GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 6 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 621

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #151
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Mitähän "gen":iä tämä moottori on ja onko sillä väliä eturatasta valitessa? Näytti olevan offsetilla ja ilman noita Boschin eturattaita. Ketju oli venynyt 1%, joten taitaa olla ajankohtaista tilailla osia.

    offsetti mahtaa riippua rungosta eikä moottorista

  2. #152
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Mitähän "gen":iä tämä moottori on ja onko sillä väliä eturatasta valitessa? Näytti olevan offsetilla ja ilman noita Boschin eturattaita. Ketju oli venynyt 1%, joten taitaa olla ajankohtaista tilailla osia.


    Moottori on Bosch PerformanceLine CX Gen 2

    Sinullahan oli tuo Konan Electric Ute jos oikein käsitin?
    Koitin konan sivuilta vakoilla tietoa tuosta eturattaasta, muttaa en löytänyt siitä hyvää kuvaa / tietoa. Ota muutama kuva eri kulmista tuosta eturattaasta josko jotain eroa "vakiorattaaseen" verrattuna löytyy (sen verran tietoa näyttää löytyvän että 15 hampaista eturatasta käyttäisi vakiona)

  3. #153
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Kiitoksia avusta. Joo 15-hampainen on. Siinä on joku ketjusuojan tapainen edessä. Ajattelin, jos olisi näin mitään purkamatta selvinnyt, mutta ehkä tuo täytyy sitten irroittaa varmuuden vuoksi. Sitä on jostain syystä oppinut aika vainoharhaiseksi pyöränosien tilailun ja oikeellisuuden varmistelun suhteen.

  4. #154
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Onko kenelläkään mitään virallisempaa lähdettä tuolle Bosch:n Performance Gen2 moottorin sisäiselle välitys-suhteelle? Muutamassa paikassa nähnyt keskustelupalstoilla arvoksi 1:2,5 (eli kun poljinkampi on kiertänyt yhden kierroksen, on eturatas kiertänyt 2,5 kierrosta) mutta kun nähnyt myös muitakin 1:2,x arvoja ja en ole onnistunut löytämään tuota "virallista totuutta" mistään, niin onko jollain parempaa tietoa tuohon? (pääsisi laskemaan tuolla tiedolla sitten tarkemmin noita välityssuhteita eturattaan ja takarattaiden välillä)

  5. #155
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Onko kenelläkään mitään virallisempaa lähdettä tuolle Bosch:n Performance Gen2 moottorin sisäiselle välitys-suhteelle? Muutamassa paikassa nähnyt keskustelupalstoilla arvoksi 1:2,5 (eli kun poljinkampi on kiertänyt yhden kierroksen, on eturatas kiertänyt 2,5 kierrosta) mutta kun nähnyt myös muitakin 1:2,x arvoja ja en ole onnistunut löytämään tuota "virallista totuutta" mistään, niin onko jollain parempaa tietoa tuohon? (pääsisi laskemaan tuolla tiedolla sitten tarkemmin noita välityssuhteita eturattaan ja takarattaiden välillä)
    no pyöräytä kierros kampea ja laske montako kierrosta ratas pyörähtää

  6. #156
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    91
    Onkos näissä Boschin CX gen4 moottoreissa joku juttu, kun lataus laskee 10%:iin? Tänään heitin vähän pitempää lenkkiä ja 10% näytti vielä latausta, mutta avustus loppui ja range oli nollassa...
    No onneksi en ollut enää kuin muutaman kilsan päässä kotoa, mutta pitkähkön lenkin päätteeksi tuntui luomuna sotkeminen melko rankalta.

    Edit.
    Itse itselleni (ja miksei myös muille) vastaten, selailin vähän manuskoja ja näyttäisi sähköjärjestelmä lopettavan avustuksen latauksen laskiessa vähiin varatakseen virtaa ajovaloille ja ajotietokoneelle. Ihan järkeen käypää sinänsä, olisihan se aika hanurista joskus syksyn pimeydessä jos pyörän valo olisi ainoa valo ja se pimenisi.
    Mutta 10% on kohtuu paljon. Näinköhän tuota pystyisi huollossa säätämään, vaikka 5%:aan? Täytyy udella tuota kun vie fillaria huoltoon.
    PuMan muokkasi tätä : 02.05.2021 at 23.08

  7. #157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtsavola Katso viesti
    Tein äänekkyydestä vertailuvideon gen 4 vs gen 3

    https://youtu.be/pbdBVO4arN0

    Kertoisitteko gen 4 moottorin omistajat kuulostaako ääni normaalilta vai kannattaisiko ottaa huoltoon yhteyttä?
    Ebikebrothersin kautta lähti moottori ja näyttö Boschille 23.3. Uusi moottori tuli toissa viikolla mutta näyttö edelleen kateissa Boschilla. Laitettiin kiox näyttökin huoltoon kun siinä oli uudesta asti jälkiä ruudussa. Pikkasen meinaa ottaa kupoliin Bochin hitaus asiassa. Ei taida tulla enää uutta Boschin laitetta meikäläiselle. No odotellessa olen luomupyöräillyt maantiepyörällä. Sekin on onneksi mukavaa puuhaa...

  8. #158


    Taisi pudota kone pyörästä. Lieneekö tyyppivika. Meneeköhän takuuseen…

  9. #159
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    on kait nuita porukka takuuttanu, itse en ole jaksanu, puuttukoon mainoslätkä jos ei boschi osaa liimata paremmin kiinni

  10. #160
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Itsellä kanssa irtosi lätkä ja kaiken huipuksi kun pyörä oli paikallaan tallissa! Ajattelin vetästä jollain vahvalla liimalla takaisin.

  11. #161
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Noita lätkiähän on "jokapaikassa" myynnissä 5-10€/kpl hintaan, varmaankin jos niitä tippuilee yhtenään...

  12. #162
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Nyt on alkanut tulemaan vikaa tuohon vanhinpaan pyörääni, eli vm. 2017 Ghost Teru2 ( https://www.ghost-bikes.com/en/e-bik...bike/teru-2-al ) pyörään mikä on varustettu tuolla Bosch Performance (ei CX) Gen2 moottorilla + powerpack akulla sekä Nyon:n näytöllä.

    Alkoi pari kuukautta sitten sillä että ensin muutaman viikon välein moottori "kuoli" muutamaan kertaan ja näyttöön tuli koodi Error 530 ja siitä sitten on alkanut tulemaan useammin ja useammin. Kyseinen vikakoode 530:ntä on Battery Pack erroria ja korjaus olisi seuraava:
    "Switch off the eBike, remove the eBike battery pack and reinsertthe eBike battery pack. Restart the system. If the problem persists,contact your Bosch eBike dealer"

    Tuon kun tekee (sammuttaa ja ottaa akun pois ja laittaa takaisin) niin pyörä toimii taas jonkin aikaa ja sitten vika saattaa uusia (taikka sitten ei).
    Monasti tuota moottorin sammumista edeltää ajojakso (luokkaa 2-5min) jossa tuntuu että moottorin avustus olisi vaillinaista, ikään kuin avistustaso olisi pari pykälää pienempi kuin mikä valittuna, kuin ajaisi "puolikaasulla".

    Olen varmistanut (putsannut yms.) että sekä akun että pyörän liitospinnat ovat puhtaat ja kunnossa, olen myös säätänyt akun kiinnitystä tiukemmalle ja tuntui että siitä oli aluksi pieni apu, mutta sitten reilun viikon päästä ongelmat palasivat ennallaan.
    Akkuja on pyörään 2kpl ja molempien kanssa sama vika, eli akussa isessään ei oletuksellisesti ole vikaa.
    Vika tulee keskimäärin useammin esille kun maastossa jossa pyörä pääsee täristämään paljon (mutta tulee välillä myös ihan tasaisella asvaltilla ajaessa, mutta harvemmin).

    Mikäköhän tuossa olisi etenemisjärjestys seuraavaksi mitä kannattaa tutkia, olisiko moottorin suojakotelo irti ja varmistaa että kaikki johdot ja niiden liitännät näyttävät ehjiltä vai oliko muita hyviä vikamahdollisuutta poissulkevia/selvittäviä keinoja?

  13. #163
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Kannattaa kyllä tarkistaa kaikki kytkennät. Tutulla pääsi Bafangin akun kytkentä tärisemään ajaessa ja se sulatti liitoskohdan, oli ilmeisesti täristessä iskenyt kipinää niin paljon.

    Itsellä hölskyi Performance CX:n akku telineessään vähän. En keksinyt mitään kiristettävää, mutta hoidin sen liimaamalla akun paikalle palan vaahtomuovia, riitti akkua laittaessa litistyessään pitämään paikallaan tiukasti.

  14. #164
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    91
    Onko kukaan päivitellyt CX 4 geniin uutta firmistä? Sen mukana tulee uusi "Tour+"-moodi niin kiinnostaa kuulla kokemuksia asiasta.

  15. #165
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Tullut tuota vanhinta sähkistäni (Ghost Teru2, mallivuosi 2017) päiviteltyä hieman lähiaikoina, tuli uusi keula (RockShox Judy Silver Air), uudet kevyemmät vanteet ja paremmin rullaavat renkaat ja ensiviikolla vaihtuu vielä uudet jarrut (Deore 6100) ja pyörästä on muotoutunut nyt oikein mieleinen soratie/polku-ajokki josta löytyy vielä mm.tuo vanhempi Nyon-ohjain navigaattorilla ja monipuolisilla datalla ja avustuksen muokkaamismahdollisuudella.

    Niin kun pyörässä on moottorina nyt ”vain” tuo vanha Gen2 Performance line (ei siis tehokkaampi CX versio), ja pyörän muut ominaisuudet alkavat nyt olemaan kohdallaan noinkin iäkkääksi pyöräksi, niin mietin vielä että onnistuuko tuo moottorinvaihto tuohon Gen2 Performance CX malliin kuinka helposti, onko vain vanha moottori pois ja uusi tilalle. Tuota Tehokkaampaa CX mallia kun aina aika-ajoin näkyy käyttämättömänäkin myynnissä 300-500€ (700-900€ pyytävät tosin siitä noin normaalisti, joka sitten on kyllä liikaa) välillä, niin miettinyt tuota vaihtamista.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Santtu75 muokkasi tätä : 25.07.2021 at 01.43

  16. #166
    "Onko kukaan päivitellyt CX 4 geniin uutta firmistä? Sen mukana tulee uusi "Tour+"-moodi niin kiinnostaa kuulla kokemuksia asiasta."

    +1. Vien ensihuoltoon 9.8., pitää kysäistä onko mahdollista hurauttaa päivitys silloin samalla.

  17. #167
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Kuusamo
    Viestit
    76
    Tuli maanantaina ajettua vuokrapyörällä 3h Rukalla, jossa oli tuo Tour-mode asennettuna. Se istuu juuri tuohon eco ja emtb asetusten väliin, avustaen enemmän kuin eco ja on koko ajan tasainen avutus vrt emtb.
    Rukalla ei tuolle kyllä oikein ollut käyttöä, mutta ehkä jossain tasaisesti pehmeällä alustalla vois olla ihan ok.

  18. #168
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bizline Katso viesti
    Tuli maanantaina ajettua vuokrapyörällä 3h Rukalla, jossa oli tuo Tour-mode asennettuna. Se istuu juuri tuohon eco ja emtb asetusten väliin, avustaen enemmän kuin eco ja on koko ajan tasainen avutus vrt emtb.
    Rukalla ei tuolle kyllä oikein ollut käyttöä, mutta ehkä jossain tasaisesti pehmeällä alustalla vois olla ihan ok.
    Kuulostaa, että Rukan pyörässä on ollut se alkuperäinen tour-moodi, joka avustaa koko ajan samalla avustuksella. Tour+ on dynaaminen ja avustus vaihtelee econ ja turbon välillä kuten EMTB.

    Tuo on sikäli hämäävää, koska Purion näyttää ruudussa TOUR, vaikka kyseessä olisi EMTB Lite tai Tour+.

  19. #169
    eMTB käyttää kuskin vattien mukaan Touria ja Turboa. Tour+ kai Ecoa ja Sporttia??? Sama joka tuli päivtyksenä ensin Trekkeihin. Niissä kai nimityksenä eMTB lite, vaikka sitä ei mittarissa luekaan.

  20. #170
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    eMTB käyttää kuskin vattien mukaan Touria ja Turboa. Tour+ kai Ecoa ja Sporttia??? Sama joka tuli päivtyksenä ensin Trekkeihin. Niissä kai nimityksenä eMTB lite, vaikka sitä ei mittarissa luekaan.
    No, mutta ei.

    EMTB toimii moottorin vääntöanturin ja kadenssin perusteella (ok sama kuin watit, mutta ei). Sport on ollut jo kauan valinnainen moodi Tourin tilalle lähinnä kai katupyöriin. EMTB Lite on saatavilla vain Trekkeihin.

    Tour+ yhdistelee avustustasoja, jotka alimmillaan vastaavat ecoa ja ylimmillään turboa.

    Eco: 60%
    Tour: 140%
    eMTB Lite: 140% - 240%
    Tour+: 60% - 340%
    EMTB: 140% - 340%
    Turbo: 340%

    https://ebike-mtb.com/en/new-bosch-tour-plus-mode/
    https://www.bosch-ebike.com/en/news/tour

  21. #171
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    eli jos päivittää tour+ niin ei jää enään poluille mitään akkua säästävää moodia ko ecolla en ainakaan itse jaksa kihnuttaa polkua.

  22. #172
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Kuulostaa, että Rukan pyörässä on ollut se alkuperäinen tour-moodi, joka avustaa koko ajan samalla avustuksella. Tour+ on dynaaminen ja avustus vaihtelee econ ja turbon välillä kuten EMTB.

    Tuo on sikäli hämäävää, koska Purion näyttää ruudussa TOUR, vaikka kyseessä olisi EMTB Lite tai Tour+.
    Sama juttu kioxissa.

  23. #173
    eMTB ei ole mikään portaaton säätö. Kuten ei Shimanon traili. Vaatisi paljon enemmän älyä kuin näissä nykyvehkeissä on!
    Ei siis ole 140% - 340%, vaan 140/340 %. Tuon pystyy testaamaan ihan itse kun katselee mittarin wattinäyttöä. Pomppaa Tourilta Turbolle jossain 170-180 watin välillä kertalaakista ilman mitään välitehoja. Tuo siis tarkoittaa kuskin tuotamia watteja.
    Eli joko 1,4 kertaa oma teho tai 3,4 kertaa oma teho. Peak poweria enempää ei tietenkään saa moottorista irti vaikka miten polkisi.

  24. #174
    Kyllä se perhana Boschin mukaan livauttaa jossain välissä myös Sportin 240 % avustuksen kehiin. eMTB on siis 140/240/340 %.

  25. #175
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Ei vika mutta ihmetys: Bosch Active Line Plus ja Purion perusnäyttö. Pyörässä kesäkumeina 50mm Marathon Almotionit. Nopeusnäyttö näyttää aina 1-2km/h enemmän kuin GPS-nopeus tai langallinen Sigman mittari. Mutta kilsanäyttö on ilahduttavan tarkka. Viime viikonloppuna 59km matkalla gepsin ja Purion matkamittarin ero oli muutama hassu metri (katsoin kun tasakilsa tuli gepsissä täyteen, niin muutaman metrin sisään vaihtui Purion samalle kilsalle). Talvikumeina on 622-57 ISP:t. Tuolloin nopeus näyttää myös yli mutta kilsat jää alle.

    Onko tuossa nopeuden ja matkan säätö jotenkin erotettu toisistaan? Nyt kun nopeus näyttää yli, niin avustuskin lakkaa todellista aikaisemmin...

  26. #176
    Onkos kellään käytössä performance line cx gen 4 moottorissa oleva 12v power port?

    Mistähän tuohon sopivan liittimen mahtaisi löytää?

    On neli napainen liitin. Näytössä taitaa olla samanlainen.

    Ohjelmoinnin varmaankin tarvii, että alkaa sähköä antamaan.

  27. #177
    Bosch performance line cruise gen 4 - liimattu Atalan hybridipyörään. Renkaat Schwalbe active plus 50-622. Avustus loppuu 21-22 kmh kohdalla todellista nopeutta. Nopeusmittari on todella avokätinen - ylämäissäkin mennään 25 kmh kuin tyhjää vaan. Kun ajaa brosella vieressä, sen mittari näyttää vain 22. Brosenkin nopeusmittari näyttää 1kmh ylimääräistä Bergfexin gepsiin nähden. Ensi viikolla ohjelman päivitykseen. Toki kyseessä voi olla ominaisuus eikä vika.

  28. #178
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Tarkoitatko valonjohtoo?

  29. #179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Tarkoitatko valonjohtoo?
    Siis etu ja taka valon kytkennät ovat tehdas asenteiset (canyon).

    Mutta siellä on bosch katalogin mukaa 12v/1A liitin, ihmetytti vaan, kun kurkistin suojatulpan sisään, että oli nelinapainen liitin.

    Tuo olis kiva saada käyttöön vaikka kännykän lataukselle, naville, lisä valaistukselle.

    Huonosti löytynyt maailmalta aiheesta, aloin usb:een mahdollisuutta etsimään ja tuli tuo vapaa liitin vastaan netti keskusteluissa.

    Tuossa Purion näyttö jonka usb pelkästään tiedonsiirtoon.

  30. #180
    Tuossa on selitetty liittimet. Etu- ja takavaloliittimet ja Aux tuottavat virtaa vasta sitten, kun ne vapautetaan softassa. Aux-liitin tuottaa pelkkää 12 V 12 W 1,0 A virtaa, vaikka siinä on 4 johdinta. Siis gps:ää, kameraa ym. varten.
    https://youtu.be/zWt71vZ5KzM?t=495

Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 869
    Viimeinen viesti: Eilen, 17.45
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •