla tangolla kasattuna tulee kevyempää ja varauksin järkevämpi geo, jos vaihteilla on tarkoitus mennä. SP:n geo melko ”tracklocross” (bb drop 60 mm) ja sliderit kasvattaa muutenkin reiluhkoa painoa (2,5 kg + 1,2 kg).

    https://www.cxmagazine.com/all-city-...lespeed-geared
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #8949
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tiedä järkevyydestä, mutta pystympää asentoa haluaisin. Painavahan tuo on, mutta toki kevennykset mielessä. Nykyisessä osasarjojen saatavuustilanteessa (tai saamattomuus) complete houkuttaa runkoa enemmän. Toinen vaihtoehto on kasata titaaninen mtb enven jäykällä keulalla.
    Roots, bloody roots

  10. #8950
    r.a.i Guest
    Musta tommosessa 2,5 kg teräsraamissa, varsinkaan yli kilon haarukalla, ei ole mitään muuta perustetta kuin taloudelliset syyt. Eli jos saa tosi halvalla, tyyliin alle 500 setti. Tuossa painossa menetetään kaikki teräksen hyödyt eikä saada mitään etuja. Tuossa hintaluokassa alumiini on ylivoimainen materiaali tai sitten kiinakuitu. Tai no, jos haluaa hitosti erilaisia kiinnikkeitä , niin niitä on helppo teräkseen juotella.

  11. #8951
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Hei mut hipsterit haluu terästä. Ja tuota voi aina keventää. Laittaa ne 25mm renkaat vaan gravelliin.
    Kyllähän teräksellä katu-uskottavuutta länsiväylän TMT:ssä saa.

    Niin ja kieltämättä ne ohutputkiset teräksiset maantiepyörät ovat alkaneet näyttää itsestänikin hienolta. Viikonloppuna viikinmäkeä ajoi jostain -70 luvun italiasta karannut kuski. Kaikki kamat ja fillari. Näytti olevan vielä hyvässä kunnossakin. Siistiä.

  12. #8952
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    Rai, MachoManin runko painoi 2270g 520millisenä ja maksoi tuon alle 500€, lopullinen versio painoi alle 8.5kg 4Seasoneilla, ei ihan gravel muttei maantiepyöräkään...

  13. #8953
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Musta tommosessa 2,5 kg teräsraamissa, varsinkaan yli kilon haarukalla, ei ole mitään muuta perustetta kuin taloudelliset syyt. Eli jos saa tosi halvalla, tyyliin alle 500 setti. Tuossa painossa menetetään kaikki teräksen hyödyt eikä saada mitään etuja...
    En tiedä mikä vika minussa on ja missä, mutta enemmän tuo herättää omistamisen halua kuin yksikään kuiturunko.

  14. #8954
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ainakin itsellä näin setämiehenä kun on enemmän liikakiloja vyötäröllä kuin koko pyörä painaa, ja pyöräilytavoitteita, vaikka niitä onkin, niin ne toimivat lähinnä jatkuvan pettymyksen lähteenä. Näistä lähtökohdista tuollainen pyörä on kieltämättä houkutteleva. Omistamisen tavoitteen sentään saa täytettyä

  15. #8955
    Canyonin alumiininen Grail oli hetken aikaa taas tilattavissa (aiemmin sold out), toimitusaika syys-lokakuun vaihteessa. Ehdin laittaa tilauksen sisään ja heti seuraavana päivänä näytti taas sold out. Toimitusaika-arvio lokakuun alussa, saas nähdä kuinka käy...

  16. #8956
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ Olen seurannut Canyonin Endurancea. Siellä on melkein päivittäin ollut joku malli hetken tarjolla. Eilen oli Endurance 6 disc. Joskus pyörän olisi saanut heti (elokuun aikana). Eli aktiivisella kyttäämisellä tuolta voi saada pyörän alkusyksyyn.

  17. #8957
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Tuli nyt huokeahintainen ostettua. En heti huomannut pahoja heikkoiksia. Tulee yleissuhariksi kaikenlaiseen ajooon.

    https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10...179896_1_style

  18. #8958
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^ Missä vaiheessa cyclo/Maantiepyörä muuttuu graveliksi? Silloin kun se on muodikkaampi kuin edellä mainitut...

  19. #8959
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Näin se taitaa olla. Mutta varmaan siinä vaiheessa kun on haarukoissa kiinnityspisteitä ja haarukoihin mahtuu isompaa rengasta pyörimään ilman ongelmia.

  20. #8960
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    752
    Itä-Suomen gravelissa pitää olla 3 tuuman renkaat ja droppitanko, valinta ei ole kovin vaikea.

  21. #8961
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Savo onkin suomen Texas, kaikki suurta, puheetkin...

  22. #8962
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    752
    Täällä on huonot hiekkatiet, tukkirekoille suunniteltu.
    Tulkaapa toukokuussa testaamaan mehtäteitä alle 2 tuuman renkuloilla niin tiedätte.

  23. #8963
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Tuli nyt huokeahintainen ostettua. En heti huomannut pahoja heikkoiksia. Tulee yleissuhariksi kaikenlaiseen ajooon.
    https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10...179896_1_style
    2x8 Lite tuli aiemmin ostettua yleisajoon teille (soralle ja asfaltille) ja kaduille. Meno on maistunut käppyräsarvinoviisille. Suurimmat puutteet ovat 2x8 voimansiirron suuret hypyt, etuvaihtajan toimivuus/kampien notkuminen (nelikantti joustaa ja ketju osuu häkkiin) ja jarruihinkin kaipaisi lisää tehoa ja tuntumaa. LTD korjaa nämä puutteet ja bonuksena läpiakselit sekä tubeless-valmius kiekoissa (vaan ei renkaissa). Päivittäisin tähän jos XL-kokoa tulisi tarjolle. Toisaalta, olisi kiva kokeilla esim Grail/Grizl että miten pidempi etukolmio muuttaisi ajoa. En toisaalta poluille tällä haaveile, niin tuoko tuo rennompi geometria mitään oleellisesti lisää ajoihin?

  24. #8964
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    2x8 Lite tuli aiemmin ostettua yleisajoon teille (soralle ja asfaltille) ja kaduille. Meno on maistunut käppyräsarvinoviisille. Suurimmat puutteet ovat 2x8 voimansiirron suuret hypyt, etuvaihtajan toimivuus/kampien notkuminen (nelikantti joustaa ja ketju osuu häkkiin) ja jarruihinkin kaipaisi lisää tehoa ja tuntumaa. LTD korjaa nämä puutteet ja bonuksena läpiakselit sekä tubeless-valmius kiekoissa (vaan ei renkaissa). Päivittäisin tähän jos XL-kokoa tulisi tarjolle. Toisaalta, olisi kiva kokeilla esim Grail/Grizl että miten pidempi etukolmio muuttaisi ajoa. En toisaalta poluille tällä haaveile, niin tuoko tuo rennompi geometria mitään oleellisesti lisää ajoihin?
    Ainakin WTB:n sivujen mukaan kaikki Riddlerit on tubeless yhteensopivia. Netissä kyllä jengi valittaa että vuotaa litkut pihalle. Pitää vaikka etunakil testaa vähä mite toimii.

  25. #8965
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Eipä tässä nyt teräs ole erityisesti hakusessa vaan flat bar gravel tai sen korvike. Parit bike fitting sessiot jo takana ja paria runkokokoa koettanut, eikä drop barilla löydy mukavaa ajoasentoa. Pitää keksiä jotain muuta.
    Roots, bloody roots

  26. #8966
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ainakin WTB:n sivujen mukaan kaikki Riddlerit on tubeless yhteensopivia. Netissä kyllä jengi valittaa että vuotaa litkut pihalle. Pitää vaikka etunakil testaa vähä mite toimii.
    Äkkiseltään kuvissa tuo Whiten Riddler näyttää eriltä kuin uudet Riddlerit, eikä TCS merkintä ole ainakaan samassa kohdassa kuin kaupassa erikseen myytävissä. Onhan niissä tuo TCS merkki?
    Saattaa silti toimia, mutta kannattaa tarkistaa ja tiedostaa asia että välttämättä ei toimi.

  27. #8967
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No riddleristäkin on varmaan tullut se pistosuojattu sg2 versio. Vanhatkin toimii kyllä tubeleksena. Stanilla huonommin, orangella ja effetolla paremmin.

  28. #8968
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    No sitten vaan asennukseen.
    Samat litkusuositukset kuin paattomalla, jos tuntuu löysältä vanteella tai ilma suhisee kunnolla välistä ulos niin heti suosiolla kierros tai pari teippiä lisää ennen litkujen laittoa.

  29. #8969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^ Olen seurannut Canyonin Endurancea. Siellä on melkein päivittäin ollut joku malli hetken tarjolla. Eilen oli Endurance 6 disc. Joskus pyörän olisi saanut heti (elokuun aikana). Eli aktiivisella kyttäämisellä tuolta voi saada pyörän alkusyksyyn.
    No eipä siellä muuta ole ollut kuin noita Tiagralla varustettuja vannejarrullisia.
    Vähintään 105 osilla ja levyjarrullista ei ole saanut.
    Katson tota monia kertoja päivässä millon tulis saataville.

  30. #8970
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Äkkiseltään kuvissa tuo Whiten Riddler näyttää eriltä kuin uudet Riddlerit, eikä TCS merkintä ole ainakaan samassa kohdassa kuin kaupassa erikseen myytävissä. Onhan niissä tuo TCS merkki?
    Saattaa silti toimia, mutta kannattaa tarkistaa ja tiedostaa asia että välttämättä ei toimi.
    Tässähän voi olla sama kun Maxxiksella, että OEM kumeissa erilaiset merkinnät kun Retail kumeissa. No, testaamalla se selviää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •