HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 56 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1651
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tuubit on aika huonoja ruullaamaan.

    Mutta joo. Eroa tulee kaikkialta niin paljon, etten ole edes jaksanut vertailla nopeuksia. Asennot ovat kyllä aika yhteneviä molemmissa.

    Helpompaa kahden fillarin kanssa.

  2. #1652
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Iso sliksi on tosiaan mahtava ajaa kaupungilla kanttaillessa. Oikeastaan vähän liiankin hyvä. Pääsee äkkiä iltapuluun, kun mummot hyppivät ojien pohjille karkuun.

  3. #1653
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Helpompaa kahden fillarin kanssa.
    Jos vain säilytystilaa olisi enemmän, niin varmaankin joku aeromaantiepyörä tulisi kaveriksi. Mutta maantiellä kilsoja ei niin paljon tule, että varsinaisesti pakottaisi siihen dedikoitua kampetta hommaamaan. Mutta elämä voi muuttua (niin kuin Loton mainoksessakin aikoinaan uhkailtiin).

  4. #1654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^vakiokysymykseen vakiovastaus: Hutsun Overide.
    Mistäs näitä kannattais lähtee tilaamaan? Onko väliä ottaako 35 vai 38?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  5. #1655
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    38 mm on mun valinta, mittaantuu muuten just nimellisleveyteensä 19C vanteella. 22C (sisäleveys) pitäisin ittelle optimina ja 25C ehdoton maksimi, alukiekot tieten kyseessä. Milloin muuten vanne on renkaalleen liian leveä?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #1656
    Tuli tilattua gravelking SK:t 40 leveänä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  7. #1657
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Wilcox lähtee ajamaan 1300 kilsan aika-ajoa Alaskan halki Endurance Casing Oracle Ridgeillä (700x48c)

    https://theradavist.com/2021/07/lael...-introduction/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #1658
    Ehkä helpoin tubeles asennus ikinä. Dt:n kiekko ja gravelkingit alle. Tiivisty heti

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  9. #1659
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Gravelking SS sen sijaan oli melko painajaismainen. Aivan liian löysä alkuun Eastonin vanteille. Vasta toinen kierros teippiä vanteen pohjalle auttoi ja renkaat sai nousemaan. Sen jälkeen on kyllä toiminut hyvin.

  10. #1660
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Hyvä yleisrengas yksinomaan hiekka- ja sorateille? Ajot olisi ehkä 80% hiekkateitä, 5-10% assua ja loput 10-15% polkua. Absoluuttisella (rulla)testinopeudella ei niin väliä.

    Nyt alla on Schwalbe g-one allroundit (ilmeisesti sitä vanhempaa versiota), jotka tuntuvat tosi hyviltä niiden tarjoaman pidon puolesta. Sellaiset eleettömät ja luotettavat, joita on mutkissa helppo viedä ihan äärirajoille, kun rengas ei murra heti täyteen liukuun, vaan tarjoaa vähän sitä kuuluisaa ajotuntumaa. Ruoho on kuitenkin vihreämpää aidan toisella puolella, niin tekisi mieli koittaa jotain toisiakin. Lisäksi uuden mallin e-25 kikkare ei oikein houkuttele.

    Voisikohan uusi g-one r olla hyvä? Maxxis rambler näyttäisi myös ihan kiinnostavalta. Muita?

  11. #1661
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    ^WTB Resolute myös listalle. Toimii juuri tuollaisessa sekalaisessa ajossa mainiosti. Ei ehkä nopein, mutta pehmeä ja luotettava ajaa.

    Kuten tässäkin ketjussa ollut juttua, kyljet aika reikäjuustoa, mutta tiivistyy sopivalla litkulla.

  12. #1662
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    42mm Resolute on ollut hyvä, parhaimmillaan noin 2-2,2 bar paineilla (kuski 85kg). Ei ongelmia tubelesoinnin kanssa, käytössä Stanin litku ja Cannondalen kuitukehät Stanin teipeillä.

    Hyvä rengas oli myös 120tpi Rambleri, mutta ei kestänyt hiekoitussepeliä ollenkaan. Täytyy varmaan vielä jossain vaiheessa paikata nuo laatikossa lojuvat renkaat ja ajaa ne loppuun kesäkeleillä.

    Vielä on kokematta miten Resolute kestää sepeliä ja saattaa myös jäädä testaamatta kun vintillä odottelee syksyä 40mm WTB Nanot. Ne ainakin tuntuvat olevan hyvät sepeliä vastaan.

  13. #1663
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Taas on testattu gravel-renkaita:
    https://www.rennrad-news.de/news/gravel-reifen-test-2021

    Kunkin renkaan kommentit löytyvät erillisten linkkien takaa:
    https://www.rennrad-news.de/news/gra...1/#Einzeltests
    Rule #1: Obey The Rules

  14. #1664
    r.a.i Guest
    Onko foorumilla suosituksia millasilla renkailla kannattaisi lähteä tuonne Levin teille ajelemaan. Olen lomamatkalla pohjoisessa parin viikon päästä ja ajattelin käydä ajamassa tuon "NNG100 mailia" (https://www.nightlessnightgravel.com) Nyt pyörässä on Rene Hersen 38 mm sliksit tubeleksina. 40-42 mm on maksimikoko vähän renkaasta riippuen...

  15. #1665
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Taas on testattu gravel-renkaita:
    https://www.rennrad-news.de/news/gravel-reifen-test-2021

    Kunkin renkaan kommentit löytyvät erillisten linkkien takaa:
    https://www.rennrad-news.de/news/gra...1/#Einzeltests
    Niin, että Schwalbet on ylivoimaisesti nopeimmat renkaat...?

  16. #1666
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Niin, että Schwalbet on ylivoimaisesti nopeimmat renkaat...?
    Oliko tuossa jotain taulukkoa. En saanut mitään selvää nopealla vilkaisulla?

  17. #1667
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nuo uudet Schwalbe R:t saa kehuja vähän joka paikassa. Ovat kyllä kokoisekseen painavat, mutta jos rullaa ja kestää hyvin, niin siedettävissä. Pitäisi testata ite, niin tietäisi tykkäisikö.

  18. #1668
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Äkkiseltään vilkaisten aika moni tlr-rengas näyttäis rullaavan paremmin sisurilla kuin tubeleksena ton testin mukaan. Uutta mullistavaa tutkimustietoa..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #1669
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Onko foorumilla suosituksia millasilla renkailla kannattaisi lähteä tuonne Levin teille ajelemaan. Olen lomamatkalla pohjoisessa parin viikon päästä ja ajattelin käydä ajamassa tuon "NNG100 mailia" (https://www.nightlessnightgravel.com) Nyt pyörässä on Rene Hersen 38 mm sliksit tubeleksina. 40-42 mm on maksimikoko vähän renkaasta riippuen...
    Steilacoomit toimi kivasti ainakin Ylläksen sorilla ja ”mtb”-reiteillä. Jos mahtuu, niin Hurricane Ridget voisi olla vielä paremmat.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #1670
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Nuo uudet Schwalbe R:t saa kehuja vähän joka paikassa. Ovat kyllä kokoisekseen painavat, mutta jos rullaa ja kestää hyvin, niin siedettävissä. Pitäisi testata ite, niin tietäisi tykkäisikö.
    En kyllä aivan heti usko...

  21. #1671
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Rullaustestit tehtiin Schwalben laboratoriossa...

  22. #1672
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Äkkiseltään vilkaisten aika moni tlr-rengas näyttäis rullaavan paremmin sisurilla kuin tubeleksena ton testin mukaan. Uutta mullistavaa tutkimustietoa..?
    Millä renkaalla noin oli?
    Rule #1: Obey The Rules

  23. #1673
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Sisuritestit oli minusta ajettu maantiellä ja pienemmällä vauhdilla.

  24. #1674
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Grizlissä G-one Bite 45mm ja on kyllä yllättänyt todella positiivisesti rullaavuudellaan. Verrokkina GK SK ja SS 38/40mm. Tubelessina kaikki.
    Varmaan data tulee osoittamaan, että kyseessä on placebo tai sitten menee uuden pyörän piikkiin.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  25. #1675
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Taisi mennä niin, että bite oli tosiaan nopein nykysistä g-oneista. Siltikin hidas.

  26. #1676
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Millä renkaalla noin oli?
    Esim. G-One Bite:

    Rollwiderstand 23 km/h
    Tubeless mit 2,5 bar 16,3 Watt
    Schlauch mit 2,5 bar 15,1 Watt

    Ja GK Semislick Plus:

    Rollwiderstand
    Schlauch 4,0 bar 23 km/h 18,7 Watt
    Schlauch mit 4,0 bar 30 km/h 26,5 Watt
    Tubeless 3,5 bar 30 km/h 31,6 Watt

    Ja Terra Speed:

    Schlauch 4,0 bar 23 km/h 13,0 Watt
    Schlauch mit 4,0 bar 30 km/h 18,5 Watt
    Tubeless 3,5 bar 30 km/h 20,0 Watt
    Joissakin tosin eri paineet sisuri (4,0) vs. tubeless (3,5) ja miksiköhän ylipäätänsä paineet vaihtelee renkaasta toiseen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #1677
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Toiset renkaat oli 35 ja toiset 40mm. Rollingresistancen äijä säätää paineet muistaakseni saman painuman mukaan, tai jotenkin ainakin vakioi mukavuuden. Tuossa ne oli vaan lätkitty samaksi.

  28. #1678
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Käyttääköhän biermann nyt sitä 15% painumaa, vai onko vakioinut paineet leveyden mukaan?
    Siis omasta mielestäni tuo painuma olisi ainoa oikea testitapa.

    Esimerkiksi wtb resolutet ovat korkeimmilla paineilla yhtä mukavat mitä endurance hurricane ridget. Tuo tarkoittaa sitä, että voi käyttää korkeampaa painetta jolloin r engas rullaa paremmin.

  29. #1679
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Rollingresistancessa painauma on vakioitu, mutta sekään ei ole ihan oikeudenmukainen tapa, koska joustavarunkoisempaa rengasta voi mukavuuden kärsimättä ajaa pienemmällä painumalla kuin jäykkärunkoisempaa rengasta. Joissain renkaissa myös ”toimiva painealue” on paljon laajempi kuin toisissa ja jotkut renkaat ovat sellaisia että jos ne ovat mukavia, eivät ne rullaa ja jos ne rullaa ne ei enää ole ollenkaan mukavia. Mukavuus” on niin subjektiivinen käsite, että sen vakioiminen taitaa olla melkolailla mahdotonta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #1680
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Just noin, mutta onko enää?

    The CX/Gravel section is a multi tire size section, air pressures have been adjusted to the measured casing width.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •