Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
Tää on ihan hurja temppu! Mä vedin 60km ja pääsin El Granden just viimeisillä voimilla ylös 30/50 välityksellä ja aika muutaman minuutin sun ekaa kiekkaa hitaampi. Kuinka hemmetin lujaa sä oot siellä poluilla mennyt kun oon taatusti päässyt ne tieosuudet vaihdepyörällä reippaasti lujempaa? Tollasella yksvaihteisella pitää varmaan metsässä ajaa putkelta aika iso osa ajasta?
Kyllä se suurin ero tuli ylämäissä. Pidemmissä nousuissa eroa tulee vaikka kuinka paljon, kun itse vedän putkelta keuhkot pihisten ja muut kitkuttelee perse satulassa 30/50 välityksillä. En usko, että siirtymillä olet ajanut kovin paljon lujempaa, sillä kyllä mä ne täysiä ajoin. Tai sitten olet tykittänyt todella kovaa. Aina, kun välitykset antoi myöden polkea, poljin ja muuten rullasin matalassa ajoasennossa. Tasaisen polkuvaudista en osaa sanoa enempää kuin että sinne välitys oli sopiva ja en jäänyt kenenkään jalkoihin. Eli vauhti lienee ollut ihan ok. Putkelta tuli ajettua kaikki ylämäet, maastoalamäet ja teknisemmät/mutkaisemmat polkuosuudet. Eli satulasta toisin sanoen vain siirtymät ja helpot polkuosuudet. Sanoisin että 70/30 putkelta/satulasta