Kesäillan iloja
Kesäillan iloja
Myräkän jäljiltä pari vähän isompaa runkoa reitillä. Se siitä hiekkakuopalla revittelystä.
![]()
Ukkosta karkuun pari päivää sitten![]()
Sipoonkorvessa pitkästä aikaa. Yhtään märempää ei tarvitse olla. Yhdessä kohtaa perinteinen: takakiekko napaa myöten turpeessa.
![]()
Parempi näin märkään aikaan ajaa täysjoustopyörällä vaan maantietä totesin ja tein akkutestiä siinä samalla... reitti Aura Säkylän pyhäjärvi noin 38 km ja idea pitään ave 28 tasasesti eco moodi päällä ja katsoa paljon akkua menee. Pyhäjärven rannassa viidestä palkista kaksi pudonnut pois pelistä ja range näytti 50 km jäljellä. Päätelmä että jos vaikka ois hidastanut vauhtia 23 luokkaan niin range ois ollut luokkaa 100 km
Tuuli olosuhteet oli tässä tapauksessa vastaan kun puhalsi noin 3m/sec luoteesta
Märkään aikaan? Näin kuivalla kelillä tuli ajettua akkutesti metsäteitä ja vanhaa ratapohjaa. Pääosin eco-moodilla, muutamassa nousussa trail päälle. 90 km ja akku oli tyhjä. Nousumetrejä tuli aika vähän, mittarin mukaan 660m.
Mittarin mukaan oma energiankulutus oli 4277 kcal.
![]()
Kyllä se on ihan ajettava polku...
No kyllä Birkkala ja Nokian metsät on ollut koko kesän kuiva mutta ei tarvi edes Sipoonkorpeen lähtee niin on märkää![]()
Juhannusaatonaaton höntsää 91 km. Akkua meni 44% näköjään. Trail-avustuksen matala kadenssi kielii, että traililla on möyritty kanervikossa hiljaa.
![]()
^saman datan kun saisi Shimanostakin…
2 tuntia ja 40km turbolla, akkua jäi 46%.
Jorma says: ei huono!
![]()
Aika hyvä akun kesto grebellä ja ruuduntaalla, grebe kuitenkin ajanut 1h 17min ilman avustusta jos oikein ymmärsin
Tässähän melkein tekis mieli hommata sähkis.
Joo. Oli tosi kevyttä pienellä luomuporukalla. Reilun satkun kestää normaalisti vähän kovemmalla vauhdilla.
Ja sitten talvella ei pääsekkään enää niin pitkälle.
No harvoin on tarve päästäkkään. En ole testannut miten pakkanen vaikuttaa rangeen vaiheessa, kun akku alkaa olla tyhjä. Lumi ainakin jarruttaa menoa eli syö energiaa akusta enemmän kuin kesäaikaan. Rangen pieneneminen perustuu siihen, että kylmässä akun jännite laskee kuormitettaessa, ja sitä kautta ei anna koko kapasiteettia ulos. Akku sinällään kestää kyllä plussan puolella minun ajeluilla, joten se se akku mitenkään hyydy pakkasella. Yleensä hyytyy kuljettajan varpaat ennen akkua.
Ihan tarpeeksi pitkälle, mulle ainakin se parituntinen riittää.
Muoks: ja siihen rangeen(ihan kesälläkin) vaikuttaa rengastuskin yllättävän paljon.
Mikä on tietysti selviö kun asiaa ajattelee.
Jo Cuben 500wh akulla pääs viime talvena heittään ihan hyvää lenkkiä.
Reilu -20 astetta tais olla viileimmät lenkkikelit.
Kävin aamusta taas luontoa ihastelemassa, Levolle samalla ensimmäinen tonni täyteen.
![]()
Schwarzenegger pyöräili Wienin läpi keskiviikkona 30.6. ilmaston pelastamisen nimissä. Liekö alla safkakaupan tarjouspeli keskimoottorilla ? https://www.youtube.com/watch?v=yowwvQYcEFQ Kotikulmiltaan tuo bongattiin sähköfätin päältä. https://www.youtube.com/watch?v=pXOp6fWgXlA
$5,499 ?? Tuota kiinakuraa saa paikallisen myymärin katteiden kanssakin puoleen hintaan: https://boltonebikes.com/collections/mid-drive-ebikes
Ei tainnut olla ihan kiinankuraa, tai no, kaikkihan ne siellä tai Taiwanissa tehdään. Sitä paitsi boltonbikesin kiinankurakin on "sold out", joten ei saa sieltäkään.
^ Maksaisitko viispuoltonnia USD tuommosesta putkesta millä Iso A videolla ajaa?
^No en. Tuohan näytti ihan perusläskiltä boshin koneella. Muutenkaan en piittaa sähköläskeistä. Raskaita ja kömpelöitä IMHO.
Talvella elementissään sähköläski.
Klo 4:30 taas luontoon, näin kesälomalla.
Tätä se on kun ikää tulee lisää.
![]()
Uuden pyörän kanssa ensimmäinen lenkki meni totutteluun, sekä alustan säätöjen hakemiseen. Ei voi olla muuta kun tyytyväinen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjanmerkit