Pyörävarastoissa on ainakin usein niin hämärä valaistus, että valvontakamerakuva on todennäköisesti aika tuhnua. En usko, että auttaa kovin usein rikoksen selvittämisessä, ellei varas ole talon asukas. Kamerassa on myös varmasti jotain lakiteknisiä ongelmia, tarvitaanko kaikkien asukkaiden suostumus, kuka saa katsoa videota ja missä tilanteessa jne. Datan purussa tuskin on mitään erikoista, kuva tallentuu loopilla jonnekin säilöön tyyliin viimeiseltä 7 päivältä ja yleensä ohjelma osaa haarukoida videolta ne tilanteet, kun kuvassa on liikettä.
-Varmaan pelkät kyltit ja jotkut dummy-kamerat voisivat ehkäistä varkauksia yhtä hyvin kuin oikeatkin kamerat.
-Avainten vaihto sähköiseen systeemiin, jolloin kadonneet avaimet voi deletoida järjestelmästä. Vanhempieni talossa päädyttiin äskettäin tuohon ratkaisuun (Iloq).
-Kiinteitä telineitä on, mut varmaan ongelmana on tilojen mitoitus, kun pyörät pitäisi olla entistä väljemmin ja varastot taitaa olla pääsääntöisesti jo nyt liian ahtaita. Hyviä telineitä ei mun havaintojen mukaan rakenneta yleensä edes uusiin taloihin.
-Joku liikkeestä herkästi päälle menevä hälytin kuulostaa erittäin huonolta idealta.
Aihe kiinnostaa, kun itekin oon taloyhtiön hallituksessa. Ei oo tuona aikana pyörävarastoasioita oikeastaan käsitelty, eikä oo mun tietooni tullut, että pyöriä ois varastettu.
Tätä opasta kannattaa tuputtaa hallituslaisille ja isännöitsijälle:
https://www.motiva.fi/files/15877/Py...sakointiin.pdf

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit