ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 145 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4321
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    Uus runko sai osat vihdoin kiinni ja sillä on muutama lenkki takana. Joustoa takana 162/175mm flipillä, iskarina EXT storia, cs 452mm, keulana halavalla saatu lyrik select+ 160mm. Keulakulma 62,5, satulaputken kulma jotain 79. Reach paperilla 515, mutta 4cm spacereita ja 30mm riseri tanko pienen trigonometrisen jumpan mukaan vähentää sitä parilla sentillä sinne 500mm paikkeille.

    Kolmen lenkin perusteella pyörä menee alamäkeen ihan tautisen kovaa ja kuski reagoi kaikkeen yhtä mutkaa liika myöhään. Pituus haittaa lähinnä autoon pakatessa ja manuaalia yrittäessä, tosin kovin tiukoissa paikoissa ei ole tullu vielä käytyä. Vanhaan runkoon verrattuna joustoa tuli taakse 17mm lisää ja eteen 10mm, cs kasvoi 7mm, reach 6cm, keulakulma loiveni viidellä asteella, satulakulma jyrkkeni pauttiarallaa saman verran. Ja kyllä nuo kaikki tuntuu. Iskarien säädöt ja satulan paikka on vielä hakusessa.
    Ja se runko oli?

  2. #4322
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jos sais valita minkä vaan pyörän enduro-tyyliseen ajoo ja siitä joutuis maksaa silti vain saman siedettävän summan esim 3500 euroa, saattaisin tällä hetkellä valita aika kiinnostavalta vaikuttavan uuden Norco Rangen. C1 mallin siinä tapauksessa tietty.

    https://m.pinkbike.com/news/first-ri...-goodness.html

  3. #4323
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Vanha vm. 2015 ION 15 XL ja uus G1 L koossa.

    Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  4. #4324
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Norco kyllä kuumottelee huolella. Merkillä muutenkin hyvä meno.

  5. #4325
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Laatukin on ilmeisesti parantunu. Kaverin opticista piti laakerit vaihtaa aikanaan kuukauden ajojen jälkeen.

    Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  6. #4326
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Devincin high pivot proto oli kyllä todella hyvän ja valmiin näköinen, ehkä vähän seat tube oli kyllä loiva. https://www.pinkbike.com/news/bike-c...prototype.html

  7. #4327
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Menee ensi vuoden puolelle, mutta laitan raporttia tulemaan. Toi nivelen paikka on ilmeisesti alunperin Breezerin keksinto ja tuli Fujin malleihin kun molemmast on saman emoyhtion (Advanced Sports International) brändejä. Ei ole osunut silmään paljon pahaa sanaa tosta linkkusysteemistä muuten kuin jossain Pinkbiken kommenteissa. Fujien testeissä väittävät, että enduropyorätkin kiipeävät ihan OK (enduropyoräksi), mutta saa nähdä miten hyvin toimivat.
    Fuji Rakan 29 LT 1.5 rantautui paikalliseen pari viikkoa sitten ja viime viikonloppuna tuli koeajettua vähän paremmin. Hintalapussa oli C$2900, eli alle 2000 euron fillarista kyse.

    Mulla ei ole kummempaa
    kokemusta muista enduro-fillareista, eli en oikein voi vertailla muihin. Ajoin sekä hissipyoräilyä, että XC ajoa rakennetuilla poluilla ja tietty hyppyjä piti testailla. Ekana "silmään pisti" ton laitteen paino. Henkilovaa'alla punnattuna painoa on melko täyteläiset 17kg. Painoa ei kyllä huomaa kun hyppää satulaan. XC ajossa tietty akseliväli ja kulmat huomaa aika selvästi kun keulakulma on yli 2 astetta XC spessua loivempi, mutta vauhti korjaa noi ongelmat (harmi vaan ettei kuskilla riitä jalat kuin hetkeksi). Mäkeä Fuji nousee yllättävän hyvin, ei tietty putkelta runnomalla pääse mihinkään kun iskarit on jatkuvasti auki ja turha hotkyili menee harakoille, mutta siksi tossa onkin vaihteet.

    Hissipyor
    äilyä tuli ajettua lyhyillä 600-700 metrin vaihtelevilla pätkillä, missä sai polkea ainakin vähän. Rengaspaineet ja iskarin asetukset olivat vähän hakusessa, tai ovat edelleen, eli ei ihan parasta ajoa saanut aikaan. Aika hyvin saa tällainen maantiesucciskin itsevarmuutta kun fillari on vähän kykenevämpi. Taitoahan mulla ei ole yhtään, eli tasapainoiset hypyt laitan aika pitkälle fillarin piikkiin. Kunhan saan säädot kohdalleen, niin ainakin alamäen pitäisi kulkea paremmin.

    Laitoin Yarin keulaan aluksi 95 psi painetta ja jousen pikas
    ääto auki. Toi oli liikaa ja laskin paineen 90 psi, joka sekin tuntui liian kovalta eikä pohjaaminen ollut lähelläkään. Pitää kokeilla 85 psi ja jämäkkyyttä tarvittaessa säätää jousen esijännitystä. Naksut RS:n ohjeiden mukaan, olikohan 8 naksua tms. Takaiskarin jousen säädin neljä kierrosta sisään. En ole ihan varma onko RS:n 5 kierroksen raja siitä 2 kierrosta sisään perusasetuksesta vai täysin auki asennosta. Sägi on ehkä 26-27%, mutta iskarin koko matka oli käytossä melko iississä ajossa. En kuitenkaan huomannut, että iskari olisi pohjannut pahemmin. Ehkä ruuvaan kierroksen lisää esijännitystä ennen uuden jousen ostamista. Mutulla tuntuu ettei ehkä uutta jousta tarvii lähteä hankkimaan.

    Ainoa miinus t
    ähän mennessä on Tektron jarrut, jotka ovat "hikoilleet" joko ilmausruuvista tai jarrusatulan saumasta.

    Ei tietty paljon voorumilaisia jeesaa, koska Fujia ei taida saada Euroopasta, mutta suht edullisesti voi n
    äkojään saada ihan hauskan pyorän. Katellaan miten kestää, varsinkin jos oppii vähän ajamaan ja pääsen isompiin mäkiin.

    EDIT: korjauksia
    6.7 WTF/kg


  8. #4328
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Mä oon ymmärtäny et coilia ei säädetä esijousitusta kiristämällä, pilaa alkuherkkyyden jne.

  9. #4329
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Seurasin rokkarin ohjetta, mut esijännityksen ruuvaamisen sijaan on varmaan parempi ostaa vaikka 50 paunaa jäykempi jousi.
    6.7 WTF/kg


  10. #4330
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tai ajat nykyisellä jos se ei kerran häiritsevästi kolahda pohjaan ja kun sagi kuulostaa tuolla jousella varsin kohtuulliselta. Toki jos valmistaja suosittelee pienempää sägiä kuin tuo ihan hyvältä kuulostava 26-27 % niin sitten vaihda 50 lbs jäykempään.

  11. #4331
    Tuo uusi norco on kyllä kirkaasti siistein pyörä mitä näitä uusia on tullut markkinoille.. olis siisti testaa tommosta high pivottii miten se perä toimii siinä käytännössä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  12. #4332
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Range pinkbiken field testissä. https://m.pinkbike.com/news/field-te...-range-c1.html
    Hauskalla tavalla lohduttavaa, että oma 190/180 joustava alumiinirunkoinen 3500 euroa maksanut Propain Spindrift ei ole yhtään painavampi kuin tämä kuiturunkoinen Range hipoimpana mallina. Tuo siis painaa 16,8 kg ilman polkimia kun oma pyörä oli 17,2 kg polkimien ja pullotelineen kanssa ja vielä hieman painavemmilla Schwalbeilla. Norcon C2 ja C3 menevätkin sitten polkimien kanssa jo jopa 18+ kg tienoille.
    Huomattavan painavia toki kaikki oma mukaan lukien muttei ole haitannut. Mitä nyt epätodellinen fiilis tulee kun Propainin jälkeen nostaakin tauon jälkeen varastoon 10,5 kg takajäykkää maasturia joka ei tunnu painavan mitään

  13. #4333
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Juu Rangea suunnitellessa tuskin on paljoa painoa mietitty. Norcon rungot on nykyään vissiin aika pomminkestäviä ja varsinkin tuo Rangen iskarin ympäristö vaatii paljon materiaalia.

  14. #4334
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Uusi rallon ihan mielenkiintoinen. https://www.orbea.com/fi-en/bicycles/mountain/rallon

  15. #4335
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Hyvän näköinen pyörähän tuo Orbea on mutta nopealla vilkaisulla saman näköinen kuin vanha, onko koko pyörä kuitenkin uusi?

  16. #4336
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Mitä nyt geoa vertailin niin 2020 enduro magazine 1/2020 arvostelun geotaulukkoon verrattuna keulakulma 0,5 astetta släkimpi ja satulaputken kulma 1,5 astetta jyrkempi. Reach pidentynyt L koossa 455->485. Satulaputki myös lyhentyny 444->435.

  17. #4337
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Satulaputki on toteutettu tosiaan hyvin. Paitsi ettei ole korkealla keskiöön nähden yläpinnastaan niin putki on suora mikä mahdollistaa satulatolpan työntämisen koko matkaltaan satulaputken sisään. Näin vähän lyhytjalkaisemmatkin voivat laittaa parisataamillisen hissitolpan halutessaan.

  18. #4338
    Pyörät näyttävät edelleen olevan kiven alla mutta bike discount kertoo että Cube Stereo ONE77 Pro 29 ja Cube Stereo ONE77 Race 29 olisi joulukuussa saatavilla. Olen tuota Pro malli pyöritellyt kun vaikuttaisi että siinä on saatu sopivaan hintaan ihan hyviä osia alle. Nykyinen Orbea Occam H30 on 140 joutolla ja vähän kaipaisi lisää joustua. Toisaalta onko 170 joustoa jo liikaa kun Oulun mäet ovat tunnetusti aika pieniä. Toisaalta syötteelle ei ole kuin reilun tunnin matka. Koitin etsiä noista Cuben pyöristä arvosteluja mutta ei ainakaan itsellä vielä osunut silmään.

  19. #4339
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    No esim hi5bikessä mondrakereita hyvällä alella nyt. Foxya ja superfoxya esim.

  20. #4340
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    https://www.ridemore.fi/devinci-spar...x-12s-charcoal tommosta ridemorella ainakin olis kanssa. Tossa tosin vähän outo superboost perä.

  21. #4341
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Ensi kauden pyörän joutuu näemmä tilaamaan ilman että oikeaa kokoa pääsee sovittamaan, vaan täytyy arvioita suhteessa eri merkkiseen melkein samalla teolla olevaan ja saman pyörään eri kokoisena. Kohtuullinen ongelma meille aina kahden koon välillä oleville.

    Olenko nyt ihan hukassa ajatukseni kanssa että jos pyörän A reach on 470 ja stack 615 ja vastaavasti B:n 485 ja 645 niin käytännössä nuo tuntuvat samanpituisilta? Eli B:n korkeampi stack kompensoi melkein kokonaan sen pidemmän reachin A:n nähden?

    edit: korjattu ajatusvirhe.

  22. #4342
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    52
    Menikö nuo mitat nyt sekaisin, eikä vaihtoehto B:ssä ole pidempi reach?

  23. #4343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Ensi kauden pyörän joutuu näemmä tilaamaan ilman että oikeaa kokoa pääsee sovittamaan, vaan täytyy arvioita suhteessa eri merkkiseen melkein samalla teolla olevaan ja saman pyörään eri kokoisena. Kohtuullinen ongelma meille aina kahden koon välillä oleville.

    Olenko nyt ihan hukassa ajatukseni kanssa että jos pyörän A reach on 470 ja stack 615 ja vastaavasti B:n 485 ja 645 niin käytännössä nuo tuntuvat samanpituisilta? Eli B:n korkeampi stack kompensoi melkein kokonaan sen pidemmän reachin A:n nähden?

    edit: korjattu ajatusvirhe.
    Kannattaa myös huomioida chainstay pituus. Minkä mittainen olet? Itse ajelen 490 reachillä stack näyttäisi olevan 642 ja chainstay 446

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  24. #4344
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Ja ehdottomasti ETT pituus jos ajat joskus satulaltakin.

  25. #4345
    Mikä on tämän hetkinen mielenkiintoisin enduro? Mua kiinnostaa vieläkin tuo rocky mountain altidude. Mutta eihän sitä saa mistään tällä hetkellä runko settinä

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  26. #4346
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    En tiiä meneekö iha enska kategoriaa, mut itteä kiinostaa esim uusi Bronson ja nyt julkaistu uusi canyon torquekin numeroiden perusteella ihan mielenkiintoinen. Stamina 160 myös.

  27. #4347
    Nojoo tuo uusi torque yllätti. Uusi strive voi olla myös mielenkiintoinen kun julkaistaan.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  28. #4348
    Onko kellään kokemuksia miten suomessa toimii Canyonin takuut? Pinkbiken jutun kommenttikentässä aika hirveää myllytystä. Ei saa varaosia, kaikki feilailut pistetään käyttäjän piikkiin jne.

    Itse pyörähän vaikuttaa kyllä todella asialliselta hintaansa nähden. Melkein kiinnostaisi jos tulee jossain vaiheessa työsuhdepyörällä täydennettyä omaa pyörätallia.

  29. #4349
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia miten suomessa toimii Canyonin takuut? Pinkbiken jutun kommenttikentässä aika hirveää myllytystä. Ei saa varaosia, kaikki feilailut pistetään käyttäjän piikkiin jne.

    Itse pyörähän vaikuttaa kyllä todella asialliselta hintaansa nähden. Melkein kiinnostaisi jos tulee jossain vaiheessa työsuhdepyörällä täydennettyä omaa pyörätallia.
    On myös täällä porukalla ollut ongelmia. Postimyynti on aina postimyynti.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  30. #4350
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Torque al5 olis kyllä härski. Ja varsin pätevät osat hintaisekseen mielestäni. Suomen bikepark käyttöön valmis paketti, myös renkaat tarkoitusta vastaavat valmiiksi (DD takana, exo+ edessä).



    Itsellä on keskinkertaiset kokemukset asiakaspalvelusta. Ei tosi huonot mutta ei mitenkään täydellisetkään. Edelliset asioinnit kylläkin ajalta ennen koronaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •