GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 55 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 3275

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lahden Kuvarastit

Askonkadulla näillä kieppeillä

Uus

Lotilan koulun pihalta.

Mihis uusi rasti unohtui?

Tässä.

Tie 140 / Vanha Helsingintie.
    Junanradan ylittävän sillan alapuolella, sen radan etelänpuoleisessa päässä (taisi viimeksi olla tuo Pohjoisen puoli rastina).

Sitten olisi tälläinen ”silta”.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lahden Kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tie 140 / Vanha Helsingintie.
    Junanradan ylittävän sillan alapuolella, sen radan etelänpuoleisessa päässä (taisi viimeksi olla tuo Pohjoisen puoli rastina).
    Tämän sillan ympäristö on tosiaan ollut melko suosittu rastikohde

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Tässä.
    Kannattaa lukaista tuo ketjun aloitusviesti vielä läpi. Uusi rasti pitäisi laittaa samalla kun laittaa kuvan edellisestä. Kannattaa kuvata uusi kohde jo matkalla vanhalle niin saa samalla laitettua molemmat, ainakin itse teen näin. Pääsee ainakin heti hakemaan uutta rastia jos vaikka sattui myöhästymään juuri edelliseltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Tämän sillan ympäristö on tosiaan ollut melko suosittu rastikohde

Kannattaa lukaista tuo ketjun aloitusviesti vielä läpi. Uusi rasti pitäisi laittaa samalla kun laittaa kuvan edellisestä. Kannattaa kuvata uusi kohde jo matkalla vanhalle niin saa samalla laitettua molemmat, ainakin itse teen näin. Pääsee ainakin heti hakemaan uutta rastia jos vaikka sattui myöhästymään juuri edelliseltä.
    Näistä huolimatta, hyvä että rasti vaihtui, itse olin täysin ulkona edellisen rastin suhteen, vaikka oli ihan tarpeeksi ”aineistoa” tunnistaa, mutta kun ei niin ei vaikka karttaa koitti pyöritellä ja maastossa kävin pari paikkaa vielä varmistamassa.

Nythän eilennä tuossa ei varmaan isompaa vahinkoa sattunut vaikka pieni tauko rastien välissä tulikin, mutta kyllähän se idea olisi tietysti saada ne ulos samaan aikaan (uusi ja vanha kuva), tai mikä se tekninen väli (joitakin minuutteja) kuvien laiton välissä siinä sitten kenenkin kuvanlaittotekniikalla onkin.

Mutta vaikkapa Sunnuntain tyylisissä ”kymmenen rastin päivissä”, missä useampi rastin kimpussa samaan aikaan, tulee tietysti harmittava katkos jos/kun pidempi väli löydetyn ja uuden kuvan välille tulee.
    Itsellä on 1 tai 2 kertaa käynyt niin, että kun käynyt rastikuvan kuvaamassa, eikä uutta ole ollut valmiina ja olen lähtenyt sopivan sitten etsimään, onkin joku tällä välillä sitten rastin julkaisutkin (mutta onneksi sitten tuo uusikin löytynyt...) sen riskin joutuu joskus ottamaan...

Mutta kuten sanoin, omasta mielestäni parempi että rasti vaihtui näinkin kuin että ei olisi vaihtunut ja näistä meidän sanomisista ei kannata Kimbyyrin mitenkään ottaa itseensä, ei muuta kuin lisää rasteja ahkerasti hakemaan(katsoo vain uutta kuvaa valmiiksi).

Näistä huolimatta, hyvä että rasti vaihtui, itse olin täysin ulkona edellisen rastin suhteen, vaikka oli ihan tarpeeksi ”aineistoa” tunnistaa, mutta kun ei niin ei vaikka karttaa koitti pyöritellä ja maastossa kävin pari paikkaa vielä varmistamassa.

Nythän eilennä tuossa ei varmaan isompaa vahinkoa sattunut vaikka pieni tauko rastien välissä tulikin, mutta kyllähän se idea olisi tietysti saada ne ulos samaan aikaan (uusi ja vanha kuva), tai mikä se tekninen väli (joitakin minuutteja) kuvien laiton välissä siinä sitten kenenkin kuvanlaittotekniikalla onkin.

Mutta vaikkapa Sunnuntain tyylisissä ”kymmenen rastin päivissä”, missä useampi rastin kimpussa samaan aikaan, tulee tietysti harmittava katkos jos/kun pidempi väli löydetyn ja uuden kuvan välille tulee.
    Itsellä on 1 tai 2 kertaa käynyt niin, että kun käynyt rastikuvan kuvaamassa, eikä uutta ole ollut valmiina ja olen lähtenyt sopivan sitten etsimään, onkin joku tällä välillä sitten rastin julkaisutkin (mutta onneksi sitten tuo uusikin löytynyt...) sen riskin joutuu joskus ottamaan...

Mutta kuten sanoin, omasta mielestäni parempi että rasti vaihtui näinkin kuin että ei olisi vaihtunut ja näistä meidän sanomisista ei kannata Kimbyyrin mitenkään ottaa itseensä, ei muuta kuin lisää rasteja ahkerasti hakemaan(katsoo vain uutta kuvaa valmiiksi).
    Joo, ei mitää hätää. En lähtiessä ollut laisinkaan varma tiedänkö/löydänkö koko paikkaa, joten en ottanut kuvaa "varastoon". Halusin kuitenkin sen löydön heti julkaista, olin kuulevani jo vapaarattaan rallatusta lähistöltä

Mä kattelen aina lenkillä ja muutenkin sillä silmällä paikkoja että niitä voisi rasteina käyttää. Voi sitten rastille ajaessa koukata sellaisen kautta ja ottaa kuvan. Harvemmin ne rastit ihan kotiovella on että sattuu siihen väliin aina joku uusi kuvauspaikka kuitenkin. Toki tuosta samalla lenkillä säännöstä joustaminen levittäisi noita rasteja kauemmas keskustan ympäriltä ja saattaisi hieman rauhoittaa tätä nykyistä ajoittain melko nopeatempoista rastin vaihtumista.

Sillalla, jokimaalla, ristolan laidun
    Lisätty merkki
    https://maps.app.goo.gl/i3rz6pKg4THYtWiD8

Jauhoja jauhoja..
    Kimbyyri muokkasi tätä : 21.07.2021 at 20.36

Okeroisten myllyllä.
    Kotipellontie 46

Uuden siirsin sitten hieman kauemmaksi.
    Karttakuvasta katsottuna/löydettynä saattaa miettiä miten kohteeseen pääsee. Vastaus on että kohtuullisen hyvin, pääsee vaikka autolla jos tarvis (ja virallinen syy ajaa kohteeseen autolla...)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Jos on vaikea, helpostusta saa pyytämällä.
    Voisin pyytää...
    Mutta odotetaan vähän aikaa jos joku ilmoittaa tietävänsä, niin sitten ei vihjettä... (kun ei tuon kauhean vaikea kuitenkaan pitäisi olla).

Mulla on jo toi kuva puhelimessa, uudelle rastille ajamassa (vielähän tuohon väliin joku voi ehtiä...)

”Liipola Homo” löytyy osoitteesta Lakkitehtaantie 2

Ja uusi, taas jokunen kilometri on paikkojen välillä, mutta kartasta löytyy mukavaa sorareittiä paikkojen väliltä (alku ja loppu asfaltilla).
    En tiedä tuleeko ”sanomista” mutta laitan tuplakuvan heti alkuun: (pyörä pysyi paikallaan, kuvaaja vaihtoi paikkaansa)

Tuossa kohteessa on kuulunut ”prum prum prum” ääntä vielä kymmenkunta vuotta sitten.

”Liipola Homo” löytyy osoitteesta Lakkitehtaantie 2

Ja uusi, taas jokunen kilometri on paikkojen välillä, mutta kartasta löytyy mukavaa sorareittiä paikkojen väliltä (alku ja loppu asfaltilla).
    En tiedä tuleeko ”sanomista” mutta laitan tuplakuvan heti alkuun: (pyörä pysyi paikallaan, kuvaaja vaihtoi paikkaansa)

Paikka tiedossa. Mun pihasta on 13km kohteeseen. Noudan vkl aikana ellei vihtis ehdi iskeä ensin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Paikka tiedossa. Mun pihasta on 13km kohteeseen. Noudan vkl aikana ellei vihtis ehdi iskeä ensin.
    Sehän olisi ollut sopiva iltalenkki tälle illalle...

Minä jo luulin että pääsen vielä iltarasteilemaan, kun oli uusi viesti tullut ketjuun...

Sehän olisi ollut sopiva iltalenkki tälle illalle...

Minä jo luulin että pääsen vielä iltarasteilemaan, kun oli uusi viesti tullut ketjuun...

Meinasin lähteä ilta-ajelulle mutta ei sitten jaksanut. Ehkä huomenna aamupäivällä voisi yrittää.

Lahden Kuvarastit

Pipon entinen speedwayrata. En ois tienny ilman tuota vinkkiä.

Sitten pesemään hanuria Edit: Tähän ei pääse ihan viereen yöaikaan joten kannattaa hakea pian

Aleksanterinkatu 1:n sisäpiha

”Vanha tuttu, uudella idealla”.

Lahden Kuvarastit

Santtu jatkoi takapuoliteemalla kun paikka oli Isku Areenan takapuolelta tässä.

Uusikin taitaa olla takapuolelta kuvattu

Lahden Kuvarastit

Kärpäsenkadulla
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...Takasein%C3%A4

Ja seuraava kuva-arvoitus (takapuolelta)

Santtu75 muokkasi tätä : 25.07.2021 at 13.26

Lahden Kuvarastit

Marsalkka Mannerheimin rintakuvapatsas Hennalassa tässä.

Sitten porrasjumppaa

Huonolla menestyksellä tehty kartta ja maasto-etsintää.
    Maaston perusteella pitäisi tietyiltä alueilta oletettavasti löytyä, mutta kun ei niin ei...

Ja mä kun luulin että tämä olisi todella helppo… No sanotaan ”vihjeeksi” vaikka että tämä on tarkoituksella melko tarkkaan rajattu kuva.

Veikkaisin että kun tuo rasti selviää mikä on, niin ihmettelen miten en tuntenut, nyt kuitenkin nostan käden virheen merkiksi ja tunnustan etten löydä.
    Mutta uskon että on niin tunnistettavissa oleva paikka että joku sen huomenna käy hakemassa (Tommi, sulle aamulenkki...)
    Varmaan ei kannata uutta vihjettä ennen Maanantai iltaa laittaa...

Radiomäen lännenpuoleinen reuna

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Vai Radiomäen lännenpuoleinen reuna...
    Mun illan viimeisen ajolenkin reitti meni tuosta...

Lahden Kuvarastit

^Läheltä menit ohi sitten… Olihan tuossa sunkin reitillä yhdet puuraput.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •