ElectrobikeGarminGiant
Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Whyte Whitechapel/shoreditch/cambridge

  1. #1

    Whyte Whitechapel/shoreditch/cambridge

    Käyttöön olisi tulossa uusi Fitnesss/hybridipyörä. Millaisia Whyten pyörät ovat ajo-ominaisuuksiltaan ja laadultaan? Kävin jo testaamassa Trekin Fx 3 mallia, mutta houkuttelisi Whyte, kun on saanut kehuja. Shoreditchissä löytyy hiilikuituhaarukka, mutta sitä olisi tulossa vasta kesäkuun alussa maahantuojalle. Whitechapelissa on alumiininen etuhaarukka ja se epäilyttää - miltä se tuntuisi? Cambridgessä päästään sitten tonnin hintaluokkaan.

  2. #2
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.318
    Itse kyllä odottaisin kuituista, joskus kyllä palkitsee. Hyviksihän noita on kehuttu ja Whyten pyörät yleensä olleet hyvässä huudossa.

  3. #3
    Cambridgen valmistus tainnut loppua, kun ei ole valmistajan sivuilla enää. Ei siinä lisähintansa edestä mitään erityistä näyttäisi olevan, voi olla ehkä hieman erilainen geometria kylläkin. Whitechapel vaihtajan verran heikompi fillari muutenkin kuin Shoreditch, siinä yksi syy lisää odotella muutama viikko.

  4. #4
    Minä jo Shoreditchiä kehuin tuolla toisessa otsikossa, joten siinä mielessä lisäarvoa / toista mielipidettä ei tästä kommentista juurikaan tule. Toki kilometrejä on nyt takana reilusti enemmän. Kilometrien myötä ennustamani tottuminen satulaan on toteutunut ja tuntuu nyt vallan hyvältä. Kuten koko muukin pyörä. Mitään vakavampaa moitetta en ole vielä keksinyt etsimälläkään. Geometria on minulle hyvin lähellä optimia, pyörä kulkee juuri niin kevyesti kuin haaveilinkin (toki vertailukohtana 25v vanha teräsrunkoinen - sinänsä oikein hyvin palvelut - hybridini, joten Whyten keveys ei ole mikään yllätys...) ja pyörän hinta-laatu -suhde vaikuttaa moitteettomalta.

    Erityistä ihastusta ja oivaltamisen iloa olen kokenut 1X voimansiirrosta. Ennustan että etuvaihtajat ovat lähitulevaisuudessa historiaa hybrideissäkin. Kokemukseni perusteella kaksi (saati kolme..) eturatasta on normaalioloissa taysin turha lisäinvestointi. Hieman tiiviimmät välitykset voivat joissakin tilanteessa (esim. maantiepyörässä) antaa etua, mutta pääosa välityksistä on joka tapauksessa enemmän tai vähemmän päällekkäisiä. Pyöräilykärpäsen puraisemana kaivoin autotallista viime vuosina vähällä käytöllä olleen GT maasturinikin huoltoon ja koelenkille. Siinä on vielä kolmen rattaan etuvaihtaja ja aivan hullultahan tuo systeemi nyt tuntui - vaikka sinänsä vaihteisto aivan laadukas & toimiva onkin. Mielestäni Shoreditch on luokassaan kilpailukykyisesti hinnoiteltu ja pienen osan hintaedusta varmaan antaa voimansiirrossakin säästäminen.

    Ennen ostopäätöstä tein jonkun verran taustatutkimusta ja vaihtoehdot olivat suunnilleen selvillä. Kun Shoreditchin menestys TM:n testissä paljastui, tein päätöksen nopeasti - kun arvasin että kysyntä ylittänee tarjonnan nopeasti. Whyten vaihtoehdoista Cambridge on tosiaan vanha malli, jota vielä muutama näyttää olevan sportsourcella varastossaan. Veikkaisin että geometria ja runko muutenkin on varmaan lähes identtinen Shoreditchin kanssa. Stemmi näyttäisi kuvan perusteella olevan pikkuisen pidempi. Isoin ero taitaa olla SRAMin vaihteisto, joka tuskin sekään käytössä eroaa paljon Shoreditch:in DEOREsta. Whitechapelissa geometria taitaa olla identtinen Shoreditchin kanssa, mutta haarukka on tosiaan alumiinininen ja vaihteet halvemmat. Siihen en osaa ottaa kantaa, mikä noiden ero käytännössä on. Voi olla aika pieni. Stirling on ilmeisesti rungoltaan myös sama kuin Shoreditch, mutta vaihteistona on Shimanon 105 2X etuvaihtajalla. Sarja on ilmeisen laadukas, joka sitten näkyy hinnassakin (yllättävän paljon, jos minulta kysytään). Kuten aikaisemmassa kommentissanikin mainitsin, houkuttelevin vaihtehto Whyte:n pyöristä Shoreditchille on mielestäni Portobello, joka komponenteiltaan ja rungoltaan on pitkälti vastaava pyörä, mutta 650x47 renkain. Portobellossa näyttää olevan alumiinihaarukka, mutta oletan että noiden isojen renkaiden kanssa haarukan materiaali ei paljon enää vaikuta ajotuntumaan. Jos olisin painottanut mukavuutta vähänkään enempää, olisi Portobello ollut varmasti se ykkösvaihtoehto.

    Maahatuojalta näyttää nyt olevan (yllätys yllätys) kaikki em. Whytet aika vähissä, mutta jälleenmyyjiltä saattaisi hyvällä tuurilla joku löytyä suoraan mukaan. Suositan soittokierrosta. Itsellenikin ennustettiin tilauksen yhteydessä jälkitoimitusta, mutta lopulta paikalliselta jälleenmyyjältä / noutopisteeltä löytyi yksi minulle valmiina. Voi toki olla, että jälleenmyyjienkin hallit ovat nyt jo irtopyöristä tyhjentyneet.

    Trekk (lähinnä FX 4) oli minulle ennen testituloksia melkein se ykkösvaihtoehto, mutta kun Whyte sai niin hyvät arvostelut ja Trekk on melko selvästi arvokkaampi, Whyten valinta ei vaatinut minulta kovin pitkällistä pohdintaa. Lopulta veikkaan kyllä, että olisin nyt Trekk:iin yhtä lailla tyytyväinen - jos siihen olisin päätynyt!

  5. #5
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Alumiinihaarukalla ja 47x650b-renkailla varustettu Whyte Glencoe sai kehuja TM:n gravel-testissä 7/2019. Tietenkään tuon perusteella ei pidä liikoja päätellä suoratankoisen mallisarjan ominaisuuksista. Mutta antaa aihetta epäillä, että Whytellä on runkojen teko hallinnassa ja siten jos mitoitus sopii itselle, valinta ei pieleen mene.

  6. #6
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.318
    ^Itse kyllä uhraisin satkun verran ja ottaisin Shoren, astetta paremmat osat, kuituhaarukka hieman modernimpi 10 vaihteet. Mielestäni hintansa väärti vaikkakin tuolla halvemmallakin tulee toimeen jos ei paremmasta tiedä...

  7. #7
    Millainen pyörä on uusi Stirling v2? https://whyte.bike/collections/fast-...ducts/stirling. Itse olin pitkään hankkimassa Shoreditchia, mutta huononnukset pyörään mm. kuituhaarukan vaihtuminen alumiiniseen pistivät harkitsemaan ostoa. Nyt olen katsellut yhtenä vaihtoehtona Stirlingiä. Se vaikuttaa omaan silmään parempaan suuntaan päivitetyltä shoreditchilta mm. 1x11 voimansiirto ja kuituhaarukka sekä sama runkogeometria, mutta onko pyörän osasarjat ym. todella hintaeron arvoisia eli onko hinta-laatusuhteeltaan kannattava ostos ja kannattaako pyörästä maksaa 1200 euroa.

  8. #8
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Tuotekuvassa pisti silmään, että toi S-kokoinen(?) näyttää ihan suhteettoman korkealta. Geo-taulukossa silti varmaan typo, kun siellä on S:llä sama stack kuin XL:llä, mut headtubeissa kuitenkin ihan normaalin näköiset erot.
    Ihan pätevät osat, mutta eihän toi 1200€ enää halpa oo.

  9. #9
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.318
    Kiekot vois mennä vaihtoon... Onkohan takanapa pikalukolla? Ei mainintaa ainakaan läpiakselista... Putkiosat nimetöntä bulkkia, samoin kammet... Esim. Canyonilta saa tasapainoisemman paketin tuohon hintaan.

  10. #10
    Nostan tätä ketjua kun on ehkä olennaisin, eli jos nyt on niin että Shoreditchin saatavuus on nolla niin mikä pyörä voisi olla runkogeometrialtaan ja osiltaan vastaava? Ja ehkä myös saatavuudeltaan parempi.

Samanlaisia aiheita

  1. Whyte Glencoe -graveli kysymyksiä / mietteitä.
    By Varjostaja in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 17.08.2019, 12.10
  2. Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 18.07.2019, 18.00
  3. Whyte pyörät
    By FoMoCo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 29.04.2018, 15.25
  4. Whyte S-150 Kokemuksia kellään?
    By Villetre in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 06.04.2018, 10.12
  5. Kiinteä takalokasuoja Whyte Fristoniin?
    By JuissiS in forum Varusteet
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 22.08.2017, 19.21

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •