GiantElectrobikeGarmin
Sivu 24 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #691
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattix Katso viesti
    En näe Fillarilehden tuloksissa ristiriitaa netistä löytyvien muiden testien tuloksiin. Bosch sai ansaitusti haukkuja suljetusta järjestelmästä ja mahdottomuudesta säätää avustuksia Purionilla tai Kioxilla. Moottorien wattimittaukset vastuksen suhteen olivat mielenkiintoisia.

    Lienee syytä perustella puolueellisuus, jos sellaisesta syyttää. Totta on, että esim. Levoja on esitelty joka lehdessä, mutta tuosta moottoritestistä ei minulle paistanut puolueellisuus tai johonkin suuntaan veto.
    En nyt viittaa tuohon testiin vaan enemmänkin yleisenä huomiona.

    Olen tilannut lehteä jo hyvinkin pitkään joten kohtuullisen hyvä kuva on siitä muodostunut. Ei siellä moitita niitä merkkejä joissa lehdessä mainostetaan. Monestikin saattaa tärkeämpää olla se mitä jätetään kertomatta. Tavallaan sen ymmärrän. Mainostajaa ei saa suututtaa. Jutut tehdään hyvässä yhteistyössä valmistajien kanssa ja veikkaan että hyväksytetään heillä ennen julkaisua.

  2. #692
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Täytyy todeta että alkaa hinnat olemaan käytetyillä kohdallaan. 80e alle mitä maksoin omastani kauppiaalle.
    Mutta varmaan viedään tuokin käsistä. Onhan sitä upgreidattu.

    https://www.fillaritori.com/topic/22...comment-438196

  3. #693
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Täytyy todeta että alkaa hinnat olemaan käytetyillä kohdallaan.
    Sen perusteella mitä itse yritin alkukeväästä löytää Torista käytettyä kun kauppiaat myivät eioota niin on helppo samaistua koviin hintapyyntöihin. Ilmoitusvahdin avulla muutamia potentiaalisia ehdokkaita sain poimittua suosikkipinoon joihin piti perehtyä paremmin "iltasella" niin päivästä toiseen oli lista tyhjentynyt kun fillarit olivat menneet kaupaksi. Puhutaan kuitenkin tuhansien eurojen hankinnoista joten aika poikkeuksellista vauhtia tänä aikana fillarit liikkuu.

  4. #694
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Eikä vauhdikas käytettyjen kauppa koske vain pyöriä. Myös asunnot liikkuvat huimaa vauhtia ja vaikka kyllästelautaa et löydä mistään.

    Kun lomarahat polttaa taskussa ja korona-aikana paikasta riippumattomat yksilöliikuntamuodot korostuvat, niin ylläripylläri on pyörille kysyntää. Lisäksi sähköpyöriin liittyy extrahypeä ja kiinnostusta eikä kaikki ostajatkaan ole niin hintatietoisia. Markkinat toimivat eli käytettyjen hinnat ovat kovia, koska kysyntää riittää. Miksi myyjä myisi edullisemmin, kerran menee nopeasti kalliimmallakin.

    Onnea niille, jotka viime vuoden keväällä ostivat koronadipistä edullisesti uuden pyörän.

  5. #695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markom80 Katso viesti
    Tervehdys,
    Olen ensimmäistä sähkömaastopyörääni hommaamassa ja nyt tarvitseisin kokeneempien apua. Kumpi noista?
    Molemmat pyörät lienee ihan hyviä, mutta onko jotain mikä kallistaa vaakakuppia jommalle kummalle?

    Trek Powerfly 5
    Helkama XE10

    Moottori
    - Boch Performance line CX (85Nm) vs. Shimano steps E7000 (60Nm)

    Akku
    - Boch PowerTube 625 vs. Shimano E8035 LI-ION 504WH, 14Ah

    Vaihteet
    - Sram NX Eagle vs. Shimano RD-M6000 GS Deore 10-V
    - Toinen on toki 10-vaihteinen ja toinen 12-vaihteinen, mutta onko suurempaa merkitystä?

    Jarrut
    - Shimano MT-420 vs. Shimano MT-400
    - Onko paljon eroja käytännössä?

    Keula
    - RockShox Recon Silver RL 120mm vs. Manitou Machete 120mm
    Kiitos kaikille vastanneille.
    Päädyin trekkiin ja sen verran kävi joulu, kun kyselin "lähi pitäjien" polkupyöräliikkeiltä saatavuuksia, että löytyi yhdestä liikkeestä sopivan kokoinen trekki peruuntuneen kaupan varauksen/kaupan johdosta

  6. #696
    Moi,

    Olisi sähkögravel pyörä hankitalistalla, kun työpaikalle tuli mahdollisuus hommata työsuhdepyörä.
    Pyörän käyttö on lähinnä työmatkat kesällä ja talvellä. Viikonloppuisin ja arkena sitten kuntolenkit.

    Gravelpyörä sen takia, koska niissä monessa näyttää olevan paikat lokasuojille, ja tavaratelineelle.

    Eli ovat varsin monitoimisia.

    Onko kenelläkään kokemusta Fuijin tai Cairn sähköpyöristä?

    Esim Fuji E-Jari näyttää ainakin osien puolesta olevan ok mutta mistään ei löydy arvosteluja.
    https://www.alltricks.com/F-41505-ve...ent_beige_2021

    Cairn E-adventure miellyttää myös, mutta niitä ei taida saada ennen joulukuuta. Lisäksi en tiedä saako leasing firman kautta näitä, jota työpaikkani käyttää.
    https://eu.cairncycles.com/collectio...-0-gravel-bike

    Kummassakin on Fazuan moottoripaketti. Sekin jakaa vissiin käyttäjien mielipiteitä. Osa on tyytyväisiä ja osa taas ei niin.

    Jos tulee mieleen 3000-4000€ budjettiin sopivaa niin totta kai kuuntelen mielelläni ehdotukset.

  7. #697
    Osaatteko sanoa, mitä osia tästä nyt puuttuu? https://www.tori.fi/kanta-hame/Haibi...0_84460314.htm Ja paljon mahtaisi olla hankintakustannukset. Tämä on poliisin huutokaupasta ostettu pyörä siis.

  8. #698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Corsten Katso viesti
    Osaatteko sanoa, mitä osia tästä nyt puuttuu? https://www.tori.fi/kanta-hame/Haibi...0_84460314.htm Ja paljon mahtaisi olla hankintakustannukset. Tämä on poliisin huutokaupasta ostettu pyörä siis.
    Nopeasti katsottuna puuttuu ainakin moottori ja akku, eli kaikkein kalleimmat osat. Tuota ei kannata lähteä enää korjaamaan. Hintaa tulisi varmaan saman verran tai jopa enemmän kuin koko pyörä maksoi uutena. HAIBIKE SDURO HardNine 6.0 netistä | bikester.fi

  9. #699
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Tuossa melkein pitäisi itsellä olla sopiva, vaikka runkovaurioinen pyörä missä on sähkö-osat ehjänä ja niistä sitten rakentaisi yhden toimivan pyörän.

  10. #700
    Jos on uudenveroinen täpäri huippu osilla hakusessa niin kysyy YV:llä. Raymon Trailray e10.0 - 2021 pyörästä kyse ja koko L.

  11. #701
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    En tietenkään voi vastata kenenkään puolesta mutta arvelisin että luonnollisemman ajotuntuman. Siis sen juuri itselle sopivan. Sen minkä voi itse täysin päättää. Tämähän siitä puuttuu.

    Boschissa eco on liian heikko ja muut liian äkäisiä. Näin minulle on kerrottu ja olin samaa mieltä kun kokeilin.
    Onhan tuo säätöjen putte aika typerä juttu, mutta en nyt sen takia silti olisi pyörää vaihtamassa.

    Jos saisin säätää vapaasti, niin Ecosta lähtisi puolet pois, tourin laittaisin Econ ja nykyisen Tourin puoliväliin. eMtb ja turbo ennallaan.

  12. #702
    Haluaisin täysjäykän maasturin ympärivuotiseen työmatka-ajeluun. Maasturin siksi, että olen todennut sen parhaaksi kompromissiksi kun samalla pyörällä pitää ajella sekä kesän sileät asfaltit että talven upottavat hanget. Mahtuu kunnon icespikeritkin runkoon ilman ongelmia.

    Osaako joku sanoa, miksi valmistajat eivät tee täysjäykkää sähkömaasturia? Kaikissa malleissa tulee väkisin se pomppukeppi mukana. Halvemmissa malleissa se joustokeula on vielä niin surkea että ei tuo muuta kuin lisäpainoa pyörään. Eikö se sähkiksen alurunko kestää yhtään keulan paukutusta vai missä syy?
    Kuitenkin sitten löytyy niitä rumia hybridejä ja muita omituisuuksia, missä jäykät keulat.

    Esim canyonin grand canyon:ON kelpaisi hyvin, mutta joutuisi ostamaan kuitukeulan siihen, ettei ottaisi päähän.

  13. #703
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Sähköpyörä hakusessa..

    ...... ......,

  14. #704
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Koska ei ole riittäviä markkinoita.

  15. #705
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    ^tämä. Täysjäykkää luomuakin on jo vaikea löytää, pl. gravelit,cc:t ja muut käyräsarviset.

  16. #706
    Sähköfätillä tullut hinkattua polkuja ja asfalttiteitä. Nyt hakusessa 4000-5000€ hintaluokassa oleva täysjousto sähköpyörä. Täysjoustot itselle vieraita, toki ajanut olen, mutta osien laadukkuus/hinta laatusuhde hakusessa. Kuski 183 cm ja 110 kg, joten ihan höyhensarjalaisia tässä ei olla. Ainoastaan noviisi. Pääasiallinen käyttökohde metsäautotiet, polut ja päivittäinen 8km työmatka asfaltilla. Yhden pyörän taktiikalla haluan mennä.

  17. #707
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Merida E-one sixty 500, Canyon Spectral:ON CF7, Orbea Wild FS, Stevens E-inception AM. Jokerina budjettia venyttämällä Spessun turbo levo sl (5899€)

    Parisataa jos venyttää bujettia ni Spectral:ON CF7 on aika vaikee voittaa hinnassa.

    Muitakin toki on, tossa nyt omat esimerkit.

  18. #708
    Kävin koeajamassa nämä:

    https://www.ebikeparts.fi/Fantic-Int...topyoerae-2021

    Tykkäsin Brosen moottorista ja siitä että pyörän tuntuma oli hyvä.

    https://www.electrobike.fi/r-raymon-...yora-2021.html

    Lisäksi käyn vielä koeajamassa

    https://www.helkamavelox.fi/tuotteet...-vihrea-musta/

    Hinta laatusuhteeltaan paras?

  19. #709
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Oliko se niin, että 5000-sarjan näytössä ei ole bt:tä? Jos, niin tuota Meridaa ei pääse puukottamaan kännyllä. Tosin näytön vaihtaminen 7000- sarjalaiseksi ei ole mikään ameriikan homma. Lisäkustannus kuitenkin.

  20. #710
    Itse about saman kokoinen ja kävin koeajamassa useamman fillarin, päädyin Raymonniin eikä ole kaduttanut Vaikka on ns. enduro pyörä niin hyvin soveltuu kevyempäänkin käyttöön! Iskarit olen laittanut "firm" asentoon asvaltilla ajaessa pidempia matkoja.

    Ja vielä sen verran, että electrobiken koeajo trailrayn iskarit oli säädetty aika paljon kevyemmälle kuskille, ihan niin vanhalta jenkiltä ei tunnu kun iskarit on säädöissä

  21. #711
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Fantic:

    Ei mitään tietoa Geometriasta, enkä ees nopeella googlauksella löytäny. Huonoa: tässä ainakin heikon keula ja lyhyt hissitolppa. Kiekoista ei tietoa, onko tubeless yhteensopiva. Huonot renkaat, ainakin maastoon, ei tubeless yhteensopivat. Myös jarrut on huonommat kun muissa.

    Raymon:

    Hyvän olonen paketti. Etunavan tuotetiedossa varmaan virhe, koska ilmotetaan 15x100, eli non boost. Tota keulaa tuskin tehään non-boostina, mutta jos on non-boost ni ei-ei.

    Merida:

    Lähes samaa tasoa, kuin Raymon, mutta vähän alemman tason keula ja takaiskari. Myös vaihteiston komponentit hieman alempaa kastia, ei toki niin alempaa, kuin Fantic:ssa.


    Näistä kolemasta ottasin ite Raymon:n.

  22. #712
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Meridan runko on kerännyt kehuja. Mutta tuleehan siitä lisäkulua, jos alkaa osia vaihtamaan.

  23. #713
    Kävin vielä tänään koeajamssa Trek rail 7, L koossa.

    Loppujen lopuksi tilasin tänään Canyon Spectral CF 7 XL kokoisena. Vertailin Trek rail 7 geometriaa Canyoniin ja ei hyvin suuria eroja ollut. Trek tuntui omaan näppiin L koossa hiukan pieneltä, niin uskalsin Canyonin tilata. Pitäisi saapua 10 pvässä.

  24. #714
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Foolproof Katso viesti
    Loppujen lopuksi tilasin tänään Canyon Spectral CF 7 XL kokoisena. Vertailin Trek rail 7 geometriaa Canyoniin ja ei hyvin suuria eroja ollut. Trek tuntui omaan näppiin L koossa hiukan pieneltä, niin uskalsin Canyonin tilata. Pitäisi saapua 10 pvässä.
    Onnittelut hyvästä valinnasta. Pitkän ohjaamon kanssa varmasti pärjää, mutta rungon korkeuden ja etenkin satulaputken pituuden kanssa voi tulla haasteita. 520 pitkä satulaputki ja 150 hissitolppa voi aiheuttaa sen, että satulaa ei saa säädettyä riittävän alas. Myös jalkautumiset 806 standover mitalla voivat olla joskus kivuliaita, varsinkin jos sattuu pehmeää maastoa jalkojen alle. Hissitolpan liikematkaa saa rajoitettua ja jalkautumisten kanssa kun noudattaa varovaisuutta, niin rungon korkeuden kanssa luultavasti pärjää. Mutta jos sinulla on inseam keskivertoa pidempi omaan pituuteen nähden, niin näitä ongelmia ei välttämättä edes esiinny.

  25. #715
    Siinä kävi sitten niin, että Canyonin sivuilla oli väärä varastosaldo ja tilaus peruttiin.

    Tätä olisi saatavilla yksi kappale. CUBE STEREO HYBRID 140 HPC TM 625 2021. Verrattavissa Canyoniin hinta/laatusuhteeltaan.

    Pyörän osto on vaikeempaa, kuin auton oston.

  26. #716
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Foolproof Katso viesti
    Siinä kävi sitten niin, että Canyonin sivuilla oli väärä varastosaldo ja tilaus peruttiin.
    Tuonnehan on tullut taas tänään yksi XL-kokoinen CF 7 outlettiin.

  27. #717
    Liittynyt
    12/2017
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Foolproof Katso viesti
    Siinä kävi sitten niin, että Canyonin sivuilla oli väärä varastosaldo ja tilaus peruttiin.

    Tätä olisi saatavilla yksi kappale. CUBE STEREO HYBRID 140 HPC TM 625 2021. Verrattavissa Canyoniin hinta/laatusuhteeltaan.

    Pyörän osto on vaikeempaa, kuin auton oston.
    Pyörät on aika erilaisia keskenään, alkaen Shimano / Bosch vertailusta. Moottorit hyvin erilaisia keskenään.
    Itselleni valinta olisi helppo, ehdottomasti Cube (koska Bosch & Fox & Magura) mutta asiat eivät ole ihan näin yksinkertaisia

    edit: Luin enemmän kommenttejasi ja huomasin, että olet koeajanut molemmat moottorit.

  28. #718
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Cubessa kanssa ihan hyvä paketti. Parempi takaiskari kuin Canyonissa, vaihteisto taas alempaa tasoa, kuin Canyonissa.

  29. #719
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaa-ja Katso viesti
    Haluaisin täysjäykän maasturin ympärivuotiseen työmatka-ajeluun. Maasturin siksi, että olen todennut sen parhaaksi kompromissiksi kun samalla pyörällä pitää ajella sekä kesän sileät asfaltit että talven upottavat hanget. Mahtuu kunnon icespikeritkin runkoon ilman ongelmia.

    Osaako joku sanoa, miksi valmistajat eivät tee täysjäykkää sähkömaasturia? Kaikissa malleissa tulee väkisin se pomppukeppi mukana. Halvemmissa malleissa se joustokeula on vielä niin surkea että ei tuo muuta kuin lisäpainoa pyörään. Eikö se sähkiksen alurunko kestää yhtään keulan paukutusta vai missä syy?
    Kuitenkin sitten löytyy niitä rumia hybridejä ja muita omituisuuksia, missä jäykät keulat.

    Esim canyonin grand canyon:ON kelpaisi hyvin, mutta joutuisi ostamaan kuitukeulan siihen, ettei ottaisi päähän.
    Etsin myös täysjäykkää sähköpyörää ja lopulta päädyin Cannondale Canvas Neo 2 pyörään.

    Toki ei tämä maasturi ole mutta hyvin tuntuu karkeammat polutkin menevän. Jos työmatkaan ajattelee niin tämä on loistava integroitujen jäykkien rapakaarien ja laukun paikkojen takia. Muksun istuinkin menee hyvin.

  30. #720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Koska ei ole riittäviä markkinoita.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^tämä. Täysjäykkää luomuakin on jo vaikea löytää, pl. gravelit,cc:t ja muut käyräsarviset.
    No näinhän se varmasti on. Luultavasti olen entiseen takertuva jääräpää jäykkien keulojeni kanssa, mutta sellaista se mieli halajaa. Ajoni kun on sitä ympärivuotista lyhyttä työmatkaa, en koe että joustokeulasta on mitään iloa kuin korkeintaan niinä vähinä päivinä kun lumisohjo on jäätynyt tielle kuoppaiseksi jääkentäksi. Muuten se tuo vain lisäpainoa ja huoltotarvetta, sekä syö energiaa kun ylämäessä nousee putkelle.

    Muutaman päivän googletuksella olen löytänyt vain yhden valmistajan joka tekee unelmapyörääni. Halpa se ei vaan ole...

    Makuuni soveltuvia maastureita tuodaan nykyään myyntiin käytännössä joko Bosch gen 4 / Shimano ep 8 / Brose ( Spessu ) moottoreilla. Bosch on päivitellyt moottoreihinsa mm emtb ja tour+ profiileja, shimanossa taas pääsisi itse säätämään avustuksia. Osaisiko kukaan neuvoa mikä näistä moottoreista soveltuisi parhaiten työmatkaan, minkä suurimmat haasteet ovat lumi, sohjo, ylämäet ja vastatuuli? Tasaisella ei hirveitä avustuksia tarvita, paitsi silloin kun on kiire ja pitää päästä laittoman lujaa.

    Ennen kuin kysytään että eikö laiska pärjää luomuna niin vastaan. Ympäri vuoden kun on ajanut toistakymmentä vuotta niin alkaapa jo hiljalleen vaan kyrsimään niin lujaa ne aamut kun räntäsateessa vedän vastatuuleen Veturitien ylämäkeä paita märkänä, että miksipä en sallisi itselleni jo pientä apua. Muuta treeniä kertyy joka viikko yli 10 tuntia, eikä paukut ja into oikein riitä tuohon työmatkatappeluun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •